Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
Kíváncsi leszek rá, 10+ év múlva szeretnék csak autót cserélni megint. Addigra talán nekem is alternatíva lesz.
(Bár én még bízom abban is, hogy a pandémia nélkül egyszer lesz itthon normális elővárosi tömegközlekedés is. Annyi mindent tudnék abban a 2x30 percben csinálni, ami jobban leköt, mint a vezetés. És amúgy ezt zöldebbnek is gondolom.)
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
GhanBuri Ghan
őstag
Annyira nem bonyolult dolgok ezek, viszont a VW még rosszabb megoldást választott, mintha friss végzősökre bízták volna: a saját berögződött megoldásaikat próbálták meg ráerőltetni egy egész más területre
Eleve azt nem tudták eldönteni, hogy akkor most központi vezérlés legyen (ahogy a Tesla is csinálja), vagy legyen mindennek saját ECU-ja, és azok dolgozzanak össze (ahogy a belsőégésű autóknál szokásos)
Valószínűleg jobban járt volna a VW, ha keres egy környékbeli villanyautós startupot, és felvásárolja, sok időt és pénzt meg tudott volna spórolni vele - Elon Musk is egy létező Tesla nevű startupba szállt be annak idején.Egyébként nem emiatt drágák a villanyautók. Nem is az akkumulátorok miatt - az akkuk ára az elmúlt tíz évben a hetedére csökkent, ami korábban a legdrágább alkatrész volt, mára csak egy komponensek közül. Komplexebb a probléma: nincs elég akkumulátor (a Ford, GM, VW, Stellantis még csak most építi azokat a gyárakat, amelyek leghamarabb három év múlva fognak termelni), emiatt nincs tömeggyártás, azaz az induló költségeket sokkal kevesebb részre kell elosztani. Másrészt, mivel nem tudnak elég autót gyártani, ezért nagyobb a kereslet, mint a kínálat, annyiért lehet adni az autókat, amennyiért épp megveszik. Ha berobban az akkugyártás, akkor hirtelen fog sokat esni a villanyautók ára. (nagy tételben nagyjából 120 dollár egy kWh akkupakk ára. Szakértők 100 dollárra becsülik azt, ahol már jobban megéri villanyautót venni belsőégésű helyett - persze nyilván nem pont ennyi, csak annyira adja magát egy ilyen szép kerek szám). Más szakértők becslése szerint lényegében az összes nagy termelő három-négy év múlva lemegy 75 dollárra, azaz addigra már semmilyen számítás szerint nem fogja megérni belsőégésűt venni (kivéve persze azokat, akik napi 1000km-t tesznek meg)
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Én is tudnék is “őrült” ötleteket mondani de ezek szinte nem megvalósíthatóak.
Jelenleg annak kell örülni hogy amennyi elektromos autót tudnak gyártani, azt el is adják. Inkább amiatt kell aggódni, hogyha esetleg beindul a nagyobb méretű gyártás akkor az emberek merjenek váltani, és ha nem szükséges ne a plugint válasszák. Az a baj hogy ez a rengeteg hazugság amit sokan terjesztenek nagyon kártékony a villanyautózásra nézve, és csak annyit érnek el hogy az emberek plugint fognak venni mert nem bíznak a villanyban...„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Megint csak a kijelentés ez volt: "Az autóiparban nem nézik jó szemmel a vevő bétateszternek használatát."
A valóság meg az hogy szinte csak annak használják, most linkelgethtek X millió autó visszahívását nem megfelelően tesztelt alkatrészek miatt, tervezési/gyártási/SW hibák, végtelenségig.
Remélem ez érthető.
Az hogy a Tesla szinte mindenen túlmenő felelőtlen viselkedését védi valaki az megint egy más kérdés. A linkelt oldal 100%-osan semleges és pusztán az adatokat mutatja semmi mást. A linkelt oldalon van összehasonlítás más modellekkel. Azt vonsz le belőle amit akarsz.
#156 dabadab: Igazad van, a Tesla nem törődöm felelőtlen, képmutató, beképzelt viselkedése gyilkolta az embereket.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP d4 magos intel pc
- XFX AMD Radeon HD 6870 DD 1GB DDR5 Dual DP HDMI PCI-E videokártya
- HP EliteBook 830 G7 i7-10510U 16GB RAM 512GB SSD világító MAGYAR billentyűzet
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit lVideokártya
- IPHONE SZERVÍZ BAZÁR! SZERVÍZ ESZKÖZÖK, SZERSZÁMOK! FÓLIAVÁGÓGÉPEK REMEK ÁRON!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest