Új hozzászólás Aktív témák

  • mephi666

    nagyúr

    többször említettem, de megint leírom: a mostani "módon" nem lesz még egy darabig fotórealisztikus a grafika :) mégpedig a következő miatt... lényegében egy 2d-s felületen (képernyőn) látjuk a mindenhol kontrasztos képet... fotónál pedig az objektív hasonló elven működik, mint a szem: amire fókuszálsz, az éles... ha mellette a tárgyak hasonló távolságban vannak, akkor azok is nagyjából élesek lesznek, viszont, ha nagy a különbség a megfigyelőhöz/szemhez/obihoz képest, akkor nagyon elmosódnak... na már most ezt megoldani egy játékban, hogy amire "néz" elvileg a karakter, az éles, a környezet pedig a távolság függvényében elmosódik, ezt elég nehéz... mert ha mondjuk a célkeresztre fókuszál a karakter, az zavaró lenne, mert rengeteget kellene rángatni és nehezebb lenne követni mozgó tárgyakat... a szemmel kellene ezt megoldani, de ezt meg mondjuk vr-szemüvegekkel vagy hasonló dolgokkal lehetne megoldani egyszerűbben... a mögöttes gépigényről meg ne is beszéljünk, mert úgy lenne értelme tényleg, hogy amire fókuszálsz, ott tűéles nagyfelbontású textúrák legyenek, a környezeten viszont lehetne spórolni... de ez brutális számolásigénnyel és memóriaműveletekkel járna... :S egyszerűen szerintem sokkal gyorsabban dolgozza fel az agy a "látott képet", mint ahogy egy virtuális/folyamatosan változó világot renderelnénk 25-30fps fölött :( szórakoznak mostanában itt-ott mozgásnál motion blurral, de ez nem ugyanaz... ez csak 1 jó effekt a hirtelen történő mozgásoknál... (mellesleg nem mostani találmány, hanem már vagy több, mint 10éves)

    na, én ilyen elven tudnám elképzelni a következő lépést a "fotorealisztikusság felé" :)

    [ Szerkesztve ]

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

Új hozzászólás Aktív témák