Közeleg a tökéletes grafikai realizmus

Tim Sweeney az Epic egyik meghatározó személye szerint már igazán közel járunk ahhoz, hogy a játékok grafikai megjelenítése elérje a teljes élethűséget, de ehhez még nagyon sok problémát kell megoldani. Véleménye szerint két fő tényező kell ahhoz, hogy a játékok elérjék a teljes filmszerű élményt. Az első a grafikai megjelenítés, amihez brutális számítógépes erő szükséges, ami ki tudja magából préselni azt a rengeteg apróságot amitől életszerű lesz egy játék. Ezt véleménye szerint hamarosan akár el is érhetjük, hiszen a számítógépek rohamosan fejlődnek, elég ha csak az elmúlt évtizedre tekintünk vissza, hogy honnan hova jutottunk.

Viszont van egy ettől sokkal komplikáltabb probléma is, mégpedig a karakterek intelligenciája és egyéb tulajdonságaik. Hiszen bármennyire is szeretnénk, a mai játékok ezen a téren még messze vannak a valóságtól. Itt elsősorban a mozgásukra, animációkra és az interakciókra kell gondolni. Ami még az olyan nagy játékok esetében se tökéletesek mint a Gears of War vagy a Half Life.  Tehát az emberi viselkedés lemodellezése még komoly munka elé állítja a fejlesztőket.

Mindenesetre izgatottan várjuk, hogy mit hoznak az elkövetkezendő évek a játékok világában. Azért bízunk benne, hogy az életszerűség mellett az innováció nem vész el a játékokból.