Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    Jó pár óra játék után, túl a game felén, 20-as szintű hőssel én is közzéteszem a tapasztalataimat.
    0. Először is, nem értem, miért nevezik ezt a programot Heroes-klónnak. AZt még megérteném, hogy nyilván ennek elődje ihlette a HoMM-szériát, na de könyörgöm: ha eltekintünk a fantasy-világtól, a Fallout 1-2 közelebb áll ehhez a progihoz, mint a HoMM-ok. Hibrid játékmenet (alapból real-time, a csata körökre osztott), küldetés-hegyek, rengeteg dialógus, építkezés teljes hiánya stb.
    1. Pozitívumok. A játék rendkívül addiktív, magával ragadó, nehéz abbahagyni. Ennél többet játék nehezen érhet el. Nagyon szép a grafika, jó a háttérzene és a hangok. A fejlődés is jól eltalált.
    2. Negatívumok. Csak a játéktér igen kis része áttekinthető, és a kamera sem dönthető meg kellő mértékben, ez szubjektíve zavaró. A kis térkép túl kicsi. Nagyon idegesítő a lények toborzásának megoldása: időnként fél órát kellett visszagyalogolni a veszteségek pótlásának céljából (ezen segít a Reserve képesség, de gyakran három hely kellene, a kettő kevés). Egy-két bugba is belefutottam (valamelyik verziónál rendszeresen kilépett a Windows-ba, amikor véletlenül duplaklikket nyomtam valamelyik varázstárgyra a hősképernyőn). Úgy gondolom, túl nehéz lett a progi. Normal-on tolom, és a HoMM3-hoz viszonyítva (amelynek a két nagyobb kiegészítőjét plusz az alapjátékot többször is végigtoltam) gyakran szinte fusztrálóan húzós. Hiányzik egy-két varázslat (legfőképp a mass slow). Némely képesség aránytalanul sokba kerül. Csak a varázslatok kis része használható igazán (ez mondjuk a HoMM3-ra is igaz volt, sztem a HoMM4-ben történt komoly előrelépés ez ügyben). A magic crystal rendszer nem hülyeség, de mivel nem igazán tudtam felmérni az elején, hogy mennyi kristályom lesz később (na meg hogy melyik varázslat bizonyul használhatónak...), a fölöslegesen megtanult varázslatok a későbbiekben problémát okoztak (mivel nem tudtam upgrade-elni a később megkapott jobb spelleket). Ezért nem fogom újrajátszani, de bosszant hogy ha 1-2 dolgot előre tudok, sokkal jobb hősöm lehetett volna.
    Summa summarum: ebben a progiban benne volt a lehetőség, hogy igazán nagy klasszikussá váljon, de - számomra legalábbis - a fentebb említett hibák miatt "csak" egy lesz a jobban sikerült gamék közül, amit az ember egyszer végigjátszik, aztán elfelejt...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz ollie #23 üzenetére

    A HoMM4-ben nekem egy sor dolog tetszett (pl. baromira utáltam a 3 fejlődési rendszerét, illetve a véletlen jelleget: ha nem adott földmágiát, mehettem a sóhivatalba. A 4-nél _tökéletetesen_ úgy tudtam fejleszteni a hősömet, ahogy akartam). Tény és való, hogy összességében valamivel gyengébb volt, mint a 3, de - mivel én egy jó stratnak fogtam fel, amit ha más név alatt hoznak ki tizedannyian sem fanyalogtak volna (sztem sok ember szemét szúrta, hogy nem működtek a megszokott taktikák, és ez volt a fő baja a játékkal...) - én remekül szórakoztam azzal _is_.
    Mellesleg pl. az Incubation sokkal jobban lekötött, mint bármelyik HoMM (a Heroes-okat egyébként nem tartom _akkora_ nagy durranásnak, mint sokan: legalább egy tucat cím van, kezdve a Civilization több részével, a Panzer General-on át egészen a non plus ultra Master of Magic-ig, amelyek _sokkal_ jobban lekötöttek), mégse hasonlítom hozzá, mert tök más játék a kettő (ahogy sztem a HoMM is _alapjában véve_ más játék, mint ez). Viszont vannak komponensek vagy tulajdonságok, amelyek nyilván lehetnek az összehasonlítgatások tárgyai, pl. fejlődési rendszer, varázslatrendszer stb.
    Engem is jobban leköt a KB, mint a HoMM (legalábbis éjszakába nyúlóan sosem játszottam a Heroes-zal), de ami nálam igazán minősít egy progit, az az, hogy végigjátszás után X idővel előveszem-e vagy senem... Ezt sztem nem fogom elővenni (ellentétben a Starcraft-tal, az Incubation-nal, a Civilization 1. és 3. részével, a Commandos-szal, a Populous 3-mal és még sorolhatnám).
    Ettől függetlenül a kiegre lehet hogy ránézek majd, hátha fejlődnek ebben-abban.

    Szerk.: persze ha figyelembe veszem, hogy ez az első játékuk, akkor nyilván nagyon jó próbálkozásnak kell minősítenem, de sajnos az a tény, hogy elsőjátékos csapatról van szó, egyáltalában nem biztosíték arra nézvést, hogy lesz (jobb) folytatás...

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz ollie #25 üzenetére

    Ismerem őket.
    Az első résszel nagyon sokat játszottam (játékstílus tekintetében ez áll a legközelebb a nagy kedvenc MoM-hoz), de a kampány egy részénél besokalltam (nem tetszett, hogy nagyon lassan lehetett közlekedni a térképen, és vissza kellett volna caplatnom a világ végére vmiért).
    A 2. része valamiért abszolút nem fogott meg (a demóval játszottam cirka 5 percig).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #26 üzenetére

    Egyébként ki milyen csapattal nyomul?
    Az első komoly csapatom (amit nagy megelégedéssel használtam sokáig) összetétele:
    Inquisitor, Archmage, Polar Bear, Ancient Bear és Royal Snake. Jelenleg Cyclops, Cannoneer, Alchemist és Green Dragon van (Polar Bear maradt).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #27 üzenetére

    A Land of Death nagyon húzós.
    Lecseréltem a törpe csapatomat, rámentem a hullák elleni bónuszokra. Így visszakerültek a csapatba az inkvizítorok, meg viszek papokat is, illetve kétféle unikornist (a polar bear jobb, de beleuntam, hogy messziről kell hordani utánpótlást). Az utolsó helyre Hunterek kerültek (beállt valamennyi, és Sacrifice segítségével feltöltöttem a létszámot).
    Ha ezt letudom, megpróbálok démon sereget építeni (az tűnik hosszú távon a legjobbnak), de persze gátat fog szabni ezirányú törekvéseimnek a toborozható lények véletlenszerűsége és behatárolt volta (szívesen mentem volna nekró sereggel is, de se black knight, se nektomanta nem volt eleddig sehol sem megvehető...).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz CriticalHit #35 üzenetére

    Nem rossz.
    Nekem hálistennek csak 1 tárgy szokott lázadni, de azt nem túl kemény lenyomni.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Sárpac #36 üzenetére

    Az első törpe járatban levő kastélyban (az a járaat, ami a szabadság-szigeteki misszió után nyílik meg, és őr áll előtte) volt nekem 8 db, aztán a törpe járatokban volt még két helyen (asszem 2, illetve 7 db), illetve a land of death-en, ha megcsinálod a koponya küldetését (6 db csontot kell összeszedni), akkor megjelenik egy ember a térképen akitől vehetsz vagy 20 db-ot.
    Sztem bőven elég az, amit a törpéknél lehet venni (kb. 8-9 db-ot tudnék most vinni belőle, egy harcos max. 14-15-öt, veszteségem meg jópár csata alatt 1 db volt belőlük).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz CriticalHit #35 üzenetére

    Amúgy most találtam jobb nekro egységeket (többszáz nekromanta, elég sok csontsárkány, illetve pár tucat fekete lovag - ez utóbbit sacrifice-olni kell a megfelelő mennyiség elérése érdekében), szóval erős a kísértés, hogy ha majd megyek át démonföldre, akkor ezekkel tegyem (meg mondjuk küklopsz és jegesmedve: elég ütős alakulatnak tűnik).
    Egyébként elég nehéz ideális csapatot építeni. Az erősebb egységek általában kisebbet ütnek, mint a gyengébbek, a gyengébbek viszont jóval könnyebben hullanak. Az is szempont, hogy ha nem viszel inkvizítort, max. 4-es szintű lényeket lehet feltámasztani...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #62 üzenetére

    :C
    :R :R :R

    Őrült vagy...:) Kösz az infókat. Királykígyó nekem is nagy kedvenc volt, de mivel sokára adott gift-et, az inkvizítorokkal csak egyet tudtam feltámasztani az egységek közül, és túl sok veszteségem volt belőlük, hát lecseréltem őket 4-es meg 5-ös szintű egységekre. De majd most visszakerülnek a csapatba...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #65 üzenetére

    Még mindig Karador-nál tartok. Nekimentem elsőre távolsági fegyverekkel, meg hullák elleni bónusszal (kétféle unikornis, szerzetes meg inkvizítor, illetve Hunter). Van két varázstárgyam, amik az elfeknek illetve az embereknek adnak 1-1 morálbónuszt. 43-as az Intelligenciám. Az lett a vége, hogy (mivel nekem nem megy ez a veszteség nélküli játék sehogysem) kb. a fele csapat odaveszett: a papok teljesen, az inkvizítorok zöme is (utóbbiból nincs utánpótlás), a vadászokat ugyan felélesztettem, de minek (utána korlátlanul lehetett vásárolni az elf királynál), az unikornisok meg nem érdekeltek (annyi van belőlük hogy csak na).
    Úgy voltam vele, hogy kipróbálom a hullákat, de nagyon nem jöttek be (nem lehet feléleszteni őket), úgyhogy mégiscsak kellenének az inkvizítorok. Mivel nem nagyon van könnyű csata, ahol tudnék Sacrifice-olni eleget, úgy döntöttem visszatöltöm Karador-t, és megpróbálom Inkvizítorok helyett Küklöpszokkal. Az lett a vége, hogy jól lenyomott a gép... Itt bemondtam az unalmast, és azóta MoM-ozok.
    Volt egy szakasz a játékban, amikor nekem is ment ez a veszteség nélküli játék: amikor beadta a Gift-tet, valahol a törpék elején. Aztán meguntam a sok tökölődést, és vittem törpe csapatot (Giant, Cannoneer, Alchemist), meg állatokat (Cyclops, Polar Bear). Általában az alkímistákból meg az ágyúsokból voltak kisebb veszteségek, de azt gyorsan megvettem (sok helyen lehetett kapni őket). Ezekkel nyomtam le az elf pályákat is, de a hullák ellen nagyon nem jöttek be (akkor álltam át a Karador elleni seregre).

    Szerk.: amit jól elkúrtam, az a Rage-ek fejlesztése. Még mindig csak 13-14-es szinteken vannak, ráadásul Black Hole-t egyáltalán nem tudok elsütni (mivel akkora a Rage-igénye: a hülye agyammal azt "fejlesztettem" a másik brutális cucc helyett, amivel 5 pontért tudom az egységek 20%-át megsemmisíteni (30%-ot ajánlott fel 25 Rage pontért, én meg nem fogadtam el, ennek az lett a vége, hogy a Black Hole sebzése és Rage-igénye ment fel az egekbe).

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz pilóta #70 üzenetére

    Véletlenszerűen adja, nincs fix recept. Nekem az elfeknél adta be mindkettőt (a feltámasztást konkrétan annál az ürgénél tudtam megvenni, akinek a virágot kellett elhozni).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz uratti #72 üzenetére

    Elvileg az a legnehezebb út. Játékstílustól függően, általában a mágust szokták javallani, de a harcos sem rossz választás.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Sárpac #107 üzenetére

    Nehezen tudom elképzelni (Haas-ról), hogy Photoshop-ban készült képek lennének (már ha erre gondolsz)... :U

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Nunder #186 üzenetére

    A fej nélküli csontváz fejét hol lehet megtalálni? Nekem nem sikerült előásni fejet a szerencsétlennek...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák