Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs még kész, mert béta mindig. De a Half-Life Alyx ezt használja már, csak nem minden funkciójával.
(#4) Tetsuo: Olyasmi.
A szimuláció offline történik, amíg nem változik a geometria, addig ez elég jó lehet. De a dinamikus geometriára nehéz ezzel reagálni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van, benne van a Valve új játékban. Csak nem minden funkcióval, mert nem minden elérhető GPU támogatja az összes szolgáltatását. Ezen majd az Embree fog igazán segíteni, ami ugyan implementálva van, de még nem tökéletes, viszont, ha a GPU nem elég jó a rendszerben, akkor ki lehet dobni a feladatot a procira, az Embree 32 magig is közel lineárisan skálázódik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sehogy, de ez koncepció. Mivel sok esetben az erősítőből kijövő hangszórók helye nem meghatározott, így rosszabb lesz a 3D-s hangreprodukció, mintha a tévé hangszóróiból jönne a hang, amik kivétel nélkül a kijelző mellett vannak.
Bár lehetséges, de nem valószínű, hogy a Microsoft és a Sony a 3D-s hangzás megteremtése esetében továbbmegy két hangszórónál. Nem jó a túl sok variációs lehetőség, mert rontja a hangélményt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #18 üzenetére
A lényeg, hogy a pozíciójuk előtted van, nem pedig oldalt, vagy mögötted. Ezekre lehet tervezni, sok hangszóróra nem. Feleslegesen számolod a 3D-s hangot, ha végül nem tudod, hogy hol vannak a felhasználók hangszórói.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HDMI VRR nincs hozzákötve a HDMI 2.1-hez. Nem mellesleg a gép támogatni fogja a FreeSync HDMI-t is, mert sok tévé ezt kezeli csak. Ami a HDMI VRR-hez kell, az a HDMI VRR kiegészítésének támogatása, hogy 2.0-s vagy 2.1-es a port az nem lényeges.
A 4K 120 Hz-hez már kell a 2.1-es port.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azzal van a baj, hogy a megfelelő 3D-s hangzáshoz tudni kell azt, hogy hol van a hangszóró, mert ahhoz kell számolni a kimeneti hangzást is.
Alapvetően két hangszóró bőven elég a térhangzás megteremtéséhez, ha megvan a felhasználó és a hangszórók pozíciója. A sokcsatornás hangrendszerek csak bonyolítják ezt a problémát. Nem lehetetlen rájuk támogatást írni, de sokkal nehezebb, mint két hangszóróra. A kezdetekben ez biztos nem lesz megoldva normálisan.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam lehet rá támogatást írni, csak nincs szüksége már rá. Egyszerűen a tévé két hangszórója is megoldja a problémát az új konzolokon. Emiatt nem is jelent prioritást az említett megoldások támogatása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #34 üzenetére
Ez nem ugyanaz. Ez egy másféle rendszer. Sokkal nagyobb a számítási kapacitása, és alapvetően hasonló van PC-re is, szabványos szinten.
(#41) krx21: Egyszerű a helyzet. Egy sztereó rendszer nem csak elterjedtebb, de sokkal könnyebb is kezelni a térhangzás szempontjából, mint a sok hangszórós rendszereket. Nem mellesleg a sok hangszórós rendszer is működhet sztereóban, hiszen két hangszórót használ a többi pedig néma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz sharingaby #43 üzenetére
Semmi köze a kettőnek egymáshoz. 3D-s hangzáshoz két hangszóró bőven elég.
A probléma egyébként nem azzal van, hogy nem lehet ezeket támogatni, csak az új hangprocesszorokkal kiszámolt hangot át kell alakítani ezekre a rendszerekre. Fejhallgatóval ez optimális, mert tudható a hangszórók pozíciója, illetve az egyik fül nem hallja a másik fülbe jutó hangot. Mondjuk egy tévénél ez bonyolultabb, de nagyjából belőhető, hogy honnan megy majd a user felé a hang. Ami probléma lesz, hogy mindkét fül hallja mindkét hangszórót, de ez még valamennyire kezelhető. Még több hangszórónál az a gond, hogy extrém nehéz ezeket a problémákat kezelni. Nem lehet optimálisan bekeverni a hangot. Itt rövidebb távon az egyszerű megoldást fogják választani a gyártók. Megkérdezik, hogy melyik két hangszórót akarod működtetni, és azokat kérik, hogy rakd a tévé mellé. A többire nem is küldenek hangot. Később talán lehet valami normálisabb megoldás, de rengeteg tesztelést igényel majd, évek kérdése, mire kitapasztalják, hogy miképpen működhetnének sok csatornával az új hangprocesszorok.
A Doby Atmost vagy a DTS:X opcionálisan támogatható, de pont az az új projektek lényege a két konzolnál, hogy lépjünk végre tovább.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.