Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
A pontokban leirt mozgas erzekelesetol a kep megjeleniteseig eltelt idot a VR-ben ugy hivjak motion-to-photon latency es peldaul a Rift-nel ez jelenleg olyan 20ms korul van a timewarp nelkul, tehat ez a worst case. Ez joval az 5 fok 29ms alatt van amit ott a tablazatban latsz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Igen, a motion-to-photon latency a fejmozgásra és az ahhoz való igazításhoz vonatkozik, nem a szemhez."
Nem, a MtP a pozicio valtas es az uj kep megjelenitese kozt eltelt idore vonatkozik. Ez per pillanat csak a fejmozgas es a fej poziciojanak valtozasa mert nincs szemkovetes. A szemkovetes hozzaadodik majd, de ez nem reteges dolog hogy ramegy valahova a tetejere, a "pozicio" az osszes szenzorbol bejovo adat kiertekelese alapjan adja meg a rendereleshez szukseges kovetelmenyeket. A szemovetes csak egy plusz adat lesz ami beleszamolodik mielott kimegy a PC-re hogy mit kell renderelni es kulodeni a HMD fele.
"Túl bonyolult a mi agyunk, hogy ilyen olcsó trükkökkel átverjük."
Ennel olcsobb trukkokel is atvered az agyat mar most is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Már létezik eye-tracking VR, de egyetértek, a mostani USB-nél valami komolyabb kapcsolat kell - igazából egyúttal a vezetékektől is meg kéne szabadulni, mert elég morbid, hogy a géphez kötve kell az embernek mozizni/játszani. Erre ad majd lehetőséget a 802.11ad 60GHz-es wifi-kapcsolata (ami nem megy át a falon, tehát a társasházi szomszédok 20+db hálózata nem zavar majd be), ha rendesen implementálják.
Értelmes VR-felbontásoknál (2x4k felett) már létfontosságú lesz a szemkövetés, uis még a nem-túl-távoli jövő hardvereinek is nagyon brutális követelmény pl 2x5k felbontást 60Hz-el kirajzolni. És semmi szükség rá, mert az emberi szem kb a teljes látómező területre számítva talán tizedén lát igazán élesen, a maradék 90%-nak még egy 720p felbontás is elég lenne. Ez megfelelő szoftverkörnyezettel párosítva simán negyedelhetné a hardverkövetelményt, ami óriási dolog.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#06658560
törölt tag
Te nem érted. Rém egyszerű dolgokkal lehet a szemet és az agyat átverni. VR esetén el kell hitetni mindkettővel, hogy nincs átverve, hiába érzi. A rendszer tökéletlenségéhez úgy kell az inputot generálni, hogy az hihető legyen, viszont ehhez az is kell, hogy el kell szakadni a fizikailag korrekt lékepézéstől.
-
#54625216
törölt tag
A rosszullétet az okozza, hogy ha a szemből és az egyensúlyszervekből jövő ingerek eltérnek a megszokottól, azt az agy mérgezési tünetnek fogja fel, ezért igyekszik minél hamarabb kipucolni a gyomortartalmat.
A kulcsszó itt a "megszokott".
Vannak, akik hánynak a repülőn, másoknak - főleg akik kiskoruktól kezdve rendszeresen repülnek - meg egyszer sem okoz problémát. Attól függ, hogy ki mihez szokott.Ami a szem átverését illet, a celluloid film megjelenésekor egy snitt nem lehetett rövidebb 2-3 másodpercnél, mert az emberek nem voltak képesek felfogni. 80 évre rá ez a hossz 5-6 frame-re csökkent. Az emberi látás és felfogóképesség tehát nem hogy egyénileg, de társadalmi szinten is trenírozható.
VR fejlesztőknek azt kell belőniük, hogy jelenleg mi az az átlag élmény, amit az emberek többsége elvisel.
A rosszullét hatását jelentősen le lehet redukálni magával a tartalommal (a játék nem mozgatja a playert) vagy a HMD minőségével (fps, felbontás, gyors válaszidő), illetve főleg a tracking minőségével.
A roomscale élmény pl. csak nagyon keveseknek okoz rosszullétet, mert a látvány és az egyensúly összhangban van, a kontollerek látványa a virtuális térben tökéletesen együtt mozog a fizikai érzettel.A szemmozgás követése tehát első sorban minőség kérdése. Ha meg tudják oldani egy adott válaszidőn belül, az ugyanúgy fog működni, mint a HMD vagy a kontrollerek követése esetén.
-
Ez csak fogalmazás kérdése. Nyilván, a szem nem "értelmező szerv", hanem csupán optikai segédeszköz, "átverni" az értelmezőfunkciót ellátó agyat lehet.
Hogy ez mennyire hiba, nem tudom, azért én örülök neki, hogy nem fejjel lefele értelmezi az agyam a világot...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...