Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lenry

    félisten

    válasz Silenzio #10 üzenetére

    jah... végülis csak az FPS-t, mint műfajt találta fel* és tette népszerűvé... mi ez, pl hozzád képest, aki... őőőő... hozzáértés nélkül képes fikázni...? :F

    akkor, amikor még századannyi munka sem volt vele és tizedannyi kreativitás sem kellett, mint manapság?

    mi van? van, legalább halovány lila fingod arról, hogy miről beszélsz?

    * igen, tudom, nem az övéké volt az első, de a Wolf3D volt az első, ami valós ismertségre tett szert

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • HaaS

    addikt

    válasz Silenzio #12 üzenetére

    Gratulálok, szép háesz. Most már tudjuk, mihez értesz:).

    Érdekes, mikor komoly emberek letehetségtelenbunkózzák azokat, akik ismertek, esetleg sikeresek, népszerűek. Legutoljára ollie - aki játékokat gyűjt, mert ez a hobbija - ítélkezett így Ian Banks-ről. Hát, ti tudjátok. Néha biztos engem is elkap a gépszíj.

    A Daikatana mondjuk nekem sem tetszett, az tény:)! Meg van abban igazság, hogy valaki úgyis megcsinálta volna azokat a pályákat, nem a név számít, de hát jókor volt jó helyen. Ez általában elég is. Az idő eljárt fölötte, ahogy írod, kész.

    Gondolom akkor ugye kicsit másképp nézett ki a játékpiac, na meg az erőforrások sem voltak ugyanazok, mint ma... tényleg nincs sok értelme összehasonlítani a füstjeleket a világhálóval.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Silenzio #14 üzenetére

    Jó, mondjuk rá, hogy nyers. Elég enyhe kifejezés, szvsz a tahó közelebb áll a valósághoz, függetlenül attól, hogy a játékipar szakértője vagy. De nem erről akarok írni, nem lényeges.

    Én a Wolfeinstein 3D-nél váltottam a 486DXII80-ra, ha jól emlékszem. Mindenki azzal játszott, addig nálam nem ment, így az első játék volt, amit próbáltam rajta, de túl gyors volt hozzá a gép... tíz perc után szédülés, hányinger, kuka.
    Később én is Doomoztam egy ideig, naná, arra volt jó, hogy biztos legyen, hogy az FPS nem az én műfajom, később már csak multiban játszottam. Hogy mennyire vettem komolyan, azt jól jelzi, hogy "Gyógyító" volt a nikkem.

    Valószínűleg minden nagyobb névnek vannak melléfogásai. Azon viszont elgondolkodtam, amit írtál, hogy ez a személy mobilra fejleszt. Biztos, hogy jobban értesz hozzá, mint én, és az emberünk valóban egy tehetségtelen bunkó, de én is ebbe az irányba mennék el.
    Jó, vannak ezek a remekművek, ezek a húszgigás textúraömlenyek sok vödör vérrel, amelyeket hosszú, nehéz munka árán szülnek meg, sok embernek munkát adva. Mégis, ezekben a kis játékokban, indie-kben valahogy sokkal több lehetőséget látok. Csak egy igazán jó ötlet kell, és nincs bizonytalanság, hogy mikor lesz kész, mennyiből, mit akar a játékos belerakni stb. Én speciel az újdonságot, az ötletet nevezem játékfejlesztésnek, nem a karbunkulus szivárványszínét az ellenfél tarkóján. Nem mondom, a hatalmas játékfejlesztők biztosra mennek, annyit reklámozzák a jó vagy rossz játékukat, hogy sokan megveszik. Még így is van néhány bukta. Az meg ugye megint más kérdés, hogy jobb játékok lehetnek a piacon ugyanabban a kategóriában, csak nincs róluk annyi hír.
    Ezeknél a kis apróságoknál azonban elsöprő lehet a siker. Ilyenekre gondolok, hogy Plants vs. Zombies, MineCraft, Angry Birds, World of Goo, Braid, mifene. Engem jobban foglalkoztatna a dolog. Nekem ez az igazi játékfejlesztés, egy új ötlet, ami megvalósítható, működik. Elképzelhetőnek tartom, hogy az igazán nagyok igazán biztosra akarnak menni, és ritkán kockáztatnak hatalmas újításokkal. A biztos az a grafika, a vér, a szex, újabban a buzulás.
    Kicsiben viszont nem kell mindig azt csinálni, amit az átlag akar. Tuti érted, mire akarok kilyukadni.

    George A. Romero? Nekem a Holtak hajnala maradt meg:K!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

Új hozzászólás Aktív témák