Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Obi-Wan Tu

    újonc

    A műanyagok alapanyaga is olaj.
    Márpedig a műanyagokat legalább annyira használjuk és gyártjuk, mint a motorizációs végtermékeket!

    ''Az élet olyan leckék sora, melyeket át kell élnünk ahhoz, hogy az életet megérthessük'' -Stendhal-

  • Obi-Wan Tu

    újonc

    Szevasztok!
    Kicsit hátrébb volt egy benzin-gázolaj, termék-melléktermék kérdés boncolgatás:

    Nos, legjobb tudomásom szerint, amikor Diesel kifejlesztette motorját, ő bizony repceolajat , növényi olajat használt.
    Akkoriban a kőolajat a petróleumért és fűtőolajért desztillálták. Sehol nem volt még a benzin és a gázolaj. Melléktermékek voltak. Bár a gázolaj elég közel áll a fűtőolajhoz...)

    Később álltak át a diesel motorok a gázolajra, mert a növényi olajok rendkívül drágák és nehezen előállíthatóak voltak a XIX. század végén.
    Akkortól tekinthető a kőolajszármazékok robbanómotorban történő használatának elterjedése.
    Otto is ekkor kísérletezte ki az Otto-motort, ami finomabb üzemanyagot kívánt, mint a gázolaj, ezért nyúlt amásik hulladék-olajszármazékhoz, a benzinhez. És bevállt. Aztán persze tudjuk mi történt.

    De egy örvénykamrás dízel motor (90-es évek közepéig maradt gyártásban, aztán az EURO3-4 kinyírta) simán elmennek repceolajjal, étolajjal.
    A kifinomult nagynyomású vagy fúvókás dízeleket és a finom tűréseket kívánó szerkezeteteket már elszennyezi az észter (többek között), de megfelelő keveréssel (biodízel-dízel), avagy az motor felkészítésével (lásd pl. biodízel Volvo) simán elmennek ezek is.

    ''Az élet olyan leckék sora, melyeket át kell élnünk ahhoz, hogy az életet megérthessük'' -Stendhal-

Új hozzászólás Aktív témák