Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz #16820480 #200 üzenetére
A piac diktálja, azért gyártanak ennyi SUV-ot, mert azt keresik az emberek. Én sem vagyok oda érte, az S-Max egyterű, ami már gyakorlatilag kihalófélben van, tulajdonképpen nem ok nélkül, mert tényleg szinte csak nagycsaládosoknak való és többségében rondák is mint a bűn. A kisebb egyterűek átmentek SUV-ba, ez lett a keresett forma. Én 25 éven át kizárólag sedant vagy Touring-ot vettem, csak azóta járok dobozzal, mióta kell a hely a családnak. A cikkben szereplő autó nekem sem méretben, sem kinézetében nem elfogadható, de ez tényleg csak ízlés dolga.
A Cybertuckra én is kíváncsi leszek.
Itt pedig egy motorblokk nélküli gyűrődőzóna: Nissan Leaf Crash Test (ez konkrétan siralmas) Tesla viszont tényleg jól törik, de az nagyobb is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #200 üzenetére
szerintem lesznek másfélék is később, ne aggódj... azért van eleinte sok suv-alakú mert az a trendi most és biztonságosabbnak érződik (bár szerény véleményem szerint azok is - de nem akarok vitát)
illetve lehet azért is, mert nagyobb kocsi alá nagyobb akku-t tudnak tenni? de lehet ezt majd cáfolja valaki
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Persze, ha van három gyerek, akkor nem fogtok egy ilyen kis autóba beférni, de ettől nem maga az autó rossz, csak másik az igények. Én például nem igazán akarok gyereket, szóval a +1 főre tökéletes egy hatchback.
A régi Leaf valóban nem volt a legjobb, de ha már kerestél, akkor ott volt alatta az új tesztje is : [link] [link]
Ez jobb eredményt kapott az S-Maxnál is. Az meg nem gond hogy eltűnik az orra, pont ez a lényege a gyűrődési zónának. Csak a 2014-es modellen nem tompított eleget, és a kis átfedéses ütközésnél a kérek becsúszik az utastérbe. Az újon ilyen már nincs. -
Wyco
tag
"ilyen auto nincs/nem volt eddig" témában, igaz lassan 20 éves modell és persze annak megfelelően nem elektromos de javaslom mindenkinek megnézni a Nissan Cube szériát.
BackToTheUKBlog:[backtotheukblog.wordpress.com] 2019/09/05: Brexitgráf IV — őrültek és csirkék háza
-
hypno skate
senior tag
válasz #16820480 #200 üzenetére
"Nekem pont az a bánatom, hogy szinte minden e-autó az suv manapság...."
Mert még fiatal vagy és jók a térdeid. Nem kell lendületet venned, vagy kapaszkodnod, vagy támaszkodnod, ha fel akarsz állni.
Ha kicsit rozogább leszel, majd átértékeled a magas építésű autók előnyeit.A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz hypno skate #207 üzenetére
Azt a kis magassagkulonbseget megoldhatnak legrugoval is, ki-be szallaskor vagy ha epp “terepen” van hasznalva, es megnone a hatotav is. A legtobb mai varosi SUV eleve inkabb csak arnyeka, utanzata annak, ami utan vagyakoznak az emberek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
axioma
veterán
válasz hypno skate #207 üzenetére
Azert magas auto nem feltetlen suv, sot... nezd meg a suzuki alto-t, sokkal magasabban ulsz )(es nem fekudve), mint a (regi, csak az volt) swiftben, de nem suv. Legyen kicsi alapteruletu de magasabb epitesu auto, elektromosnal a magassag a padloban levo akku miatt ugyis konnyen adodhat, a menettulajdonsag meg pont ugyanamiatt nem lesz a magassagtol rosszabb.
-
axioma
veterán
válasz Secretknight #210 üzenetére
Adod hozza a zse't, hogy mi is kiprobalhassuk?
-
vicze
félisten
válasz Secretknight #210 üzenetére
Mármint próbáljam ki, hogy fogok pár millát kimegyek a kertbe és pár kolbászt megsütök rajta? Ja nem bánnám meg...
Egy autó arra való, hogy eljuttasson A-ból B-be, a lehető legkényelmesebben és lehetőleg a legolcsóbban. A másodikat szeretném megvalósítani, mert az nem teljesül. Amennyiben újat vennék még csak álmodni se mernék róla, hogy gazdaságos legyen.
Számoltam nem egyszer TCO-t, de még nem találtam olyat hogy az új megérje bármilyen formában, az értékcsökkenése olyan magas, hogy egy 1éve használ 1000x jobban megéri 20%-kal ocslóbban.
Elektromos nekem arra kell, hogy az említett költségeket letoljam és nem azért ződ akarok lenni, vagy érdekelne a ződség. Jelenleg ebben gátló tényező a beszerzési ár. -
Tigerclaw
nagyúr
Attol tartok, hogy arrol par even belul lemondhatunk hogy az elektromos egyben gazdasagosabb is. Mar most tobb orszag pedzegeti hogy meg kellene nyirni minel tobb tamogatast, kedvezmenyt ami jar nekik, akar direkt, akar kozvetett modon, illetve megy fel a kereskedelmi toltes ara. Ha egy bizonyos szazalekot eler majd az e-autok aranya, egyre magasabb adotartalom kerul majd a toltesre, mert a kormanyok tobbseget nem erdekli az egesz kornyezetvedelmi tema, csak azt latja majd, hogy csokken a benzinbol befolyo adobevetel. Nalunk mar volt olyan fookos politikus, vagy APEH-es vezeto, aki mar az otthoni toltes megadoztatasan is gondolkozik.
Szoval hosszabb tavon a gazdasagossag talan mar nem lesz a pro ervek kozott az e-autok mellett, maximum nehany fejlettebb orszagban. Nalunk biztosan nem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
vicze
félisten
Mármint konkrét árakat néztem, ez nem elméleti sík...
Nem tudom mit akarsz gyakorlatban érteni, de pénzügyileg úgy van ahogy mondom.@Tigerclaw: Mivel a fenntartási költség drasztikusan alacsonyabb, és kevesebb a probléma, így akár X felár mellett meg is megéri, illetve majd jön a nem lesz más választás, az extra adók a ICE-ra és stb.
Az hogy majd az elektromos is adóztatva lesz egy dolog, de akkor már nem lesz más és inkább 20+év mint 10. (Láttam mi történt a spanyolok vs. napelem szóval tisztában vagyok mi fog majd történni.)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #214 üzenetére
Az a kerdes, hogy meg tudja-e kulonboztetni, hogy melyik elektronbol lesz uzemanyag. Akar plusz egy attetellel (napkozben akkura, bar nagyobbreszt napelembol, este at az autoba, nem most, hosszabbtavon).
Szerintem elobb lesz hogy beepitik az uzemanyag-adot valamelyik meglevo vagy ujonnan kitalalando tetelbe, nem kozvetlen az aramot mint uzemanyagot adoztatjak. -
dabadab
titán
Mármint konkrét árakat néztem, ez nem elméleti sík...
Ugyanannak az autónak a konkrét eladási árát (NEM a listaárát) hasonlítottad össze az egyéves árával? Mert általában ez ott szokott megbukni, hogy a listaárat nézik, annak meg sok köze nincs a valósághoz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
UK nincs listaár, max. alkudhatok belőle némileg(gumik felni egyéb hülyeségek), és igen. "1éves" 1500km-es 20e, új azonos évjárat csak 0km-es 25e azonos felszereltség mellett(ez fix).
Lehetnek nyilván kisebb különbségek típus és márkánként, de akárhányszor rám jön, hogy vegyünk újat elkezdem az újaknál és miután kiakadok az árakon akkor megnézem az 1-2éveseket még sose láttam, hogy ne lenne jelentős különbség igen rövid idő alatt. Jelenlegi új ára 26e volt, most 6évesen és 6-ot. Jéj.Végig sakkoztam vagy 3 lízing konstrukciót is, hogy milyen mocskosul megéri a kereskedőnek, hogy én fizetem az amortizációt(amit leír a fenébe mellesleg).
Nézzük ezt a Honda e-t. Új ára ~30e. Használtan? 24-25... legtöbb km 4500, és a többség nincs fél éves...
Értem hogy luxus az autó és alapból bukó nincs illúzióm, de a Tesla elhitette, hogy a Model 3 35e$-ért népautó és elérhető. Én meg a ki Swifttel nőtt fel vakarom a fejem, hogy melyik párhuzamos világban?
Szerencsére minden gyártó követi a példát és extraprofitként tekintenek a kategóriára.[ Szerkesztve ]
-
hypno skate
senior tag
válasz Tigerclaw #208 üzenetére
Nekem nem kell Allgrip. Az úgy is leginkább csak arra jó, hogy ahol az elássa magát, onnan már csak traktorral lehet kicibálni.
Magas üléspozíció viszont sajnos kellene. Olyan meg jellemzően a mára javarészt kihalt egyterűekre meg a SUV-okra jellemző.A Suzuki Alto méret egy kifejlett férfi embernek nem opció.
[ Szerkesztve ]
A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
axioma
veterán
válasz hypno skate #220 üzenetére
Az a baj hogy en meg nem vagyok pasi hogy keresztbe-kasul ismerjem az autok adatait, csak alto-m volt, azt tudom hasonlitani. De biztos tudsz te is ha akarsz mondani kisebb, nem suv, de magasabb epitesu autot. Ami eleg is. Ha azt mondom hogy az i3 is magas, akkor meg azzal jossz hogy aramos. Sajna tobbet nem tudok.
-
7Heads Drago
veterán
Kompromisszumok az E autózásnál: Vasárnap reggel 8-kor láttam egy Bmv I3-at két utassal. Sapka, kabát és kb 10 km-et mentünk együtt így és szigorúan betartva a 90-et (és legalább már 10 km-el korábban indultak szóval volt ideje az autónak melegednie). Ilyen a jövő autója? Dideregnem kell az autóban, illetve ha egy kicsit jobban odalépek félő hogy kevés lesz a nafta? Na ne már... Hát köszi akkor kihagyom. Én nem szeretem az ilyent centizgetni.
Remélem nem sértek meg vele senkit se.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #222 üzenetére
BMW-k a legszarabb elektromosok kötött vanni, tudok mutani szarabbat is ha gondolod és értelmetlenül fikázni akarod. De ugye nem gond akkor ha egy Trabantot veszek ICE alapnak egy Teslával szemben? Megegyeztünk?
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Nem fikázni akartam. És tudtommal a jelenség nem a Bmv-hez köthető.
Ha már Tesla: nem vagyok attól se elájulva. Ami jó benne az a szoftver. Se a forma, se a minőség, se az ára nem az én világom. Szóval miattam ne hozd ide.
A Toyotát többe nézem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #224 üzenetére
Akkor a komented llnyege pontosan micsoda? Ha óhajtasz kereshetsz kismilli télen villanyautó témát, de ha nem akarsz akkor mi a mondanivaló lényege? Szar a elektromos mert valaki kabátban vezetett 10percig fingod nincs miért...
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #222 üzenetére
Nem sértesz meg vele senkit csak nem sok értelme van a hsz-nek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
7Heads Drago
veterán
A legtöbb topikban azt látom hogy csak a derűs oldalára mutatok rá a villanyautózásnak miközben ott is van árnyoldal. Persze így van jogalap szidni a dízelest, benzinest hogy befüstöl az orrod alá. Mellesleg a szóban forgó esetnél legalább 20 km távról volt szó ami nem 10 perc mivel több lassító tényezőt is tartalmaz és nem álltak meg nálam hanem mentek tovább. Ezek szerint neked az a normális hogy sapka, kabátban vezetsz egy villanyos autóban ahol nem kell várni hogy melegedjen a víz és szinte azonnal van fűtés?
Hogy ha tényleg ennyire semmit nem mond a hsz-em akkor nem értem miért kell így nekem esni? Hacsak nem érint személyesen.
Ha nekem nincs jogalapom arra hogy ítélkezek más felett hogy miért felöltözve ül a kocsiban akkor más se tegye ugyanezt amikor én dízel autót használok. Jelenleg senki se tunkolja a zsebembe a zsét viszont fontos a mobilitás. Az elérhető árú E autóval meg rendesen le lennék láncolva.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #227 üzenetére
1. Nem szidok senkit, benzinest vezetek.
2. Egy látens problémán lovagolni, hogy is mondjam szánalmas.Vezettem jóval hosszabb távot is sapka kabátban meg kesztyűben, mert épp nem volt időm levenni és mikor indultam hulla hideg volt az autó és a szar klímának vagy 20perc bemelegedni. Azonnal van fűtés my ass, ekkora full kamut írni bameg... Tyű most akkor a ICE szar?
-
A cikkben szereplő autó fékezésnél vagy lejtőn lefelé visszatölt az akksiba?
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #227 üzenetére
Benzinest is kabátban és sapkában vezetek, mert úgyis rajtam van, ha kimentem a házból, minek vetkőzni-öltözni minden egyes alkalommal, amikor autóba szállok? Ráadásul hideg (benzine) autónál csomó idő mire lesz érdemi fűtés. Elektromosnál gyorsan meleg van, de amúgy meg full felesleges szerintem felfűteni az utastere, amin kinyitod az ajtót ki is ment a meleg (amúgy is 5-10 perc alatt visszahűl, mert messze nincs úgy hőszigetelve.
Amúgy ha érdekel a téma nem csak találgatás szinten, akkor vannak elég jó user tesztek is, például. -
7Heads Drago
veterán
Bocs akkor nincs probléma.
Én csak beírtam mit láttam. És nem ez volt az egyetlen eset. Te fújtad fel.
De lemondok a lufiról.
sheratan: a benzines egészen más, ott először vizet melegítesz majd aztán egyszer csak elkezd fűteni. Persze lehet hogy az elektromosban így megy csak rosszul gondoltam. Sorry
Én fázós alkat vagyok de az autóba beülve pár perc után sapka le, kabát kigombol. Kb 5-6-8 km után pedig valszeg a kabátot is leveszem attól függően mennyire van kint hideg és hogy melegszik az autó. De ez én vagyok.Továbbra se értem hogy egy egyszerű hszt hogy sikerült így felfújni. Nem kötelező minden hsz-re válaszolni.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #232 üzenetére
Valószínűleg csak azért sikerült így felfújni, mert minden e-autós topikba bejön legalább egy ember ezzel a témával, hogy milyen szar az elektromos, mert látott valakit sebességhatár alatt "araszolva" menni sapkában és kabátban, és nyilván azért mert különben nem érne el oda, ahova menni akar. Nem segített ezen az sem nagyon, hogy vastaggal írtad a részt, hogy ez a szép új világ, ahol már a fűtést sem merjük használni.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #231 üzenetére
Ami nagyon nehezen fűt be, az a kiegészítő fűtés nélküli dízel, mivel ott kevesebbb a hulladékhő, mint benzinesnél (ezért jött divatba, hogy beleraknak gyakorlatilag egy olajkályhát, ami a hűtővizet külön felfűti (ez nem az állófűtés, hanem azon kívül egy másik rendszer)). Egyik volt kollégám szokott panaszkodni, hogy téli hidegben a kb. félórás út végén kezd csak el bemelegedni az autója.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
válasz 7Heads Drago #232 üzenetére
Nekem nem tisztán elektromos autóm van, hanem Plug-in Hybrid, de már ennél is belehet állítani a telefonos programban, hogy pl reggel 6-ra 20 fokra fűtse fel az utasteret. Télen baromi jó, hogy a szomszéd még nagyban vakarja a jeget a szélvédőről, én meg csak beülök és megyek.
[ Szerkesztve ]
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
k-adi
nagyúr
válasz 7Heads Drago #232 üzenetére
"Továbbra se értem hogy egy egyszerű hszt hogy sikerült így felfújni"
bejössz ide trollkodni, meg fikázni aztán mikor szétoltanak akkor meg teszed a hülyét komolyan mondom, ezt már díjazni kéne -
7Heads Drago
veterán
Milyen olajkályhát látsz te? Tudtommal ezért van a termosztát az autóban. Ha jó akkor a vízhűtő sokáig nem melegszik fel. Maga a motor viszonylag gyorsan bemelegszik. Nem tudok semmilyen kiegészítő fűtésről... Nálam a Golfban most kb 5 perc után már érzed hogy meleget nyom. -10 alatt már kell neki kb 10 perc. De mondjuk mire kiállók és bezárok azzal elmegy 3-4 perc illetve mivel garázsban áll nem kell semmit se kaparni.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #238 üzenetére
“Ilyen a jövő autója? Dideregnem kell az autóban, illetve ha egy kicsit jobban odalépek félő hogy kevés lesz a nafta?”
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #239 üzenetére
Auxiliary heater néven keresd az ebayen
Most megnéztem, ezek elektromosak, nem olajkályhák (az csak a Webasto) - mindenesetre a lényegen nem változtat: a dízel nagyon lassan melegszik fel.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
k-adi
nagyúr
válasz 7Heads Drago #238 üzenetére
milyen igazság leírása?
tudtommal mobil appal előre megadott időpontra be tudod fűteni a kocsit.amúgy meg ahogy nagyobb akku lesz (vagy szuper-gyors töltés / jól kiépített töltő-hálózat) a későbbiekben, akkor meg "mehet" a távolság kárára, bele fog férni.. szóval nem, a jövő autója nem ilyen lesz remélhetőleg..
most az hogy láttál egy foscsi i3-at amiben sapkában és kabátban ültek? naés? sokan ülnek így nem villanyosban is, és akkor ott sincs fűtés vagy mi?
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #222 üzenetére
Ebbol az nem vilagos, hogy dicserni akarod hogy szabalyosan kozlekedik (szigoruan 90), vagy fikazni hogy nem mer tobbel menni (akarmi miatt)?
Kepzeld, en is (gps szerinti) 90-et szoktam tartani ott, ahol az a hatar. Nem amiota van elektromosom, hanem ugy normalban, 20 eve. -
-
7Heads Drago
veterán
Olyan opció nincs hogy csak leírok egy tényt?
Mindig 90? Pályán is? Nincs olyan hogy késésben vagy, vagy bezár valahol egy bolt, vagy be kell vinni a gyereknek a tornazsákot, mert kezdődik az óra?
A legtöbb ember pedig késésben van. Sztem legalább a 60-70%.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
.Szaki.
addikt
válasz 7Heads Drago #222 üzenetére
"Vasárnap reggel 8-kor láttam egy Bmv I3-at két utassal."
Lehet egy Shenzhen-ből származó "Bmv" volt, azért nem működhetett a fűtése szegénynek. Nem láttad véletlen az illető kabátjára esetleg nem "Alpha Inndustries" volt írva? Esetleg a sapkára egy "Addidas"?
Na, viccet félretéve, azért ha valaki szabályt betartóan közlekedik, az csak itthon számít ördögtől valónak, sőt cikinek. Kulturált országokban ez a normális. Egyébként sok mindenkit látok totál felöltözve autót vezetni, szerintem sem túl jó dolog, főleg kabátban vezetni, de ez nem azért van, mert e-autóban ül az illető. Ez abból indult ki, hogy az elektromos autók hatótávja drasztikusan csökken hideg időben és ezért jöttek sokan azzal, hogy se fűtés, se rádió, semmi, mert különben lemerül az autó. Ez leginkább azért lehet, mert a korai e-autóknak a hatótávja eleve tényleg elég szerényke és így a téli csökkenés még drasztikusabbnak tűnik. Egy Smart FourFour esetében ez még tényleg sajnos indokolt is lehet. A valósághoz viszont az is hozzátartozik, hogy a belsőégésű is többet eszik hidegben. Nyáron elmegyek egy tankkal 570km-t, télen örülök a 480-nak.
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #245 üzenetére
Nincs olyan hogy késésben vagy, vagy bezár valahol egy bolt, vagy be kell vinni a gyereknek a tornazsákot, mert kezdődik az óra?
De, és véletlenül ezekhez meg kell tennem több száz km-t nyilván.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #245 üzenetére
Én tegnap láttam egy Golfban felöltözve sapkában valakit 80-nal vezetni a 100-as úton vagy 30km-en keresztül. Ez az autózás jövője? Nagyon szarok ezek a Golfok még fűtést se raknak egyikbe se.
Leírtam egy tényt.
Már nagyon fárasztó ez a hülyeség.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #244 üzenetére
A családban jó néhány dízel van és egyben sincs az általad emlegett technika.
Ezt egyébként honan tudod ilyen biztosra? Ez tipikusan olyasmi, ami nem szokott szerepelni a prospektusokban meg hasonló helyeken, a gyártók sima implementációs részletnek veszik, én is tök véletlenül tudtam meg a mienkről.
Sőt, meglehetősen biztos vagyok abban, hogy a Golfodban is van egy ilyesmi[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
Ha a dízeled pár perc után elkezd fűteni, akkor tutira benne van ez a technika. Nekem egy viszonylag modern kocsim van, ha bekapcsolom télen a fűtést, akkor érezhetően megváltozik valami a motorban, hangosabban búg, és jobban is füstöl, stb. A fordulatszámmérő nem mozdul, de a fűtés kikapcsolásával elcsendesül. A kocsi 1-2 perc után elkezd meleget fújni, ez még benzinestől is komoly teljesítmény lenne.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Nincs, felesleges erőlködni. Megkérdeztem autószerelő ismerőst. A nagyobb egyterű autókba már gyárilag berakták illetve sokan utólag rakják kisebb autókba is, de nem hogy a golfban de még az eggyel nagyobb Passat-ban sincs gyárilag. Ő újabb kocsikat nem szerel.
Segítek: motor előmelegítő vagy kiegészítő fűtés autóba magyarul.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #251 üzenetére
nem hogy a golfban de még az eggyel nagyobb Passat-ban sincs gyárilag
Ez konkrétan nem igaz, legalább tíz éve alapfelszereltség a dízelek mellé.
DRM is theft
-
addikt
válasz 7Heads Drago #252 üzenetére
Meg tudom különböztetni a ventilátor hangját a motorhangtól, tesó. Meg érdekes módon az autó füstölése is leáll, amint lekapcsolom a fűtést. Ezt mivel magyarázod?
Ez egy 8 éves Rav4.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Mint írtam is Golf 5. 2008-ban megszűnt a gyártása.
Az enyém egy 2006-os darab. Ha majd veszek egy 10 évest és átnézem majd leírom mi van benne.
1k1 alvázszám és bls motorkód nyugodtan keresd meg nekem akkor a gyári verzióját ennek:
zsu + [unix]
Az után gyártott és egyéb noname verziók nem igen érdekelnek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
addikt
válasz 7Heads Drago #256 üzenetére
Persze, hiszen a te autód közel 20 éves technika, nyilván sokkal kevesebb a komfort elektronika benne. Ez így rendben is van. Ma már szerintem autó méretétől függetlenül szerelik bizonyos felszereltség felett az ilyesmit. Jó, egy Daciaba nem biztos, de nívósabb márkáknál 100%.
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #245 üzenetére
En kimondottan elektromos autozast fikazo felhangot hallottam benne, de gondoltam meghagyom a lehetoseget hogy tevedtem, ezert kerdeztem. Es bar szavakban tagadod, a hsz masik fele megmagyarazza: igen, negativ tulajdonsagnak vetted.
Kepzeld olyan nincs, hogy azert gyorshajtok mert sietek/kesesben vagyok. Foleg 90-es uton. Amennyit a 10-20% gyorshajtassal tudok idoben hozni rajta, az nem oldja meg a kesesben levest, barmilyen realis celhoz kepest kezdtel kesni. Tobbel mar eletveszely kene legyen hogy gyorshajtsak. Waze megtippeli mikorra erek oda, azt vagy ugy lesz vagy sem. Ugyis ra kell szamolni, barmi kozbejohet alapon.
A gyerek tornazsakjat meg igen artalmas gyorshajtassal odavinni, most nem jobb minden (pedagogiai) szempontbol is, ha kap inkabb egy hianyjelet es azzal le van tudva? Nyilvan utanavittem mar en is amikor belefert a napomba, de csak ha normalisan, nem szaguldozva. Ha mar ennyi indokolja neked a gyorshajtast akkor remelem nem a kornyekunkon laksz -
addikt
Én amúgy városon kívül notórius gyorshajtó vagyok, de ezzel együtt is teljesen igazad van. Ha elkezdesz utána számolni, maximum 5 percet nyersz, vagy még annyit sem. Kivéve autópályán, ha mondjuk 1000 km-t kell lepengetned, ott azért amikor rárakod a tűt 160-180-ra, akkor lehet spórolni órákat. De ez az autósok annyira kicsi hányadát érinti, hogy felesleges is róla beszélni.
-
axioma
veterán
Nem voltak olyan autoink amiben eleg nagy biztonsagban ereztem volna magam 140 felett... mas mellett ultem mar hosszu uton o autojaban ahol ez szamitott, de mondjuk az az auto nem a mi kategoriank (ill a buntetes se fert volna bele a mi zsebunkbe, neki meg statisztikailag bele volt szamolva).
-
k-adi
nagyúr
válasz 7Heads Drago #261 üzenetére
amit leírtál, az alapján tudják mit gondolsz.. és az bőven elég is ebben a témában... eleget offoltál már
-
addikt
Mindenki annyival menjen, amennyi számára komfortos és uralható. Ezzel nekem sosem volt problémám, leelőzöm/előzzön le, és kész.
Az a bajom ezekkel az elektromos verdákkal, hogy országútra nem valók, mert nagyon lecsökken a hatótávjuk, városban pedig a töltés nem megoldott. Itt Buda-külsőn így is egymás hegyén-hátán állnak a kocsik, nem tudom elképzelni, hogy a töltés hogyan lesz megoldva a jövőben.
Tudom, hogy te Pomázról ingázol, erre az elővárosi közlekedésre ideális, anyataxinak is, viszont akkor mellette kell tartanod egy másikat, ha hosszúkat akarsz menni. Ennek az ökológiai lábnyoma sosem termelődik vissza ahhoz képest, mintha csak 1 mindenes kocsid lenne, ez fix.
-
axioma
veterán
1 mindenes kocsi nem tenne lehetove a kettonk bejutasat a munkahelyre, szoval nem ezen mulik. Ferjemnek az amperaja ingazni me'g mindig (koppra 50km egy kore, telen ennyit tud) csak elektromos. Nyaralaskor meg benzin.
Csak egy eseten mai kinalatbol hibrid. Bar en hosszabb tavon egy valodi range extenderest gondolnek sokkal jobb alternativanak (buta motor csak akkut tolteni, kerektol szeparalva), es onnantol ha tud az akku 100km-t mar heti 0-4 esti toltes kell csak, hetvegen tobb ido van ra, eloszlik. (Ha nem megy addig benzintankolasnyi idore le a toltes ideje.)