Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Ez tok jo volt, koszonjuk!
Ket elgepeles: "fék szuperük adagolható", "nem tudtunk kigórálni)"
A 3 fazis aljzatot otthonra hogy ertetted, van 3f dugoja? Nem inkabb 3f Type-II fali tolto kell neki? A toltesi idok nagyon furcsak nekem. Ion is 16-17kWh, de tokegyszeru 1f 10A toltessel jobb a km/ora toltese. Vagy ez is olyan mint a Zoe, csak 3f eseten hatekony?
A sulya meglepo, vszinu nem az akkutol lett ilyen... -
axioma
veterán
válasz freeknight #43 üzenetére
30km es mindket vegen toltes? Minek? Az ion telen 70km tavjaba (ebbe me'g valamennyi futes is belefer de oszinten, 30km alatt at se hul ha garazsbol indulsz) siman megy, csak otthon toltve is.
B-tervnek kell a nagyobb hatotav, de minek lenne az hagyomanyos dizel/benzin? Nalunk az is toltheto (ampera), voltunk vele Berlinben is masfel eve, de ingazasra tisztan aramos. A ketto (nyilvan hasznalt) arahoz a napelem arat is odarakhatod, akkor nyaldossa csak a 11M-t.
Abban igazad van, hogy ujonnan valaki elvadult fogja megvenni, de ez fuggetlen attol hogy elektromos vagy benzines, mert benzinest is csak elvakult ujauto-hivo fog a legrosszabb ar/ertek ara'nyu' koraban megvenni...
Engem ez is 4 ev mulva hasznaltkent fog erdekelni, nem most, attol me'g figyelem, jo tudni hogy mik leteznek egyaltalan.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz #16820480 #56 üzenetére
Igazabol a hatotavnovelt elektromos kene nagyobb teret kapjon, mint pl. a BMW i3. Mini motor, akkura dolgozik nem a kerekre, mukodesileg full elektromos. Jo hat az i3 pont nem nagy csomagterre epult, de elvileg lehetne ezen az elven mukodo nagyobb auto is. Ez a modozat siman megszuntetne' a hatotav-parat (persze a fanyalgok akkor is jonnenek, hogy benzinbol ures akkuval mar csak 80-nal mehet, de azt azert mar nem lehet komolyan venni).
-
axioma
veterán
Van akinek a kornyeken nincs ertelmes tomegkozlekedes. Vagy hat sok atszallasos nagy kerulovel. Probalj meg terveztetni bkk-val kozeli, de nem egy vonalon levo helyeket (pl. Csillaghegy Duna kozeli reszerol csak a Becsi ut Waldorfba). De van me'g par ilyen pl. Aquincum dunai reszerol (csak hogy kisebb legyen a tavolsag) bejutni az Elte Lagymanyos deli epuletebe, de hiaba van egy egyenes, kozlekedessel teli vonalon, irrealis jon ki.
Azert ez mar kevesbe "csak" masodik auto mint a 10 evvel korabban gyartottak, ezzel azert mar a megyet is el lehet hagyni (es mint irtam, szerintem valami nem stimmelt ott a toltessel). -
axioma
veterán
Pontositsunk: feleannyi kezdeti befektetessel, a lee're's a'ra az mar nagyon attol fugg hogy az aramot hogyan szerzed. Mondjuk egy Balaton ebbol a szempontbol hihetobb osszehasonlitas lenne... oda adott esetben otthon toltott arambol is leersz, legyen 800Ft per 100km (es a nem uzemanyag szintu km-fuggo kiadasok is kisebbek). Ha 120Ft-ert villamtoltesz utkozben akkor nyilvan mas...
Ettol me'g a feleannyi ido (ha toltesi hatotavon kivul van) igaz, meg nyilvan uj auto vasarlasa eseten az adott utra juto koltsegnel (amortizacios koltseggel is szamolva) legalabbis nemtrivi a merleg nyelve, csak nem szerencses osszemosni a koltsegtipusokat. -
axioma
veterán
válasz haruspex #138 üzenetére
Forditva. Ott ahol kerteshaz van lakhatasnak (most tok mind1, milyen okbol), es a benne lako tudasa meg a varosban hasznosithato, ott kell az auto kozlekedni, adott esetben ketto is. Egyetemi oktato nem lakhatna szerinted csak az egyetem tomegkozlekedesi (bar pl. elte emlitett deli epulet a Lagymanyosi hidnal ebben se tul jo) kapcsolatban, 50m2 lakasban lakhat a harmadikon? De (nagyobb) szoftveres ceg is leginkabb a Vaci-korridoron meg a Duna-kozeli reszen Del-Pestnek van, ok se akarjanak bejutni a munkahelyre egy cs.hazas kornyekrol? Komoly a kerdes csak nincs kapcsolatban azzal hogy az az auto elektromos-e vagy sem. Ha mar van, gondolom te is alairod, hogy - foleg napelemmel megtamogatva - jobb a kornyezetnek az elektromos.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz haruspex #140 üzenetére
Ferjem tanit az egyetemen, es neki epp 2013-as amperaja van (az is nyilvan hasznaltan vasarolva*) amivel varosban rigozusan full elektromosan jar, bejar a napelemezett erosen szigetelt csaladi hazunkbol. Problemad vele? Napelem most szaldoban, ha megszunik akkor majd meglatjuk, valoszinuleg az lesz a megoldas akadalya hogy nincs eleg kimustralt autoakku...
* az en ion-om 2011-es es koszoni megy me'g mindig[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz haruspex #153 üzenetére
Adott a lakhely mint adottsag Pomazon, ha mondasz nekem olyan alternativat hogy hova kene koltozni ami helyigenyt is teljesiti meg nem kell az auto aranal (nem olyan sok az, a ketto egyutt 6 alatt volt) rafizetni, akkor fejet hajtok, de amig kogazdag (hiszen bent laksz Bp-en, innen nezve az a gazdagsag ) fovarosikent csak beszelsz arrol hogy hova (nem) kene koltoznunk addig nem lehet komolyan venni... lakhatasbol nem tudok kifizetni jobbat (artenyezok: location, location, location), autobol most mar igen, es igy adott penzmennyisegbol igenis zoldebb vagyok, mint lehetnek Bp hataran belul es csak egy 10+ eves fustossel (mert ahhoz ragaszkodik a fustos-hivo tarsasag hogy nyaralni el tudjon menni 400+ km-re, azt remelem nem akarod most hirtelen letagadni) plusz a 4 fore eso bkv-fustolessel.
-
axioma
veterán
válasz haruspex #160 üzenetére
En ingazok a legkisebb idobeli tavolsagra, ha a legsurubb bkv-jaratok idejen ha megyek 1:10-et mond a bkk tervezo (+- par perc, az elejen 19 perc setaval, mi me'g nem is a szelen lakunk), a tobbiek kb. 1.25, 1.40, 1.50. Egy iranyban naponta! Ja es egy csomo plusz kiadas, havi 50e berlettel (kulso 10km hev-berlet dragabb par ft-tal mint a full Bp...), ez lehet hogy me'g benzin eseten is dragabb mint autoval, ha ingyen parkolsz... (amugy nekunk napi 650Ft-nyi aram, lanyok hazafele van hgoy bkv szoval azert van plusz 9e Ft berlet).
-
axioma
veterán
Kicsit vettel 2M-ert? Marmint fustoset??? En 2.25-ert az ion-t, igaz mi 4 szemelyes csalad vagyunk (bar a mar nem ulesbe kotendo gyerek viszont beferhet es felnek szamit, talan 14 eves koraig, utana meg kis tulzassal kulon orom ha veled akar menni mind...)
Te hozzam kepest baromi gazdagnak szamitasz ezek szerint. Benzines autoink az elektromosra valtas elott a ketto egyutt ert 1M-t... (jo, nem plugines de hibrid [prius I.] volt az egyik, elotte a regi suzuki swift ezres).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Nekunk a 2 auto 6M es arambol ingazik, az Ampera nem is kicsi (de ha nagy kell a mitsu outlander arban is ott van, belvarosig oda-vissza elektromost birja me'g, 5 szemelyes, nekunk Lagymanyosig mar azzal nem ment volna). A prius I-ben regi technologiaju akkuk voltak azt 17 eves koraban kellett elkezdeni cserelgetni... nem tartok attol hogy a 10 evvel kesobb gyartott technologiaju, most epp 10 eves ion belathato idon belul akku-gondos lenne, vagy hogy ne lehetne megfelelo cellat venni hozza.
Az ion is 1 tonna felett van, de most akkor te fikazod az 1.6-os sulyat a temaindito autonak, vagy udvozlod a nagy tomeg vedelme miatt? Megjegyzem a benzineseknel ott a kerdes hogy a motorhazteto alol a merev alkatreszek (leginkabb motor) kozul melyik maszik az oledbe, mig mar a kispolszki hatso motoranal is az elottem levo nem tul nagy csomagter az gyurodo zona volt nulla tomor darabbal, na most azt nem tudom hogy az ion-ban elol mi lehetne ami nem inkabb roncsolodik hanem az utasterben kot ki - egyaltlaan nem lennek biztos benne, hogy a te benzinesed egy nagysebessegu utkozesnel jobb lenne, legyen barmekkora az orra! Raadasul mivel sebessegfuggo a dolog, ha a kicsi autoval csak a varosig mesz meg vissza, ahol mindenki max. 70 na jo neked Bekasig (ha nincs dugo) 90 de ott meg nincs szembeforgalom, akkor nem tudsz olyan sebessegkulonbseget letrehozni, aminel szamitana (javitasi koltsegen tul) a ketto kozti kulonbseg. Termeszetesen az ion is mar legzsakos, utasoldali is, amperaban meg mar nem is tudom mennyi de sok van. Ezzel pont nem jo ervelni a fustosek mellett...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #173 üzenetére
OK, de akkor azt mondd, hogy azert nem vennel elektromost, mert mar ki van nezve es benzinesben letezik az a design ami tetszik neked. Viszont ez nem relevans az elektromos auto, fujj ervelesben, mert ha ugyanaz a kinezett design pont csak elektromosban lenne, akkor azt venned, nem? Innentol kezdve mar jobban fustmentes vagy mint a tobbseg
Ampera hatso ulesenek kozepen van egy konzol, tehat nem az van hogy keskeny es igy ramondtak hogy 4szem, hanem nem is hasznalhato 3 embernek (jobban 4 szemelyes mint az ion... abba nem szabad de be lehet ulni 5-en).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Nezd, nincs mit hozzatennem, mert egyreszt irrealis szamokat irsz (zold? elvetve vilagoskek, ennyire ismered..., amugy 4M korul kezdodnek az amperankkal egyenertekuek), masreszt meg pont ellenkezojet mondod mint az elozo hsz-ban (a csalad vedelme vs. auto vedelme, plane hogy hany (es hany folyadekos) alkatresz van az eygikben vs. masikban), raadasul szamomra nem elfogadott ervet hozol (motor nem megy az utasterbe, hanem az is "osszecsukodik"), szoval mondjuk azt hogy nem akarsz es tudsz onigazolos ervet mondani, de akkor nincs ertelme beszelgetni se rola.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #177 üzenetére
Ha ujrol beszelsz, akkor eleve almas a dolog, mert az uj auto per def luxus, te azt a luxust valasztod, en meg az elektromossagot.
Ha hasznaltrol, akkor viszont azt is megkerdeznem, hogy az e-autot vasarlas napjanak koltsegevel hasonlitod a nem e-hez, vagy a kovetkezo mondjuk 5 ev hasznalataval egyutt (az akku-para miatt mondjuk azt hogy 5 ev utan nulla ertekkel)? Ha keveset mesz, igaz lehet, hogy a fustos nyer, vagy ha nincs sajat arambol toltes lehetoseged. -
axioma
veterán
A lenyeget magyarazod felre! A fustos a motor miatt _kell_ a vedelem erdekeben nagy legyen. Az elektromos _nem_kell_ a vedelem miatt nagy legyen. Kulonbseg: a gyurodes kezdete a kocsi eleje, a vege meg a motor, ha a fustost nezed, es az utaskabin, ha az elektromost.
Tehat: ha fustoset veszel, abbol hosszu orru kell (ha orrmotoros, de kispokot most hagyjuk). Ezt me'g akar ala is irom. De legy szives ne vonatkoztasd az elektromosokra, hgoy _ettol_ veszelyes ha rovid! -
axioma
veterán
válasz hypno skate #207 üzenetére
Azert magas auto nem feltetlen suv, sot... nezd meg a suzuki alto-t, sokkal magasabban ulsz )(es nem fekudve), mint a (regi, csak az volt) swiftben, de nem suv. Legyen kicsi alapteruletu de magasabb epitesu auto, elektromosnal a magassag a padloban levo akku miatt ugyis konnyen adodhat, a menettulajdonsag meg pont ugyanamiatt nem lesz a magassagtol rosszabb.
-
axioma
veterán
válasz Secretknight #210 üzenetére
Adod hozza a zse't, hogy mi is kiprobalhassuk?
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #214 üzenetére
Az a kerdes, hogy meg tudja-e kulonboztetni, hogy melyik elektronbol lesz uzemanyag. Akar plusz egy attetellel (napkozben akkura, bar nagyobbreszt napelembol, este at az autoba, nem most, hosszabbtavon).
Szerintem elobb lesz hogy beepitik az uzemanyag-adot valamelyik meglevo vagy ujonnan kitalalando tetelbe, nem kozvetlen az aramot mint uzemanyagot adoztatjak. -
axioma
veterán
válasz hypno skate #220 üzenetére
Az a baj hogy en meg nem vagyok pasi hogy keresztbe-kasul ismerjem az autok adatait, csak alto-m volt, azt tudom hasonlitani. De biztos tudsz te is ha akarsz mondani kisebb, nem suv, de magasabb epitesu autot. Ami eleg is. Ha azt mondom hogy az i3 is magas, akkor meg azzal jossz hogy aramos. Sajna tobbet nem tudok.
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #222 üzenetére
Ebbol az nem vilagos, hogy dicserni akarod hogy szabalyosan kozlekedik (szigoruan 90), vagy fikazni hogy nem mer tobbel menni (akarmi miatt)?
Kepzeld, en is (gps szerinti) 90-et szoktam tartani ott, ahol az a hatar. Nem amiota van elektromosom, hanem ugy normalban, 20 eve. -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #245 üzenetére
En kimondottan elektromos autozast fikazo felhangot hallottam benne, de gondoltam meghagyom a lehetoseget hogy tevedtem, ezert kerdeztem. Es bar szavakban tagadod, a hsz masik fele megmagyarazza: igen, negativ tulajdonsagnak vetted.
Kepzeld olyan nincs, hogy azert gyorshajtok mert sietek/kesesben vagyok. Foleg 90-es uton. Amennyit a 10-20% gyorshajtassal tudok idoben hozni rajta, az nem oldja meg a kesesben levest, barmilyen realis celhoz kepest kezdtel kesni. Tobbel mar eletveszely kene legyen hogy gyorshajtsak. Waze megtippeli mikorra erek oda, azt vagy ugy lesz vagy sem. Ugyis ra kell szamolni, barmi kozbejohet alapon.
A gyerek tornazsakjat meg igen artalmas gyorshajtassal odavinni, most nem jobb minden (pedagogiai) szempontbol is, ha kap inkabb egy hianyjelet es azzal le van tudva? Nyilvan utanavittem mar en is amikor belefert a napomba, de csak ha normalisan, nem szaguldozva. Ha mar ennyi indokolja neked a gyorshajtast akkor remelem nem a kornyekunkon laksz -
axioma
veterán
Nem voltak olyan autoink amiben eleg nagy biztonsagban ereztem volna magam 140 felett... mas mellett ultem mar hosszu uton o autojaban ahol ez szamitott, de mondjuk az az auto nem a mi kategoriank (ill a buntetes se fert volna bele a mi zsebunkbe, neki meg statisztikailag bele volt szamolva).
-
axioma
veterán
1 mindenes kocsi nem tenne lehetove a kettonk bejutasat a munkahelyre, szoval nem ezen mulik. Ferjemnek az amperaja ingazni me'g mindig (koppra 50km egy kore, telen ennyit tud) csak elektromos. Nyaralaskor meg benzin.
Csak egy eseten mai kinalatbol hibrid. Bar en hosszabb tavon egy valodi range extenderest gondolnek sokkal jobb alternativanak (buta motor csak akkut tolteni, kerektol szeparalva), es onnantol ha tud az akku 100km-t mar heti 0-4 esti toltes kell csak, hetvegen tobb ido van ra, eloszlik. (Ha nem megy addig benzintankolasnyi idore le a toltes ideje.)
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Motoros topic
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi haladó szinten
- SkyShowtime
- További aktív témák...