Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • minek?:S

    őstag

    válasz nuke7 #108 üzenetére

    Nem fenntartható? Hát, ha egyszerre kell rákölteni minimum 5000 milliárdot, akkor valóban nem.. látod.. itt jön ki az elmúlt 40 év nemtörődömsége. A vasútnál tisztán látni, hogy a 80-as évektől milyen lejtmenetben van. Először az M63-as elkaszálása(nincs pénz, helyette jöttek M62-esek), V47-es(nincs pénz), aztán a V48-asé(nincs pénz), de ugye Kissamu(nincs pénz), Samu(nincs pénz), de még Hernyóból is csak 20db-ot. Rendszervált(oz)ás után vettünk ugye CAF, DWA meg DVJ kocsikat.. de csak az IC-khez. Az IC1G kocsikat azóta is futtatjuk gyorsvonatokban, meg mellette jött a fecskésítés.. aminek véleményem szerint önmagában nem volt értelme, hiszen se sem új kocsi nem lett, se nem új mozdony. Utána 2002-ben volt egy "szebb" vásár, a Taurusok.. de abból is csak 10 db-ot.. ami kötelező volt. (ugye a 160-as Gigantok nem voltak túl gazdaságosak és megbízhatóak :U ) Ami utána volt, az valahol komédiába illő, de maradjunk annyiban, hogy egy értelmes ember inkább sír rajta, 2004-5 körül az ÖBB és a Siemens felajánlott egy olyat a MÁV-nak, hogy 2 Taurus áráért ad pluszba egy Herkulest... kitalálod? Nincs pénz.. Aztán meg olyanok, hogy Talentek.. amik az ÖBB-nek azért nem kellettek, mert selejtek, mi meg benyeljük? Utána 2010-ben a Traxx vétel.. na nee.. ugye mondanom sem kell, hogy ezért nem hívtuk le 2012-ig az opciót sem, még kedvezménnyel sem. A lehető leglogikátlanabb döntés volt az a vétel. Gondolom tudod mi volt akkor? Segítek. A MÁV 2007-ben kiírt egy pályázatot 2 áramnemű(ami már önmagában kérdéses a szlovák és szlovén 3 kV miatt, de mivel abból minimálisan kéne csak, így eltekinthetünk ettől), legalább 160 km/h-s mozdony beszerzésére. Összesen 3-an jelentkeztek, az Alstom, a Siemens és a Traxx. Érdekes módon, előbbi kettőt kizárták a pályázatból ok nélkül. Itt már önmagában meg kellett volna ismételni az egészet, de nem, jó a Traxx, tartsuk a világ legjobb mozdonyát kis példányszámban, hogy sose legyen olyan gazdaságos az üzemeltetése, mintha nagyobb létszámban lenne, ráadásul az új mozdony is legyen a lehető legfapadosabb verzió(amellett, hogy még mindig kevésbé gazdaságos, mint az ES64U2). Összesen két jó döntés volt abban az időben, az egyik a 30+30 Flirt, illetve a 23+8 Desiro.. nem egy nagy tudomány.. mellette még ott vannak a Cargo eladása, a Józsefvárosi pu. bezárása, az Északi jjü. bezárása. Előbbi még az osztrákoknál is korrupciós ügy volt, utóbbiak pedig.. nézd meg.. a Nyugati és a Keleti is koxra van járatva, és nézd meg hol vannak az Északis szakik, akik mesterei voltak a V43-asoknak.. Ja meg az IC3G.. nagyon jó kocsi lett, kár, hogy azt is meg akarták úszni felújításból új helyett.

    Hol tartunk most? Van ~200 villamosmozdony, amit haladéktalanul ki kéne váltani, mert amellett, hogy gyakorlatilag már dupla annyit futottak, mint amennyit kellett volna.. ráadásul az utóbbi 10 évet csak V4-es főjavítással. Ugye ez történik most a KISS-ekkel, hiszen ezzel 40db "felújított" V43-as fog felszabadulni pestről 2023-ig(19 már gyártás alatt van, 21 pedig meg lesz rendelve, amint jön a '21-es ciklus). Emellett szükség lenne még Flirtökre és a maradék személykocsikhoz mozdonyokra. A folyamatos villamosítások pedig megkövetelik a több villamosszerelvényt, ergó az a 115-ös adag, amiről a média beszél, a legminimálisabb, amire azonnal van szükség(és ez még nem is fix, szóval minimum 5-6 év, mire lejön), ebből is egyelőre 40 tűnik fixnek. Azért az sem mindegy, hogy egy mozdony ~1,5 mrd Ft, egy KISS ~5 mrd Ft, egy Flirt ~2,5 mrd Ft. Ott van még az IC kocsiállomány. 300 kocsi minimum kéne.. megint csak azonnal... és ez még az IC+ jelenlegi formájával megint több év kérdése.. személykocsikról szó sem esett.. csak a Fecske ás Halbi állomány áll ~700 db-ból... azok megint csak olyanok amilyenek.. egy személykocsi is ~400-450 m Ft. És akkor még nem beszéltünk a dízelvontatásról, a mellékvonalakról... szükség lenne legalább 40 dízelmozdonyra is.. még Bzből sincs elég, nem, hogy azokat kiváltani, kiegészíteni kellene... plusz a pálya gyakorlatilag mindenhol(és abból a 100-ast 2009-ben adták át és már most egy rakat fos), állomásépületek, amik megint csak évtizedek óta rohadnak...

    Persze, hogy nem fenntartható. Igény bőven lenne rá.. sőt.. hiszen a vasút a jövő.. ha fővonalakon tudnánk az emelt sebességet, mellékvonalakon a stabil 100 km/h-t... Élő példa az, hogy ahol a vasutat fejlesztik, ott szinte megtelnek a vonatok(lsd 2-est), de meg eleve, hogy a BP elővárosában, főleg csúcsidőben alig lehet felférni a jelenlegi szerelvényekre.. és akkor még nincs igény? :D Ha az elmúlt években folyamatosan fejlesztettek volna és nem csak letudták volna annyival, hogy nincs pénz, akkor hidd el, hogy nem itt tartanánk. És tényleg.. a Cargo eladása hűen jellemzi az akkori vezetőség hozzáállását a magyar gazdasághoz.. nem befektetni.. eladni.. nézd meg hol tart most az RCH. És akkor még mindig nem beszéltünk arról, hogy milyen szépen nőtt a cég adóssága.. szóval na.. azért érted(De ide lehetne venni a volántársaságokat is..). Márpedig ezek nagy részben Gyurcsány idejében is voltak, hiába szereted. Ezek nem "eemút nyóc év".. ezek tények. De tényleg el kell vinni ennyire offtopicba a témát?

    Üdv.:M.

Új hozzászólás Aktív témák