Új hozzászólás Aktív témák
-
faster
nagyúr
Szvsz jóval olcsóbb a dual core.
-
faster
nagyúr
Van valahol valami felmérés vagy teszt arra nézve, hogy az átlagos ADSL vonallal megátkozott juzernél a lag, ami mondjuk legyen 100ms, milyen összetevőkből áll össze? Én nagyon nem tudom elképzelni, hogy ennek elsősorban a prociterheltség lenne az oka.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Na, közben átgondoltam a dolgot. Kissé teoretikusan fog hangzani. A játékok általában eléggé erőteljesen leterhelik a processzort. Ha a processzor végzi a hálózati csomagkezelés több fázisát, előfordulhat, hogy a terhelés miatt a csomagok késve lesznek feldolgozva, és emiatt megnőlhet a lag, tehát ha jól értelmezem, nem az a gond, hogy önmagában a csomagkezelés terhelné le 100%-ra a processzort, hanem az, hogy erős terhelés alatt a csomagok kezelésének hatékonysága lecsökken, és ezért használnak dedikált procit a hálózati forgalom kezeléséhez.
Ezt viszont tényleg ki lehetne mérni úgy, hogy a pinget próbálgatjuk, miközben mondjuk cpuburn fut a háttérben. Legalábbis elméletileg.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
szerintem ez egyáltalán nem biztos, mert lehet nálunk nem fog elterjedni(nincs lé az embereknek erre), de külföldön simán befuthat, ott nem számít , hogy ennyit kiadnak az emberek egy hálókártyáért...
Ott sem mindenki totál hülye. Ez a hardver ezen az áron, szvsz totálisan halott dolog. Mégha igaz is a hwoc-s cikkben leírt eredmény. -
faster
nagyúr
Ping rate-t próbáld, emelkedik-e vagy sem. Lehet, hogy nem a hálózati rész hal meg ilyenkor, hanem a fájlkezelő/perifériákat kezelő.
Egyébként én ebben nem látok olyan problémát, ami a jó oprendszer felépítéssel nem lehetne megoldani (kernel szintű rutinok mindig real-time megkapják a vezérlést, amiknek erre szükségük van hálózati/fájl/ egyéb műveletek) vagy pedig egy dual core procival, ahol az egyik magot terheli a játék, a másik szolgálja ki a TCP/IP stacket, meg úgy általában a rendszert.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz VladimirR #84 üzenetére
prociterheltseget meg nem jatekkal, pinggel kell nezni, hanem masolassal (vagy ha mar mindenkepp ping, akkor 10-20 pedanyban kell pingelni es 65k-s csomagokkal)
Ha jól értem, mire is való ez a kártya, akkor ugyebár nem is maga a tény a probléma, hogy a hálózat kezelése processzoridőbe kerül, ami más műveleteket belassítana, hanem az a gond, hogy más műveletek belassítják a hálózatkezelést. Tehát nem is nagy hálózati forgalmat kell generálni a teszteléshez, hanem egy-egy packet válaszidejét kell figyelni, miközben akármi mással széjjelterhelem a CPU-t. -
faster
nagyúr
válasz venember83 #93 üzenetére
Igen, és is arra gondoltam, vajon egy normális NIC-cel öszehasonlítva vajon mekkora a különbség.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független