Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz gabber01 #8 üzenetére

    lol!

    Akkor ennyi erővel a Mafia is marha jó játék, csak a neve nem Evolve, bár annak sincs semmi köze ehhez :DDD

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz gabber01 #12 üzenetére

    Szerintem is teljesen érthető, bár ha milliárdos lennék, tuti csinálnék egy ilyen céget ami ilyen esetekben pár nagyobb európai országban szerver bérlést kínálna a nagyobb cégeknek. Pár hétre kibérelnék mikor nagy a z érdeklődés, majd mikor nem kell akkor lemondják. :) Nem tudom gyakorlatban ez megvalósítható e, de elméletben jól hangzik :)

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gabber01 #12 üzenetére

    Hány olyan bétában vettél részt, ahol a tesztidőszak alatt nagyobb volt a roham, mint a tényleges éles indulásnál? Sok AAA címnél már elővételben több példány elfogy, mint amekkora létszámmal lefut egy alpha/béta teszt (főleg ha zárt tesztről van szó).

    Üzletpolitikailag érthető, csak én mint fogyasztó nem tudok érte lelkesedni. Üzletpolitikailag a kiadónak szüksége van az előrendelésekre és ha már valaki megtiszteli őket azzal, hogy látatlanan is megbízik bennük, akkor nyilván elvárja azt, hogy ne arról szóljon az első 2, 5, 8, 12, akárhány nap, hogy a szerverek nem bírják a terhelést. Ezzel csak azt érik el, hogy legközelebb az emberünk nem fog előrendelni. Én odáig jutottam, hogy már nem rendelek elő semmit, még egy jónak tűnő folytatást sem. Én is vállalkozásból, szolgáltatásból élek és értem az eladó/kiadó/fejlesztő álláspontját is, csak éppen én sem lennék meglepve azon, ha morognának a vásárlók ha a kifizetett terméket csak csúszással, vártnál rosszabb minőségben, bunkó kiszolgálás kíséretében kapná meg.

    Mellesleg szerverkapacitást lehet időszakosan is növelni, nem kell megvásárolni egész szerverparkokat, lehet bérelni vagy máshonnan átcsoportosítani erőforrásokat arra a rövid időre.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gabber01 #15 üzenetére

    Elég sűrűn szokott lenni egy mai multis játéknál szerver karbantartás. Van ahol minden nap beiktatnak egy 15-30 perces leállást a hajnali órákban, van ahol hetente egyszer van 60 perces leállás. Meg lehet oldani az erőforrás átcsoportosításokat, sőt erre egyenesen kötelező felkészülnie egy ekkora ügyfélkörrel rendelkező szolgáltatónak, hogy nagyon gyorsan, akár percek alatt is menjen a dolog ha esetleg DDOS támadás éri őket ami ugye eleve a túlterhelésre játszik.

    Múltkor több más kiadó mellett a Blizzardot is érte ilyen támadás. Én éppen a Hearthstone-t toltam, amikor észrevettem, hogy megnőtt a szerver lag, majd le is dobott, nem tudtam visszajelentkezni kb 15-20 percig, de aztán hamar elhárult. Csak másnap olvastam a hírekben, hogy a Blizzard szervereket is megpróbálták használhatatlanságig terhelni, de ők egész jól vették az akadályt. Mondjuk a Blizzardnak ebben már van bőven tapasztalata, náluk gyorsan helyreáll a rend (éles Diablo 3-nál alig 30-40 perc volt és bejutottam, holott előtte a béta időszak első 3-4 napjában bejutni sem sikerült, respect). De az EA-nél még mindig jellemző, hogy súlyos gondok vannak az első hetekben. SimCity vásárlók ezért kaptak +1 ajándék játékot kárpótlásul, mert az első hetekben játszhatatlan volt, mentések vesztek el, stb.

    Nem lehetetlen egy ilyen rohamra felkészülni, de az én tapasztalatom az, hogy sok kiadó inkább bevállalja, hogy az első napokban kifekszenek a szerverek. Megnézném őket ahogy egy DDOS támadást kezelnek...

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gabber01 #18 üzenetére

    Így van, felmérik, hogy kicseszni a Day 1 vásárlókkal 10%-al olcsóbb, még úgy is, hogy egy részük többé nem rendel elő semmit és akkor ezzel le van zárva a téma. Ettől függetlenül fenntartom a jogot, hogy ez nekem fogyasztóként ne legyen ínyemre. :)

    Sokan vannak a fórumon akik képesek a saját érdekeik elé helyezni a kedvenc cégükét és megmagyarázzák, hogy tulajdonképpen miért is jó mindenkinek ha a cég egy kicsit kicsesz velünk. Hát, én nem vagyok ilyen.

  • Enton

    addikt

    válasz gabber01 #8 üzenetére

    Rég volt már az, de valamiért e-re emlékeztem a végén annak is. ;]

    "mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

Új hozzászólás Aktív témák