Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gabber01 #15 üzenetére

    Elég sűrűn szokott lenni egy mai multis játéknál szerver karbantartás. Van ahol minden nap beiktatnak egy 15-30 perces leállást a hajnali órákban, van ahol hetente egyszer van 60 perces leállás. Meg lehet oldani az erőforrás átcsoportosításokat, sőt erre egyenesen kötelező felkészülnie egy ekkora ügyfélkörrel rendelkező szolgáltatónak, hogy nagyon gyorsan, akár percek alatt is menjen a dolog ha esetleg DDOS támadás éri őket ami ugye eleve a túlterhelésre játszik.

    Múltkor több más kiadó mellett a Blizzardot is érte ilyen támadás. Én éppen a Hearthstone-t toltam, amikor észrevettem, hogy megnőtt a szerver lag, majd le is dobott, nem tudtam visszajelentkezni kb 15-20 percig, de aztán hamar elhárult. Csak másnap olvastam a hírekben, hogy a Blizzard szervereket is megpróbálták használhatatlanságig terhelni, de ők egész jól vették az akadályt. Mondjuk a Blizzardnak ebben már van bőven tapasztalata, náluk gyorsan helyreáll a rend (éles Diablo 3-nál alig 30-40 perc volt és bejutottam, holott előtte a béta időszak első 3-4 napjában bejutni sem sikerült, respect). De az EA-nél még mindig jellemző, hogy súlyos gondok vannak az első hetekben. SimCity vásárlók ezért kaptak +1 ajándék játékot kárpótlásul, mert az első hetekben játszhatatlan volt, mentések vesztek el, stb.

    Nem lehetetlen egy ilyen rohamra felkészülni, de az én tapasztalatom az, hogy sok kiadó inkább bevállalja, hogy az első napokban kifekszenek a szerverek. Megnézném őket ahogy egy DDOS támadást kezelnek...

Új hozzászólás Aktív témák