Új hozzászólás Aktív témák
-
Faby
senior tag
Bocsánat, picit hosszú lesz.
Nem írtam még ebbe a fórumba, csak néha beleolvastam, de az új matricakezelés (legalábbis nekem új, nem nagyon nézem a frissítéseket, csak egyszerűen alkalmazom azokat), amit a rádiók is harsognak (ezt sem értem, mondjuk, de lehet, hogy valamiből kimaradtam), nekem nagyon nem jön be, és az én szokásaimmal nem is logikus, felesleges bonyolításnak tűnik. Leírom, miért:
Én csak használom az alkalmazást, van vele jó és rossz tapasztalat egyaránt, mentem már vele több, mint százezer km-t, volt, hogy bevitt a susnyásba, feleslegesen, volt, hogy jól jártam vele, nagyjából egál.
Nekem a régi opció, jelesül a fizetős utak elkerülése on/off sokkal egyértelműbb, sokkal logikusabb volt, mint ez a mostani. Én csak használom az alkalmazást, nem azon keresztül élem az életem, nincs FB profilom, nem vagyok bejelentkezve, nincsenek barátok beállítva (bár, ha jól rémlik, amit itt olvastam, az már FB nélkül nem is megy), nem küldök jelentést, nem igazolok vissza eseményeket, zavarnak a reklámok, a szponzorált üzenetek, (vagy mi a túró az, amikor dugó vagy piros lámpa miatt állok, és feldobja pl a Shell shop meglátogatását. Kösz, ha oda akarok menni, akkor majd odamegyek.). Szóval én csak használom. Nem akarok rajta keresztül zenét hallgatni, semmilyen csatornán, nem akarok semmi közösségi vackot, nem küldök érkezési időt senkinek, csak navigálni szeretnék, a forgalmi helyzettől függően. Éppen ezért, sokkal egyszerűbb nekem azt beállítani, hogy menjen-e a fizetős úton, vagy nem, mint egyesével, mindig állítgatni, hogy van-e az adott útra matricám. Tudom, hogy kell vennem matricát, és veszek is, de ezt én észben tartom, azt pedig csak egyszer beállítom, hogy tervezzen fizetőst is, és kész. Pl megyek itthonról Wroclawba, az Mo-val együtt négy ország, eddig egy kapcsoló volt, és tervezett fizetős úton gond nélkül, most meg állíthatok külön matricákat a Szlovák és Cseh pályákra, és pluszban a fizető kapukat Lengyelo.-ban Nem logikus, nekem legalábbis nem. Nem akarok mindig a beállításokban turkálni, most ezt a matricát adjam hozzá, most azt vegyem ki, mert lejárt. Azt hiszem, értitek.
Nekem a régi verzió sokkal szimpatikusabb volt.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Nem tudom, amikor megyei matricákat használtam, én utánanéztem, melyik az a kihajtó, ameddig mehetek, és nem volt belőle gondom. Különbenis, a fő szabály ugye az, hogy a megyehatár utáni első lehajtóig mehetsz az előző megye matricájával, a megyehatárt elég nagy tábla jelzi, utána az első lehajtót nem nehéz észrevenni. Valamint, ha valaki megyei matricát vesz, az rendszeresen jár arra, tehát szerintem nem gond megjegyezni, meddig mehet.
Román példádat bevallom, nem értem teljesen, mivel az országba be se engednek matrica nélkül, ha jól tudom, tehát evidens, ha oda készülök, veszek, vennem kell matricát. Itt szerintem nincs értelme kapcsolgatni, hiszen csak fizetős úton mehetsz.
Ausztria: ha Ausztriába megyek, akkor az tudatos, tehát tudom, hogy vennem kell matricát, és veszek, nem tétel. Véletlenül nem fogok arra keveredni.@(#12218) Ear001:
Én biztos nem sírtam érte
Amikor megyei matricát használtam, akkor ingáztam, ismertem az utat, nem is nagyon használtam Waze-t, hacsak nem a forgalom figyelésére.
Nem tudom, hogyan lehetne máshogy megoldani, de nekem például jobb volt a régi módszer, egyszerűbb volt.@(#12217) Márton
Nem, szerintem nincs ellentmondás. Eddig folyamatosan be volt kapcsolva a fizetős utak, és vettem matricát, ha kellett. Ha nem akartam fizetős úton menni, csak egy kapcsolóval kikapcsoltam. Most, ha ki akarom kapcsolni a fizetőseket, vagy lejárt(ak) a matrica(k) egyesével minden matricát ki kell kapcsolnom. Nekem ez nem tűnik kényelmesnek.@mindenkinek:
Éppen ezért írtam, hogy nekem nem jött be a váltás, számomra kényelmetlenebb a rendszer használata, mint korábban. De kinek mi a használati szokása, biztos vannak, akiknek ez így jobb. Attól még, hogy én nem látom értelmét, nem én vagyok a célcsoport, lehet, hogy van akinek így könnyebb, nem vitatom.
És, hogy konstruktív is legyek: Mi a helyzet pl az utánfutó kezelésével? Ahogy a motorkerékpárt külön be lehet állítani, mint járművet, szerintem lenne értelme az utánfutós opciónak is, márcsak az eltérő sebességhatárok miatt is. Autópályán elég nagy a különbség, 130 vs 80 km/h, az már érkezési időben is számottevő különbséget okoz. Vagy esetleges behajtási tilalmak miatt.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Isten ments!
Viszonylag sokat pályázok, nekem jó így, matricával, nem akarok olyan árban is, várakozásban is horror autópályát, mint Horvátországban, vagy az olaszoknál.Együtt tudok én ezzel élni, félreértés ne essék, csak meg akartam mutatni egy másik véleményt is.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Igen, sokat pályázok, de nem mindig a Waze-zel. Nekem nem egyszerűbb folyamatosan a menüben matatni, matricát hozzáadni, eltávolítani.
Régi verzió:
Egyszer bekapcsoltam, hogy tervezzen fizetős utakon, és megvettem a matricákat akkor, amikor arra mentem, akár itthon, akár külföldön, nem kellett semmit állítani, tervezett szépen, akár külföldön is fizetős pályán.Új verzió:
Ha nem kapcsolom be a matricát minden egyes út előtt, pl Lengyelországba a Szlovák és a Cseh matricát, akkor nem is tervez autópályán! (vagy állandóra bekapcsolom az összes matricát, és lesz@arom, hogy állítgassam folyamatosan, asszem ez lesz a megoldás, ez hasonlít a legjobban a régi beállításra)Nyilván bennem van a hiba, de számomra nem előrelépés ez a fejlesztés, akármennyire is nehéz, vagy összetett lehetett megcsinálni, sajnálom. De nem vagyunk egyformák, és valszeg én a kisebbségbe tartozok ezzel a véleménnyel.
Ja, és engem is rettenetesen idegesített (nem tudom, mostanában nem használtam az alkalmazást) a folyamatosan, naponta többször felugró kapcsold be a matricát reklám, ráadásul nem is releváns módon pl Cseh matricát akart bekapcsoltatni, vagy random valamelyik megyeit.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Tapasztalt más is olyat, hogy fut a waze, van netkapcsolat (3g, 4g), és bejövő vagy kimenő hívás után nem talál hálózatot? Konkrétan folyamatosan a várakozás a hálózatra megy, miközben van élő internetkapcsolat. Ilyenkir csak a kilépés, és a futó alkalmazások közül a waze kilövése, majd újraindítása segít.
Redmi Note 4 Global, xiaomi.eu 10.2.2.2 rom.
Két kártyával használom, mindegy, hogy a net azon a kártyán van, vagy a másikon, mint amire a hívás érkezik.
Mi lehet a megoldás?A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Winner_hun #12645 üzenetére
Mindezt vezetés közben, 50-90-130 km/óránál. Aha, nagyon életszerű, és főleg biztonságos.
Nem inkább meg kellene oldani, hogy jól működjön?
Pl mi a francnak akar az M3-on bevinni a horti pihenőbe, majd azon keresztül vissza a pályára, amikor semmi akadály nincs a pályán, se a térképen, se a valóságban?
Vagy miért nem talál hálózatot egy közepesen hosszú telefonbeszélgetés után?
Ezeket kellene megoldani, nem a felesleges "fejlesztéseket", reklámokat tolni!A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Winner_hun #12649 üzenetére
Ok, de erre nem lehet az a megoldás, hogy matasson az ember folyamatosan a telefonnal, ami odanézést igényel, ergo addig sem az utat figyeled, és főleg egy városi környezetben ez elég veszélyes, de autópályán sem javallott.
Hétfőn délelőtt, kb 10:20 magasságában.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Winner_hun #12651 üzenetére
Lehet, hogy van időd, de ez akkor sem megoldás. Most ez, utána az, később meg egy harmadik variáció, vagy akár az, amit én is említettem, hogy nem talál hálózatot a hívás után.
Megnézem, minden hétfőn járok arra, de kiállni nem fogok, jelenteni meg nem tudom, hogy bejelentkezés nélkül lehet-e, nem úgy használom.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #12692 üzenetére
És azt hol lehet kikapcsolni, hogy EGYÁLTALÁN NE dobja fel ezeket az ablakokat? Nem vagyok bejelentkezve, soha nem használtam, használom az árfrissítés funkciót, nem az ár alapján választok kutat sem, nekem abszolút nem releváns, és nagyon zavaró, hogy mindig bedobálja ezeket, vagy akár régebben a Shell ajánlatait.
És amúgy meg de, rossz a reklám, nem érdekel, ne tolja az arcomba. Lehetne egy reklám mentes, fizetős változat, esküszöm megvenném, mint annyi minden mást.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz merqree #12699 üzenetére
Egy stabil működést azért így is elvárok. Illetve miért baj az, ha fizetek és cserébe várok is valamit a pénzemért? Nekem megérné, hogy ne lássak reklámokat egyáltalán.
Nekem az nem win-win, hogyszarnem olyan jó, mint lehetne, de legalább ingyenes...[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #12704 üzenetére
Ne haragudj, de olyan cuki, ahogy egyáltalán nem értetted meg a kérdést. Nem csak az árfrissítés, hanem minden reklám kikapcsolását kérdeztem. Minden reklámot utálok, irtom őket minden lehetséges eszközzel, ahol ez egy rentábilis összeg megfizetése, ott előfizetek, vagy megvásárolom a reklámmentes verziót (mintahogy a kérdés második felében ezt is leírtam), ahol nem, ott egyéb eszközökkel (adblock, adaway stb).
Igenis a kéretlen reklám, legyen az benzinkút, étterem, vagy akár a Bárdi autóé rossz, zavaró, lényeges tartalmat takar ki. Ezt utálom, és szeretném elkerülni itt is, ha lehet. Kioktatás és becézgetés helyett írhattad volna azt is, hogy nem lehet. Célravezetőbb lett volna, én meg legfeljebb eldöntöm, akarom-e így használni, vagy sem. Még meggondolom.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz kmarci25 #12706 üzenetére
Neked is csak annyit mondok: ne csak olvasd, értelmezd is a teljes hozzászólásomat, azt is, amiből idéztél. Világosan leírtam, hogy a reklámok kikapcsolásáról beszélek, nem csak az árfrissítésről. Ennél egyértelműbben nem tudom megfogalmazni, a hiba a fogadó félnél van.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz kmarci25 #12708 üzenetére
Már ne is haragudj, de senkit nem hülyéztem le, nem szokásom. Viszont azt, hogy a reklám szó miért nem megy át sem neked, sem a másik értetlenkedőnek, azt nem tudom. Nyugodtan lehet műfelháborodni, ha valaki más véleményen van, meg dobálózni a falba fejet verős szmájlival, attól még nem lesz igazad.
Részemről itt a vita vége, már így is többet foglalkoztam vele, mint kellett volna.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Szolnok 32 sz főút kivezetőjére rá kellene nézni valakinek.
A városhoz közelebb került a városhatár tábla, és a két körforgalom között gyakorlatilag 60 km/h korlátozás van, mind kifelé, mind befelé. (régebben csak kifelé volt 60 km/h a kintebbi körforgalom előtt)
Így kifelé van olyan szakasz, igaz, elég rövid, ahol a waze még 50 km/h val számol 60 helyett, majd 90 szintén 60 helyett, befelé meg 50 km/h-val a 60 helyett. Eléggé katyvaszos amúgy is, a valóságban is.
A csatolt képen látszik a városhatár tábla új helye, ill a két körforgalom.Apróság, tudom, de lehet, hogy érdemes lenne javítani.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #12774 üzenetére
Jaja, naponta ingázok, bevallom, nem mindig használom, sőt egyre ritkábban. Emlékezz vissza, én nagyon nem az átlagos felhasználó vagyok (már abból a szempontból, ahogy tudomásom szerint sokan használják, FB, zenelejátszó integráció, jelentések, aktív közösségi részvétel), csak navi, minden egyéb nélkül, váltottunk pár szót már korábban erről is.
Most ez egy kivételes alkalom voltA barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #12812 üzenetére
Megnéztem, minden ok, mindkét irányból.
Annyi csak, hogy utólag nézve, rossz helyre tettem a városhatár tábla helyét, kicsit kintebb van, a leágazás után ( narancs sárga vonal, mobilról csak ilyen képet tudok beszúrni)
De ez már csak annak a bizonyos szőrszáknak a közmondásos hasogatása, hosszábanA barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Gravity1234 #12855 üzenetére
Annyira nem ismerem az android autot, de nem csak kábelen megy a képernyő tükrözés?
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Nem tudom, hogy bug vagy feature.
Néha szoktam internet rádiót hallgatni út közben, a TuneIn rádió alkalmazással.
Amikor fut a Waze, felajánlja, hogy kapcsoljam össze a kettőt. Én ezt nem szeretném, ezért elutasítom.
Ezt miért nem tudja megjegyezni? Minden egyes alkalommal kiírja, hogy integráljam, én mindig elutasítom, de következőleg megint feldobja.
Miért? Miért nem jegyzi meg? Főleg úgy, hogy a zenelejátszó megjelenítést is kikapcsoltam.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz viktorhu #12901 üzenetére
Nem akarom összekapcsolni, nem a telefonon váltok csatornát, csak egy bizonyos adót hallgatok online, amikor nem vagyok a vételkörzetben. Minden váltást a kormányról intézek, bluetooth <> rádió, csatorna váltás. Menet közben nem piszkálom a telefont.
Ebből a szempontból én vagyok a kivétel, nem akarom semmivel, sehova integrálni, csak navigálni akarok. És azt, hogy jegyezze meg a beállítást (minden mást megjegyez, hang, egyéb beállításokat, de ezt nem).A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
Múlt héten átadták a 4-es főút újabb 2x2 sávos szakaszát, az abonyi elkerülő 401 út csomópont és a ceglédi körforgalom, illetve a körforgalom és a MOL kutak között rendes autóút, ennek megfelelő 110-es megengedett legnagyobb sebességgel.
Szombaton még végig 60-as korlátozást jelzett. Rá tudna nézni valaki?
A képen a piros vonalak közötti szakaszokról van szó.
A körforgalom és környéke továbbra is építési terület, 60-as, 40-es korlátozásokkal.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz eisento #13235 üzenetére
Ezt velem is meg akarta csináltatni múlt szombaton, szintén Szolnokról jövet, Siófok felé.
Szintén nem volt dugó, de még csak torlódás, lassulás sem. Itt legalábbis, mert később vastagon belassult, a tereléseknél.De korábban akart az M3-ason egy pihenőn keresztül vezetni, amikor teljesen üres volt maga az autópálya. [Korábbi példa]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Kicsit részrehajló a Waze (vagy a KFC fizet, a Meki nem), a sarkon van egy McDrive is, de nem látszik a térképen, míg a KFC logó messziről virít! (Nyilván van mögötte valami megállapodás, csak érdekesség képpen raktam be ide, lámpánál állva volt időm megcsinálni a screenshot-ot)
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #13273 üzenetére
Félre értesz, vagy én fogalmaztam félreérthetően.
Nem akarok semmiféle összeesküvés-elméletet gyártani, le is írtam a zárójelben, hogy biztosan van megállapodás mögötte, és csak érdekesség képpen, off topikban írtam, mert volt időm a lámpánál várakozva elkészíteni a képernyőmentést, és utána ma reggel eszembe jutott, hogy megírjam.
Nem volt semmi hátsó, pláne rossz szándék mögötte!Nem vagy te egy kicsit túl érzékeny? és még egy csomó arcocska, hogy világos legyen, nem kötözködni akarok!
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Szissztok, nem tudom, hogy ez bug vagy fícsör, de érdekes helyzetre bukkantam. Megmutatni sajnos nem tudom, mert eddig tervezett, most meg jött az ajaj, túl messze van.
Verona-Debrecen lenne az útvonal, van szlovén pályamatricám, be is van állítva, idefele is arra jöttem (kicsit más úton, Jesolo volt az eredeti cél, onnan jöttünk át Veronába), Olaszországban kikapcsoltam a fizetős utakat.
Hazafelé nézem, hogy merre lenne érdemes, ha nem akarom kerülni a fizetős olasz pályát, akkor nagyjából 1060 km és 9 és fél óra alatt otthon is vagyok. (Verona - Trieszt - Szlovénia - Lenti - M7 - M0 - M3 - Debrecen)
Viszont, ha bekapcsolom a fizetőkapus utak elkerülése opciót, akkor egy (számomra) teljesen logokátlan útvonalat tervez, Ausztrián át, (nincs osztrák matricám) aztán Székesfehérvár, 8-as út, a vége nagyjából ugyanaz, csakhogy 1050 km és kb 15 és fél óra! Bár valamiért az utolsó próbánál M0 - M5 - 405 - 4-es főút - Debrecen volt a vége, de ezt nem tudtam a másik variációban ellenőrizni, mert jött az ajaj.
Nekem az lenne a logokius, ha Triesztig elvinne ingyenes utakon, onnan meg a szlovén matricával szépen haza az autópályán.
Vagy rosszul gondolom?Szerk:
azért sikerült rámhoznia ma az idegbajt kb 2 percre, de végülis jól működött. Jöttünk Jesoloból Padovába, fizetőkapus utak elkerülése be, erre fölvitt az autópályára, kapu, jegyhúzás. Szentségeltem egy nagyot, de mit volt mit tenni ugye. Aztán az első lehajtón lehozott, jegy be, nem kellett fizetni, tehát végülis jól csinálta, csak nekem ment föl csöppet a vérnyomásom. Nekem ez idegen volt, kb 20 éve jártam olasz autópályán, másnak ez lehet, hogy természetes.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Kérdés megoldva, hazajöttem a Verona - Trieszt - Debrecen útvonalon.
Továbbra sem értem a logikáját a tervezésnek:
Magyar országos matrica, szlovén matrica beállítva.
Ha engedem, hogy tervezzen fizetőkapus utakat is (Olaszországban ugye ilyen van), gond nélkül tervezett egyvégtében, minden gond nélkül.
Ha kikapcsoltam a fizetőkapus utakat, akkor nem, vagy nagyon hülyén tervezett, kb 10-ből egyszer sikerült, és akkor is Ausztrián keresztül, úgy, hogy oda nem volt matrica beállítva, tehát jellemzően autópályák nélkül. Mindezt több, mint másfélszeres idővel.
A megoldás:
Két részletben terveztem, először Triesztig, a fizetőkapuk elkerülésével, majd onnan hazáig, akkor már rendesen Szlovénián keresztül.
Érdekesség, hogy úgy sem ment neki, ha köztes pontnak Triesztet megadtam.
Valószínűleg ez már túl sok volt az algoritmusnak.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Nem biztos, hogy csak a távolság számít, lehet más faktor is.
Pl nekem a néhány hozzászólással ezelőtt írt úton jött ki:
Sirmione (Olaszo.) - Debrecen mérés szerint 1086 km volt, ha engedtem a fizetőkapus utakat (olasz fizetős autópálya ebben az esetben), akkor tervezett, ha nem engedtem, akkor 10-ből 9-szer jött az ajaj.
A nem fizetős út sokkal több kereszteződés, elágazás, ide-oda tekergés, az már lehet, hogy sok volt neki, míg a fizetős "egyenes".
De ebből és a korábbiakból kiindulva nagyjából ez az 1000 km lehet a határ sztem, de nem hiszem, hogy találsz egzakt választ.
Rövidebb utakat, 7-800 km gond nélkül tervezett eddig.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Hozzáértőktől kérdezem, ez mióta ilyen? És miért?!?!?!
Eddig a "múlva" helyett "táv" volt kírva, az egy fokkal jobb volt! Gondolom nem lehet a magyar szórendet (miértis nem?) berakni, de ez a legrosszabb navik kezdeti képességeit idézi.Illetve szintén mai, az M0-n már sokszor megénekelt 51-es úti kurflit ma is meg akarta csináltatni, éppen lett is volna értelme abból a szempontból, hogy a pálya torlódott, de a lehajtó meg be volt állva, mint a gerely, úh mégse volt értelme.
Valami ott nagyon nem kerek!Itt a képen ugyan az van, hogy a lehajtó 10, a pálya 5 km/ó-val "halad", de a valóságban annyira bedugult a lehajtó, hogy jobb volt a pálya.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
-
Faby
senior tag
válasz fatal` #13469 üzenetére
Persze, együtt lehet vele élni, de könyörgöm, ezt a szintet a 2000-es években a PDA navik (Tom-Tom) hozták! Az IGO meg mérföldekkel jobb volt.
Ma 2019-et írunk, azt hiszem nem túlzó elvárás, pláne úgy, hogy eddig jól/jobban működött, akkor most ne kelljen már belenyugodni, hogy ez ilyen és kész.
Úgy fest, hogy minden frissítéssel csak rosszabb lesz.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #13471 üzenetére
Mondjuk az utánfutó pont nem lenne hülyeség, autópályán pl drasztikus különbség van a megengedett sebességben, (130 vs 80), ami már az érkezési időben is brutál különbség. De a 90 vs 70 is több, mint 20%, az is ad szignifikáns eltérést érkezési időben.
Behajtási korlátozásokról meg nem is beszélve.
Motor és taxi mellett elférne, szerintem. Sőt, megkockáztatom, több értelme lenne, mint a taxinak.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Nikaré #13712 üzenetére
Én nem látok semmi változást, ennyi a changelog:
Ezzel a frissítéssel még könnyebb időt spórolni és elkerülni a dugókat:
- Hibajavítás: A felhasználók helytelen fordításokat láttak.És a "múlva xxx m" förtelmet sem láttam, hogy javították volna.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz merqree #13743 üzenetére
Amikor bevezették, én ugyanígy reagáltam, nekem sem lett jobb/kényelmesebb, sőt.
De le lettem oltva, hogy én vagyok a hülye, mert milyen jó ez így.
Öröm látni, hogy nem vagyok egyedül.
Azóta nekem is a környező országok matricái fixen be vannak kapcsolva, és veszek, ha arra járok.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #13878 üzenetére
Szia, nem teljesen abba a témába vág, amit boncolgatsz, de ezt a hibát (magyartalan múlva xxx m a távolságjelzésnél) is tudnád nyomni egy kicsit?
Illetve tegnapi tapasztalat:
Ezt vajon miért csinálta?
Látszik a képeken is, hogy sokkal rövidebb a körforgalomból jobbra, majd megint jobbra fordulva elérni a célt, de mindenáron vissza akart fordítani. Cél utca nem egyirányú, nincs lezárva ebből az irányból, rejtély.
Illetve ez is érdekes, a cél az utca közepén van, de tervez a végéig.
A pontos cím Szolnok, Üstökös utca 12. Ránéznél térképen?
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Szili17 #13901 üzenetére
Köszönöm.
Ha a hülye út kitételen az utolsó képet érted, akkor igen, mindig ilyen.
Olyan, mintha annak ellenére, hogy az utca közepén van a cél, az utca végére tervezne.
Másik irányból meg nagyjából az utca elején már érkezés a célhoz van.
Ki érti ezt?A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz lacentos #14111 üzenetére
Biztos, hogy fizetős lesz? (nem kötözködés képpen, csak kérdezem.)
Nem nagyon van vele párhuzamosan díjmentes lehetőség, és azért az szokott lenni. Minden klasszik autópálya mellett pl M1-M3-M5-M6-M7 esetében ott van a párhuzamos főút, itt nincs.(#14101) Chris0321
Az országos térkép szerint a pest megyei matrica elég lesz még jó darabig, ha fizetős is lesz az M4, a fizetős szakasz Pest megyébe fog esni.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Joe_Muad_Dib #14273 üzenetére
A megfejtést nem tudom, de ezt csinálta nekem is Xiaomi Mi 9T-n is pár hétig, viszont a múlt héten (legalábbis akkor vettem észre, de nem régebben, mint 2 hete) megjavult.
Rendszert nem frissítettem, Waze frissítés nem emlékszem, hogy volt-e közben.
Én a xiaomi együtthatóra fogtam, de ha Samsungnál is előjött, akkor lehet általános hiba.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
A 2019-es árak:
3,5 tonnánál könnyebb járművek, max. 1,3 méter tengely feletti magassággal:
heti:15 euró
havi: 30 euró
éves: 110 euróItt az érvényességi idő tényleg annyi, mint a neve, egy kicsit hosszabb kiruccanás esetén figyelni kell, ha heti matricát veszel az érvényességi időre.
Érdemes kint venni, itthon is árulja ugyan a MOL, de tavaly a 15€-s matricát 5500 Ft-ért adták, és szerintem azóta csak emelték az árat.
(15€ most napi árfolyamon ~5050 Ft)A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz fant0mi #14424 üzenetére
A legfőbb különbség az, hogy a véda kapuk előtt kötelezően kint van a sebességmérésre figyelmeztető tábla (KÖZÚTI ELLENŐRZÉS / TRAFFIC CONTROL)
a HUGO stb előtt nincs.
Ezért nem értem azokat, akik minden oszlopnál satuznak az autópályán...
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz fant0mi #14468 üzenetére
Na ezért rossz ez a rendszer alapból!
Sztem úgy kellene, hogy ha a historikus és pillanatnyi adatokból az jön ki, hogy az elérhető sebesség nagyobb, mint a megengedett, akkor alapból a megengedettel számoljon.
Ha kisebb, akkor pedig az aktuálissal (pl dugó, vagy baleset stb miatt)
És itt jön képbe a kedvenc vesszőparipám, az utánfutó.
Azzal ugye pl autópályán 80 a megengedett, de mivel a waze nem tudja, hogy éppen futózok,bezért a pályán az elérhető legmagasabb sebességgel számol érkezést, ami lássuk be, nagyon nem ugyanaz, mintha betartom a korlátozást. (Attól most tekintsünk el, hogy nem nagyon látni személyautót, vagy akár kistehert, aki pályán 80-nal vontat utánfutót.)
Meddig tartana berakni egy opciót, mint pl motorkerékpár, hogy most vontatok?A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Ezt az indításnál megjelenő, "csak akkor indulj el, ha muszáj" figyelmeztetést nem lehetne valahogy kikapcsolni, kivenni?
Roppant idegesítő a sokadik alkalommal, igen, tudom, korlátozás van, de munkába muszáj menni, elsőre is megértettem, nem kell mindig az arcomba tolni.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz zharkanyi #14510 üzenetére
Hidd el, maradnék én, ha tehetném, de menni kell.
Pontosan tudom, mi a helyzet, ez csak egy felesleges plusz. Elsőre is megértettem. Ez csak egy X, de ott van a munkahely automatikus kiválasztása, majd annak az indítása, kb fél perc, mire egyáltalán elindul (vagy még több, ha kivárom és nem nyúlok hozzá), három érintő képernyő tapicskolás. Lehetne ez kevesebb is!(#14511) plömplöm
Hát annak sincs sok értelme. Mintahogy békeidőben az útinform honlapját kiírogatni oda, majd pont vezetés közben fogok a hírek között böngészgetni!A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fujifilm X
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Építő/felújító topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...