Új hozzászólás Aktív témák

  • engé

    tag

    "a sok GTA-ra fogott bűncselekmény miatt."

    Nyáron volt, hogy egy kislány úgy mentette ki a családját a felborult majd kigyulladt autóból, ahogy azt a GTA-kban látta. De valószínüleg olyanok szinezték ki a történetet, akik megszállott fanok, vagyishogy javítsák a játék "imidzsét". :D

  • volvoguy

    addikt

    amit a rockstar idei évben alkotott, az valami fantasztikus...az év legjobb és az utóbbi idők legjobban várt játéka, mely még valósághűbbé és lélegzővé varázsolta liberty city városát...ám ami a pc-s portot illeti csak a felbháborító, arcátlanság szavakkal tudok élni, egyszóval b.sztak ránk pc-sekre egy nagyot, a sok mókus meg megrendelte már előre, már abból hatalmas bevételei lettek a cégnek, innetől kezdve meg aztán nem nagyon izgatja őket a dolog....

    DE! - egyvalamire mégis csak jó volt ez az egész szemét dolog. mivel eddig a cég csak minőségi cuccokat dobott piacra a sorozat indulásától kezdve pc-re is, ám msot fordult a kocka....mi pc-sek felháborodtunk joggal, és már nem töretlen a rockstarba vetett bizalmunk, már ők sem különlegesek számunkra....nálam elérték az EA szintjét, pedig nicns is meg a játék, de nem is lesz meg sztem ilyen gépigény mellett.....

    és akkor a lényeg? örüljünk hogy egyáltalán jött pc-re? örüljön aki aka,r persze lehet ötbb nem lesz személyi számítógépekre, de ez nem si baj ha az összes iylen szutyok port lesz az elkövetkező időkben...

    Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3

  • Kai Hansen

    tag

    Én nem hiszem, hogy valaki a GTA de akár egy program miatt ölne, vagy csinálna valamit, szerintem akkor azzal az emberrel már alapból nem stimmelne valami, és mindenképpen csinálna valamit. Nagyon sokat játszottam a GTA-val, meg sok FPS-el is, de soha nem éreztem emiatt semmi különöset.
    Ennyi erővel a TV-t is be kéne tiltani, esetenként sokkal durvább dolgok vanna benne, na meg ugye az mégse csak rajzolva van.

  • Lenry

    félisten

    válasz Kai Hansen #3 üzenetére

    amennyire én látom az, aki öl, majd ráfogja, hogy pl a GTA miatt tette, amit tett, az tényleg nem 100-as, de inkább csak így akar enyhíteni a várható büntetésén
    (vagy mindkettő)

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Zsoccc

    senior tag

    Esetleg a GTA fejlődési lehetőségeire nincs senkinek tippje, mi lehetne a helyes út? Vagy jó így ahogy van és jöjjön még vagy 10 rész ugyanígy csak picit mindig korszerűsítve?

  • Lenry

    félisten

    válasz Zsoccc #5 üzenetére

    jól jönne már egy új város...
    Liberty City, Vice City és San Andreas (City) már a GTA1-ben is benne voltak

    amúgy nem igazán tudom, hogy hová lehetne még tovább vinni a sorozatot... kerültek bele RPG elemek, egész tűrhető sztorija van, a szabad játékmenete etalonnak számít
    komplett bűnöző szimulátor... szerintem nagyobb új játékelemet nem lehetne igazán belerakni (nekem legalábbis nem jut eszembe semmi)

    na jó: quicksave :B

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Kr/\toS

    senior tag

    válasz Zsoccc #5 üzenetére

    Hosszú távon nagyon fárasztó az autókázós küldetésrendszer. Magát az akciót nem gyengén fel lehetne csiszolni, nem muszály mindennek real time mennie, lehetnének szkriptelt lövöldözések, bullet-time al és fegyverpornóval... én értékelném! ;)

  • Boorgi

    csendes tag

    válasz Kai Hansen #3 üzenetére

    Szerintem is igy van, hogy aki ilyesmit tesz, az valószinű gta neélkül is tenne. Szerintem akikre ráfogják hogy egy játék miatt követtek el bűncselekményeket, azokkal alapba nem stimmel valami.

    Egyébként erről az egész bűncselekményesdiről meg az a véleményem:
    Amikor GTA SA-ba, belelehetett épiteni azt a bizonyos "erotikus kiegészítőt", és akkor abból milyen hatalmas belhét. Sokkal nagyobb problémát jelentett nekik, mint hogy hogy mehettél egy városba és vigan lelőhetted valakinek a fejét, lelőhetted úgy hogy a karja leszakadt. Szerintem akkor már inkább az "erotikus" tartalmat kellene kisseb rossznak tartani nem a trancsirozást.

  • Zsoccc

    senior tag

    válasz Lenry #6 üzenetére

    Jó, de talán igazán komoly újítások a GTA 2 óta nem történtek. Nyilván volt minden részben valami új dolog, de igazán komoly változás egyikben se. Nem azt mondom, hogy feltétlen kellene ilyen, mert nyilván még mindig rengetegen csak a szabad játék miatt szeretik a gta sorozatot.

  • JoeYi

    őstag

    Nagy GTA 1-2-3 fan voltam/vagyok. Az egynek és a kettőnek többször is nekiálltam, és rengeteg kvesztet megcsináltam bennük, de valahogy sosem sikerült kijátszanom őket, mert ráuntam.

    A GTA3 egy mérföldkő volt a sorozatban. Volt benne egy kis Need for Speed, megsózva egy kis Max Paynnel, átitatva a Postal fanyar és szadista humorával, 3D-ben. Végre, ezt már sikerült kijátszani.

    Talán még a San Andreasnak is nekiálltam, ha jól emlékszek, de azt már lehet, hogy nem toltam ki, mert voltak benne jófajta bugok.

    Hogy hová tart az egész? Sejthetően a minnél élethűbb világmegjelenítés felé. 2015 környékére már bőven olyan combosak lesznek a videókártyák, hogy képesek legyenek valós idejű raytracingre, és megfognak jelenni olyan játékok, amikben már figyelmeztetéseket kell elhelyezni, hogy a játékos nehogy megfeledkezzen arról, hogy nem a való életben történik mindez.

    Mert ugyebár mi tart vissza attól, hogy megverjük valakit csak azért a metrón, mert letüsszent? Az erkölcsi és morális gátlások, a jóneveltség, a tudat, hogy nem ez a helyes megoldás, és természetesen a tarsadalmi elitélés börtönben megtestesülő fenyegetése. Nos ez utóbbin kívül minden gátló erőt eltörölhet egy közel tökéletesen élethű játék, ahol negatív vonzat nélkül gyakorolhatjuk az őskor óta elnyomott brutálisabb ösztöneinket. És nem a felnőttek vannak veszélyben, hanem a most 10 évesnél fiatalabbak, akik szülői felügyelet nélkül verik majd szét a tök élethű emberek fejét baseball ütővel.

    Persze nem lesz ez népbetegség, de mi van, ha minden 100000. gyereknek változik meg a személyisége ennek hatására? És vajon tényleg probléma ez? Hisz régen játék puskával játszottunk, és vizipisztollyal "öltük" egymást a strandon. Felnőttként paintball és airsoft fegyverekkel lőjjük egymást halomra, de az utcára lépve mégis normális emberek tudunk maradni.

    Szóval ez a meggajdult lövöldözős téma szerintem tipikusan amerikai betegség, és reméljük mindig az is marad. Fegyvere van mindenkinek, és amikor egy kissrác lelövi a hugát apu coltjával, akkor természetesen a legegyszerűbb dolog azt mondani, hogy az az autós játék, a GTA miatt kattant be.

    Hát jól elkalandoztam, de nekem ez az összefoglaló véleményem. És mit gondolok a GTA4-ről? Nem próbáltam, nincs hozzá elég jó vasam, majd talán 2015-ben :)

    (amúgy nem is értem, mitől lett 4. Valójában már 6-7 körül járunk)

    [ Szerkesztve ]

  • Zsoccc

    senior tag

    válasz JoeYi #10 üzenetére

    Grafikai fejlődésen kívűl nincs másik út? Vagy a grafikai fejlődés hozza magával a többit és már eleve a játékosok is másképpen fognak hozzáállni a játékhoz minél inkább úgy érzik, hogy részesei a történéseknek?

    Ha minden részt beleszámolunk már 10 körül is járunk.

    [ Szerkesztve ]

  • JoeYi

    őstag

    válasz Zsoccc #11 üzenetére

    hát a téma adott, kocsikat lopunk, gengsztereket ölünk, és üzletelünk velük. Lehet, hogy csak én vagyok szűk látőkörű, de aligha lehet a dologba forradalmi újdonságot vinni. Az olyan lenne, mintha az Unreal Tournament 4-be pasziánszt és logikai játékokat is raknának. Tök fölösleges lenne, mert aki paszinszozni akar, az pasziánszozik, aki UTzni, az megveszi a legújabb UT-t, aki pedig GTA-zni szeret, az GTA-zni fog és nem akar közben kultúrális vetélkedő kérdésekre válaszolni.

    Amúgy, így belegondolva: egészen új színt vinne a dologba, ha a főhös kiszabadulhatna a városból. Elkocsikázhatna vidékre, ahol felpattanhatna egy ló hátára, majd azzal elgaloppozhatna egy folyóig, ahol elkötne egy indián kenut, és egy régi aranyásó térképet követve keresne kincset... :D Persze nem lenne kötelező, de mellékes kvesztnek beférne.

    Vagy lehetne szakmákat rakni bele, pl, hogy a kislányoknak is érdekes legyen a GTA, választhatnának fodrász szakmát, és annak a felfuttatásával foglalkoznának. Ha meg jönne a maffia a védelmi pénzért, akkor jól megvernék őket.

    De azon se lepődnék meg, ha pár év múlva megjelenne a GTA MMO.

    [ Szerkesztve ]

  • copin

    őstag

    válasz JoeYi #10 üzenetére

    Szóval ez a meggajdult lövöldözős téma...

    Kezdjük ott, hogy ez nem tipikusan amerikai "betegség" (én jelenséget írnék). Kezdjük ott, hogy Amerikában nincs mindenkinek fegyvere és nem is ott van a legtöbb fegyver a lakosság tulajdonában (arányokat tekintve). GTA, vagy bármilyen játék miatt pedig simán be lehet kattanni. De azt is tudni kell, hogy nem ez fogja megadni egy kezdő lökést a véresszájú hikikomorinak. Aki öl, az már eleve nincs rendben nyaktól felfelé, a gémektől függetlenül.

    [ Szerkesztve ]

  • Gyusz

    őstag

    Ugyan csak a GTA III, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories, Vice City Stories ötösfogathoz volt szerencsém, de szerintem minden GTA fejlődött az előző részhez képest.

    A GTA III a maga idejében igazi szenzáció volt, hiszen kaptunk egy szabadon bejárható várost 3D-ben. Persze voltak más erényei is a játéknak, de totális szabadság egy modern nagyvárosban, járművekkel, 3D-ben, ez önmagában már maga volt a Kánaán.

    Aztán jött a Vice City, mai napig a legnagyobb kedvencem. Amikor először beülsz az autóba és megszólal a Billie Jean... A zenék és az egész környezet nagyon hangulatossá tették a játékot. A főhős végre nem néma, rengeteg a filmes és egyéb utalás, hírességek adják a hangukat a játékhoz, megjelennek a motorok és egy repülő, ingatlanokkal lehet manipulálni, és még volt egy csomó újdonság. Jah, és sokkal jobban volt optimalizálva, mint a harmadik rész. Alapjaiban ugyan nem változott a játék, de a szabadság érzését egy újabb szintre emelték.

    Később megjelent a San Andreas, erről sokan nem őriznek annyira pozitív emlékeket. Először nekem sem tetszett annyira, később a területfoglalósdiból is nagyon elegem volt, de a sztori, és a karakterek jók voltak, továbbá én itt éreztem először, hogy milyen jól összerakott átvezetőket nézek. Rengeteget nevettem a kis filmecskék közben. Itt is voltak új járművek, a repülésre rendesen ráfeküdtek, bővebb RPG elemeket is beépítettek, immár vidéken is garázdálkodhattunk, nem csak a városban, megújult az irányítás, stb. Szóval itt is voltak újdonságok bőven.

    A Liberty City Stories és a Vice City Stories már nem hozott annyi újat (na jó, volt multiplayer). Persze nekem már az is nagy öröm volt, hogy marokkonzolra megkaptam a nagy szabadságot, és hiába voltak a városok ugyanazok, sok mindent átalakítottak és egész jó előzményeket kreáltak az egyes részekhez. PS2-re talán csalódás volt ez a két játék, de PSP-n szerintem kötelezően kipróbálandó mindkettő.

    A GTA IV-et még nem próbáltam, de maximum a portolás miatti kellemetlenségektől tartok, maga a játék szerintem nem fog csalódást okozni. Remélem a Rockstar összekapja magát, mert a Bully és ez is elég trehány munkának tűnik, pedig eddig nem ez volt a jellemző. OK, bugos volt eddig minden GTA, nem is kicsit, de azok nem ilyen bosszantó hibák voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • JoeYi

    őstag

    válasz copin #13 üzenetére

    igazad van, afganisztánban valószínűleg sokkal több az egy főre jutó fegyverek száma. Mégis az USA az igazán érdekes hely, mert a "demokrácia fellegvárának" tekintik magukat, és visszás érzést kelt, amikor egy demokratikus államban iskolai lövöldözés tör ki.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz copin #13 üzenetére

    Nyilván felfújtak és extra hírértékkel rendelkezőek ezek a dolgok, de ameddig Európára csak elvétve jut egy-egy bekattant génselejt német, addig Jenkiföldén divathullámokként szokott jönni az iskolai erőszak, azaz nem egyedi esetek, hanem időszakok vannak. Szóval végülis igaza van a srácnak, ez egy amcsi betegség. Ne beszéljünk a happy slapping-ről, aminek szintén arrafelé van a legnagyobb "kultúrája".

    Ahogyan a sorozatgyilkosokra is lehet ezt mondani, ugyanis annak ellenére, hogy az első dokumentált esetek európaiak, az amerikaiaknak jóval több van ugyanannyi történelmi szakasz alatt. Pedig még a népesség sem olyan nagy, hogy ezt indokolná.

    Témába vissza: aki egy játéktól bekattan, az nem 100-as. Ezzel nem a játékokat védem: aki egy filmtől, híradótól, zenétől, akármitől bekattan, az nem 100-as. Az ilyenek elleni védekezés legjobb módszere a társadalmi szűrő, azaz a szülőknek, munkatársaknak, környezetnek, barátoknak fel kell, hogy tűnjön az ilyen instabil személyiség, és még azelőtt kezeltetni vagy elzárni kell, mielőtt gondot okozna.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • marcias

    őstag

    Úgy vélem a GTA single-ben már kiteljesedett. A coop illetve multi, azon túl pedig mmo irányokba lehetne fejleszteni a játékot. Szerintem komoly lehetőségek lennének egy GTA mmo-ban (karrierépítés, bűnszervezetek vs. rendőrségek, raidek (pl bankrablás, bérgyilkolás stb.))

    Steam: marcias88

  • glutamin

    őstag

    válasz Gyusz #14 üzenetére

    A Bully-t meg kell, hogy védjem. Most játszok vele. Kb 35%-on vagyok. Kell alá egy rendes gép és nincs velemi semmi baj. Nálam nem fagyogat, nem akad. Szépen foylamatosan fut 1280x1024x4xAA-val. San Andreast vastagon lenyomja grafikában. A sztroi meg a szokásos minőség. Jó főküldetések, éérdekes mellékszálak és egy csomó kiegészítő feladat. Nem is értem az embereket, hogy miért nem játszanak többen vele.

    Ahelyett, hogy a GTA4 nyügjeivel foglalkozna a nép, itt van egy kiváló játék addig is.

    „When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

  • Gyusz

    őstag

    válasz glutamin #18 üzenetére

    Őszintén szólva 1440*900-ban nálam elég fura a képarány, és az irányítással sem vagyok teljesen kibékülve. A gamepadomat képtelen voltam rendesen beállítani, és egér+billentyűzet kombinációval is furcsának tűnik az egész. Fagyás meg ilyesmi nálam sem jött elő, bár más fórumokon panaszkodnak rá. Akadni sem akad, de olyan, mintha le lenne korlátozva az FPS, meg kéne néznem majd, hogy nem-e hallucinálok. Jó játéknak tűnik, de én egyelőre hanyagolom, majd ha sikerül normálisan belőni a gamepadot (az analóg karok használatára ne hülyüljön meg), akkor újra előveszem.

    Lehet, hogy a Bully nem annyira problémás, mint a GTA IV, de utóbbival nincs még tapasztalatom. Viszont egy Manhunt, vagy egy GTA régebben minden tökölés nélkül ment, most meg csak a gondokat kapja az ember a nyakába.

    Szerk.: inkább off-ba teszem.

    [ Szerkesztve ]

  • engé

    tag

    válasz Kai Hansen #3 üzenetére

    Persze, hogy nem. Csak kell egy olyan személy vagy tárgy kell amire rákenhetjük, hogy befolyásoló tényezője volt az erőszak végrehajtásának. Welcome to America...

    Tömérdek mennyiségű ott a hiszékeny naív ember, akiket az ilyen dzekktompzon-féle ripacsok cukkolnak.

  • engé

    tag

    A PC-s verzióról, csak annyit, hogy a Rockstar sosem tudott jól optimalizálni, és nem csak PC-re gondolok.

    Bully - PS2, 360: Rengeteg framerate probléma, PC-portban is!

    GTAIV-nél mindkét HD-konzolos verzióban is hihetetlenül lezuhanhat néhol az FPS. A PC a legrosszabb ilyen téren. És kontrolleren kicsit élvezetesebb, de ez már csak az én elfogultvéleményem. ;)

  • bLL^

    senior tag

    Lehet, hogy csak a bugos port miatt, de nagyon sok negatív kritika fogalmazódik meg a IV. résszel kapcsolatban. Én xboxon játszottam végig és 99%-ban azt nyújtotta amire számítottam. A főszál nekem kicsit sablonos lett, viszont a mellékküldetések és a karakterek felejthetetlenek. A város szép, mérete is elég nagy, viszont nekem nem eléggé töltötték ki tartalommal, ezért néha sok volt az üresjárat az autókázással. Kicsit úgy érzem, hogy a grafikai előrelépés elvonta másról az erőforrásokat.
    Amiben javulhatna a következő rész, az egy több részen át folytatódó történet, többfelé elágazó mellékküldetés rendszer és jó lenne ha visszahoznák a negyedeket a bandákkal, nem San Andreas-os hanem Vice city-s szinten, tehát csak mértékletesen lehetne jóba/rosszba lenni. Valamiért mégis úgy érzem, hogy nem ebbe az irányba fog elmozdulni a sorozat, hanem inkább a dlc-k és újabb város, újabb 20-30 órás lezárt történet fele.

    [ Szerkesztve ]

  • glutamin

    őstag

    válasz bLL^ #22 üzenetére

    Remélhetőleg a következő részben már jobban lesz kapacitás atörténetre és a részletek kidolgozására is. A GTA 3, Vice City, San Andreas is egy garfikus motor finomhangolásai. A GTA 4 garfikájs még sok évig elegendő lesz, lehet a tartalkomra nagyon ráfeküdni.

    „When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

  • Breki's

    tag

    Sztem a GTA játék igazi jövője, az Online lehetőségek kiaknázásában rejlik. Természetesen itt is 2 irányba mehet el a fejlesztés. Lehetne egy minimális erőszakkal(autólopás, gazdasági bűnözés stb...) rendelkező játékot létrehozni ami Sims jellegű lenne néhány aprósággal. Meg lehetne egy erőszakot is előtérbe helyező rpg alapú játékmenet, ahol mondjuk autósüldözések, bankrablások, robbantások lennének a fő cél, illetve ennek ellentétes oldalaként a gonosz üldözése. Ez azért is lenne jó, mert a PVP-t nagyon erősítené a játék jellegéből fakadóan. Esetleg lehetne olyan a szerver, hogy vannak pvp-s emberek és olyanok is akiket nem lehet megtámadni, mert mondjuk a sims-es beállítottságú pacifista karakterstílusban szeretne az MMO-ban játszani, de üzletelni lehetne velük is, illetve beszélni stb... Rengeteg lehetőség van szerintem, csak bele kellene gondolni a fejlesztőknek ebbe és kicsit kockáztatni, hiszen kockázat nélkül nem létezik siker.
    Summa Summarum sztem a levegőben van hogy valaki végre összehoz egy új tökös mmorpg-t ami már nem a monszta szeletelésre fog épülni és épp ezért versenyre fog kelni lazán a WOW-al, ha elég időt és energiát fektetnek bele. Lehet hogy akár GTA Online néven lát majd egyszer napvilágot.

    Breki's

  • cgod

    tag

    válasz Breki's #24 üzenetére

    Ez mondjuk pozitív lenne. Nagyon érdekes, hogy a '80-as évektől '90-es évekig tartó sci-fi, illetve cyberpunk hullám ugy elpusztult, ahogy van, RPG-t meg kizárólak fantasy témára építenek, amitől pedig hányok. Lehet beneveznék egy GTA MMO-ba.

    GTA négyet eddig nem láttam, idegesít, mikor valami elkezd kiabálni a gépen service pack nyolcért. Viszont hallottam róla, és ennek alapján tökéletesen el tudom képzelni, főleg az előző már háromdésített epizódok alapján.
    Valahogy a GTA-kat sose jellemezte a túloptimalizáltság, mióta kiléptek a második dimenzióból. Persze lehet, hogy a pénztárcám tartalma nem volt eléggé optimalizálva, bár a sorozat szerintem továbbra is mindenkinek készül, nem hardcore only. Tulajdonképp mindig olyan engine-t pakoltak alá, ami a grafikai minőséghez képest lassú. Ez onnantól fogva, hogy már csak konzolos portokat kapunk, még jobb, mert ez is lassít.

    Játékmenet:
    Ölsz, ölsz, autót lopsz, menekülsz, telefonálsz, ölsz,ölsz,ölsz, esetleg pénzt kapsz. Nem kifejezetten szofisztikált. És nem kifejezetten változott. Jó, lehet mindenféle házakat venni, meg területet foglalni, de az alapok nem változnak, tény, nincs is rá sok szükség, első ránézésre meg lehet állapítani, hogy szükség van -e a játékra. Én eddig a négy kivételével az összes pc-n megjelenttel játszottam, még a Londonnal is, kicsit, de ami szerintem az elején forradalmi volt, az mostanra csak újabb bőrök lehúzása, persze közben még arcunf*ssák a pécéseket is, mert az meg vicces. Valószínűleg elég sokáig fog tartani a sorozat, kérdés meddig lesz még PC-re egyáltalán, illetve meddig lesz még pécés, akit érdekel. Amúgy szerintem a sorozat minden második-harmadik verziója lesz portolva, de azokban is maximum olyan eltérések lesznek, melyek még bugfixnek is csak mosolyogva nevezhetők.

    Ha valami kell gyorsan, telefon a barátod | Eladó használt montik, érdeklődni a szokott felületeken.

  • edward2

    addikt

    Szerintem a GTA singleplayer már nem hozhat semmi ujat, PC-n a jövőt GTAMMOként tudnám elképzelni. 3 város 3 fraction azon belül klánok és területfoglalosdi realtime, kereskedés, lopkodás stb.

    A GTA4 PC port pedig no comment. Hatalmas csalodás.

  • cgod

    tag

    válasz edward2 #26 üzenetére

    Csak kérdés, hogy ha az engine egy várost sem tud rendesen megjeleníteni, akkor mit csinálni három, x ezer player megjelenítésére alkalmas várossal...

    Ha valami kell gyorsan, telefon a barátod | Eladó használt montik, érdeklődni a szokott felületeken.

  • edward2

    addikt

    válasz cgod #27 üzenetére

    jo szerintem vonatkoztassunk el ettől a trágyakupactól.

  • MP_

    csendes tag

    válasz Morden24 #16 üzenetére

    Vajon te tudod előre, hogy pont ez lesz-e az a játék amitől bekattansz?

Új hozzászólás Aktív témák