Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
"Nekem nem azzal van bajom, hogy a gyártó hova pozícionálta a vázat.
Boldogabb országokban egy legalább 5-6 évig használt eszközért nem sok pénz a kb. 2000$, de gyanítom ott sem a hobbisták fogják venni többségében."Sony MILC topicban volt egy felmérés, 107 válasz érkezett rá, a társaság felének FF gépe (is) van. Sokan költenek akár több milliós összeget is a kedvenc hobbijukra, de ez nyilván egyéni lehetőségek kérdése is.
-
#31733248
törölt tag
Ha végignézed a Sony FF-re elérhető objektíveket, rájöhetsz, hogy ezt a többi MILC-gyártó egyelőre csak távolról ugatja. Olyan ár-minőség arányt kapsz, amivel egyetlen kisebb szenzoros rendszer sem tud mit kezdeni és a dübörgő eladások miatt ez a különbség csak nőtt az elmúlt években. 500 euró a pengeéles és szépen mosó 85-ös portréobi ára, 700 körül elérhető az 55-ös Zeiss, nagyon nehéz az ilyenekkel "vitatkozni". Beszálltak a külsősök is, a Sigma kihozta a natív Art-sorozatot egészen baráti áron, a Tamron 800 dollár körüli áron jött ki f2.8-as UWA- és alapzoommal, a Samyang 35mm f1.4 is 500 dollár körüli áron megy. Tucatszám vannak olyanok a kínálatban, ami mellé egyszerűen nem tudsz mit tenni a Fuji kínálatából (sem). És melléteszik a legjobb szenzorokat, a legjobb autofókuszt, a legkomolyabb videós tudást - nem véletlenül megy nekik annyira.
-
#31733248
törölt tag
válasz #16820480 #68 üzenetére
(#68) sheratan
Az 55-ös Zeiss mellé nehogy már egy gyengébb fényerejű APS-C obit tegyél csak azért, mert úgy jobban mutatnak a Fuji árak.
(#71) arn
Pont most hoztam a konkrét példákat, mely szerint akár olcsóbb is lesz a rendszered, ha FF Sonyt és nem Fujit veszel. Gondolj bele, a 85-ös portrébi például feleannyiba kerül, mint az ekvivalens megfelelője a Fujinál...
-
#31733248
törölt tag
válasz #16820480 #74 üzenetére
(#74) sheratan
Ekvivalens fényerőben több, mint egy fényértékkel többet nyújt a Sony 55-öse a Fujiénál. És arra az obira nehéz lenne azt mondani, hogy nem penge...
(#75) arn
Ezekből a méretekből van egy egész maréknyi már a Sonyra, köztük a jó árú f1.4-es Samyangok is.
(#76) madgie
Fikkantani mindig könnyű, de akkor áruld el, ki nyújtja manapság szerinted a legkomolyabb videós tudást, csak nem a Fuji?
-
#31733248
törölt tag
(#81) madgie
"Nem írhatom le, amit te szoktál, hogy mindenben a Sony a legjobb "
Írd le nyugodtan, de utólag ne az legyen, hogy csak miattam volt.
"Nekem kell" -ezen van a hangsúly.
(#82) sheratan
Azonos ekvivalens gyútávnál és nyitott rekesznél jelentős különbség lesz, attól függően, melyik obi mekkora szenzorra rajzol. A 800 eurós Tamron 28-75 f2.8 olyan háttérmosást eredményez a Sony A7-en, amit MFT-n egy 14-38mm f1.4-es obival kapnál meg, APS-C-n pedig egy 18-50mm 1.8-cal. Olyan meg nincs egyik rendszeren sem, de ha lenne, kérnének érte az Olynál 1 milliót... Zajban, dinamikában is jelentős a különbség.
Ráadásul minél több A7-et adnak el, annál alacsonyabbak lesznek az árak és annál nagyobb lesz a Sigma-Tamron-Samyang-Tokina kedve ahhoz, hogy újabb FE-obikat hozzanak ki.
(#88) Matska
"Ha embereket fotózok, akkor jórészt családot, barátokat. Ha egynél többen vannak a képen, muszáj f2-f2.8-ig rekeszelni a 35-öst, hogy ha azt akarom, hogy senki ne vesszen a homályba."
Nálam nagyon vegyes, de elég sok a portréfotóm.
(#90) hemaka
Három f1.4-es obit is kihozott a Sigma jó áron Sony APS-C-re, mind jó gyútávot adnak (16-30-56) és egytől egyig nagyon pengék. De én más Sigmákat is használok MC-11-gyel.
-
#31733248
törölt tag
Nem csak a full-frame gépek a jók, de zajban, dinamikában, mosodában (összefoglalva: a képalkotás terén) ott kapod a legtöbbet, bizonyos szempontból a legolcsóbban is. Hogy szükséged van-e erre, hogy rászánsz-e annyit, hogy szívesen viszed-e a többet nyújtó, ám nehezebb felszerelést, az más tészta. Mindenki máshol találja meg a számára optimálisnak tűnő ajánlatot.
-
#31733248
törölt tag
#98) arn
Azt mondod bullshit, de amit írtam, azt nem cáfolod, hiszen tény, hogy képalkotás terén többet nyújt a Sony FF kínálata, mint bármelyik APS-C, vagy m4/3 rendszer. Hogy a KF mennyire erős például obik terén, azt nem tudom, nem ismerem annyira.
#102) sheratan
Senki nem mondta, hogy DOF egyenlő a képalkotással, hiszen annak csak az egyik lehetséges, ám sok fotós számára nagyon fontos összetevője. Olyannyira, hogy akár százezreket is rászánnak az egy fényértékkel jobb obira. Arról sincs szó, hogy kötelező mindent maszattá mosni. Kapsz egy lehetőséget a nagyobb mosodára, a nagyobb dinamikatartományra, a kevesebb zajra, aztán vagy élsz vele, vagy sem. Ezt a választási lehetőséget adja meg a FF gép.
-
#31733248
törölt tag
"ha szepen vegig szamolod az arakat, terfogatot es sulyt, szepen ki fognak jonni a lepcsok minden szempontbol, meg ha atfedesek vannak is."
Hogyne, egyre többet tud, egyre drágább, egyre nagyobb, ezt ökölszabálynak tekinthetjük. De érdemes megnézni azt is, hogy amikor például az Oly a PRO obijaival igyekszik versenyre kelni a full-frame mosodával, akkor már sem méretben, sem árban nem lesz előnye, sőt...
"szemellenzosen rahuzni vmire, hogy legjobb kompromisszum, mert neked ez a megfelelo, eleg szuklatokoru dolog"
Ezt soha nem mondtam, tehát ezzel a kijelentéssel ne is vitázz. Sony APS-C-m van, számomra ez jelentette a legvonzóbb kompromisszumot. De ettől még belátom, hogy ha felváltanék, a képalkotás terén több lehetőségem lenne.
-
#31733248
törölt tag
(#120) madgie
Az Oly PRO sorával egyszerűen csak próbálnak lépést tartani, de tényleg vicc, amit csinálnak...
(#121) jaanoo89
Te nemrég még teljesen fogalmatlanul azt fejtegetted a másik topicban, hogy mennyire nincs pénze itt senkinek FF gépet venni, most pedig már ott tartasz, hogy azért nem adsz ki 1.4 milliót egy vázért és egy fixért, mert rossz a súlyelosztás?
(#122) arn
Lehet, hogy egy Sigma 18-35mm f1.8 kellene Neked, azzal több klasszikus gyútávot is kiválthatsz (ekv. 28-35-50). MC-11-gyel használtam, nagyon penge, de méretes darab. Sony APS-C-n vann egy kitűnő Zeiss 24mm f1.8, ez sajnos drága. Van egy penge Sigma 30mm f1.4, ezt sokat használom, nagyon jó. És van egy Sony 35mm f1.8, ez stabis.
-
#31733248
törölt tag
(#129) arn
"nekem lehetoleg kismeretu fixek kellenek "
A Sony 35-öse 154 g, a 24-es Zeiss pedig 225 g, egyik sem rossz ám.
(#130) b.vr
A 42.5-ös PanaLeica az egyetlen MFT obi, amit igazán érdekesnek találok. Ez nem azt jelenti, hogy mondjuk a 12-40 PRO ne lenne nagyon jó, de MFT-n az f2.8 nálam csak egy vállhuzogatást vált ki. Azon meg ne csodálkozz, hogy ha az Oly nagyon drágán nyújt hasonló ekvivalens fényerőt, mint az olcsóbb FF obik, akkor a legtöbben csak legyintenek rá és erőlködésnek tekintik.
(#133) jaanoo89
Nem szeretnélek meggyőzni. Egyébként a "Leica" 12/1.4 durván háromszor annyiba kerül, mint a Sigma 16mm f1.4, ami APS-C-n ugyanazt a gyútávot adja, közel egy ekvivalens fényértékkel erősebben és még könnyebben is. Hát ez az, amit nyugodtan hívhatunk erőlködésnek.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#136) arn
A 24-es Zeiss a legdrágább Sony APS-C objektív, hiába szép és jó. De ha már ennyire szereted az ekv. 35-öt, akkor miért nem inkább f1.4?
(#137) Tin_Shield
Ha nem kell a vékony DOF, senki nem tiltja, hogy rekeszelj.
(#138) b.vr
Megint egy kis lájtos személyeskedés? Meg hogy az Oly PRO sorozata diktálja a lépést?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 II compact telephoto zoom
- Sony A7III + Sony 24-70 F2.8 GM + Sony 85mm F1.8 + kiegészítők
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest