Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wolverine

    félisten

    válasz juliabrilke #4 üzenetére

    Azért, mert MMO, máris WoW-klónnak kell lennie? Imádom a szűk látókört.

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • mephi666

    nagyúr

    válasz juliabrilke #9 üzenetére

    hát, szerintem lehetne egy n+1. könyvet is írni az mmorpg-k antiszocializáló hatásairól... jó szokásom, hogy nem írok le olyan dolgot, amit nem próbáltam, mert utálom, ha mások is olyan dolgot szidnak, amit nem is ismernek... na, mármost pár évig szórakoztam wow-val olyan szinten, hogy rövidebb ideig (hetekig) napi "sokórában" játszottam, becsömörlöttem, aztán pár hónap után pár hétre nekiestem megint... többször is véglegesnek mondhatóan beleuntam... de most már tényleg... :) na, mindent összevetve pozitívum az ilyen játékokban, hogy csapatban együtt játszanak az emberek, meg pihentető szórakozás az egész... sokan mondják is az őket ért támadásra, hogy épphogynem antiszocializáló az mmo, mert x-y-t ott "ismerte meg", stb... és új barátokat szerzett, stb... na, ebbe már bele lehet kötni azonnal, mert elég gyakori, hogy ezek a "barátok" 2 földrésszel arrébb laknak és inkább csak játszótársak... barát fogalom ott kezdődik szerintem, hogy ha lehet, irl találkoznak, megbeszélik a problémáikat, segítenek egymáson, stb... nem napi 10órára összeragadnak egy "2. élet" kategóriájú játékban... mert az mmo is erről szól, hogy megpróbálják a sok "szöszöléssel" minél több időre odaszögezni a játékost a gép elé: pl szintezés/skillezés/arénázás/instázás/repuzás/achievementek/stb csomó olyan foglalatosság, amiben ha valaki eredményes akar lenni, akkor hardcore gémernek kell lennie... (ezt a hc gamer dolgot kifejtették máshol elég jól: az a hc gamer, aki minden elé helyezi a játékot és napi átlag 10-15 órát is rá tud szánni, minden másra meg tesz nagy ívben... aki "csak" napi pár órát játszik és a valós élete van előtérben, az csak "casual player" vagymi...) na, nem húzom tovább az offot, de szerintem károsabb hatása van az mmorpg-knek, mint mondjuk a pár nap alatt végigjátszható, vérengzős-öldöklős-káromkodós játékoknak, mert ott mondjuk akármikor kiléphet az ember, hogy élje a saját életét és a mindennapi feszültségeit levezetheti benne pillanatok alatt... és nem tetszik, hogy egyre fiatalabb a célközönség az mmo-knál, mert már lassan 5éves koruktól függőt akarnak nevelni a gyerekekből... az meg szerintem egészségesebb lenne, ha a 10-15éves kissrácok nem bezárt/sötét/büdös szobában kockulnának és játszanának virtuálisan, hanem kimennének focizni egyet vagy bringatúrát szerveznének vagy bármi... mert így szerintem oda jutunk, hogy pl egyre több mentálisan sérült ember lesz felnőtt korára és nem mer mondjuk emberek közé menni, annyira elszokik a társaságtól...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz juliabrilke #11 üzenetére

    hát az a baj, hogy ez a törődés csak elméleti síkon megy sok helyen... van h a szülő alig látja, h mit csinál a gyerek, mert épp melózik... vagy úgy van vele: csöndben elvan a gyerek, legalább nem kell vele foglalkozni és csináljon, amit akar... sok ilyen van sajnos

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

Új hozzászólás Aktív témák