Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz KROK640 #44 üzenetére

    Az NFS széria teljesen komolyan vehetetlen. A Heat-re majdnem rákívántam, ott van az EA Playben, de megnéztem egy gameplay videót, hogy az ellenfelek még mindig veled gyorsulnak, emberünk benyomta a nitrót és mindenki vele együtt gyorsult, rögtön bezártam és kész. Tizen-huszon éve nem képes az EA ezt a szarságot kiírtani, semmi tétje annak, hogyan versenyzel, mennyire tartod a jó íveket, amint előnyt szerzel, az ellenfelek odateleportálnak a környékedre. Ez nem autóverseny, hanem egy autós témájú félkarú rabló.

    Kevés undorítóbb autós játékot tudok mondani. Kihalhatna a fenébe már.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Farkassacred #54 üzenetére

    Az egyetlen értékelhető utcai NFS az a Porsche Unleashed volt, de ez csak azért volt NFS, hogy ezzel a névvel adhassák el. A vezetési modell valahol az arcade és szimulátor között mozgott, gyönyörű szerpentineken kellett versenyezni és a pályák gyakran több felé is elágaztak, nem volt nitró meg rendőrös kergetőzés.

    Na amikor beléptem a Forza Horizon 2-be, akkor pontosan ezt a fílinget idézte fel. Mai napig a második rész a kedvencem, pedig sokkal kezdetlegesebb volt a mai epizódokhoz képest (de csak tartalomban, nem pedig minőségben).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mosqu!to #78 üzenetére

    Én soha életemben nem tudtam autós játékot úgy élvezni, hogy hosszú ideig megállás nélkül lekössön, nem érzek különbséget a Forza Horizon és bármilyen másik autós játék unhatósága között. Minden részt úgy "vittem végig", hogy akkor vettem elő pár verseny erejéig, mikor autózhatnékom támadt.

    Pályaversenyek és azok karrier módjai ugyanezek: Van 12 pályád (meg a variációi), nyolcféle ligád és ezeket végigjátszani maga a karrier mód. De minden ligában ugyanazon a 12 helyszínen körözöl. Zsinórban a második liga után már elalszom rajta. De csak félreteszem és mikor megint kedvem támad kanyarokat támadni, akkor előveszem. Nem vagyok nagy FIFA rajongó, de sok barátom meg az ilyen sportjátékokkal van ugyanígy.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mosqu!to #84 üzenetére

    A szimulátor egy tök másik műfaj. Mindkettőben vannak autók, de ennyi a hasonlóság. Teljesen felesleges ezeket egymáshoz mérni. Ha komolyan veszed a szimulátoros ligákat, akkor beruházol egy jobbféle kormányra (nem olcsó + helyet foglal), meg rengeteg időt és energiát fektetsz a gyakorlásba, tanulásba. Na ennek műveltem egy időben a repülős oldalát (Il-2 Sturmovik többféle epizódjával + FS2004, FSX), ma meg semmi időm ilyesmire. Az új Flight Simulatort is kipróbálnám, de nincs rá időm. De amikor volt, akkor is úgy toltam, hogy lerepültem mondjuk egy BUD - CDG oda-vissza járatot, aztán kikapcs a legközelebbi alkalomig, mikor megint rákívánok.

    Egy Forza Horizont a fíling ad el, kúrzolgatsz, belebotlasz egy versenybe, lenyomod, kúrzolsz tovább és ez váltakozik, közben zenét hallgatsz (én mondjuk az in-game zenéket hamar meguntam és Spotify-t izzítok mellé). Ezzel szemben egy szimulátort a jól kidolgozott vezetési/fizikai modell (meg egy jól megírt multiplayer) fog a felszínen tartani egy szűkebb, de annál elszántabb rétegben. A GT valahol a kettő között van. De nekem a hagyományos pályaversenyek kormány, három pedál és kézi váltó nélkül élvezhetetlenek hosszabb távon.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balion #86 üzenetére

    A Forza Motorsport széria is benne van a GamePass-ben, ha az Forza Horizon túl gyermeteg.

    Sajnos az FH2 nincs benne (és PC-re nem is jelent meg), pedig szerintem az volt a sorozat csúcspontja. Nem volt ennyiféle infantilis event meg ugribugri, pedig azt a részt sem kellett nagyon komolyan venni. Jött az FH3-nál egy LEGO DLC és annyira bejött anyagilag, hogy a sorozat elindult egy ilyen irányba (FH4-hez meg Hot Weels DLC volt, nem érdekelt egyik sem engem).

    Hol vannak azok az idők, amikor az FH2-höz "A Nagy DLC Pack" még a Storm Island volt, ami lényegében a sárban dagonyázós kiegészítő volt. Nagyon csípem az FH sorozatot, de azt megadom jogos kritikának, hogy az FH3-tól kezdődően ez a rengeteg gyermeteg ugri-bugri feladat tényleg lerontja az élményt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balion #88 üzenetére

    Az sem szimulátor, de egy lépéssel közelebb van azokhoz a vezetési/fizikai modell és nincsenek 200 méteres ugratások benne. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Farkassacred #98 üzenetére

    Az arcade kifejezés jelen esetben a játéktermi érmebedobós autóversenyekből jön. Lehet volt egy billegő, rezgő cockpit amibe beültél, meg pedálokkal és kormánnyal irányítottad, de a vezetési modell és a fizika le volt egyszerűsítve egy szimulátorhoz képest, hogy könnyen bele lehessen tanulni (ha felcseszed a játékost a nehézséggel, nem dobja be újra az érmét, mert szórakozni akar akkor is, ha nem elég ügyes még).

    A PC és konzol játékok világába nyilván az arcade már csak a könnyített fizikai modell és irányítás tekintetében jött át. Játszhatod ezeket is kormánnyal, de amúgy felesleges.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Wanderlust #101 üzenetére

    Ja lehet, látod ennyire érdekeltek ezek a gyökér DLC-k, hogy azt sem jegyeztem meg melyik epizódhoz adták ki (egyikkel sem játszottam). Pedig az FH2-höz kiadott Storm Island DLC úgy hozott be egy érdekes csavart, hogy közben nem a 8 éves korosztályt célozták meg vele. Porsche autócsomagot vettem még meg hozzá, mert licenc okokból a startnál nem volt benne ez a márka a játékban, később pótolták (persze pénzért, de hát istenem, erre vannak a store leárazások, hogy 900 Ft-ért behúzzam).

    Az FH2-t sajnálom, valószínűleg az életben már soha nem fogok tudni vele játszani. PC-re nem adták ki, Xboxom eladtam a PS-re váltásnál.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DeathAdder #121 üzenetére

    Az FH játékokban nem sok értelme van a tuningnak (az optikai tuningot én is mellőztem mindig), szerezz egy autót, ami az adott géposztály teteje környékén van és végigvered az ellenfeleket. A tuning inkább azt a célt szolgálja, hogy ha van egy típus amit nagyon szeretsz, akkor egy-két géposztállyal magasabbra tudod húzni. Lehet vele pöcsölni annak aki szeret ilyesmit babrálni, de annyi tuning/beállítási lehetőség van, hogy messze túlmutat azon, amit tényleg indokol a játékmenet (szóval ha nem akarsz, nem kell tuningolni).

    Nehezebb szinten már érdemes odafigyelni, hogy kb jól lődd be az ideális kanyaríveket (de azért ez nem egy szimulátor, lehet hibázni). Gyorsan tudd le a verseny elején a középmezőnyt és az igazi kergetőzés csak az első háromban megy. Én kikapcsolnám az idő visszatekerést is, mert ez arra kényszerít, hogy jobban ott legyél az ideális íveken (és ne potyogj le az útról azon az alapon, hogy legfeljebb majd visszatekered). Hiába dobsz rá egy tuningcsomagot az autódra, hogy beérd az élen haladót, ennél azért egy fokkal kevésbé arcade ez a játék (és pont ezt kedvelem benne).

    A nehézséget kétféle módon tudod állítani: A rásegítések kapcsolgatásával és a Drivatar (ellenfelek) képességeinek állításával.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák