Forza Horizon 5 teszt

Ötödik sebességbe kapcsol az Xbox Game Studios és a Playground Games nyílt világú autós sorozata. A fesztivál ezúttal Mexikóban pörgeti a motorokat és a zenét.

Mexikói vakáció

Némileg meglepő volt a Forza Horizon 5 júniusi bejelentése. Míg a franchise másik ága, a Motorsport immár négy éve pihenőn, a következő rész pedig a fejlesztés korai fázisában van, addig a brit Playground Games alig három év alatt összedobott egy új, nagyszabású, nyílt világú játékot, amely ráadásul az Xbox One és az Xbox Series generáció konzoljaira is megjelenik. Ebből a tempóból gyanítható volt, hogy az ötödik Horizon játék nem lesz teljes értékű, „generációs” lépés, inkább csak egy újabb buli a megszokott módon, valahol a világ másik pontján. A legnagyobb változás valóban a helyszín, Nagy-Britannia helyett Mexikót kapjuk térképként – ám, hogy mennyire a régi maradt minden más, az még a jogos várakozások után is kijózanító.

Ahogy azt már négyszer végigcsináltuk, most is azzal kezdődik a kaland, hogy el kell jutnunk a Horizon Fesztivál központjába. A csúcsszuper autócsodákat ezúttal már ejtőernyővel, repülőgépekből dobálják le Mexikó forró talajára, ami egyúttal kiváló bevezetője annak, hogy mi vár ránk az új játéktéren: ez az eddigi legnagyobb és legváltozatosabb Horizon-térkép, van itt aktív vulkán, sivatag, dzsungel, tengerpart, de akad hatalmas stadion, színes kisváros és rekord hosszúságú autópálya is.

Miután megérkeztünk, választhatunk egy kezdőautót (egyébként teljesen mindegy, mindhármat megkapjuk), majd elindulhatunk teljesíteni a térképen szerteszét lévő eseményeket. A különböző versenyek, mutatványok és egyéb feladatok elvégzésével úgynevezett „Elismeréseket” kapunk, az ezekért járó pontokkal nyithatunk meg új fejezeteket a Horizon 5 „történetében”. Azért idézőjelben írom, mert az egész lényege csak annyi, hogy Mexikó-szerte felépítsük a fesztiválközpontokat, hogy ezek a hozzájuk tartozó eseményeket megnyissák a térképen. Valódi történetről vagy karrierről most nincs szó.

Minden eseménytípushoz tartozik tehát egy fesztiválközpont, így van, amelyik az országúti versenyekért felel, a többi pedig a megszokott eseményekért (földutas versenyek, terepversenyek, PR-mutatványok és így tovább). A központokat ezután fejleszteni is tudjuk, minden szint elérésével újabb pipát tehetünk melléjük, amik szintén a jól ismert eseményeket nyitják meg: Bemutató versenyeket, Horizon Történeteket és a leghosszabb futamokat. Ami számomra furcsa volt, az a relatív strukturálatlanság. Míg a korábbi játékokban hagyományosan A Góliát volt a nagy finálé, itt akár néhány óra után megnyithatjuk, és csak egy verseny a sok közül. Az egész „kampány” mindössze arról szól, hogy telepakoljuk a térképet ikonokkal és eseményekkel, nem arról, hogy esetleg elérjünk valamit a fesztiválon.

Forza Horizon 5 Xbox

Azért játszunk, hogy még többet játsszunk. Persze, tudom, öreg vagyok és vaskalapos: egy autós játékban szeretek tanulni, fejlődni, győzni, egyről a kettőre jutni. A Forza Horizon 5-ben egyikre sincs szükség, ez csak egy nagyra nőtt játszótér, és az egyetlen feladatunk, hogy kirakjuk a térképre az elemeit. Ez a kampány kényelmes tempóban 10-12 óra alatt abszolválható, de 15 óra vezetés után nekem már teljesítve volt az összes verseny, be lett járva minden út, megtaláltam a felújítandó roncsokat (bocsánat, hivatalos fordításban pajtalelet), és csillagoztam a legtöbb PR mutatványt. Az egész végén is csak annyi történik, hogy bekerülünk az úgynevezett Hírességek Csarnokába, ami… egy világranglista arról, hogy ki hány Elismeréspontot szerzett. Ennyi. Extraként megnyílik egy újabb Elismerés-képernyő, kisebb új célokkal és természetesen jutalmakkal. Ez a Horizon 5 varázsszava.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények