Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz nemlehet #2 üzenetére

    Ha jol ertem 3200 tonnat tud szallitani es pl. a Tesla akkupackok wh/kg adatat figyelembeveve 43 tonna akkurol beszelunk, de egyebkent ezek az energiasuruseg ertekek eleg durvan szornak a neten, szoval lehet hogy kozeleben sincs ez a becsles. Persze ebbol ki kell vonni az uthoz szukseges uzemanyag es mondjuk a dieselgeneratorok sulyat, hacsak nem kozvetlenul dieselmotorok hajtjak a teherhajokat ebben a meretben.

    Kar hogy nem terveztek ra valami osszecsukhato napelemes "tetot".

    Jo lenne dolgozni a fo probleman is, vagyis azon, hogy az itt hasznalt termekeket ne a Fold masik felen gyartsak le, raadasul gyakran ugy hogy a oda a nyersanyagokat, meg gyakran szinten a Fold masik felerol szallitjak. Mar ideje lenne az EU-nak es persze minden orszagnak egy olyan strategiat kidolgoznia, hogy minel jobban az onellatasra helyezodjon a hangsuly. Amit nem lehet, persze nem lehet, de torekedni kell ra mindenkepp. Itt nem csak a kinai problemara utalok, hanem arra is, hogy mondjuk olyan mezogazdasagi termenyeket utaztatnak at masik foldreszrol, ami itt is megterem.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz UnA #28 üzenetére

    A mocsarak rengeteg elohelyet teremtenek. Sot a folyoszabalyozasok elott rengeteg termeszetes mocsar volt. Amugy mar az lenne a jo vilag, ha csak azon vitaznank, hogy nap, szel vagy vizi energiaval allitsuk elo a szuksegletet.

    Amugy a magasabb hatasfoku napelem cellak orokre a laborokban maradnak? Egyik sem alkalmas sorozatgyartasra, vagy tul sokba kerulne a mai low tech cellakhoz kepest?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz jozefgucci1 #39 üzenetére

    Az eredeti cikk szerint egy kb 55km tavolsagra levo ket norveg kikoto kozott ingazik majd, utbaejtve egy harmadikat:


    The autonomous ship will sail within 12 nautical miles from the coast, between 3 ports in southern Norway. The part of the area carrying most of the ship traffic is covered by the The Norwegian Coastal Administrations' VTS system at Brevik.

    The distances between the ports are:
    Herøya – Brevik (approx. 7 nm)
    Herøya – Larvik (approx. 30 nm)

    Ha ez bejon nekik. lehet hogy nem engednek be majd a halaszvizeikbe olajos teherhajokat. Esetleg Osloban lepakolnak, onnan meg ezzel megoldjak.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Narxis #53 üzenetére

    Jelenleg egyelore nagyon messze all a technologia ahhoz, hogy egy ilyen furikazzon Sanghai es Hamburg kozott. A norveg fjordokban meg gondolom eleg keves kalozzal talalkozni. Ez olyan mint Svajcban/Ausztriaban a siparadicsomok, ahova nem engednek be csak elektromos autokat. Norvegianak talan van eleg penze ahhoz, hogy a sajat vizein csak ilyen hajok kozlekedjenek. Az az egyik orszag a nagyon kevesbol ahol el tudom kepzelni, hogy 2035 tajan mar tenyleg csak elektromos szemelyautokat engednek majd forgalomba hozni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák