Új hozzászólás Aktív témák

  • dkekesi

    tag

    válasz bambano #25 üzenetére

    114/2007. (XII. 29.) GKM rendelet a digitális archiválás szabályairól

    1. § (1) Ha törvény iratnak vagy okiratnak a megőrzését, illetve eredeti példány megőrzését írja elő, a megőrzési kötelezettséget elektronikus úton e rendelet szerint lehet teljesíteni.
    3. § A megőrzés az alábbi módokon végezhető, amennyiben ennek során teljesítik a 2. §-ban foglalt követelményeket:
    a) az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvényben (a továbbiakban: Eat.) meghatározott legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott dokumentum 4. § szerinti megőrzésével,
    b) az 5. §-ban meghatározott zárt rendszer alkalmazásával,
    c) a 6. §-ban meghatározott esetben elektronikus adatcsere rendszer igénybevételével.

    Emailben küldött számla esetén a 3. § b) és c) pontja nem működik, mert ez se nem zárt rendszer (pláne nem akkreditált), se nem adatcsere rendszer (ami az EDI platformokat jelenti). Azaz kell aláírás.

    4. § (3) A megőrzésre kötelezett köteles az elektronikus aláírás érvényességét ellenőrizni, majd - ha az elektronikus aláíráson még nincs elhelyezve - az Eat. szerinti minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzőt elhelyeztetni az elektronikus dokumentum aláírásán.

    Azaz időbélyeg is kell rá (értelemszerűen, ha nem akarod 1-2 évente aláírni T+8 éven át).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák