Új hozzászólás Aktív témák

  • whisperity

    tag

    válasz Scholes9 #15 üzenetére

    Na igen...

    Vegyük példának a COD sorozatot. Minden évben ugyanaz a lerágott csont. De: A COD5-ig még lehetett letölteni pályákat (nekem is van még valahol egy majdnem 3 gigás COD:UO map packom), de a COD6-ban meg a COD7-ben már plusz pénzért (~15 €) kell venni a pályákat (ráadásul azokat a pályákat az XBOXosok előbb kapják meg). Úgy látszik az Activi$ion rájött, hogy (nekik) jobb, ha mi nem csinálhatunk magunknak pályákat, majd csinálnak ők, persze szép összegeket leakasztva, ha valaki (legálisan) játszani akar rajtuk.

    Abból a 13,99 €-ból amennyibe a legújabb COD:BLOPS mappack kerül, szerintem a fejlesztők max. 5 €-t ha látnak.

    A Valve eddig még nem kért pénzt semmilyen pályacsomagért (pedig az L4D-k szép frissítéseket kaptak, 6 új kampány a két játékban), frissítésekért (HL2 átmozgatása az újabb Source motorra), javítgatásokért/toldásokért (TF2 class updatek) és in-game cuccokért (kivéve azt a pár Portal 2-s kütyüt).

    A Team Fortress 2-ben minden lényeges item (a ládanyitó kulcs pl. nem) megszerezhető a vásárlástól eltérő módokon (esik magától, vagy csereberélsz). Én például eddig annyit költöttem a TF2-re/-be, hogy megvettem az Orange Boxot.

    más fejlesztők is példát vehetnének róluk
    Nem nagyon fognak sajnos, túl pénzéhesek.

    Nézzük a Valve játékokat:
    * Left 4 Dead (/2): klasszikus zombi apokalipszis, a két játék egy-két dolgot kivéve majdnem mindenben egyezik, de a játéknak van sztorija. Egy olyan embernek, aki szeret utánaolvasni a dolgoknak, elveszni a részletekben, egy álom még ez a játék is, pedig kívülről nagyon felületes a "sztorija".
    * Half-Lifeok: a játékok köré egy egész kultusz épült, a sorozat ~15 éves, az előbbi példa (elveszés a részletekben) itt is nagyon kiéleződik
    * Portal: eredetileg különálló játék lett volna, de időhiányban a HL univerzummal összekötötték, még két jó játék, kiváncsi vagyok mit hoznak még ki a sztoriból
    * Counter-Strike: alapvetően egy mod volt, de rohadt híres lett, hétről hétre vannak kupák, dollártízezrekért, a jó prók és a hülye csicskák fellegvára
    * Team Fortress 2: ez is a maga nemében egyedülálló játék, jól kidolgozták (bár ez a rohadt sok új cucc (pl. lézerágyú :W ) nem kéne bele), és itt is van sztori, bár az nem in-game mesélődik... TF Wikin jó sok olvasnivaló van arról, hogy mi az a BLU/RED csapat, miért hasonlítanak egymásra (ugyanazon kasztok), és, hogy mi is ez az egész
    * Day of Defeat: CS+WW2.
    * Ricochet, Deathmatch, stb.: Ezekre nem tudok mit mondani

    Ehhez képest a Call of Duty széria (főleg az újabbak) a singleplayer valamin kívül minden évben ugyanaz kiadva, persze megint 60 €-ért, a játékmenet full unalmas. Ha fognék egy fél perces "játékot" vagy egy kupac lótrágyát és ráírnám, hogy Call of Duty, akkor is megvennék.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák