Új hozzászólás Aktív témák
-
toBIN
tag
válasz t72killer #47 üzenetére
Ez eleg gyenge erv volt, mivel attol, hogy az elotted halado ablakot most, az uton nem fog 2 centi viz allni. Mellesleg az onvezeto autok az idojarast is figyelembe veszik, igen, meg az onos esot is (a google autoja figyeli az ut jegesedeset is). Semmi olyan szoveg nincs az ut mellett, ami hivatalosan a kozlekedes resze es olyat irna, amit az auto ne venne mar ma is eszre.
(#49) Komplikato: Persze ez varhato, de ez nem 20, de nem is 50 ev mulva fog megvalosulni. Amire ez megvalosul, addigra a manualis autok mar reg ki lesznek tiltva mindenhonnan.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Felesleges erről filózni itt. Ezeket tölteni kell. Kérdem magától töltődik vagy kiszáll és rákapcsolja magát a töltőre? Ezeket mind ki kell építeni....szóval nem kevés pénz és kérdés meg e éri. vagy ha meghibásodik vagy zavar keletkezik a rendszerben 130km/h akkor a utasok mit csinálnak?
Akik balasetet okoztak azoknak egy életre elvenném a jogsiját vagy minimum 5 évre felfüggeszteném és csinálja újra a kreszt!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
toBIN
tag
Hol erdemes filozni az onvezeto autokrol, ha nem egy onvezeto autos cikk alatt?
A tolto allomasok pedig majd szepen kiepulnek. A robbanomotor megjelenesekor se ugy kezdodott a dolog, hogy minden 5km-en hirtelen megjelent egy benzinkut, abban a pillanatban, ahogy volt 5 automobil a kozlekedesben. A mai autok amugy magukat tankoljak meg?Vagy mi van ha razuhan egy repulo? Vagy mi van ha kette nyilik a fold alatta?
Eddig semmi ilyen nem tortent, mert a barmilyen zavar / meghibasodas eseten az auto egy dolgot fog csinalni: megallni, nem fog 250-el a szembejovokbe beleszaguldani.
[ Szerkesztve ]
-
boeing
senior tag
Hát ez még nagyon nem életképes,szeretnének nagyot villantani,persze a fejlödés nem állhat le,de szerintem rossz a irányzék.
-
KAMELOT
titán
Ez még nagyon az elején jár. Ja éppen siet az utas valahová, elkezd elemrülni akkor fordul egyet visszamegy tölteni, utas meg hoppon marad. Nagyon sok dolog amit egyszerre figyelembe kell venni. Gép az sajnos nem ember és soha nem is lesz az. Esetleg nagyon nagy városokban elterjedt lesz, de legtöbb helyen nem sok esély van rá.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
A város-vidék kontraszt miatt egyértelmű, h nem lehet még egy jó ideig "robot only" autókat piacra dobni. Jól kitáblázott, civilizált környezetben persze megy, de ha kiugrasz nagyiékhoz a tanyára, elmész az idén újrahúzott földúton a présházhoz behozni az idei termést, más tréning kell, mint amikor azt mondod neki, hogy a Berlin xy kerületből meló végén vigyen haza a gps-térképeken tökéletesen dokumentált címedre.
Olyat el tudok képzelni, hogy a dugóminimalizálás miatt a megapoliszokban lesznek "robot only" zónák, ahol kötelező lesz átadni az irányítást a robotpilótának (vagy egyenesen egy központi forgalomszervező AI-nek).
Töltés: ez a robottól föggetlen dolog, az elektromos autó kérdésköre. Önjáró simán lehet benzines-dízeles jármű is tudtommal. Akksis autóknál persze, még gáz a hatótáv nagyon, fosszilisből se veszek olyat, ami 900km-nél kevesebbet fut egy tankkal. Viszont rajta vannak a témán, sztem 20éven belül simán nagyobb lesz az e-autók hatótávja mint a fossziliseké, 30éven belül pedig mindezt konzumer áron meg is fogjuk kapni. - hacsak vmi nagy baromságot nem csinálunk ezzel a világgal, de ez a rész már a poltopikhoz tartozik.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Horbal
őstag
válasz Feketelaszlo #57 üzenetére
De van csak az nem az üzemszerű működése 😂.
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
toBIN
tag
Ezt nem problema megoldani.
Ha az akksi teszem azt 30%-on van,amivel meg tud menni (csak irok egy szamot) 40km-t akkor a taxi nem fogad tobb utast, hanem szepen visszamegy tolteni. Taxival meg eleg ritkan utazik barki is 10km-nel tobbet varosban
(#57) Feketelaszlo: Belso egesu*. Hulye vagyok en ezekhez
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz t72killer #59 üzenetére
Csak itt jön képbe a környezet károsítása. Mennyi anyagot kell emgmozgatni ahhoz, hogy neked az aksihoz szükséges dolgokat kitermeljék?! Nézzél utána! Míg a olaj nem fogy el visszatermelődik csak kicsit lassabban, mint ahogy a fogyasztás van. Környezetszennyezés meg egy dolog. Az autókból kiáramló gáz csak töredéke a szennyezésnek.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
dabadab
titán
"Mennyi anyagot kell emgmozgatni ahhoz, hogy neked az aksihoz szükséges dolgokat kitermeljék?!"
Mert szerencsére a benzin az mindenkinél ott nő az útszéli benzinfán
"Míg a olaj nem fogy el visszatermelődik csak kicsit lassabban, mint ahogy a fogyasztás van."
"kicsit"
Szerintem írjál még a témában
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz t72killer #42 üzenetére
"ergo tényleg 130-al fog szüttyögni a München-Salzbug-on a robot."
Egyébként te szoktál arra járni? Mert amúgy a humán sofőrök simán mennek arrafelé 130 alatti tempókat is, bármilyen is a híre az Autobahnnak mifelénk, egyrészt egy csomó részen sebességkorlátozás van, másrészt meg a németek jó része nem rajong azért az ötletért, hogy megduplázza a fogyasztását némi sebességért cserébe, harmadrészt meg akkora forgalom tud rajta lenni, hogy egyébként is nehéz folyamatosan gyorsan menni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Igen, az akksigyártás egyelőre "bétaverziós", azaz egységnyi kapacitásra csúnyán környezetszennyező. De optimista vagyok, és a 20-30év időtáv elég megengedő, annyi idő alatt csak összekapnak valami használható technológiát, amivel nem kell csernobilt csinálni az akksigyárak környékén.
#66
#67: leszoktam róla: nem vagyok nagyon száguldozós típus (a fentebbi HSZ-ekkel ellentétben, max kicsit "optimalizálok" néha) és inkább a 94-esen megyek, ami ugyan nagyrészt csak főút és 80-al lehet menni, de rövidebb és nem jellemzők a csúnya dugók
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#06658560
törölt tag
válasz t72killer #47 üzenetére
Az automata ablaktörlők már ma is elég jól tudják, mennyire esik. S amennyiben nem mész a másik seggébe, eleve szabálytalanul, már nem is fog fals értéket adni. Így a táblát értelmezni nem gond. A szöveg kevésbé fontos, mivel a táblák szövegei véges variációban definiáltak, így kvázi csak egy adatbázis képeit kell összevetni az út szélén érzékelttel.
#42: a németek java inkább 120-al halad óra szerint, mint 130+-szal. Tapasztalat több évi kinti közlekedés alapján.
[ Szerkesztve ]
-
2félét látok: 120 alatt (mondjuk 110) és 180 felett, ami ha a 110est előzöm tizedmp alatt a fenekemben van. Őszintén populációt nem számoltam, régiónként változó, mintha a francia határ irányába a gyorsabbak lennének többen.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
szucszoli89
csendes tag
(#54) boeing "Hát ez még nagyon nem életképes,szeretnének nagyot villantani,persze a fejlödés nem állhat le,de szerintem rossz a irányzék."
Aha, tehát ez a sok érzékelő, meg fejlesztés, amit ezekbe az autókba ölnek, csak pénzkidobás, hiszen neked ebből nem származik hasznod!?
Szerintem meg igenis épp ideje már, hogy az autóiparban értelmes fejlesztések legyenek, ami alatt nem olyan haszontalan dolgokra gondolok, mint az elektromosan fűthető ülések, meg az utas méreteire önmagától beálló kormány..
Csak hát a szomorú igazság az, hogy amíg ma nagyon sok embernek komoly problémát okoz még egy 10 éves autó fenntartásai is, addig mi lesz ezekkel az elektromos csúcsautókkal?
Persze, már ezerszer elhangzott, hogy ez olcsó lesz x év múlva, na de kinek lesz olcsó?
Mert ma egy átlag új autó 3 milliótól kezdődik! egy szaros 90 lóerős autó, ami nincs telepakolva extrákkal..!Az elektromos autók tömeges elterjedése mellett vagy röhelyesen olcsón fogják adni az üzemanyaggal hajtott autókat, vagy szinte teljesen beszüntetik a gyártásukat és akkor fogják az elektromos autókat olyan árban adni, mint ma egy átlag autót. Ami megintcsak nagyon magas ár a kisebb keresetű embereknek. Pedig pont azoknak a terhét tudná a leginkább csökkenteni, mivel egy gazdag embernek a tankolás nem elsősorban az anyagi okok miatt kellemetlen, legfeljebb akkor, ha egy tellhetetlen zsugori pöcs az illető, akinek folyamatosan futtatnia kell a cégét, vagy a befolyásos kapcsolatait.
Persze itt is fel lehetne hozni a mobiltelefonos ellenpéldát, hogy ma milyen olcsók... igen ám, de egy telefont mennyi időre veszel? 1-2 évre, max 3-ra, aztán mehet a levesbe, és éppen ezért iszonyat pénzt lehet belőle felhalmozni. Ezzel szemben egy autót az ember legalább 6-8 évre vesz, kivéve a nagyon gazdagok, akik 2-3-4 évente lecserélik.
És mi a helyzet az akksikkal?
Valószínűleg az lesz, mint most a mobiltelefonoknál: fejlesztés a béka segge alatt, persze igérgetések voltak, hogy majd lesz üzemanyagcella...és ez volt lassan 10éve.
El tudom képzelni, hogy aki szegényebb, az vesz majd egy 10 éves elektromos autót, aminek lehet, hogy rögtön cserélni is kell az akksiját egy vagyonért. Mert nézzük meg a mobilokat:
Akksifejlesztés nulla, mert a GDP-nek az tesz jót, ha minél hamarabb kimerül az akksi és lehet szervizbe vinni, vagy új akksit venni, de még jobb, ha kidobod a picsába az egészet és inkább telefont cserélsz...[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz szucszoli89 #75 üzenetére
" Ezzel szemben egy autót az ember legalább 6-8 évre vesz, kivéve a nagyon gazdagok, akik 2-3-4 évente lecserélik."
Az autóipiaccal ugye nem nagyon vagy globálisan tisztában?
-
SShadow
aktív tag
A minap beszélgettem egy szerelő/assitansos emberkével akik elég sok továbbképzésre járnak ő mondott nekem egy érdekes dolgot amin azóta is gondolkozom:
Ha a közeljövőbe lesz egy önvezető autód amin bepötyögöd hogy A-ból akarsz menni B-be.Útközbe okoz egy balesetet akkor ott ki lesz JOGILAG a felelős (Ne a beta Tesla programra gondoljatok!!)
- A vezető aki rábízta magát a kocsira?
- A Gyártó aki nem mondta, hogy ne rakj macskát a Mikróba?
- A SW fejlesztő mert kihagyott egy algoritmust???
- A másik volt a hülye mert kell a biztosítási pénz!!))Van itt azért még azért pár dolog:
A repülőiparban sokkal sokkal több pénzt ölnek a fejlesztésekre de mégis szükség van még a pilótákra???
Hány féle dologra kell felkészülnie egy önvezető autónak ami útközben történhet??
-
janitor01
tag
válasz szucszoli89 #75 üzenetére
a szomorú igazság az, hogy amíg ma nagyon sok embernek komoly problémát okoz még egy 10 éves autó fenntartásai is, addig mi lesz ezekkel az elektromos csúcsautókkal?
Semmi. A szomorú igazság, hogy a világ egy jelentős részén egy 10 éves autót senki nem tart fenn már csak ha veterán kocsikat szeret szerelgetni. Fenntartani egyébként egy 10 éves autót drága. Egy új autónak jó esetben nincsenek szerviz költségei az első években.
Az elektromos kocsik esetében pedig elvben NAGYSÁGRENDEKKEL kevesebb a fenntartási költséged. Rengeteg nagyon bonyolult alkatrészre nincs szükséged (pl váltó, motor).
Továbbá ne keverjük az elektromos kocsikat az önvezetőkkel.Az elektromos autók tömeges elterjedése mellett vagy röhelyesen olcsón fogják adni az üzemanyaggal hajtott autókat, vagy szinte teljesen beszüntetik a gyártásukat és akkor fogják az elektromos autókat olyan árban adni, mint ma egy átlag autót.
Ez természetesen nem igaz. A belsőégésű motorok előtt még nagyon sok év áll mondjuk a teherszállításban. Ezért még nagyon sok üzemanyagra lesz szükség (egyre többre, ahogy tör előre a Kínai gazdaság). Az elektromos (és önvezető autók) elsősorban a városi használatban lévő kocsikat fogják kiváltani. ráadásul 90%, hogy nem is lesz neked saját kocsid, hanem über módjára rendelsz egy autót ami megy tovább mikor lerakott téged a címen mint egy taxi. Ez egy csapásra megoldana több városi problémát is mint például a parkolás.
És mi a helyzet az akksikkal?
Na ez egy nagyon jó kérdés. Az egyetlen bíztató jel, hogy a prius (bár nem elektromos kocsi csak hibrid) akkumulátorai nagyon jól teljesítenek. Egyenlőre nem szorulnak tömeges akkupakk cserére a priusok sem. Igazából nem nagyon van tapasztalat még, hogy mi lesz itt.
Eszméletlen izgalmas idők ezek. Annyi érdekes dolog zajlik az autóiparban most ami szerintem az elmúlt 30 évben példa nélküli. Több párhuzamos folyamat is van ami olyan trendeket jelez előre ami valóban megváltoztatja majd a fiaink (unokáink) életét.
Pár példa:
az önvezető rendszerek általában nem autógyárak fejlesztései (a TESLA rendszere sem!) hanem beszállítóké. Azaz fordulhat a kocka és az autógyárak egy dobozt rakhatna majd az elektronika köré. Lehet, hogy nemsokára nem azt nézzük majd, hogy bmw vagy Suzuki hanem, hogy ki gyártja a szenzort?
A közösségi autómegosztás és az UBER mintájára az önvezető kocsik simán ki tudják váltani a saját autót. Természetesen a folyamat nagyon lassú lesz majd de arra a piac sem számít, hogy mindenkinek lesz egy önvezető kocsija. Inkább hatalmas cégek giga flottákkal városokat szolgálnak ki pull-car-okkal. Ez azért is jó mert így a szegényebb országokban is gyorsabban terjedne a technológia. Továbbá nem gond a töltési idő sem, csak megfelelő mennyiségű kocsi kell.
Ennek folyományaként kihalnának az amúgy értelmetlen és baromi drága extrák/csicsák
Villanymotor gyártásban azért nem feltétlen az autógyárak a legjobbak a világon. Lehet, hogy úgy tűnik el egy VW mint pár éve a Nokia?
Megfelelő mennyiségű önvezető kocsi esetén a dugók feloldódnak? Mivel a kocsik beszélnek egymással és dinamikusan tudják változtatni a sebességüket akár kilométerekkel a találkozásuk előtt.
Ez csak pár feltevés ami rögtön eszembe jutott de lenne még 100 akár 1000. Remélem megérem, hogy lássam hova juthat el ez a dolog
-
azbest
félisten
"A repülőiparban sokkal sokkal több pénzt ölnek a fejlesztésekre de mégis szükség van még a pilótákra???"
A pilóta dolga, hogy semmihez se nyúljon, csak etesse a majmot, amelyik megnyomja a start és a stop gombokat.
A modern gépeknél már esetenként az okoz problémát, hogy túl kevés dolga van a pilótának és elalszik út közben. A fel és leszállás az, amit emberek szoktak kezelni, de
Rossz látási viszonyok közt pedig ma is a gépeken múlik a leszállás, a pilótának az a dolga, hogy középen tartsa az X -et Persze ehhez modern gép és modern reptér kell, ahol van oda-vissza kommunikáció.
Vannak persze olyan repterek, ahová épp eszű gép le nem szálna. Csak ember lehet olyan őrült, hogy megpróbálja. -
SShadow
aktív tag
válasz janitor01 #78 üzenetére
Egész jó meglátás nagyon összeszedett!!!!
Azért vannak kérdések rendesen bennem:
Tényleg nagy fejlődésen megyünk keresztül, de az alapvető szerkezeti elemek szinte semmit nem fejlődnek már 10-20éve. A fékrendszert az ABS-t lehetne fejleszteni de marad a dugattyús mechanikus 1000éves.
Az Otto motor már elméletileg régi dolog a Wankel és társai még sem tudtak teret nyerni az idők folyamán
A felfüggesztésnél nagyjából látható valami....Az a baj hogy a legtöbb autóiparban létrehozott fejlesztés NEM azért történt hogy az USER jobban érezze magát hanem hogy a Gyártó Cégnek megérje:
Lásd: magasnyomású rendszerek, benzines turbómotor, elektromos gázpedál, légtömegmérő, lambda szonda stb
Az Eu normák nőnek a gyártónak követni kell és azért sajnos bele vannak kalkulálva a tervezési "hibák" is
(pl az ecoboost motor turbója nagyrészt műanyag alkatrészekből áll ami nem az örökkévalóságnak van tervezve!)Szerintem ez az Elektromos Autó mizéria valami Lobbi része mert eddig senki nem akart zöld lenni most meg mindenki csak elektromosba gondolkozik.
És mivel kezdik a változást?Nem a tömegközlekedéssel vagy a teherszállítással ami a legjobban szennyezi a környezetet)))))))))Én jómagam az alternatív megoldásokban látom a jövő fejlődését:
Utólag a generátor helyére beépíthető fékvisszanyerő/gyorsítást segítő rendszer ilyesmikÉs akkor arról még nem is beszéltünk hogy mindenki ZÖLD de azt nem nagyon reklámozza senki hogy mennyi CO-t bocsájt ki egy új autó előállítása, vagy hány nagy cég csinál újrafelhasznált anyagokból megfizethető autót!!!!!
Lenne itt még hova fejlődni az elektromos autók elött is!!!!!!
-
#33253120
törölt tag
válasz Feketelaszlo #57 üzenetére
-
nemlehet
őstag
Ez a jogalkotók problémája. Szerintem ez úgy fog működni, hogy szépen vásárláskor te teszel egy jogi nyilatkozatot, hogy te vagy a felelős minden balesetért. Az emberek 99%-át nem fogja ez érdekelni.
Miért mi van akkor, ha hülyén állítja be a tulaj a lámpát a kocsiján és kivilágítja a szemed amitől te nem látod és elütöd gyalogost.
Ki a felelős: Te? A másik? A gyalogos aki nem nézett körbe? Az autó gyártója mert lehetőséget ad olyan beállításra ami vakít?Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
#06658560
törölt tag
Mechanikus módon mi másképp tudnál mozgási energiát megszüntetni, mint ahogy most?
A wankel nem helyettesítője az Otto motornak. Lehet öngyulladásos is."Az a baj hogy a legtöbb autóiparban létrehozott fejlesztés NEM azért történt hogy az USER jobban érezze magát hanem hogy a Gyártó Cégnek megérje:
Lásd: magasnyomású rendszerek, benzines turbómotor, elektromos gázpedál, légtömegmérő, lambda szonda stb"Ez így nem igaz. Az összes pont a vevőnek többet adni jött létre.
"(pl az ecoboost motor turbója nagyrészt műanyag alkatrészekből áll ami nem az örökkévalóságnak van tervezve!)"
Talán nem a Ludas Matyiból kéne motortechnika kérdésében tájékozódni!
"És mivel kezdik a változást?Nem a tömegközlekedéssel vagy a teherszállítással ami a legjobban szennyezi a környezetet)))))))))"
Talán fel kéne lapozni a történelemkönyveket!
"Én jómagam az alternatív megoldásokban látom a jövő fejlődését:
Utólag a generátor helyére beépíthető fékvisszanyerő/gyorsítást segítő rendszer ilyesmik"Javasolnám előtte egy motor szerkezeti ábráját megnézni, utána pedig tájékozódni egy hibrid rendszerekről!
"És akkor arról még nem is beszéltünk hogy mindenki ZÖLD de azt nem nagyon reklámozza senki hogy mennyi CO-t bocsájt ki egy új autó előállítása, vagy hány nagy cég csinál újrafelhasznált anyagokból megfizethető autót!!!!!"
Itt a törvényi szabályozást említem, mint megnézni és megismerni való tananyagot. Mind a kibocsátás, mind az újra felhasználás témakörében.
-
dabadab
titán
"Ha a közeljövőbe lesz egy önvezető autód amin bepötyögöd hogy A-ból akarsz menni B-be.Útközbe okoz egy balesetet akkor ott ki lesz JOGILAG a felelős"
Ez tényleg fantasztikusan új és érdekes kérdés, hiszen alig néhány ezer éve foglalkozik pont ezzel a kérdéssel a jog, hogy ha egy műszaki szerkezet kárt okoz, azért ki a hibás (igen, már Hammurabi is).
"Szerintem ez az Elektromos Autó mizéria valami Lobbi része mert eddig senki nem akart zöld lenni most meg mindenki csak elektromosba gondolkozik.
És mivel kezdik a változást?Nem a tömegközlekedéssel vagy a teherszállítással ami a legjobban szennyezi a környezetet)))))))))"[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rodi 4.80
senior tag
válasz szucszoli89 #75 üzenetére
+1 +1 +1
-
SShadow
aktív tag
válasz #06658560 #88 üzenetére
Ludas Matyi))
Gondolom minden nap autók alatt fekszel és szerelsz hogy ilyen jóképességű hozzászólásaid vannak)
1. Ez így nem igaz. Az összes pont a vevőnek többet adni jött létre.
Ja persze a VW csaló szoftvere is ilyen többek között.Itt egy cikk a részecskeszűrőkről a gyengébbek kedvéért:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/08/16/mi_kerul_egy_reszecskeszuron_felmillioba/
Az ilyen szűrők elméleti élettartama átlagosan százötvenezer kilométer!!!!!!!Vagy a kettős tömegű lendkerékről:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/A kettőstömegű lendkerék elterjedésének oka tehát éppen ön, kedves olvasó. Ön, aki csendes, rezgésmentes, minden külső zajtól elszigetelt anyaméhben szeretne utazni. A mérnökök és a piackutatók nem feltétlen egyöntetű és egybehangzó véleménye szerint az ön leghőbb vágya, hogy egy kettőstömegű lendkerékkel szerelt autót birtokoljon.
A 30ezre olajcsere periódus is azért jött létre hogy sokáig legyen meg az új Opeled)
A probléma ott kezdődik hogy a mostani autókat kb 150ezer megtett kilóméterre tervezik álltalában.
Ez a mai világban elég hamar összejön és mivel magyarországról beszélünk ahol az átlag autók életkora lassan 15év lesz eléggé sanszos hogy belefutsz egy ilyenbe.
Ha mégis betartanád a 150ezres autócserét szerintem te jobban szennyeznéd a környezeted mert miattad kell majd az új autókat gyártani.Ja az 1.0Ecoboost 97kg szerinted nem "műanyag" az egész
http://www.origo.hu/auto/20120223-ford-focus-10-ecoboostmenetproba.html
http://totalcar.hu/tesztek/2012/02/27/fordburg_tourist_ezres_motor_harom_henger_a_csaladi_autoban/1/
Kérlek nézd meg a robbantott motor ábráját!!!!
Köszi inkább meghagyom másnak!
(240ezeres az élettartama a Ford szerint!!!!)Tényleg az usernak kedvez mindez:
"A feltöltött benzinesek a turbódízeleknél nagyobb hőmérsékleten dolgoznak, kipufogógázuk akár 900-1000 Celsius-fokot is elérhet. Ettől a hőtől megrepedhet a feltöltő turbinaháza, amire a turbócsere a megoldás. Számos autógyártó a turbót egybeépíti a kipufogó-leömlővel, amit így csak a leömlősorral együtt lehet cserélni."
Én nem hinnémÉn az utólagos rendszerek közül pl egy ilyenre gondoltam:
http://www.autonavigator.hu/ujdonsag/a_kozeljovo_legutosebb_fogyasztascsokkentese_a_continental_szerint_a_48_v-os_hibrid-17022
Ez könnyen illeszthető és nem kerül egy vagyonba és kéziváltóhoz is mehet!
Ezzel mondjuk a használt autókat is lehetne zöldíteni.Bocs ha kicsit hosszúra húztam de még így is kiszedtem belőle egy csomó mindent.
Meg az OFF-ért is picit de itt arra akartam rávilágítani hogy még a hagyományos motorokat is lehetne még még fejleszteni hogy TISZTÁBBAK legyenek, szóval még ne írjuk le azért őket.
Ehhez képest az elektromos kocsik még nagyon kezdetleges stádiumban vannak sok probléma még nincs megoldva hatótáv, akku élettartama stb[ Szerkesztve ]
-
-
nemlehet
őstag
Az autókat nem 150.000 km-re tervezik, hanem annyit bírnak a kopóalkatrészek. Ergo, ha 150k után elkezded kicserélgetni a kopórészeket akkor még egyszer ugyan ennyit simán el fog menni a kocsi. Nyugaton azért nem teszik ezt meg, mert addig lejár a gyári gari, meg kicsit meg is unják, így ahelyett, hogy a kocsi maradványértékének 30-50%-át ráköltenék vesznek inkább egy újat.
A tartósság miatt lehet ostorozni a gyártókat, de ők is több helyről vannak ütve. Egyrészt mindenki elvárja, hogy az új az fogyasszon kevesebbet, de legyen gyorsabb, érződjön erősebbnek és ami 5 éve luxusfelszereltség volt, mostmár legyen lehetőleg az alapcsomagban. Aztán vannak az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások amiket jellemzően paragrafus agyúak húznak meg az íróasztal mögül, műszaki ismeretek nélkül. Szóval egyszerre kéne csökkenteni a fogyasztást és a károsanyag kibocsájtást, növelni a teljesítményt, javítani a dinamikát, több extrát bezsúfolni, növelni a kocsik belső méretét és persze lehetőleg soha ne kelljen rá költeni semmit, valamint ügye az újonnani ára se szálljon el.
[ Szerkesztve ]
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
dabadab
titán
"Ergo, ha 150k után elkezded kicserélgetni a kopórészeket akkor még egyszer ugyan ennyit simán el fog menni a kocsi."
Jóval többet is. A Mondeók, Passatok meg társaiknak félmillió km-t különösebb gondok nélkül végignyomnak.
Egyébként meg "nyugaton" sem szokás kidobni a páréves autókat, itt lehet megtekinteni az EU országok autóflottáinak koreloszlását (a kördiagramnál lehet országot választani):
Egyébként ahhoz képest, hogy állítólag egyre rosszabb meg eldobhatóbb autókat gyártanak, a német autók átlagéletkora az 1985-ös 6 évről szépen lassan 8,3-ra kúszott 2010-re.
DRM is theft
-
janitor01
tag
Jó magam 7 éve dolgozom az autóiparban tehát némi rálátásom van. Az autókat nem tervezik kilóméterre. A motorokat tervezik kilóméterre. A kettő között hatalmas különbség van.
Jelen pillanatban az autónak a motor a vásárló szempontból leglényegtelenebb része. Ha megnézed az emberek legkevésbé sem gerjednek már a lóerőre. Egyszerűen azért mert mindegyik elég jó, hogy közlekedj vele!
A vásárlók legnagyobb százalékát egyáltalán nem érdeklik a motorok már és nyugaton a váltók sem mert az leginkább automata. Ha nagyon rossz azt észre veszi de mást nem nagyon.
Sőt egyes felmérések szerint a magán autó vásárlók 50% -a sosem megy a kocsival amit kiválaszt a szalonban!
Ami ma érdekli az embereket:
Külső: (vajon miért megy a vitára jobban mint az scrossx?)
Beltér: vajon miért sikeresek relatív a francia kocsik?
Kütyük: vajon miért adnak az emberek 2x annyit egy AUDI ért mint egy SKODÁ-értés DIVAT:
Na itt jönnek a hybrid meg elektromos kocsik és itt jön megint egy csodálatos dolog. Vezettél már villanyautót? (NEM targonca NEM ér! ). Hihetetlen élmény. Nekem egy Teslához volt szerencsém....
Talán ezért is kellenek az önvezető autók mert szerintem 200 km-en meghalnék
-
#06658560
törölt tag
"Gondolom minden nap autók alatt fekszel és szerelsz hogy ilyen jóképességű hozzászólásaid vannak)"
Majdnem. Tíz éve tervezem őket. Szóval jól lyukra futottál.
"Lásd: magasnyomású rendszerek, benzines turbómotor, elektromos gázpedál, légtömegmérő, lambda szonda stb"
Ezeket soroltad. Ezek mind a vevők jobb érzése miatt kerültek bele, jobb reakció, nagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás miatt. Vagyis ehhez az újabb, csak copy paste tudásod pont semmit nem mond. ráadásul szöveget értelmezni sem tudsz, amit be is másoltál, kiemelve valamelyik balfasz firkász cikkéből.
Itt jegyzem meg, hogy pont ezek a balfasz firkászok, élen a Totalcarral azok, akik irreális elvárásokat támasztanak és ültetnek el a vevőkben, a fogyasszon keveset a Polo autópályán 160-nál is, miközben lépjen ugyanaz olyat ennél a tempónál, hogy letépje az ember fejét.Olajcsere: mint az ezer éve minden műszaki logikával minimálisan is bíró ember tudja, az olaj elhasználódása leginkább a terheléstől függ, s kevésbé a futásmennyiségtől. Vagyis önmagában lehet értelmes a harmincezres ciklus is. Pláne olyan környezetben, mint a németeké, amikor sokat mennek autópályán egyenletes tempóval, közepes terhelésen. Persze a németek általában nem alulmotorizált autókat vesznek erre.
"7kg szerinted nem "műanyag" az egész
http://www.origo.hu/auto/20120223-ford-focus-10-ecoboostmenetproba.html
http://totalcar.hu/tesztek/2012/02/27/fordburg_tourist_ezres_motor_harom_henger_a_csaladi_autoban/1/
Kérlek nézd meg a robbantott motor ábráját!!!!
Köszi inkább meghagyom másnak!
(240ezeres az élettartama a Ford szerint!!!!)"Mutasd meg, hol van ott műanyag! Attól, mert könnyű, miért lenne nem fém? A 240 ezres élettartamot honnan szoptad? Fordos belső dokumentumokban sem szerepel.
"Tényleg az usernak kedvez mindez:
"A feltöltött benzinesek a turbódízeleknél nagyobb hőmérsékleten dolgoznak, kipufogógázuk akár 900-1000 Celsius-fokot is elérhet. Ettől a hőtől megrepedhet a feltöltő turbinaháza, amire a turbócsere a megoldás. Számos autógyártó a turbót egybeépíti a kipufogó-leömlővel, amit így csak a leömlősorral együtt lehet cserélni."
Én nem hinném"Jó napot, a user akar kis fogyasztást, nagy teljesítményt, plusz jogszabályi korlátok is vannak! A fizika meg már csak olyan, hogy a komprimált levegő felmelegszik. Ezért vannak pluszban hűtések beépítve a turbós autókba. Vagyis önmagában nem a 900-1000°C gázhőmérséklet öli meg a turbót, hanem a kretén sofőr, aki tapossa a belét, majd visszahűtés nélkül állítja le a motort!
"A probléma ott kezdődik hogy a mostani autókat kb 150ezer megtett kilóméterre tervezik álltalában."
Tippelhetek? Soha a büdös életben nem terveztél még semmit, nem hogy autót! mutass egy tervezési módot, ami a 150k km élettartamot garantálja, nem többet!
"http://www.autonavigator.hu/ujdonsag/a_kozeljovo_legutosebb_fogyasztascsokkentese_a_continental_szerint_a_48_v-os_hibrid-17022"
Elolvastad a cikket? A bemutatott példány az pont nemhibrid, illetve olyan esetben, ahol a generátor nem a közvetlenül a kuplunggal áll kapcsolatban, hajtás rásegítésre használhatatlan. Attól, mert akkuról üzemelnek a segédberendezések, még nem lesz a rendszer hibrid.
"Meg az OFF-ért is picit de itt arra akartam rávilágítani hogy még a hagyományos motorokat is lehetne még még fejleszteni hogy TISZTÁBBAK legyenek, szóval még ne írjuk le azért őket."
Például a 3000 bar feletti befecskendezési nyomás elérése a dízelek esetében. Jé, egy olyan irány, amit fentebb szidtál, mint a vevőnek rossz dolog!
#96 janitor01: Nem, a motorokat sem tervezik élettartamra, abban az értelemben, ahogy itt a fórumon gondolják! Minimális élettartamra igen, de minden alkatrészt úgy terveznek, x ciklusra. Kesztyűtartót, ülést, ajtózsanért, kapcsolót.
-
nemlehet
őstag
válasz janitor01 #96 üzenetére
Én nem ezen a területen dolgozok, de pont nem ezt látom és trendekből se ez jön le. Downsizing, 1.3-as motor 150 lóerővel egy astrában ami nem épp egy kisautó... Minek? A 100 lóerős H astra se ment rosszul, csak azzal szarul lehet marketingelni.
Nem tudom, szerintem európában nagyon nincs többségben az automata, legalábbis én eddig 2 országban (Németország, UK) életem huzamosabb ideig, valamint sokban megfordultam pár hónapig és így láttam. Persze ez szubjektív, meg lehet, hogy az új autó eladásoknál már előnyben van az automata, de ez valami nagyon új trend lehet. Amcsiknál persze, ott már 30 éve is alig lehetett botváltós autót kapni az átlagautók között.
"Sőt egyes felmérések szerint a magán autó vásárlók 50% -a sosem megy a kocsival amit kiválaszt a szalonban!"
Ezt nem tudom hova tenni. Ez egy picit brit tudósosnak tűnik. Bár mondjuk nyugaton is sokat számít kinek a nevén van az autó, pl a briteknél a biztosítás elég húzós tud lenni egy fiatalnak. Ilyen vonatkozásban igaz lehet, de akkor meg úgy sem a papíron fizető választja ki a kocsit.
"Kütyük: vajon miért adnak az emberek 2x annyit egy AUDI ért mint egy SKODÁ-ért"
Szerintem azonos árért a Skoda-ban több kütyü lesz mint az Audiban. A magas presztizsű német márkák sose az ár-érték arányukról voltak híresek.
"és DIVAT:"
Igen vezettem, és igen jó élmény. A hang hiánya pl engem nem zavar egyáltalán amit sokan felrónak. Szerintem ez abszolut nem a divatról szól, az elektromos hajtás sok szempontból jobb. Kicsit ilyen SSD-HDD dolognak érzem a dolgot, csak itt még a 20-30 GB-os SSD méregdrágán korszakban vagyunk.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
dabadab
titán
"Ezt nem tudom hova tenni."
Szerintem azt akarta mondani, hogy a vásárlók fele az (új) autó megvétele előtt nem viszi el a megvásárolni kívánt típust egy tesztútra (velem is történt ilyen, hogy már gyakorlatilag a vásárlási procedúra végső fázisaiban jártunk, amikor eszembe jutott, hogy hát ezzel még egy métert se mentünk ).
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!