Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • f27

    aktív tag

    válasz 6030D #103 üzenetére

    Ha lemerul iszonyat nehez tekerni.
    Szerintem a motort is tekerni kell ha nem segit.
    Kb a leg kisebb rasegitesel egyenliti ki annyira hogy sima bringanak tunik.
    Hegynek nem mesz vele sehova,max ha a leg nagyobb atetelre teszed azt tekersz mint egy suket haladas nelkul :)
    Az en sajat epitesu 34kg bringamat is konyebb tekerni egy lemerult bosch-hoz kepest.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #103 üzenetére

    Ezek a rejtett tartalékok esetleg akkor lehetnek megoldások ha majd annyira fejlett lesz a technológia, hogy sokkal nagyobb kapacitásúak lesznek az akkumulátorok. De egyébként én még soha nem jártam úgy, hogy idő előtt lemerültem volna, ismerem a gépet, tudom jól, hogy lehet vele tervezni. Ha ismerem a túra adatait, mint táv és szint, abból tökéletes pontossággal meg tudom saccolni, hogy elég lesz e az 500-as akku, vagy kell a másik is. És azt is tudom, hogy kb milyen rásegítésen kell tekerjek, és mennyit kell saját erőből beleadni. Pár tesztkört mész a bringával, utána kitapasztalod.

    Ha kikapcsolod a rásegítést elég nehéz felfelé tekerni. Persze az sem mindegy, hogy most egy merev vázas XC pedelec-ről beszélünk, vagy egy össztelós AM/Enduro pedelec-ről. Az össztelósat nyilván még nehezebb lesz fölfelé tekerni, mert bár lock van rajta, teljesen nem zár le.
    A középmotorosnáll van egy kis ellenállása a motornak is, de szerintem ez nem jelentős. Sík úton igazából semmi gond nincs, nagy emelkedőn beszarsz, azt garantálom. :) Enyhe emelkedőkön el lehet vele maszatolni, de nagy hegymeneteket már nem lehet tervezni.

    RBJ: Sajnos rövidebben nem tudtam összehozni, pont ez volt a lényeg, hogy egy sok mindenre kiterjedő, alapos bemutató legyen. Kisebb leírásokból sokféle fellelhető a neten.
    Igazából a cikk első két oldalán már választ kapsz a kérdésedre. :) Igen, van olyan modell amiben van visszatöltő funkció. Ezek a direkt hajtás agymotoros bringák. Van ellenállása a motornak generátor üzemmódban, mint egy motorfék valóban. Aki nem szeret gyorsan menni lefelé annak jól is jön, mert kíméli a fékeket. Érezhető a visszatöltés, de ehhez nagy ereszkedések kellenek. Szerintem annyira nem jelentős, de egy túra trekkingen azért látom értelmét.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák