Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #1477 üzenetére
A rugózásra vonatkozó kijelentésemet módosítom. Egy profi biztosan észrevenné a különbséget, de én nem. A módosítás oka az, hogy közben kiengedtem némi levegőt az elejéből, a hátulját pedig lágyabbra állítottam. Most már az enyém is úgy "hajókázik", mint a próbált Sixty. Sokat kell még tanulnom.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1482 üzenetére
Hagyd el az aszfaltot és számos emelkedőt fogsz találni ahol szükséged lesz rá. Főleg ha jó köves, gyökeres a terep...
Monti elég unalmas aszfalton amúgy is.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1482 üzenetére
A bringádon nem pedelecre szánt fogaskoszorú van, hanem általános. Ha csak lábbal hajtod akkor igenis kellhet a nagyobb lánckerék elég hamar.
Agyváltót montiba pedig elég eretnek dolog szerintem. plusz egy ilyen szép, új, komoly bringához kár hozzányúlni.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1482 üzenetére
11-46 az ma már egyáltalán nem számít extra nagy áttételnek. Pontosan, ahogy előttem is mondták, be kéne menni egy erdőbe, komolyabb emelkedőket próbálni, mindjárt látnád az értelmét. Meg ugye ha épp kikapcsolnád a rásegítést, akkor sem árt ha van áttételed. Próbáltam a 900-as felszeretségű eone sixty-t, azon 10-50-es Sram volt. Érezhetően erősebb volt a motor is, ezzel az áttétellel, és volt olyan emelkedő ahol ki lehet használni, persze felmegy a 46-al is bárhova ha nyomsz egy boost-ot, de az akkut jobban kíméled az 50-es tányérral. A rugóútban is azért nem érzel jelentős különbséget, mert nem mész rendes terepre, 120mm és 160 között egy lób@szónyi különbség van, és nem kell hozzá profinak lenni, hogy érezd a különbséget, csupán a megfelelő terepre kell vinni és megfelelő tempót kell menni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1487 üzenetére
Nincs azzal a bringával semmi baj amit vettél, 120mm út, pláne plus-os kerekekkel, egy komoly biztonságot adó, nagyon kényelmes túra/trail MTB, vagy nevezzük túra Enduro-nak. De trekking irányba elvinni, agyváltó és társai, na az már tényleg totál értelmetlen lenne. Azt sem hinném, hogy utólagosan beletéve egy agyváltót, működne e rendesen a motor. Mivel nem agyváltóhoz programozták. Arról nem is beszélve, hogy már a közepesen kemény terepezés is hazavágná az agyváltódat. Meg egyáltalán, hogy menne bele az agyváltós hátsó kerék a boost-os, átütős vázba?
Szerintem amúgy Te kategóriát tévesztettél, mert létezik az a kategória amiről nagyjából beszélsz.
Íme: Riese & Müller Delite GT ABS
Az elektromos túra, trekking kerékpárok S osztályos Mercedes-e. Össztelós MTB alapokon van, de trekking igényekhez igazítva. Dupla akku 1000Wh, hatalmas átfogású automata agyváltó, gyárilag 45Km/h, ABS-es Magura fék, szíjhajtás. Minden ami csak kellhet egy túrázónak. Bár ebben még az előző generációs Bosch motor van, de a Te esetedben nem probléma, mert a hátrányai csak komolyabb terepen jönnek ki, trekking felhasználásban nem.[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1485 üzenetére
Szvsz te rossz bringát vettél ha azzal a meridával trekkingezel.
Az kívánja az erdőt.
Ill. Arra is találták ki...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1485 üzenetére
Ha lehet hinni a Google-nak, akkor egy Shimano SLX CS-M7000 11-speed 11-46 fogaskoszorú van a bringán. Erre ha rákeresel pl. a Dealers Manual-ra, ott látszik, hogy a MTB kategóriába sorolja a Shimano. Ezer meg egy klasszikus kerékpárt szerelnek ezzel az alkatrésszel, erre utaltam, amikor írtam, hogy ez nem pedelec specifikus alkatrész.
Ettől függetlenül tökéletesen üzemelhet egy elektromos bringán is természetesen, csak eredetileg nem ide lett tervezve."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dugo_
veterán
válasz Somatom #1493 üzenetére
Egyáltalán nem mindegy.
A motor nyomatékgörbéje hozzá van igazítva a hátsó váltó típusához, agyváltó esetében leesik közel nullára, enélkül soha nem lehetne agyváltót elváltani rásegítés mellett. Boschnál pl. ezt csak a kerékpár oem programozásánál lehet beállítani, retail változatban nem is elérhető az opció. Shimanoból már nem vagyok up to date, de a váltótípust és áttételt ott is be kell állítani előre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1493 üzenetére
Nem, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen áttétel és váltó van rajta. A pedelec motorokat gyárilag felprogramozzák egy felhasználási területre. Ettől minimálisan el lehet térni, de jelentősen nem, különben letilt a motor. Egy agyváltó akkora módosítás lenne, hogy a motor nem tudná értelmezni azt a fajta nyomatékot és működést ahogyan az agyváltó működik. Hibakódot dobna és letiltana.
"Ami befér a lengővillába az beépíthető" Sajnos ez sem ilyen egyszerű. Különböző tengely szabványok vannak. A Te Merida vázad 148 X 12mm-es csőtengelyekkel kompatibilis. Ilyen agyat tudsz beletenni. Az agyváltóknak vékonyabb, végig menetes tengelyük van, ráadásul, 135mm-es papucstávolsághoz van, nem 148mm-hez. Abszolút nem kompatibilisek.
Természetesen megvetted, azt csinálsz vele amit akarsz, de ez kb olyan mintha vennél egy cupé M3-as BMW-t, mert az tetszik, aztán közbe rájönnél, hogy neked igazából egy családi kombi kellett volna, és akkor nekiállsz szétfaragni a kasznit, hogy legyen kicsit kombi is.
A Riese & Müller csak egy példa volt, mert jóval közelebb áll a felhasználásodhoz mint amit vettél Merida One Twety-t. Drágább, de vannak benne plusz extrák is, amik miatt drágább.
Én a helyedben ezen is elgondolkodtam volna: Haibike Xduro Adventure TQ motorral, kétszer olyan erős mint a Shimano motor, ha kiveszed a korlátozást 70km/h-t is megy síkon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1493 üzenetére
Én már sejtem, hogy mi lesz ennek a vége.
Múltkor találtam pár elképesztő képet egy ugyan olyan Merida eOne-Sixty Enduro bringáról mint az enyém.
Gondolom itt is hasonló lehetett az elképzelés mint nálad, hogy tulajdonképpen trekkingre lenne szüksége a felhasználónak, de Enduro MTB-ot akart, mert az menőbben néz ki. Aztán nekiállt saját ízlésére átalakítani, hogy legyen kicsit ilyen is meg olyan is, a végeredmény pedig ez a torzszülött lett! -
StLui
veterán
válasz Somatom #1260 üzenetére
Fölfelé, az utcánk végétől már hegyi ösvény van, amit kihasználnék egy kis játékra. Nem akarok métereseket ugrálni, de azért vmi elöl-hátul rugós megoldás kéne.
Szerintem a te leírásod alapján ajánlotta ezt, de azóta csak aszfaltról hallani, amit kb a terepjárók a városba dologhoz hasonlítanék, lehet, de minek. Gyári 45 pedig azért jó mert nem rizikózod a garit, nem másért, kicsit félre érted őt szerintem.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1503 üzenetére
Szerintem meg Te értelmezed félre azt amit mondunk, mert nem értesz a kerékpárokhoz. Ezt se vedd támadásnak, de azért beszélünk el egymás mellett, mert nincs semmi tapasztalatod a témában.
Egyikőnk sem akar neked rosszat.
Én azt egy szóval nem mondtam, hogy szentségtörés lenne montit utcán is használni.
A szentségtörés az amikor trekking alkatrészekkel akarod elrontani a MTB kerékpárt (agyváltós ötleted például).
Lájtos Endurózás az azért más tészta, de ebbe ne menjünk bele.Na álljunk meg egy percre! Te erőltetted ezt a MTB vonalat, sőt még Enduro-t is akartál. Én mindig el szoktam mondani, hogy ha aszfaltra kell, akkor nem kell MTB.
És ezt most is így gondolom! Persze nem rossz gép az eone twenty, nincs azzal semmi baj, ha Te alapvetően inkább városban fogod használni, de mondjuk én erre a felhasználásra trekkinget vettem volna.
A Luxus Trekking, Riese & Müller, pedig egy nagyon jó alternatíva, annak aki túrázna terepen és aszfaltozna is, de az tény, hogy nagyon magas az ára.Pont azért ajánlottam a gyári 45-öst, mert azzal nem kell szívni, ma már nagyon sokat változtak a szoftverek, és próbálják kiszűrni a tuningot. Ezért ha megtuningolod, lehetnek gondjaid.
Nekem ez nem gond, mert erdőbe elég a 25. Viszont városi felhasználásra én is elgondolkodnék egy gyári 45-ös gépen.Én soha nem voltam álszent, amikor azt a teszt videót feltettem, valamikor 2015-ben, még más szelek fújtak, a tuning sokkal könnyebben ment, a gyártók még nem küzdöttek ellene úgy mint ma, egy ASA espeed modul volt a Bergamont Contrail Bosch CX-es montimban. De mielőtt ebbe is belekötnél, az a monti is 95%-ban terepen volt használva!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1506 üzenetére
Egy lépcsősor még nem igényel fully MTB-ot, letolod, elmész más irányba aztán kész. Ha amúgy városban használnád a gépet, ezek ilyen gyenge kifogások szerintem. Ez kb olyan példa volt, mintha azért akarnék venni egy Hummer H1-et, mert nincs leaszfaltozva az utcámban 100m út. Persze saját döntésed, de azon ne csodálkozz, hogy furán néznek rád, ha trekking alkatrészekkel akarod megerőszakolni az össztelós Trail MTB kerékpárod.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1509 üzenetére
Persze, nyilván kényelmesebb, Németországban is pont ezért népszerűek az ösztelós eMTB kerékpárok. Gyakorlatilag még a 70 éves muttik is Enduro bringát akartak. Ezért is volt hiány ezekből a gépekből. Ezt az igényt felismerve, alkották meg azt a kategóriát, amit Adventure-nek neveznek, amikor egy kényelmes merev vagy össztelós MTB szerű alapra építenek egy trekking-hez hasonló bicajt. Tulajdonképpen ez lenne neked is az ideális.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1509 üzenetére
Tehát, hogy értsd, az a bicaj amit vettél szuper jó, de sportos, ilyenkor joggal merül fel az igény, hogy ha alapvetően városban használod, hogy kicsit trekkingesíteni kellene, ami utólag macerás és a végeredmény is általában csapnivaló lesz. Erre a felhasználásra Riese & Müllernél jobbat még nem láttam.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1512 üzenetére
Egy járdaszegélynyi akadályt át tudok bunnyzni a pedelec géppel is, de az tény, hogy kicsit nehezebb mutatvány mint egy jóval könnyebb analóg géppel. Illetve az eone sixty-nek a 160-as útja meg a plusz-os kereke annyit csillapít, hogy ha már az első kereket átemelem, a hátulja kimozogja. Arra érdemes figyelni, hogy terepen engedd le a guminyomást, ez nagyon fontos a tapadás és csillapítás szempontjából is. 1,3 bar körül van az ideális guminyomás terepen, a 2,8-as guminak. Aszfalton mehet 2 bar is. Ennél feljebb még aszfalt használat mellett sem érdemes fújni.
[ Szerkesztve ]
-
-
big-J
őstag
válasz Somatom #1516 üzenetére
Ha eleg konnyu, mesz valamennyivel es tudod mit csinalsz, akkor at lehet, amugy lehet az orr pattintas modszert is alkalmazni ahol maga az akadalyrol rugozol felfele.
En itt csinalom a masodik opciot egy karvastagsagu ronkkel, kicsit kicsi a mutatvanyhoz de szerintem latszik a lenyeg. 34kg-s canga.
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1519 üzenetére
Igen, de azt is nézd, hogy dupla akku van benne, Egy jóval drágább, elég komoly agyváltó, ABS, szíj hajtás, illetve valószínűleg a vázába is több anyag van a súlya miatt. Értehető a magasabb ár.
Lehet nem mindenki ért velem egyet, de én szívesebben élek a mostani Magyarországon mint a mostani bezzegnémetországban!
Ablakos: Szerintem a kerékpár árak sem szaladtak jobban el, mint bármi egyéb termék ára. Azon ne csodálkozzunk már, hogy a kategóriában elérhető abszolút luxus drága. Ez kb olyan mintha bemennél egy Mercedes szalonba és azt mondanád, hogy nagyon elszaladt a G63 AMG ára. Ez olyan kategória, hogy kit érdekel? Akinek ez kell, az megveszi. Akinek nincs rá pénze, az keres olcsóbb járművet. Ennyire egyszerű ez.
[ Szerkesztve ]
-
Des1gnR
őstag
válasz Somatom #1548 üzenetére
Nekem a lépcső nem járja, se fel, se le
Inkább: Enduro Mountainbiking around Lake Bohinj and Bikepark Vogel (360 cam)Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
Des1gnR
őstag
válasz Somatom #1559 üzenetére
Tegnap megvolt az első próbakör. Gyorsan 25km lett belőle céltalan városi kerekezéssel, mert le se akartam tenni. Nagyon tetszik Rásegítés nélkül is könnyű tekerni ahhoz képest, hogy egy 24kg-os nagy dögnek néz ki. Egyébként borzasztóan nagy kerekek vannak raja ami nagyon tetszik
Már az eco mód is elegendő ha nem terepen mész...olyan mint ha egy durva hátszeled lenne.Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
egykerdezo
csendes tag
válasz Somatom #1570 üzenetére
A lényeg az hogy a kevés rászánható összegből egy valamire való felszerelt gépet nem lehet összehozni,gondolok itt 250 ezerre,ennyiből nem jön ki maga a bicaj használtan.Minden más csak plusz költség.Elképzelhető hogy jobban járnék egy nem elektromossal és megrendelném rá a javasolt átalakító készletet.
Egy új nem elektromos biciklit megkaphatsz 60 ezerért,egy 250wattos kerék az alkatrészekkel legyen megint 60,hozzá egy akksi szintén 60 körül,nem tartunk 200 ezernél.
Viszont ugye nyilván a két utóbbi kínából való,de mi az ami nem.
Erről az elektromos átalakításról lehet találni valahol szájbarágós videót? -
-
Des1gnR
őstag
-
Des1gnR
őstag
válasz Somatom #1653 üzenetére
Ahol konkrétan láttam a táblát, oda nem hajtottam be, de a legtöbb ösvényen ahol segwayekkel is nyomultak, ott mindenféle bűntudat nélkül mentem. A túra ösvényen pedig eszembe se jutott, hogy ne mehetnék.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
big-J
őstag
válasz Somatom #1700 üzenetére
En azt gondolnam, a gyorsabbikat valasztjak, neha ez neha az(nagyobb masterlock eseten pl a nyitas boven gyorsabb). Ezek a szabalyok meg valami hajmeresztoek lehetnek hogy a tulaj jelenleteben es utasitasara nem lehet csinalni. Akkor a tulaj sem torheti fel a sajatjat?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Somatom #1705 üzenetére
egyiket sem bonyolult ha az adott típust előtte szétszedi, begyakorolja valaki...de azért az átlag bringatolvaj nincs ezen a szinten
youtube videókban durvákat látni
miuztán szétszedett egy másikat, megnézte a hibákat, legprofibb zárakat is másodpercek alatt nyitják
pl van a lockpiciking lawyer csatornájacryptot minden termékemért elfogadom
-
sxxorp
őstag
válasz Somatom #1697 üzenetére
Srácok bocs, hogy bedobtam a témát nem is kifejezetten e-bike probléma :)
Somatom: Bp-i vagyok, nem volt kérdés, hogy az akku nem marad egy percig sem egyedül :)
Az autós vonatkozás nem szempont, a hordozhatóság inkább, főleg a súly miatt... Valahogy a bringára tekerném.
Runner_fxr: ez a szegecsbontó videó elég kiábrándító a Bordo-val kapcsolatban, plusz kockázat egy csendes, relatíve olcsó szerszámmal szemben, úgy, hogy számottevően drágább...
Úgy tűnik egy klasszikus 3-ból 2 probléma a vége: a biztonság, átfogás, súly hármasból valamit fel kell adni.
U-lakat: B, S > Á
Lánc: B, Á > S
Hajtogatott: Á, S > B, (Ár).
A fenébe, a szegecses videóig a Bordo praktikumára hajlottam...
Big-J: gyorsan rákerestem, de igazán csak kisebb vackokról találtam videót, hol nyitják könnyedén a Masterlock 2359-et?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1713 üzenetére
A tököm tudja, hogy ez mennyire működne a valóságban, azért egy satuba befogva a zárat, más. Véleményem továbbra is az, hogy nincs az a zár amit ne vágnának le ha nagyon akarják, egy prémium erővágóval minden nyitható. 1 milliós bringát akkor sem hagynék magára ha 4db zárat tennék rá. Ha le kell zárni a bringát, mindenképpen érdemes erre egy olcsóbb gépet tartani. Máskülönben soha nem leszel nyugodt, akármilyen zárat rátehetsz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1716 üzenetére
Ha lezársz vele egy bringát, azért nem olyan könnyen férsz a szegecshez a szerszámmal, mint a műhelyben a satuba fogva. Ehhez nem kell szerelőnek lenni, hogy elképzeljem a szituációt.
Persze azt nem állítom, hogy lehetetlen, de ez helyzetfüggő.
Rengeteg zárat vágtam már le, mert sokszor volt olyan eset, hogy elveszett a kulcs, tulaj kérésére levágtuk. Bármi vágható, nem is feltétlenül annyira látványosan.
Ettől még elhiszem neked, hogy egy brutál hajólánc, egy böszme lakattal, nagyobb védelem mint a Bordo 6500 hajtogatós zár, de elvágni azt is el lehet, és a szállítása kicsit macerásabb.Hát nézd, az olcsóbb bringa kérdés nézőpont kérdése. Én eleve feleslegesnek tartok egy 1 vagy 1,5 milliós bringát városi közlekedésre, pláne Trail montit, de ezt már kitárgyaltuk, meg igazából mindenki azt vesz meg amit akar.
Városi közlekedésre bőven okés egy 150-200 ezer ft-os bringa, vagy mondjuk ugyan ez egy olcsóbb elektromos átalakító szettel ha kell a segítség. 1-1,5 milliós bringa luxus a városba, nem feltétele a városi közlekedésnek. Tehát itt kényszerről aligha beszélhetünk.
És mivel a drága bicóra, jóval drágább minden, gondolok itt a láncra, fogassorra, fékbetétre, külső gumikra. Ezért a fenntartása is jóval drágább, mint mondjuk egy alap 3 X 8-as rendszerrel szerelt Cross trekkingnek. Ami amúgy teljesen kiszolgál a városban és bárhol le lehet lakatolni, a lopásveszélye jelentősen kisebb mintha valahova lezárod például a Merida eone twenty-t, amiről még a hülye is megmondja első ránézésre, hogy egy vagyon.nexuspolaris: Én eddig még nem láttam olyan biztosítót, akik bebiztosítják a milliós tételű kerékpárt, persze lehet azóta változott. Lakásbiztosításom nekem is van, tehát elvileg a lopás ellen be vagyok biztosítva. Ha elmegyek bringázni, akkor soha nem hagyom magára, tehát a lopás kizárt. Csak a házamból tudnák elvinni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1720 üzenetére
Most megint menjünk bele abba a vitába amit már ezerszer leírtunk?
Én az alapján ajánlottam, amit kérdeztél, amiben benne volt az erdei terep használat is. A probléma azzal volt, hogy igazán magad sem tudtad mire kell, de most úgy néz ki leginkább városba.
Erre meg felesleges az amit vettél. Azt én elhiszem neked, hogy kényelmesebb a Trail monti mint egy átlag trekking és azt is elhiszem, hogy nagyobb élmény a használata. De ha összességében nézed, praktikum, lopás veszély szempontjából, akkor teljesen felesleges luxus, városi használatra venni egy méregdrága pedelec Trail montit.
Játszós bringának az erdőbe ok, amikor melletted van mindig, városba meg jó az olcsóbb, amit nem kell annyira félteni és olcsóbb a fenntartása. Ez szerintem sokkal észszerűbb lépés, mint mindenre a drága montit használni. Persze nyilván azt csinálsz amit akarsz, de hiába akarod megmagyarázni, hogy a lehető legészszerűbb döntést hoztad, mert nem azt hoztad. A kormánymagasító azért baromság egy ilyen bringára, mert rontja az irányíthatóságot, nem erre tervezték. -
sxxorp
őstag
válasz Somatom #1711 üzenetére
Közben: a Master Lock 2359 kiesett, a holland biztonsági minősítő alapítványnál (ART) csak 2/5 értékelést kapott - akárcsak az Abus Bordo 6500, amely valóban a legjobb hajtogatós, de a konstrukció miatt ennyit tud. Nekem is a legszimpatikusabb kialakítás...
[link]
Nexuspolaris: bikesafe egyértelmű, a biztosítást is próbálom intézni.
Runner_fxr: Az enyém csak volt milliós, jelenleg 300eFt körüli érték, tehát az általad megadott paraméterekhez képest pont határeset. De nagyon nem jönne jól ha elvinnék, még fele ilyen értékűt sem.
6500-ast kaptak szét, és nem tűnt szükségesnek a satu, ez megcsinálható. Én tolvajként pont ilyenekre mennék rá, drágább, mint az átlag zár, ezért valószínűleg a bringa is az, csendesen meglovasítható - tökéletes célcsoport
Szóval kiváló a biztosítás, de azért, ha lehet nem venném igénybe a szolgáltatást. Csak megéri egy kicsit körbenézni, hogy lássam: a hype-olt, de kódoltan gyengébb lakattípus nem éri meg az amúgy is elég drága zárakra még pluszban rárakódó felárat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen