Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Pont az a lényege, hogy így tudnak megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtani! És már eleve ott bukik a dolog, hogy a neves kerékpár gyártók vázat sem adnak! Akkor mibe teszed a speciális felfogatású motort? Most tekintsünk el attól, hogy felprogramozás nélkül egy tökéletesen használhatatlan motor lenne a kezedben, de még is mi a fenét tudnál kezdeni egy Bosch gen 4 CX-el, ha vázad meg nincs hozzá? Ezt nem a pedelec gyártók kezdték! A hagyományos kerékpár iparban már ezer éve nem adnak külön vázat! Csak akkor kapsz ha gariban kell neked cserélni! Jó persze egy két gyártónál előfordul elvétve pár váz, de alapvetően szinte mindenki komplett kerékpárokat árul. De ha annyira építeni támad kedved, esetleg itt van ez [link] 6000 euróért.
Vagy ott a bafang és társai, ott kapsz mindent külön, lehet legózni! Értem én, hogy ott meg a minőség a végeredmény nem annyira jó, de egy Bosch és a többi prémium pont attól jó, hogy komplett rendszerben gondolkodnak![ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Azt nem tudom. Az e-bike barkácsolására nem érzek késztetést. Egyébként mi akadálya van annak, hogy faragjad? Miért kell ahhoz a Bosch, vagy más gyártó? Lehet venni alu, vagy vas ötvözeteket, van fogaskerékmaró, edzőműhely, lézer, vagy vízvágó, tekercselő, stb. Csinálsz magadnak egy motort, forrasztasz hozzá vezérlő elektronikát, a Bosch meg bekaphassa.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Amikor a vadon sportban dolgoztam, évekig nem volt a Bosch-hoz jogosultságunk, hogy szereljük, még is mindent magam csináltam a pedelec bicóimon, többször szerelgettem a motort föl le, ha jól csinálod, a garit attól még lehet érvényesíteni. Pedig megtehetnék, hogy úgy rögzítik, hogy látszódjon ha nem a szakszerviz nyúl hozzá. Egyébként a gyári s-pedelec a macerásabb, azon még a gyári külsőt sem cserélheted másra, mert már szabálytalan a bringa!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem azt mondom, hogy mindennel egyetértek az Apple féle üzleti modell kapcsán, de azt el kell ismerni, hogy a termék amit adnak az komoly szinten van, és nagyjából a piac legjobbja!
De a lehetőség adott, hogy az ember mást vegyen, ugyan úgy adott a lehetőség, hogy az ember ne Bosch rendszerű pedelec-et vegyen, hanem például Bafang-ot. Viszont ha nekünk akkor is a Bosch kell, mert az minőségibb, jobb stb, akkor fogadjuk is el a "játékszabályaikat" vagy ha nem tetszik, ott a többi gyártó, ahol szabadabb minden.Természetesen lehet venni mindenféle kerékpár alkatrészt, de vázat azért igencsak korlátozottan. Valószínűleg azért nem tűnik fel neked, mert nem olyan régóta foglalkozol kerékpárokkal. A 2000-es évek elején nagyjából minden komolyabb bicó megvásárolható volt vázként is! Na ez ma már rohadtul nincs így, egy-egy vázat találsz, boltban meg úgy ha szétbontanak bringát. Pedelec váz meg kb. nincs!
Pedig általában a garis, repedt vázakat be szokták kérni a gyártók. Nyilván lehetnek kivételek, egyedi esetek, ha jó fejek és garin kívül megszánnak egy vázzal, mert mondjuk tudják, hogy az a váz ami eltört neked egy gyengébb sorozat, csak nem kötik az orrunkra. De sok esetben a vázakat is bekérik, mert nyilván a gyárnak fontos, hogy kielemezze a gyártási hibát. Hibás pedelec motorokat sem véletlenül kér vissza a gyár.
Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényeg szerintem az, hogy a termék minőségi legyen amit kapsz a pénzedért, és ha már megvetted legyen alkatrész utánpótlás. Most az, hogy nem adnak motort olyan embereknek akik nem vettek komplett kerékpárt, őszintén szólva nem tudom miért probléma és nem is hiszem, hogy ez különösebben foglalkoztatja a felhasználókat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Fentebb erről is írtam már. Bosch CX-hez van felújító szett, ez tartalmazza a hajtómű csapágyat és fogaskerekeket, illetve a motor burkolat jobb oldalát. 70-80 ezer ft körüli összeg egy ilyen felújítás. Brose esetében a szíjat szokták cserélni, 10 ezer km után ajánlott, nem egy vészes tétel, talán 20 ezer ft szereléssel együtt. De vannak esetek amikor olyan hiba keletkezik ami motorcserét jelent. Láttam már 50 és 100 ezer km körül futott Bosch pedelec motorokat is, ennyi km után egy új motor úgy gondolom belefér. Természetesen sok múlik azon is, hogy mennyire használod zord körülmények között és mennyire tartod be az előírásokat. Magas nyomású mosóval nem szabad mosni, legalább is nem közvetlen közelről, amikor autóval szállítod, a kocsi mögött egy tartón, a motorra érdemes ráhúzni egy nejlonzacskót, máskülönben esőben beázhat. Az autó mögött örvény alakul ki, ami több száz km/h erejű is lehet, ez megfelelhet akár 120bar nyomásnak is. Illetve a 2. generációs bosch érzékeny volt a beázásra, sarazásra, az újon már jobba tömítés és kapható a régihez is jobb tömítés utólag. De nyilván vannak esetek amikor idő előtt meghibásodhat, ezt nyilván nem lehet kiszámítani, alapvetően megbízható szerkezetek. A 4. generációs Bosch CX belseje full fém, nem véletlenül lett kicsit zajos, de mechanikai gondja aligha lesz! Alapvetően ezeket a motorokat úgy tervezték, hogy 50-100km futás, utána csere, a felújítás ritka.
matt22: Alapvetően két külön kategóriát nézel, ez a KTM egy cross bicaj, a Focus pedig MTB. Tulajdonképpen a Cross is jó arra amire használni szeretnéd. A MTB stabilabb terepen, a Cross jobban halad aszfalton. A KTM-re könnyen felmegy a csomagtartó, sárvédő, lámpa stb, tehát könnyű trekkingesíteni, míg a Focus MTB-re sárvédő és csomagtartó már problémás lehet. A KTM-be gyárilag be vannak húzva a lámpa kábelek, könnyedén szerelhetsz rá olyan lámpát ami az aksiról működik. Én a Focust választanám a kicsit gyengébb váltó ellenére is, de nekem a terep fontosabb. A 625-ös akku sem rossz dolog.
[ Szerkesztve ]
-
sheep
addikt
A Balaton kör 3 napos volt, nem egy
Az egynapost nagyon unnám, bár fizikailag meg tudnám oldani.
Ha van egy kis időm akkor megyek egy velencei-tókört, az kb. 50km, de kicsit fárasztó már az is. Viszont szeretnék úgy hazaérni hogy nem vagyok annyira fáradt. Meg a munkába is jó lenne úgy betekerni hogy nem leszek izzadt. Edzésben vagyok, de már nem tud annyira lelkesíteni a tekerés így 43 évesen.
Akkor szerinted az ebike nem ajánlott ezekre?[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Joshi
titán
Azért ezt így kijelenteni elég merész. Múlt héten, de akár most hétvégén is Győrben és környékén elég komoly szél volt/van. Azért nagyon nem mind1 hogy milyen körülmények között kell tekerni. Ennyi erővel vegyen szobabiciklit.
Itt hozta a kötelezőt a technika. Persze ha nem számít az erő és az idő, akkor nem is kell elektromos brinyó. -
Joshi
titán
Ebből nekem az jön le, hogy te még nem mentél e-bike-al. Én egy alap ebringával nyomulok, de simán le tudok izzadni ha akarok. Azt tudtad, hogy a rásegítés fokozatokban állítható? Vagy adott esetben teljesen kikapcsolható? Csak megsúgom, ha egy ~25km-os ebike-on kikapcsolod a rásegítést, akkor neked annyi.
(#2970) Janaboy "Igazabol haladni szerettem volna, nem nagy erőkifejtessel és reális időn belül."
Pont erre való az e-bike. Jó példa erre a saját tesztem egy alap bringával. Persze én kihasználtam a maximális lehetőségeket, de ez a lényegen nem változtat.[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Jó persze, ha csak nyugisan tekerni úgy hogy nem számít az idő és a sebesség, akkor sík terepre tényleg nem kell a pedelec. Viszont ha barátokkal túrázik az ember, akkor a 25km/h az kevés, mert néha kell menni akár 30km/h-val is. Nekem már a kezdetektől szűk keresztmetszet volt a 25km/h, mert afölött menni rásegítés nélkül edzés nélkül kínszenvedés. Csak városi használatra is elég lehet a 25km/h.
-
sompetike
aktív tag
Nem próbálkoztam a javitással,hanem csak érdeklödtem,hogy találkozott e valaki már ilyen hibával...
10km tudtam menni vele...szted mennyire sajnálom a kieső idöt
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
Somatom
veterán
Na, ez itt nem így működik. Ha én kiveszem, az nem jó nekik. Sőt, nem is biztos, hogy garanciális, mert ugyebár "a használat során bekövetkező kopások miatti javításokra, cserékre nem vonatkozik a garancia". Há` mondom, ember! 52 éves vagyok, 1100Km van a bringában, amiből cirka 50Km volt olyan, ami halványan megközelítette azt az igénybevételt, amire ezt a bringát tervezték.
Most ott tartunk, hogy kedden isoraz, bringa lead, kiszedik a telót és elviszik vizsgálgatni, bármit is jelentsen ez. Még vmi futár rendelésről, meg költségről is magyarázott az ember, de erre már inkább nem is figyeltem.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Ár/értékben kiváló a Commencal, és teszteken is kimagaslóan jól szerepelt! Nem extrém, de nagyon kellemes, modern Enduro geometriával rendelkezik. Szerintem kiváló választás. Ha most szeretnél mindenképpen egy E-Enduro-t, ezzel a géppel nem jársz rosszul, az biztos. Az egyel magasabb felszereltséggel sokkal előrébb nem lennél. A kashima azon kívül, hogy menőn néz ki, sokat nem fog hozzátenni az élményhez. Egyedül a DT kerékszett ami érezhető különbség és nyilván tartósabb is, de azt lehet majd utólag cserélni ha elhasználod azt ami benne van. Viszont ha tudsz várni pár hónapot, akkor ennél is jobban járhatsz, mert jön az új Shimano E8100. Én mindenképpen megvárom. Amint kijön, az E8000 értéke zuhanni fog, meg úgy tudom, hogy erősebb és könnyebb lesz a motor burkolat, illetve 70-ről 80Nm-re nő a nyomaték. Egy halom új bringa is jön az új motorhoz, izgalmas időszak lesz. Én az új merida eone sixty-t és az új YT Decoyt várom leginkább. Ezért nem merek most venni, pedig ez a Commencal nekem is megfordult a fejemben, de azért szeretnék nagyobb aksit, az újakban már a 630-as aksi lesz, azért az sem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
Barátom imádja is a 3 éves KTM kapohoo-ját, főleg az új szoftverrel, de mégis olyat már csak nem vennék. Viszont ez a commencial fox 36-tal, és slx-szel van, erre vágynék azért minimum. Code r fékre viszont semmiképpen, meg nx váltószettre. Ennyiért nem is találtam mást csak ezt a bringát. Alapvetően a Kerékpárkell hirdetések egy millás bringáiból választottam volna, ez az 5000 eur még azt mondomújért elmegy, de 6000-6500 ig már nem szeretnék elmenni ugyanezen felszereltséggel, még az új motor kedvéért sem. Jó lenne egy bosch motoros hasonlóan felszerelt enduró is, de azt nem találtam ennyiért.
(bocs javítottam, mert túl rosszra sikerült, remélem most olvashatóbb ) Előző törölhető lenne, ha van itt topicgazda fle, vagy nem tudom.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Azok a KTM-ek pedig ritka szarok, talán az egyik legbutább váz amit gen 2 fully-hoz láttam, fél méteres láncvillával, ráadásul nagyon rövid első háromszöggel és batár hosszú stucnival, mint egy trekking.
Nem hiszem, hogy számottevően drágább lesz a 21-es.
Erről van egy nagyobb képed? Csak mert alig olvashatóak az adatok.
-
Runner_fxr
Ármester
Erre nehéz válaszolni, mert pontosan nem tudjuk, hogy mennyire lesz jó az új és azt sem tudjuk, hogy mennyivel lesz drágább, de amúgy biztos, hogy nem rossz gép ez se. Én megvárom az újat, de ha már nagyon égeti a pénz a zsebed, akkor vedd meg. Ha hosszú távon gondolkodsz és nem akarod 1 év múlva eladni, akkor szerintem elégedett leszel ezzel a bringával. Azzal számolj, hogy a külső aksi miatt nehezebb eladni, mert ugye most már a vázba rejtett a menő.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem ez jobban tetszik: [link]
A Scott geometria furcsa, 465-ös láncvilla kicsit hosszú, és a 441-es Reach az M-es mérethez rövid.Egyébként ott a Commencal oldalán, hogy Augusztus 31-től elérhetőek a 2021-es Commencal Meta Power kerékpárok, azokban már az új Shimano motor lesz! Én azért ezt megvárnám, már a nagyobb akku miatt is, de ahogy érzed.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Akkor valamit félreértettél, mert én a 2020-as Commencal-ról pozitívan nyilatkoztam.
"Ár/értékben kiváló a Commencal, és teszteken is kimagaslóan jól szerepelt! Nem extrém, de nagyon kellemes, modern Enduro geometriával rendelkezik. Szerintem kiváló választás. Ha most szeretnél mindenképpen egy E-Enduro-t, ezzel a géppel nem jársz rosszul, az biztos."
Én arra hívtam fel a figyelmed, hogy kb 2 hónapon belül itt az új Shimano pedelec rendszer, ami egy generáció váltás lesz, erősebb motorral és nagyobb akkuval! Épp ezért szerintem érdemes egy kicsit várni, de ha mindenképpen most akarsz venni egy pedelec enduro-t, akkor a 2020-as Commencal meta power egy jó választás lehet! Ennyi! A 2020-as geometriája jobb mint a 2019-es modellé! A Scott-nál meg főleg jobb! Ezért írtam azt, hogy nekem a 2020-as jobban tetszik.
Én 178cm vagyok és a 440-es Reach-et rövidnek éreztem.
A Reach az egyik legfontosabb adat az enduro geometriában, ez gyakorlatilag a kerékpár hossza. Mármint az első háromszög hossza, amikor állsz a pedálon. Nem véletlenül növeltek rajta sokat az elmúlt években, kell a hossz a stabilitáshoz. A hosszabb láncvilla valóban rontja a fordulékonyságot, de növeli a mászó képességet, épp ezért az extrém rövid sem feltétlen jó, egy aranyközéputat érdemes követni, de a 460 feletti hossz azért már sok, pláne úgy, hogy egy viszonylag rövid első háromszöggel párosítják. Ez már inkább a túrázósabb vonal, nem a sportos.[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
Ez van ha az ember elkezd belebonyolódni, megnéztem ezt a videót, nem is értem miért most jött ki ezzel a az EMBN csatorna, csomó már nem is rendelhető. Köztük a Radon sem, semelyik felszereltség, csak XL-ben esetleg, az is drágább mint a Rdon oldalán a listaár, na ilyet sem láttam még. De hogy a csúcsmodell SRAm vezetéknélkülivel 65000 eur volt, míg pl KTM-nél ez 10000 feletti áron van. A full XT szettes 5000-en belül, na azt nagyon bírnám. Érdekes, hogy Canyon-tól nem is jönnek be magyarként az e-mtb-ok, csak pl olasz oldalon, ezt nem tudja valaki miért?
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Őszintén szólva én most per pillanat mindegyik e-bike-ról lebeszélnélek, annak fényében, hogy 2 hónap múlva itt az új Shimano, persze ez nem jelenti azt, hogy igazam van, mert simán lehet, hogy annyival nem lesz jobb, hogy megérje rá várni, vagy az árazása lesz túl magas. Ez benne van, de ugyan úgy az is benne van, hogy megint a piac elé kerülnek és összehozzák az egyik legjobb motort. És még az is lehet, hogy az árazása sem lesz rossz. Akor meg szívhatod a fogad, hogy miért nem vártál és elköltöttél 4-5 ezer euro-t. Szóval nehéz most jó döntést hozni. Ha most mindenképpen venni akarsz, akkor a 2020-as annyiból jobb, hogy frissebb a geometriája. Feltételezem, hogy pl a Commencal-nal maradva, a 2021-es Meta power geometriára nem nagyon lesz más mint a 20-as, csak megkapja az új motor és a nagyobb akkut. Így a 20-as modellel annyira nem leszel lemaradva a 21-hez képest, de a 20-as előtti Commencal ma már igen elavult geometriával rendelkezik, a Scott megint csak furcsa.
Az elektromos váltó baromi jó dolog, valóban. Talán egy össztelós e-bike-nál van leginkább létjogosultsága. Rengeteget lehet szívni az elkoszolódó, dörzsölődő, megtörő bovdenházakkal, aminek a cseréje rohadtul macerás egy ilyen gépnél, általában a motort is ki kell venni ha ki akarod cserélni. és egy 11/12-es váltórendszer már annyira érzékeny, hogy a legkisebb koszolódás, szorulás már kihatással lesz a váltás minőségére. Épp ezért ha meg akarod magad kímélni egy ultra nagy szopástól, akkor az új e-bike-ot vagy elektromos váltóval veszed, vagy belekalkulálod az árába az elektromos váltórendszert. Én biztos, hogy nem akarok váltóbovdent látni a leendő E-Enduro kerékpáromon.
Én megvárom az új Shimano-t, ha jó lesz, akkor az lesz, ha nem akkor meg valami bosch gen 4. Bár gyanítom, hogy ütős lesz az új Shimano.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Biztos jó gép a Canyon, a láncvillája nagyon rövid, jól fordulhat, de nekem ennél egy kicsit hosszabb építésű bringa kéne. Az L-es lenne jó hosszban, de annak már 48 centis a nyeregvázcsöve, ami azért nekem magas a 178 centimhez. Laposabb fejcső kéne, legalább 65 fokos, 29"-es kerékkel szeretném elöl-hátul, nem kell a felemás kerék és a rugóút is minimum 160mm e+h. Nagyjából ezek a paraméterek, én az Orbea-t néztem ki magamnak. A 20-as modellek sajnos már elfogytak, így erről átmenetileg letettem, de ha nem annyira jönnek be a 21-es új shimano-s gépek, akkor a 21-es Orbea-k közöl szívesen választanék, ebből az L-es méret pont ideális lenne. [link]
Majd ha Te is megszívod a váltóbovdennel és szarakodni fog a váltásod, rájössz miről beszéltem. Szedheted szét darabokra a bringát egy szaros bovdenház csere miatt. A modern Enduro vázakon a bovden elvezetése kb végig rejtett, van ahol még a láncvillába is befűzik, és a legmacerásabb része a motor körül, mert a motor felett fut a bovdenház, illetve a forgáspontoknál ki szokott bújni, ahol megtörhet, feszülhet és dörzsölheti a vázat, több esetben kellett nekem megoldani azt, ami a gyárban nem sikerült, jelen esetben azt, hogy a váltó bovdenház ne dörzsölje a vázat rugózáskor. Egy ilyen bonyolult modern vázon a váltó bovden ház egy állandó odafigyelést és szarakodást jelent! Én kb mindegyik bringámmal megszívtam, egyedül a Bergamont-al nem, mert ott még kívül futott a váltó bovdenház. Minden más esetben csak a motor kivételével tudod behúzni az újat. Egy elektromos váltóval minden szopástól megszabadulsz. Bár a Di2-nek is van kábele, de az olyan vékonyka és olyan rugalmas, hogy semmilyen problémát nem tud okozni.
baluka: Nagyon jó döntés volt a Di2, ár/értékben kiváló választás. Bár nekem a Sram AXS jobban bejön, igaz drágább is, nem kevéssel. Szerintem hamarosan a Shimano is előjön egy vezeték nélküli MTB váltással a 12 sebességes rendszerekhez.
-
nagyúr
-
nagyúr
Megvan még, télen fogom cserélni! Idén sajnos alig tudtam menni vele eü. okok miatt. Egy negyedik generációs Bosch motorosat szeretnék helyette, ősztől figyelem majd az akciókat. Még azon agyalok, h rugóútban feljebb lépjek-e eggyel?! Amúgy már a vevőm is megvan rá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
Bib
őstag
Dehogy védem, akkor nekem is olyanom lenne, lehet az papírból van. Egyedül az anyagösszetétel miatti banánoskodás cseszett fel amolyan ősi ph-s okoskodás miatt. Pedig az illető csak 3 évvel jött később nálam, gondolom ő sem gyerek már. Itt mindenki leszól mindent ami más mint ami az övé. A saját biztonságáért és egészségért meg mindenki maga felelős.
-
axlfsi
veterán
Nem tudom hol az osszefigges, de en meg nem lattam kinai appot, ami 2.5-nel tobbet kapott volna ...
Ez egy annyira ismert jelenseg, hogy el sem tudom mondani! ... valszeg egy utolso utani 12 eves csingcsung junior sufni-szoftverfejlesztese valamennyi vagy nem tudom miert olyan igenytelenek, de en is lepten-nyomon ebbe futok bele (akcio kamer appok, gimbal appok, stb stb...).˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Kinai, japan - szerintem egy kutya (de persze, biztos vannak udito kivetelek es ezt nem is ismerem nevezetesen; lehet akar jo is!). ... csak ahogy irtad azokat a tragya ertekeleseket, egybol ez ugrott be, hogy valamennyi ultragagyi, amiket en eddig lattam.
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Runner_fxr
Ármester
3800-at megért az biztos. Én viszont amennyire vártam az új Meridákat az új motorral, akkora csalódás lett. Semmit nem változtattak a vázon, pont ugyan az mint a 2020-as, csak megkapta az új motort és az akkut. Az új motor felfogatása ugyan az mint az E8000/E7000-nek, így végül is nem voltak rákényszerítve, de azért nagyon ráfért volna egy geo frissítés. Rövidek a vázak sajnos. Az biztos, hogy az új E-Enduro-m nem Merida lesz.