Új hozzászólás Aktív témák
-
Bib
őstag
válasz Somatom #2825 üzenetére
[link] Ilyenre is raktunk ha jól emlékszem e6100, ennél lehúzó szerszám is kellett ha jól rémlik a lánckerék felől kellett bekötni és aktiválni szervízben. Az e7000 nél a bal oldalról köthető be, e-tube-al aktiválható, be lehet állítani hogy az akku lemerüléséből mennyit tartalékoljon lámpára. Rásegítés megáll de a világítás működik még 5,10 stb. percig. Sajna külön gomb nincs a kapcsoláshoz, de a kijelzőről bekapcsolható viszont a menüt ugye csak álló helyzetben lehet elérni, ennyi a kényelmetlenség.
-
#80977664
törölt tag
válasz Somatom #2839 üzenetére
Akkor ezek szerint te már cseréltél lánckereket nagyobbra? Pontosan milyet tettél fel ha nem titok? Miután átírtad a rendszerben a fogak számát működött rendesen minden? Rásegítés, sebesség kijelzés, stb.? Jobban tudtad a alacsonyabb fokozatokat is kihasználni hátul?
Megéri foglalkozni vele?
-
#80977664
törölt tag
-
#80977664
törölt tag
válasz Somatom #2856 üzenetére
Az igen! 30km? Nem túl erős.... én csak ritkán akarnék 25 km/h fölé menni, inkább csak lehetőségnek lenne ott.
Nekem "KELLYS Re-Charge Li-ion internal 630Wh / capacity 17.5Ah" van, TRIAL üzemmódban (ami mindenre elég) is tud ~80km körül a gyári beállításokkal.Bőven elég bármire.
Az ST Unlocker csak bizonyos feltételek mellett tud unlockolni 32km/h fölé:
"Max Speed for each mode (works only for E8000 motor with E8000 display and with a firmware up to 4.3.2)"Na, nálam ez van:
motor SHIMANO STEPS E8000, 36V, 4.7.1 firmware
switch unit SHIMANO SW-E7000
computer display SHIMANO SC-E7000Szóval elvileg nem megy.
-
#80977664
törölt tag
válasz Somatom #2852 üzenetére
Na, megvettem az STUnlockert!
USA régióra áttéve, kerékméret 1500-ra levettem, próbáltam telóval megmérni meddig segít rá de 45 km/h körül visszavettem mert nem akartam elejteni...14.400 pénzt megér szerintem! Így már maximálisan ki tudom használni a gépet! Úgyis csak ritkán tolom 25 km/h fölé!
Még egy ebike lámpára lehet benevezek, legfeljebb rakok valami lapos kábelcsatornát a váz aljára és elvezetem. Nem szépségdíjas megoldás de praktikus! Lesz sebesség meg fény is!
-
#80977664
törölt tag
-
Runner_fxr
Ármester
-
StLui
veterán
válasz Somatom #2884 üzenetére
Bikepark azért jó mert teljes szabadságot élvezel, semmit nem kell cipelned, csak a bringa és te. Ugyanez igaz terepezésen (nem autók által is járható földútra gondolok), minél kevesebb a cucc annál jobban érzed magad. Megduplázni egy aksival a magaddal cipelendő súlyt, azért nem egy nagy élmény, csak szükségmegoldás.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2884 üzenetére
30km-re nekem nem kéne pedelec, de nyilván nem vagyunk egyformák. Egyébként én is így voltam vele, hogy hosszabb körre vittem néha még egy akkut, kivitelezhető művelet, egy jó táskával. Viszont azt be kellett látnom, hogy még a viszonylag kompakt shimano BT-E8010 500Wh akku is elég kényelmetlen háton cipelve. 2,6kg plusz súly a táskába nagyon sok. Én így többet biztos, hogy nem fogok bringázni. Az egész ott bukik meg, hogy nagyobb túrára eleve több vizet, több cuccot vittem magammal amúgy is, na most ehhez még hozzájött az akku és volt a hátamon egy cirka 5 kilós hátizsák. Nem, ebből elég volt. Olyan bringa kell amin van akkora akku ami nekem elég, tehát alapból 625-700Wh. Maximum a töltőt vagyok hajlandó magammal cipelni, ami azért 1kg alatti plusz súlyt jelent. Úgy is mindig meg szoktam állni egy nagyobb kajálásra, esetleg 1-2 sörre. 1 óra töltögetés nekem általában belefér. Az meg kb 25% az akkuba. Ha van egy 700wh-s akkud, 1 óra töltés után olyan mintha ott lenne veled a 2db 500-as. Csak éppen nem kell cipelni azt a ballasztot a hátadon.
De egyre inkább afelé hajlok, hogy olyan bringát veszek ami képes fogadni 2db akkut. Nyilván így veszítek valamennyit a technikásabb irányításból, mert kicsit orr nehézzé válhat a bicaj, de cserébe brutális kapacitásod lesz. 4. generációs Bosch esetében, lehetőség van néhány kerékpártípusnál arra, hogy a vázba rejtett 625Wh-s akku mellé, felcsattints még egy külső 500Wh-s váz akkut. Így kapsz 1125Wh-t amit a bringa cipel és nem te! Nem azt mondom, hogy mindig így mennék, de nagyobb túrákra szerintem ezerszer jobb megoldás, mint a hátadon cipelni.
Tipikusan ilyen bicajokat gyárt a Haibike, bár az kevésbé tetszik, viszont az Orbea Wild FS eléggé szimpatikus.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2887 üzenetére
Nem értettelek félre, tisztában vagyok vele, hogy mit bír egy 500-as akku. 2014 óta volt pár bringám ekkora akkuval. Nekem spórolósba 50-70km. Azt nem mondom, hogy egy 500-as akkuval nem lehet elfáradni, vagy hogy ez kevés lenne, be lehet osztani nagyobb körre is, de az biztos, hogyha nem spórolsz a rásegítéssel, 30km körül vége van mint a botnak. Pláne úgy, hogy még az áttételen is módosítasz, és mondjuk felkerül előre a nagyobb lánckerék.
Azzal egyetértek, hogy az 500Wh nyújtotta táv, nagyon sok felhasználónak elég, aki viszont az analóg monti világából jött és úgy ül át pedelec-re, annak az 500Wh kevés lehet.
Én az első bosch pedelec-em már dupla akkuval vettem, pont ezért, mert kevés volt amit egy-el tudott, de rohadtul megutáltam már ezt a hátizsákban cipelek egy b@szott nehéz góliát elemet opciót. Épp ezért a hosszabb távokon ott spóroltam ahol csak tudtam és vittem a töltőt. Ezzel csak annyi a baj, hogy valahol kompromisszumokat kötsz és nem úgy használod a bicajt ahogy igazából tennéd, ami nem azt jelenti, hogy maxon végig motorozod az egész távot ha nagyobb az aksi, de nem spórolsz ott ahol amúgy csak kényszerből teszed.A kisebb, könnyebb töltő kisebb teljesítményt is jelent, tehát lassabban tölt. Bosch-nál is van 3 féle töltő, compact, standard és fast. 600g, 800g, 1000g súllyal. És a 2A-es pont kétszer annyi idő alatt tölti fel mint a standard 4A.
Igen, most a napokban jelentették be a Shimano 630-as akkukat. Ideje volt, mert a Bosch már 625 vagy 1125-nél jár, a Brose-nál meg már vagy 2 éve 700 van. Hamarosan érkezik az E8100-as Shimano motor is.
[ Szerkesztve ]
-
#80977664
törölt tag
válasz Somatom #2888 üzenetére
Nekem 630 Wh-ás van, beépített akkus. Nyilván felhasználás kérdése de szerintem elég. Ha komolyabb terepen vagy eleve a táv felén eszi az akkut mert a másik felén hasítasz le komolyabb rásegítés nélkül... Szerintem totálban ~60-70 km terepen csukott szemmel kijön belőle, de addigra neked is eleged lesz az egészből!
Én például visszavettem a TRAIL fokozat rásegítéséből mert zavaróan sok volt, BOOST meg soha nem használom... azért valamit csináljak már én is mert anélkül semmi izgalom nincs benne! Már gondolkoztam azon is hogy a BOOST-ot átteszem TRAIL beállításokra , a TRAILnak meg adok köztes értéket a mostan ECO és TRAIL közé.
Nekem szórakozásra van az ebike, szinte csak terepre. Ha meg sokáig egyenesen kell mennem akkor ECO mód és kb olyan mint a normál bringa. Könnyebb terepre meg megyek a normál montival mert ebike-al az uncsi...
[ Szerkesztve ]
-
#80977664
törölt tag
válasz Somatom #2894 üzenetére
Apám, kemény vagy! Nyilván ha limitált a keret akkor más a helyzet. Olyan bringa nincs ami mindenhová ideális...
Nekem (még) normál túrához nem kell ebike, simán letekerem amit kell, jól is esik elfáradni benne. Szinte mindig gyerekkel megyünk, ő a szűk keresztmetszet (de már nem sokáig) és amúgy sem megszakadni akarunk hanem jólérezni magunkat.
Csapatni terepen egyedül szoktam, a lehető legminimálisabb plusz súllyal. Nekem elég az a táv amit a 630Wh akksi tud, sőt.
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #2933 üzenetére
Hopp, meg is van. Úgy tűnik, hogy ez is vmi hasonló, mint amit linkeltek neked.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2937 üzenetére
"A fenekedet kéne szoktatni a biciklizéshez."
Én ebben azért nem hiszek, mert akkor miért lettek hátsó lengéscsillapítós vázak a modern korban? Miért nem volt jó a ~100éves merev vázas megoldások? Gyakorlatilag tök mind1 hogy a hátsókereket csillapítod, vagy merev váznál a seggedet mondjuk egy általam kért csillapítós nyereggel. Szerintem ugyan az.Itt az a lényeg, hogy ne verje a segg csontomat a nyereg. Városban nagyon kellene valami csillapítás, de úgy általában Trekking/Cross Trekkingnél is. MTB-nél azért nem elsődleges probléma, mert ott sok esetben álló helyzetben ugratsz, váltasz helyzetet.
[ Szerkesztve ]
-
matt22
tag
válasz Somatom #3030 üzenetére
Városban, aszfalton, jellemzően sík terepen érdemi edzettség nélkül is a második rásegítési fokozatban(tour) kb. 4-5 pedálfordulattal eléred a 25 km/h-s max. rásegítési sebességet. Mégis minek kéne turbo rásegítést bekapcsolni? Ha az autókkal tartod a ritmust akkor 25 felett már csak izomból tekersz mert nem dolgozik a motor tehát mindegy milyen rásegítési fokozatban van a gép. Nyilván ha tuningolt a bicaj akkor más a helyzet, de a kérdés arra vonatkozott hogy reális-e emelkedőn turbo fokozatban 50 km táv megtétele szabványos 25 km/h rásegítéssel.
[ Szerkesztve ]
-
matt22
tag
válasz Somatom #3034 üzenetére
Senki nem állította hogy emelkedőn nem reális a legnagyobb rásegítés használata, csak azt hogy teljesen életszerűtlen hogy egész nap folyamatosan szükség legyen rá.
Ennek semmi köze ahhoz hogy 45 km/h-ig unlockolt géppel hogy közlekedik valaki, mivel egyrészt a kérdés nem erre vonatkozott, másrészt semmiképp nem ez az általános felhasználási mód, ezért ezt felesleges ide keverni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3034 üzenetére
De nem mindegy, hogy csak a János-hegyre akarsz feltekerni vagy mondjuk egy nagyobb túrát mész, ahol a János-hegy csak az egyik hegy amit megmászol. Nem lehet végig max fokozaton mindenhol, mert lemerülsz hamar. 50-70km és 1500m szint körül van nálam egy túra, ha végig maxon mennék akkor kb 25-30 km és 800-1000m szintnél vége lenne a mókának. Eco-ban mászni is lehet élmény, hiszen már így is gyorsabb vagy mint analóggal. Az élmény pedig a kerékpározás élménye!
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #3045 üzenetére
Meg is van. Az utolsó motorképen látható a tányérkerék. Megszámoltam, 20 fogas. Azt pedig írja, hogy 1:1,5 a belső áttétel. Bár, sztem még ez is kevés, mert 30 -as első tányérnak felel meg.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3063 üzenetére
Nincs különösebb trükk, torx 30-40-es csavarok tartják alul felül. A felső befogási ponton van még 2db hézagoló is, azokra figyelj, nehogy elguruljon amikor kiveszed a tagot. Visszaszerelésnél egy kis zsír kell, menetrögzítő a csavarokra, és pontosan a ráírt nyomatékra kell húzni. Amikor tag nélkül a váz teljesen összeül, béleld ki egy ronggyal hogy ne a fém a fémre üljön.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
-
StLui
veterán
válasz Somatom #3067 üzenetére
A sokak által kedvelt osztrák boltba (itthon hasonlóan járt a barátom a hátsó tag problémájával, neki is leeresztett) odavitte, mondták neki sétáljon egy órát és jöjjön vissza, kicserélték és kész
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #3072 üzenetére
Hát asszem itt se fogok vásárolni...
Más: a lectric ebikes-ról illetve a sondors-ról már hallottatok?!
Egyik haverom hívta fel rá a figyelmemet, aki a Bosch-nál az ebike motorok feljesztésével foglalkozik. Agymotorosak, de azt mondja elég komoly technika van bennük, és 900-1000$ körüli áron nem gyenge amit tudnak! Azt hiszem melóbajárósnak tökéletes lenne, még az irodába is fel lehetne vinni tölteni..
Sajnos ahogy látom európába a lectric nem szállít, a sondors meg csak a drágát, de azt is csak szeptembertől. Bár ha a 27% meg a hazai órási haszonrés rájön akkor már nem is olyan jó az ára.Nagyon remélem h rohamosan terjedni fog ez a közlekedési mód, ha végre lejebb tudják szorítani az árakat!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3107 üzenetére
Hát ja, a szezon nagyjából lemegy, de azért szeptember-október még jó szokott lenni. Jó lett volna előbb, de 1,5-2 milla nem kevés pénz, és most csak azért venni valamit, hogy most legyen, nem tartom épeszű döntésnek. Nagyon lefogytak a bringák, kb minden kategóriában, itt a nyakunkon az új generációs shimano rendszer, én ezt megvárom az biztos.
A jelenlegi generáció fog olcsóbb lenni. Amint bejön az új Shimano, senki nem akar majd régit drágán, csak akkor ha kedvező lesz az ára, ezért egészen biztos lesznek komolyabb akciók a "régi" rendszerrel szerelt gépekre. Ezért is érdemes most kivárni, mert ha túl drága lesz az új, még mindig tudsz venni kedvezőbben régit. Bár én biztos, hogy az újat veszem, de ha mégsem jönnek be, akkor meg bosch cx gen 4-et.
Bafangot nem tudsz befaragni a Shimano helyére, mert totál más a felfogatása a motornak. És miért is kéne bafangot befaragni a helyére? A Shimano-nak elég jó az alkatrész utánpótlása, sok évig lesz még hozzá motor, szerintem e miatt ne aggódj.
StLui: Én amúgy nem vagyok az a várogatós fajta, ha valamit szeretnék és megvan rá a pénzem, akkor azt szeretem hamar letudni, de most szerintem érdemes várni. Most megveszed az új gépet E8000-el, 2-3 hónap múlva itt az új, egyből felét fogja érni a bringád. Meg úgy tudom a motor is kisebb lesz, ha ez igaz, akkor még sokkal jobb vázakat tudnak majd hozzá gyártani. Egy ilyen generáció váltás előtt szerintem csak akkor érdemes vásárolni ha valami extra jó árat kapsz a mostanira, de 5000 euro az nem olyan kevés pénz, ennyiért szerintem kapsz majd bicót az új rendszerrel is. Amúgy nekem is fájdalmas, hogy itt a szezon és nincs egy értelmes bringám, mert eladtam, de igyekszem munkával elfoglalni magam.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3110 üzenetére
A vázba rejtett akkut sem macerás kivenni. Egyébként nekem sem jöttek be a 2020-as Merida E montik. Nem a vázba rejtett akkuval van bajom, hanem az elavult geometriával és a ronda vázzal. Szóval azzal egyetértek, hogy a 2017/2018/2019-es meridák szebbek, és semmivel sem rosszabbak, sőt! Viszont itt most a 2021-es verzióról van szó! Ezekbe már 630-as akku lesz a vázba rejtve, teljesen új vázat kapnak, meglátjuk.
StLui: Ősszel már biztos, hogy lesz elérhető 2021-es bringa az új motorral! A meridánál biztosan, meg valószínűleg lesz még pár. Persze nyilván jönnek majd később is még bringák. De azt minden esetre hamar látni fogjuk, hogy milyen az új rendszer. Én úgy tervezem, hogy ősszel már meg tudom venni az új gépet! Ezért mondtam, hogy érdemes várni.
Az árak felszereltség függőek, de nem hinném, hogy 5000 euro környékén ne kapnál bringát az új rendszerrel, de ha 5500, akkor annyi, ezen a szinten az már nem oszt vagy szoroz, pláne nem egy generáció váltásnál. Gen 2 meg már a múlt, valamikor 2013 környékén mutatták be és 2014-től jöttek a gen 2-es cx-el bringák, most meg lassan megkezdődik a 2021-es bringák gyártása. Szóval a gen 2 ma már egy igencsak koros darab, nyilván ma már nem piacképes, legalább is nem a közép és felső kategóriában, de a maga idejében nagyon jó volt!
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3130 üzenetére
Szerintem a vázba rejtett akkut sem macera kivenni. Kulcsosak azok is, csak van egy plusz fedél amit lepattintasz, de az se mindegyiken. Persze nekem sem volt bajom a külső akkuval, de az tény, hogy vázba rejtve szebb vázakat lehet gyártani. És abban sem vagyok biztos, hogy minden külső shimano aksis gépbe el fog férni a 630-as, mivel azért jóval ducibb az akku. Az új integráltak 630-al lesznek, szóval nekem már inkább az kéne. Szerintem egy dolog szól a külső akku mellett, hogy adott a jó hűtés, míg a vázba rejtettnél nem árt ha gondoskodnak a hő elvezetésről.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #3130 üzenetére
Te miről beszélsz? A Merida Esspresso vázba rejtett akkus, de nincs semmilyen külön szerszám. Le kell szedni a gumírozott külső borítást, majd kulcs segítségével kinyitod az aksit ami ezután egy mozdulattal kivehető. KB 5 sec alatt megvan. Nagyobb bosszúság, hogy ha külön csak az aksit akarod tölteni, be kell szerezni egy átalakítót ami ~15-17k-ba kerül. Na ez utóbbi felháborító.
-
Joshi
titán
válasz Somatom #3139 üzenetére
Nekem is ugyan ilyen. Az egy imbuszkulcs, egyáltalán nem kell az aksi kivételéhez. Nem is értem a videót.
Leveszed a burkolatot, majd a váz oldalán lévő kulcs foglalatába behellyezett kulccsal kinyitod az aksit. Ilyenkor kicsit kibillen, amit egy mozdulattal ki is vehetsz.Mindjárt kipróbálom ezt az imbuszkulcsos megoldást. Pár perc és írom a fejleményeket.
-
Joshi
titán
válasz Somatom #3139 üzenetére
Na. A lényeg hogy az a videó amit linkeltél, az már felejtős. Az aksi csak kulccsal kivehető, de ez logikus, mert különben bárki kivehetné a videót látva.
A folyamat kb olyan mint nálad, vagy bármilyen ebrinyónál általában. A képek elmondanak mindent.
Ami számomra felháborító, az az aksihoz vásárolható töltő adapter. Na kb ilyen dolgoktól van a globális felmelegedés ami nyilván sarkítottan de igaz. Én nem tudom milyen mérnökök dolgoznak a Shimanonál, de ezt kellene az EU-nak szarrá büntetnie ami simán kiváltható lenne egy az aksiba beépíthető csatival. Azt az érvet nem fogadom el, hogy ez egy külön elektronikát igényel, mert akkor azt a vázba is be kellett építeni. Építették volna be az aksiba és akkor nem kell semmilyen mókerolás csak egy sima csatlakozási aljzat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3139 üzenetére
Ez az imbusz kulcsos módszer csak a Merida eone sixty-nél van! Amúgy az egy 6-os és 4-es imbusz kulcs egyben, ami kis kéziszerszámként is funkcionál, pl nyeregcsőhöz, kormányszárhoz. Szerintem okos kis megoldás és mindig kéznél van. A többi merida bringánál kulcsos megoldás van. Az eone sixty-nek dupla akkufedele is van, hogy védje az ütődésektől.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3143 üzenetére
Az eone sixty nem városi ingázásra lett kitalálva, hanem a durva terep használatra. Nem az a bicaj amit odaláncolsz egy oszlophoz a belvárosban. Amúgy az akkut ebből is viszonylag hamar ki lehet szedni. Én úgy gondolom, hogy a vázba rejtett akku szebb és megértem, hogy ebbe az irányba ment el a fejlesztés. De funkcionálisan nyilván semmi gond nincs a külső akkuval se. A plusz szerszám is jó dolog, bár ebben nekem a speci megoldása tetszik a legjobban.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Gyúrósok ide!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Fotók, videók mobillal
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- További aktív témák...
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
- Dell Latitude 7400 - i5 8365u/8GB/256GB Nvme SSD/Windows 11
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs