Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
válasz Steady74 #8550 üzenetére
Alakulnak az árak, most nézegetem az országúti bicikliket, amit 2020 végén vettem, az most ugyanannyiba kerül bovdenes helyett elektromos váltással - és közben az a váltószett is fejlődött, már 2x12 sebességes, az enyém még 2x11. Hogy az inflációról ne is beszéljünk... Nem szabad ezen fennakadni, annyiért vetted, amennyiért akkor jó vétel volt, senki nem látja előre, mi lesz a piacon, akár pár hét múlva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Steady74
addikt
válasz parandroid #8551 üzenetére
Nem ez a bajom tegnap hoztam haza (hosszas tanakodás után) két Merida Crossway-t, amit 2 hete rendeltem meg. Ezek az akciós ebike árak akkor még sehol nem voltak. Ha ma rendelnék bicót, nem valószínű, hogy a Merida lenne.
-
yle_greg
tag
válasz Steady74 #8552 üzenetére
Nem tudom, milyen rendeles volt, de a sima webes rendelesnel van 14 (vagy 8?) napos elallasi jog, amit nem kell indokolnod. Max a postakoltseget bukod. Nem tudom, hogy ez relevans-e a szamodra.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz DoItYourself #8549 üzenetére
Olvastam én is, hogy a hollandoknál most ráfeküdtek a fatbike-ok ellenőrzésére, ha jól olvastam sok volt a baleset (meg gondolom, a hazai gyártók is pömpögtek, hogy a fiatalok nem viszik a cuccaikat). Egyébként az tényleg valahol megoldandó kérdés, hogy a kínai webshopokból megrendeled az EU-konformnak látszó ebike-ot, amit 4 gombnyomással utána visszavarázsolsz 1500 wattosra, és gázkarosra.
Én, ha tippelni kellene, azt mondanám, hogy jövőre nagyobb teret kapnak a nyomatékszenzoros és középmotoros biciklik, még a kínai modelleknél is. Jövő április-májusra hátha lesznek izgalmas, új modellek.
Egyébként melyik gyártónak volt egy meglepő piacra lépése idén? DJI? Abból lett valami durranás?
-
pècsimunkás
addikt
"Egyébként melyik gyártónak volt egy meglepő piacra lépése idén? DJI? Abból lett valami durranás?"
Specifikációk jók.
Tapasztalt szerintem itt mèg nincs vele.Mondjuk nekem 4-5 èvig nem is lesz ...
Nèha kibasszott mèrges vagyok a bringám apróbb hibáira, de 4-5 èvig nem cserèlek mèg.
Jobb lett volna így utólag összteleszkópos bringa, meg kicsit nagyobb akkumulátor.
Viszont amikor megláttam, beleszerettem, és van egy olyan előnye is, hogy 27km/h- val lehet vele tekerni.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #8556 üzenetére
[link]
“Viszont amikor megláttam, beleszerettem, és van egy olyan előnye is, hogy 27km/h- val lehet vele tekerni.”[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
Ez egy abszolút félrevezető hír egyébként, és mindenki így vette át, de nem a kerék szélességével van a probléma (azaz azzal, hogy fatbike), hanem a motor teljesítményével. Meg hogy 40-50 kmph sebességgel száguldoznak vele, és a jó részén még a pedál is csak dísznek van, mert gázkaros, vagy egyszerűen átalakítható gázkarosra. És ez még mindig nem lenne gond, mert egyszerűen segédmotoros kerékpárként kéne árusítani, illetve üzemeltetni őket, az azokra vonatkozó szabályok betartásával.
Szóval a hírnek helyesen úgy kéne szólnia, hogy elektromos rásegítésű kerékpárként árult elektromos robogókat foglaltak le a hatóságok. Egyetlen site-on sem láttam így a hírt, mindenhol ez a faszság jött, hogy fatbike-okat foglalnak le. Mert manapság minden retardált majom azt hiszi magáról, hogy újságíró, meg influenszer, a többi milliónyi retardált majom meg leborulva imádja őket, és százmilliószám nyomogatja a lájkokat, pluszokat, meg megosztásokat a szocmédián, aminek eleve nem szabadna híreket közvetítenie.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
pècsimunkás
addikt
válasz lacos001 #8557 üzenetére
GPS szerint.
A 20 kmh az 20, a 25 az 25, a 27 az 27.Ráadásul mentem többször kollègámmal vagy a főnökömmel túrázni, szintèn mèrtük GPS- el a biciklijüket. Ott 25- nèl leszabályozott.
Ès sík úton mindig elmentem tőlük, vagy èppen utolèrtem őket.
Szóval a bicó 27kmh- ja az valóban 27kmh![ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
DoItYourself
addikt
válasz parandroid #8558 üzenetére
Jogos, de az elborult duplamotoros 1500-2000 W teljesítményű kínai gépek jellemzően fatbike kivitelben készülnek, tehát annyira nem lőttek mellé a fogalmazásban, vagy inkább a fordításban.
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
motown5l
senior tag
válasz sebgutkopf #8538 üzenetére
Utána nézek majd a cues cuccoknak.itt a városban,nem nagyon vannak emelkedők, fold utak is csak szántóföld mellett van. Erdőbe nem szoktam vele járni.Inkabb munkába járok vele
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz parandroid #8558 üzenetére
Ez lejött nekem is, utánaolvastam. Még olyan képet is mutattak, hogy egy padon mérik az utcán a biciklik teljesítményét (sebességét?).
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #8556 üzenetére
Köszi, most utánakerestem, egy MTB-t találtam amiről teszt van. Dicsérik, a tesztben 5-6000 eurót mondtak, így igazából engem mind a MTB jelleg, mind az ár miatt csak mint technikai érdekesség érdekel innentől fogva. Azt hiszem én valami teljesen mást keresek.
De ha jól látom, akkor valami technikai újítás a hajtás (csak felületesen néztem meg a fentiek ismeretében). -
addikt
válasz parandroid #8558 üzenetére
ilyenek itthon is vannak szép számmal, mégsem foglalkozik az állam vele... a holland emberek élete biztos többet ér
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
roseben
kezdő
Sziasztok!
Cserélném a bringámat de előtte megkérdezném mit gondoltok:
Ez menne: 9 sebességes láncváltós monti Bosch Perfofmance CX 75Nm motorral
Ez jönne: 8 sebességes Alfine agyváltós trekking Bosch Active Line Plus 50Nm motorral
A kérdés, hogy a mínusz 20Nm mennyire lenne visszalépés? -
parandroid
félisten
válasz Dr.FantastiK #8566 üzenetére
[ ... butthurt illegal pedelec user detected ... ]
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nimfas
addikt
Sziasztok!
Jelenleg egy hagyományos, használtan vásárolt Merida 29"-es bringám van, eddig sokat nem használtam. Tavaly többet mentem vele a gyerekkel bicajozni itt a Balatonparton, idén viszont haverék rávettek, hogy menjek velük egy Balaton kiskörre, ami lássuk be így 0 előkészülettel utólag "öngyilkosságnak" tűnt. 83 Km azért sok volt. Fele banda elektromos kerékpárral jött.
Rákerestem a neten.... erre a FB meg minden is ezeket dobálja fel...
Kérdésem hogy van-e 125-130 kg teherbírású (182cm), valós 80-100 km-es hatótávolságú elektromos bicaj, akár kínából akár itthonról ami megbízható? Főleg aszfalton lenne használva, néha murvás rész, de minimál.
Itt Siófokon ilyenkor szezon után a használtakat állítólag elég jó "akcós" áron árulják.
Még nem voltam felmérni a terepet, gondoltam megkérdezem a nagyérdeműt itt a topicban. -
yle_greg
tag
A bringa ara a beszerelt nagyobb akku kapacitassal nem linearisan novekszik, hanem a boltvezeto pofatlansaganak abszolutertekenek a negyzetevel.
Ha a hatovav a lenyeg, akkor olyan bicajt vegyel, amelyiknek siman cserelheto az akksija, es vigyel magaddal egy vagy ket pot akksit, igy csak linearisan novekszik az ar, ami jot tesz a penztarcanak.
Engem hegyes-volgyes terepen 40-50 km hosszan vitt egy akksi (360Wh) vagyis a Balaton partjan futo relativ lapos 100km -nek en neki menek menni ket akksival. Igaz, 80kg vagyok, de volt nalam cirka 20 kilo rakomany, es rohadt sok volt a hegy, szoval hiaba alma versus korte, nagysagrendileg jo lehet a dolog.
De nekem csak egy olcso, 270 ezer forintos bicajjal van tapasztalatom (meg hozza egy 85 ezer forintos plusz akksival) meg persze hozza aprosagokkal (lanc, lakat, sisak, cucc tartok, stb) szoval az egesz kerult 400 ezer forintba cirka.Ez egy osszecsukhato, de felnottnek is jo meretu PVY Z20 Pro. A neve Kecske, mert meglepoen furgen kepes felvinni a seggemet a kornyekbeli dombokra. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
GalaHU
őstag
Mi most vágunk neki a közeljövőben a "rendes" balatoni körnek a feleségemmel Crusiss bringákkal, majd megírom a tapasztalatokat, én is Merida Crossway XT-ről váltottam. Eddig egy nagyobb mátrai karikát csináltunk (Mátraszentistvánról le az erdei bringaúton Mátrafüred határáig, onnan Mátraházán keresztül az úton vissza) cca 70km volt az is, és gond és különösebb fáradság nélkül letekertük. Taposni ezt is kell, csak ugye nem mindegy mellette a sebesség. Az mindenesetre már most látszik, hogy a tomporok jelentik majd a szűk keresztmetszetet...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Ijk
nagyúr
válasz yle_greg #8570 üzenetére
Nekem kb 12Wh/km-t eszik gép, sík terepen városban, 25km/h átlag, 32-35 max sebességgel, sport módban (230%). Túrában (150%), 25km/h limittel ennek kb. fele, 6-7Wh/km. Hosszú túrára valószínűleg ECO-ba tenném és 20-as tempóval simán 100km felett lennék (3--4Wh/km).
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
parandroid
félisten
válasz pècsimunkás #8573 üzenetére
Basszus, most csak 30 eur a gore c3, ennyiért best buy. Némelyik noname kínai fos is majdnem ennyibe kerül… Nejem amúgy a (nem a legolcsóbb) decathlonos bcajos nadrágot szereti a legjobban, nekem az annyira nem jött be (nyilván férfi-női modell teljesen más).
Amúgy egyetértek, biciklis alsó nélkül sehova!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
GalaHU
őstag
válasz pècsimunkás #8573 üzenetére
Köszi, erre nehezen veszem rá magam, kicsit éppen becsúszott a maci-jellege van. Persze tudom, hogy ez a legjobb megoldás...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
pècsimunkás
addikt
-
nimfas
addikt
Nekem jelenleg "Merida Big Nine 950 XT" bicajom van, szép neonződ'. Tény, hogy mire hazaértünk a hátsó felemen kívül a tenyerem zsibbadt, és a combom is pár napig.
Kell egy normális "támaszték" a kormányra, mert ez a túlzott előre dőlés azért megterhelte a kezem rendesen.
A Mátrát hagyjuk, legalább 25 éve unokatsómék akik Nagyfügeden laktak rávettek hogy menjünk el bicajozni, persze akkor is nulla készüléssel, a vége egy laza 80 km lett, Nagyfüged-Gyöngyös-Kékestető és vissza. Akkor konkrétan belázasodtam éjjel.#8570yle_greg: Köszönöm, szétnézek ennek megfelelően. Megnéztem a Kecskédet, amúgy mi is kecskének hívtuk 35 éve a bicajt.
Ekkora kerekű biciklim a Camping volt kb. -
-
yle_greg
tag
Hát, igen. A kis 20 collos kerekeivel nem egy csajmágnes, de cserébe rendkívül praktikus.
Tényleg, véletlenül nem tudja valaki, hogy BKV / vasút / busz /akármi járművön a félbehajtható bicajokat tényleg lehet szállítani jegy nélkül, ha össze vannak hajtva? Ha félbehajtom, majd berakom egy nagy zsákba, akkor már nagyon nem bicikli, csak egy dög nehéz csomag, nem?
Van erről tapasztalat, hogy belekötnek-e?A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #8579 üzenetére
MÁV esetén a 20" kerekű összecsukható kerékpárok összecsukott állapotban díjmentesen szállíthatók.
[link] BKV esetében 16" a felső határ összecsukható kerékpároknál, vannak olyan járatok, ahol kerékpárszállítás korlátozott mértékben megengedett (fizetni kell érte) Volánbuszon ha becsomagolod, akkor poggyászként viheted magaddal. -
yle_greg
tag
Köszönöm!
Távolabbi terveim között van, hogy a két gyerekkel (és három bicajjal) felülünk valami vonatra, elmegyünk egy olyan helyre ahol még sosem voltunk, onnan elindulva esetleg egy éjszaka vadkemping, majd másnap tovább és a végén felülünk egy tök más állomáson a hazafelé tartó vasparipára.
Bár így jobban belegondolva ha már úgyis felmegy a két gyerekbicaj a vonatra,akkor elég szánalmas lenne azon fillérb4szódni, hogy apa nem akar fizetni a sajátjáért... Ehh, át kell számolni az árat fagyibombóc egyenértékre, hogy kiderüljön, megéri-e a pofátlanság! :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
Sziasztok, két gyors kérdés.
Most voltam a bringával 3000km-es szervízen, és a fékbetéteket cserélni kellett. Számítottam is rá, csak kíváncsi vagyok más tapasztalatkora - nem megyek sok szintet, viszont 45 km/h-s a bringa, úgyhogy különösen városban azért nagyobb terhelést kapnak a fékek, mint egy átlagos e-bike esetében. Ennek tükrében normálisnak számít, hogy ennyit bírnak? Magura CMe5, 180mm-es.
A másik a hátsó váltó. Van valakinek Shimano Deore M5120 Shadow+ (11 sebességes) váltója? Kezdettől fogva irritál, hogy időnként hangos csattanó hangot ad váltáskor. A szerzvízes srác szerint ennél a váltónál ez normális, és hajlok is rá, hogy nagy duzzogva higyjek neki, de jó lenne másoktól is hallani tapasztalatot. A lánc rendben van.Köszi!
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
arcitec
addikt
A fékbetét (láb/kéz függő). Amúgy meg keress másik szervízt. Mert lehet nem is kopott el, a váltó csattogásra adott válaszból. Persze kérdés mikor váltasz, ha sima úton
rázkódás mentesen és terhelés nélkül, akkor annak mint a vaj úgy kellene váltani.
Persze ha minden rendben van vele. DE azt TE is tudhatod, hogy "null" km-en, hogy
működött. És igen, ha még mindig fennáll és esetleg a rossz út az ok, akkor a kuplungot kellene bekapcsolni.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
nagyúr
válasz arcitec #8583 üzenetére
Elkopni elkopott a fékbetét, abban nem kételkedem. A váltó biztosan nem vaj, sima úton sem, de váltani rendesen vált, csak (időnként) hangos. Én is azt várnám egy középső polcos Shimanotól, hogy csendben tegye a dolgát, de kellene info olyasvalakitől, akinek szintén ilyenje van.
#8584 Ijk: köszi, cserélni éppenséggel kellett, csak nekem is kicsit szűknek tűnik a 3000. Meglátom a következő párt
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
meri
aktív tag
Nekem 10-es Deore van, és nekem is "csattog" néha váltáskor, de ilyenkor nem maga a váltó ad hangot (az tk. hangtalan), hanem a lánc, ahogy hirtelen leugrik (esetleg felugrik) és ráfeszül az új sebességnek megfelelő fogaskerékre, miközben terhelve van. Sajnos nyomatékérzékelő ide vagy oda, míg egy hagyományos bicajnál érzed, hogy rendesen "levetted-e" a nyomatékot a pedálról a váltás idejére, itt a motor néha simán meg tudja tolni váltás közben is, és ilyenkor csattan. Ezért (is) fogy hamarabb a lánc és a sor ebike-on, hiába az odafigyelés a megfelelő (kímélőbb) fokozatra gyorsításkor, stb.
uff
-
arcitec
addikt
"levetted-e" a nyomatékot a pedálról a váltás idejére, itt a motor néha simán meg tudja tolni váltás közben is"
No ezt nem igazán értem, mert ha nem hajtod - már ha nem markolat gázos - és
ha nem tekersz a motor még hajt, akkor ott nem stimmel valami. Ez tuti.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
nagylaci32
tag
válasz arcitec #8587 üzenetére
Normál biciklin, ha nem nyomod a pedált, akkor nincs terhelés a láncon. Aki sokat bringázik és odafigyel a gépre is, az váltás előtt automatikusan tehermentesítve hajtja a pedált a váltás erejéig, hogy kímélje a hajtást.
Ugyanez segédmotoros kerékpáron nem ilyen egyszerű, mert az nem azonnal veszi el a rásegítést, miután tehermentesíted a pedált, hanem kis késleltetéssel. Ami jó, amikor segít a lassú technikás emelkedőknél a pedál holtpontján túljutni, de váltáskor épp zavaró tud lenni, szokni kell. -
meri
aktív tag
válasz nagylaci32 #8588 üzenetére
Így van, hiszen váltáskor nem állsz le a tekeréssel teljesen te sem arcitec, ugye? Biztosan van kicsit jobb és rosszabb megoldás erre, de tk. magára a váltóra / -karra kéne egy szenzor, hogy érzékelje az elektronika a fokozatváltást. Aztán nem is mindig sík terepen megy az ember; egy emelkedőn pl. még hagyományos rendszernél is kicsit jobban oda kell figyelni ilyenkor...
[ Szerkesztve ]
uff
-
nagyúr
Köszi a kommenteket (mindenkinek), igen valószínűleg nem maga a váltó adja a hangot, hanem a lánc átugráskor. Nejem Alivioja nem csinál ilyet, de akkor eszerint a Deore-val nem vagyok egyedül.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
arcitec
addikt
Nem értek egyet, mert a nyomatékszenzoros pláne ha úgy érzékeli nem kell rásegíteni nem hajt, még ha tekersz is, szóval egy jobb gép nem úgy működik, mint ahogy írjátok.
Miféle szerkezetek, amit hajtotok? Terhelés alatt nem váltunk, ha a tiétek hajt erővel, akkor talán vagy nem csúcs gép, vagy nem jól használjátok. szvsz.
Bár ha monti és terepen dobálja az út egyenetlenség, akkor semmit nem kell csodálkozni.
De ezen a hajtási motor működést, azt semmiképp nem gondolnám úgy, ahogy írjátok, az ott nem OK ...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
LanyUs
senior tag
Giant Trance X E+ 2 esetében mennyi lehet az esélye, hogy meghibásodik a motor garancia időn ( 3 év ) belül? Évi 2000 km-ert megyek csak vele ha épp időm engedi. Aktuális hamarosan az 1 éves szerviz, aminek díja 30e Ft. A fél éves szerviz után pár héttel majdnem leesett a váltókar és ki volt lazulva a pedál is, feltettek egy hulladék láncot, de nem volt alkatrész a sorhoz. Egy szó, mint száz nem voltam elégedett. A második évben 45e lenne ugyanez. Szállítással együtt megspórolnám ezt a 100e Ft-ot és vennék helyette egy DT Swiss kereket maxxis assegai maxxgrip gumival + tárcsa és cserélném felhasználási céltól függően.
-
sebgutkopf
őstag
A motorra vonatkozó garanciának nincs sok köze ahhoz, hogy a többi szervizt hol végezteted el, vagy saját magad tartod karban a bringát.
A csavarok rendszeres ellenőrzése alapvetően a te saját feladatod (váltókar, fékkar, pedál - azt is illik évente 2x szétszedni) és a felhasználás intenzitásától függ, hogy mennyi időnként ellenőrzöd őket. Intenzív terepezésnél akár minden 2. bringázás után is esedékes és van értelme a csavarok ellenőrzésének.
A csapágyak, forgáspontok, felfüggesztés szervizelésére pedig előírt üzemórák és időintervallumok vannak meghatározva. Ezeket el kell végezni a bringán, ha kifogástalan teljesítményt vársz el és persze nem szetetnéd, hogy javíthatatlanul kopjon meg. Ezen szervizeléseknek semmi közük a motorhoz és annak a garanciájához. Az éves villa szervizek (márkától függően) 35-45eFt-ba kerülnek, a tag esetében szintén hasonló összegről beszélünk. Viszont ezek elvégzését nem szabad akárkire rábízni, nem mindegy mit csinál, mindent valóban kicserél-e rajta, milyen folyadékokat használ... szóval erősen bizalmi kérdés.
Kedvencem, amikor valahol csak "szükség" szerint cserélik a tömítéseket, amikor teljes nagyszervizt kér az ember. Pont az a lényege a nagyszerviznek, hogy utána a felfüggesztés úgy működik mint új korában és hibátlan teljesítményt nyújt garantáltan 1 évig a köztes kis szervizek elvégzése mellett. -
erzol
őstag
Sziasztok!
Nagyon láma vagyok a témában.
Páromnak szeretnék egy olyan kerékpárt, amivel a faluból fel tudna jönni a hegyoldalba, ahol lakunk anélkül, hogy tolnia kellene. Akad felénk úgy 10-12%-os emelkedő, de nem hosszú távon. Kb. úgy 1 km-t kellene megtennie felfelé.
Ez jó lehet neki?Segítségeteket előre is köszönöm!
-
knoxhu
senior tag
Sziasztok!
Kereső nem dobott ki találatot erről a bringáról, de szívesen venném hozzáértők véleményét: Neuzer LLobe Utah 2.1 E-trekking
Relatív olcsónak gondolom, ahhoz képest, hogy e-bike, gyerekkel való túrázáshoz pedig nagyon hasznos lenne néha egy kis rásegítés
Új hozzászólás Aktív témák
- Cisco SG200-50 smart switch - 48+2 portos Gigabites
- minigép/ G4400T 35W/ 8GB DDR4/ 128GB SSD/ Lenovo M700 Tiny/ garancia/ ingyen foxpost
- XFX RX6700XT Qick319/ garancia/ ingyen foxpost
- ASUS ROG G15 - Ryzen 7 6800H - 16GB DDR5 - RTX 3060 (140W) - 15,6" 300Hz - Csere PS 5 PRO -ra
- Apple Magic Trackpad Érintőpad Fekete (MMMP3Z/A), Újszerű, Garancia: 2025.06
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest