Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #37 üzenetére

    Nem a rebranding az alapvető probléma, azaz hogy egy noname gyártó termékét valaki a saját neve alatt forgalmazza, mert ez esetben a forgalmazó cég felelősséget vállal az adott termék minőségéért, azaz a márka hírnevét kockáztatja, ha gagyit árul.
    Azzal sincs baj, ha a nagy márkák más néven forgalmazzák a saját termékeiket az árérzékeny szegmensekben, hogy az olcsóbb cuccaik ne rontsák a márka imidzsét.
    Ahogy a nagy áruházláncok saját márkás termékei is rendben vannak, amikor innen-onnan berendelnek cuccokat és mindegyikre ugyanazt a nevet biggyesztik, mint a "parkside" a lidle-nél vagy a "medion" az aldinál. Ebben az esetben a vásárló tisztában van vele, hogy ugyanazon név alatt kifoghat jobbat-rosszabbat, cserébe nyomott áron kapja. Pl. a parkside fúrógépeket általában a bosch-tól rendeli a lidle így ha szerencséd van, akkor féláron hozzájutsz egy jobb cucchoz. Ha viszont garantált minőséget akarsz, akkor eredeti bosch márkájú fúrót veszel.
    A lényeg mindegyik esetben, hogy az adott márkanevet - termékkategóriától függetlenül - egyvalaki birtokolja, aki törődik az adott márka imidzsével.

    Amiről a cikk szól az ennek a fordítottja: van egy bejáratott márka, az ember kifizeti érte a prémium árat, mert inkább biztosra megy, mégis valami random noname kínait kap a pénzéért, mert a gyátró megvette mondjuk a philips névhasználati jogot az EU-ban, de csak a hajsütővasakra, miközben a hajszárítókra egy tök másik kínai vette meg. Aztán pillázik a vásárló, hogy míg a hajsütő vas tök jó minőségű, mert az a kínai azért használja a philips nevet, hogy az egyébként minőségi termékével bejusson az EU piacra, a hajszárítótól meg leég a lakás, mert arra meg azért rakták a philips márkanevet, hogy a kínai gagyit prémium áron tolják rá az EU vevőkre.

    Ha ezzel szemben a márkanevet csak egyvalaki birtokolhatja, akkor esetünkben vagy a gagyit áruló kínaihoz kerül a philips név és akkor a márka hírneve rövidesen a termék minőségének szintjére süllyed, vagy a minőségit forgalmazó kínaihoz, aki viszont nem fog philips név alatt életveszélyes hajszárítókat árulni, mert neki is fontos a márkába vetett bizalom.

    [ Szerkesztve ]

  • SP!T

    addikt

    válasz vicze #40 üzenetére

    "Az hogy te nem ismered egy dolog"

    Pont erről is beszélek. Így tudja eladni adott piacon. Lehet hogy a legnagyobb, de az enduser lexarja. "Ki a xar az a Huami?", mondaná sok-sok ember. De összeállhatna felőlem más kínai brandel, akkor se venné meg sok-sok ember. Ide a Xiaomi vagy más hasonlóan már befuttatott brand.

    De a lényeg, hogy a Xiaomi valóban jól működő cuccokhoz adja a nevét, míg mások ellenkezően. Keresnek valami olcsó, bóvli f0st és eladják drágábban, mintha valami nagy brand lenne. Hányszor látni ugyan azt a terméket több brand neve alatt? Az árat pedig csak a brand kiépítettsége/ismertsége szabja meg. Szerintem ez gáz...

    [ Szerkesztve ]

    There's a device that I've been using called a whoop.

  • junior11

    veterán

    válasz vicze #48 üzenetére

    Panasonic esetében mi van össze vissza? Tudtommal még nem tartoznak senkihez. Van róla valami hivatalos hír, esetleg link?

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • nubreed

    veterán

    válasz vicze #48 üzenetére

    Az, hogy vannak olyan részegységei a teljes cégcsoportnak (a Yamaha esetében egy hatalmas konglomerátumról beszélünk és a Pana is egy elég szerteágazó tevékenységi körrel rendelkező cég) amiket kiszerveztek vagy külsős partnerrel gyártatnak, nem jelenti azt, hogy elkurvultak volna abban az értelemben amiről a cikk is szól. Ettől még mind a két cég japán kézben van, japán fejlesztő központtal, saját kézben lévő márka használattal.

    Az Onkyo vagy Denon történetét nem kisértem ennyire figyelemmel, mert sosem érdekeltek a termékeik úgy igazán. De pl. ha már legendás márkák elkurvulásáról van szó, a Harman Kardont is ugye bekebelezte a Samsung. A H/M -hez olyan márkák tartoznak mint a JBL vagy az AKG. Na, én innentől kezdve soha többé nem fogok ilyen termékeket sem venni, bármi ami H/M. A JBL (is) tényleg elment a bazári gagyi irányába, amióta a Samsungé.

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #54 üzenetére

    "Általában akkor árusítják ki, ha már ez nem érdekli őket."

    Nem az eladót kell, hogy érdekelje, hanem a vevőt. Ha nem tudja átvállalni a teljes márkárt a felelősséget, akkor ne vegye meg. Ha pedig nem érdekli a márka hírneve, akkor az új vevő nyugodtan pusztítsa le a márka hírnevét egységesen, ne szivassák a vásárlókat azzal, hogy ugyanazon a néven teljesen más cég teljesen más minőségű termékeit árusítják.

    "Tehát amit meglenne az amit javasolsz, a márka tűnne el és kínai néven vennéd meg ugyanazt. Persze lehet hogy ez neked jobb."

    Ha egy márka nem tud már megfelelni a hosszú évek alatt kiépített vásárlói bizalomnak, akkor sokkal jobb, ha eltűnik, mintha ezzel a bizalommal egyesek visszaélnek. A kínait vagy megveszem, vagy nem, de legalább tudom, hogy kínai.

    Lehet, hogy a Medion nem 100%-os Aldi márka, de az biztos, hogy rebrand.

    "Pont azért vesz meg jó pénzért valaki egy márkát, hogy drágábban eladja a saját termékét. "

    Ezzel még nem is lenne gond. Ha az új tulaj termékei megfelelnek a márka addig felépített imázsának, akkor eleve oké, ha nem, akkor a vásárlók idővel megtanulják, hogy "hát x márka már nem a régi".
    Ma viszont nem lehetsz biztos benne, hogy adott név alatt az eredeti cégtől veszel-e valamit, vagy egy adott termékre vonatkozó jogait vette meg egy noname kínai, így lehet akármilyen patinás egy cég, a márka pont azt a funkcióját nem tudja ellátni, amire kitalálták: hogy a vásárló egyszerűbben kiválaszthassa az igényeinek megfelelő terméket.
    A márkajelzés így nem a vevőt segíti, hanem a megtévesztését.

    Ezzel szemben ha egy márkanevet mindig csak egy jogi személy birtokolhatna minden termékkategóriára, akkor a márka hírneve is egységesen javulna vagy romlana, tehát a márkajelzés továbbra is megtartaná azt a funkcióját, hogy jelzi a vevő számára a termék várható minőségét.

    [ Szerkesztve ]

  • xeon forever

    addikt

    válasz vicze #103 üzenetére

    A "Finn" technikai világ kuka. Pár éve mikor kint voltam Supercell-en éreztem, hogy nagyon kiégett a világ. A minőségre már sokkal kevesebb a céges igény a gyors profittal szemben. Erről leginkább az úgynevezett technikai fejlődés felgyorsulása tehet. Ha kicsit vissza vennék a tempót legalább pár évig(Nvidia/AMD/Intel;mintha vette volna a lapot)
    Ennek valószinű mi vásárlók fogjuk megszivni a levét anyagilag, megint horror ára lesz a hardvernek és 5-10 éves ciklusa lesz egy terméknek. Egyébként mióta Munkaállomás a "PC"-m és nem a folyamatos fejlődés a cél azóta jobban értékelem ezt a hozzáállást. Arról nem is beszélve, hogy Software oldalon is jobb lenne, ha nyugodtan hosszabb béta teszt időszak lenne és akkor is megérné kiadni a programot.(Ez teljesen szubjektív vélemény)

    PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P

  • Locutus

    veterán

    válasz vicze #128 üzenetére

    Nemtom ki becézi így, de valszeg zéró tapasztalata van vele ;)

    Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

  • schawo

    titán

    válasz vicze #128 üzenetére

    Mil-suckie
    várj, ilyeneket hadd gyártsak még
    Sam-suck
    Su-suck-u
    Logi-suck

    És ha egy márkában lecserélem az egyik szótagot suckra, akkor az igazolás arra, hogy a márka szar?

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Locutus

    veterán

    válasz vicze #134 üzenetére

    Nézd, egy dolgot tudok. Ezek itt napi 16 órában vannak használva, aminek keretein belül a makitákat már 1 éven belül is javíttatni kellett. A milwaukeek pedig rendre kibírják 3-4 évet is. Innentől nekem mindegy, melyiket hol gyártják...

    Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

  • Locutus

    veterán

    válasz vicze #147 üzenetére

    Én nem emlékszek ilyen szerszámokra, amik 10+ évig szolgáltak volna. Max home usereket, akik havonta egyszer veszik elő...

    Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

  • schawo

    titán

    válasz vicze #164 üzenetére

    Telefonban a szoftver a lényeg. Azt ők adják. Eleve egy szoftvercég a Xiaomi.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Frawly

    veterán

    válasz vicze #42 üzenetére

    Nem arról megy. De én azt is tiltanám. Ha egyszer a SanDisk gyártja azt a nyomorult SSD-t, akkor ne írjanak rá WD-t. Vagy ha valamit a Micron gyárt, akkor ne találjanak ki Crucial nevet. Nincs szükség ezekre a régiónként eltérő biz-basz nevekre, a laikus meg csak kapja a fejét, hogy akkor most melyik-melyik, mi minek van átszitázva. Ezt meg még tetézik is ezek a márkanéveladások.

    Teljesen jó volt fentebb a kolléga felvetése, a néveladást ahhoz kellene kötni, hogy csak egy jogi személy használhassa. Jó adja el, de akkor ne használhassa tovább a nevet. Egyszerűen a fogyasztók félretájékoztatása.

    Az LG tévére akkor írják rá, hogy LG, ha tényleg ők is gyártják. Ne legyen kibújó, hogy csak a név van eladva, meg a csomagolást végzik csak ők. Vagy akkor szüntessék meg a márkaneveket, még az is jobb lenne, mint a félretájékoztatás.

Új hozzászólás Aktív témák