Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Ghoosty #21 üzenetére

    "Meg kell nézni a tulajdonságait, utánaolvasni, aztán ha a Technika is megfelel az igényeknek, azt megvenni."

    Ez így tök jó lenne, de sokszor a kisebb gyártók honlapján (ha van egyáltalán) nincs semmi értékelhető információ. Hozzáteszem, nevesebb gyártók esetében sem biztos, hogy pusztán a műszaki adatok alapján te megmondod, hogy az adott TV milyen képminőséget fog nyújtani. Én a mai napig felemlegetem a Samsung esetét az R7x szériás 32, 37 és 40"-os TV-k kapcsán, ahol három eltérő panellel (saját, AUO, CMO) gyártották. A három panel eltérő képminőséget jelentett, de ezt sehol sem írták le, kvázi úgy szivárgott ki a tény. Persze a felhasználó ha nem látja egymás mellett a különböző panellel szerelt, de elméletileg azonos típusjelzésű készülékeket, nem fogja tudna, hogy azonos pénzért eltérő minőséget kap.

    Szóval sok szerencsét ehhez, de kétlem, hogy kivitelezhető...

    Az meg végképp buta feltételezés, hogy ha az egyik termék jó minőségű, akkor azonos logóval egy teljesen más termék is az lesz.

    Pedig a Brand építés erről szól... És ez bizony nagyon is tudatos a gyártók részéről, különben nem lennének márkanevekkel való ügyeskedések, amiről a cikk is szól.

    Senki nem téveszt meg senkit, minden információ elérhető.

    Erre épül az "apróbetűs" rész. Ha nem megtévesztés lenne, akkor az lenne a készülékeken például, hogy Toshiba by Amazon, vagy Philips by Gibson...

    Had adja el, ha már neki nem kell. Senki másnak semmi köze hozzá.

    Az alaptétellel (a tiltás maga hülyeség) egyetértek, de a vevő megtévesztése valahol azért morálisan / etikailag elítélhető, nemde?

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Ghoosty #21 üzenetére

    Ezt az egész érvelést már az első mondatban buktad azzal hogy "meg kell nézni a tulajdonságait". Pontosan ez a baj, hogy a termékek tulajdonságai manapság erősen hiányosak, és még amit közölnek róluk az is sokszor "nesze semmi fogd meg jól", pl. semmitmondó marketinges nevek alatt futtatnak dolgokat.

    Hogy egy példát mondjak, ráírják hogy "HDR Ready"... aha, kösz, és az mégis mifaszt jelent? Pontosan melyik HDR szabványokat támogatja, hány zónás a háttérvilágítása, meg hasonló részletek nem fognak kiderülni. Esetleg ha nagyon ráérsz kereshetsz részletes tesztet a termékről amiben talán leírják azt az infót ami számodra fontos lenne és a gyártó nem méltóztatott közölni, de még ebben sem bízhatsz, mert már arra sincs garancia hogy az adott tesztben szereplő termék (azonos sorozatszám alatt) valóban a tiéddel azonos hardverrel rendelkezik-e, vagy pl. random másik panelt kapott, vagy épp másik videomemóriát, vagy netalántán preparált/válogatott tesztdarab a szériagyártottnál jobb tulajdonságokkal...

    Kitérve kicsit a tesztekre, egyébként sokszor még azokból sem derül ki amire az ember kíváncsi. Pl. itt a Mobilarénán a tesztek jó részéből nem derül ki, hogy van-e azon a nyomorult telefonon Notification LED, az meg pláne nem hogy színes-e. Apróság de nekem nagyon fontos lenne, mégis a specifikációk általában nem írják, és még a tesztek sem... Van helyette viszont Antutu pontszám amit meg pont lesz*rok mert onnantól hogy a SoC típusa megvan, megvan a sebessége is...

    Egy óriási félrevezető bullshit az egész amit a gyártók és a piac csinálnak, nagyon pofátlanul basszák át az embereket, és e miatt alakult ki bennük a márkahűség, feltételezvén hogy egy gyártó legalább az egykori saját minőségi szintje alá nem mer menni, hiszen azzal a saját nevét rombolná. Ez volt kb. az emberek utolsó mentsvára a fizetett pozitív tesztek és az erősen hiányos specifikációk ellen, és ezt is tönkre teszik.

    Általában ha veszel egy terméket és használod egy ideig, legyen az bármilyen apró tárgy, autó vagy akár szoftver, érezni fogod rajta legkésőbb az első pár hét után, hogy annak előállításakor magának a terméknek a megalkotása volt-e a cél, vagy szimplán csak a pénzcsinálás. Érezni mindenen hogy odafigyeltek-e rá, átgondolták-e mit csinálnak, rászánták-e az időt és jót akartak-e alkotni, vagy csak gyorsan piacra dobtak valami szart amit el lehet adni hogy dőljön a lé.
    Ha te pl. megvásárolsz egy Superfrog márkájú fluxuskondenzátort és érzed rajta ezt a fajta "törődést" és figyelmet, utána paraszti ésszel joggal feltételezed, hogy azoknak a mérnököknek a kezéből hasonló figyelemmel előállított termékek fognak kikerülni a jövőben is, és újra őket választod. Ezt hívják minőségnek illetve márkanévnek, erről szól az egész...

    ...és ez van felrúgva azzal, hogy jövő ilyenkorra már nem is ugyan azok az emberek tervezik és gyártják a Superfrog termékeit, mégis használhatják a nevüket, és ez egyetlen hatóságot sem zavar. Ugyan úgy ahogy az élelmiszerek esetében, a használati tárgyaknál is kötelezően fel kellene tüntetni azok eredetét.

    Vásárlóként gyakorlatilag semmi nincs a kezedben, a specifikációk elhallgatják a számukra fájó részleteket, a tesztek megbízhatósága megkérdőjelezhető, és a márkanévben sem bízhatsz már. Próbalehetőség pedig természetsen semmire nincs, vagy ha véletlen van az néhány percet jelent, ami alatt nem derül ki a termékről, hogy valóban jó termék-e vagy csak "moneygrab".
    Az egyetlen lehetőséged ha sz*rt vettél az, hogy bíróságra mész ahol szembetalálod magad egy igen hosszadalmas és költséges pereskedéssel meg dollármilliós világvállalatok furmányos jogászaival. Erre egy dolgozó embernek k*rvára nincs se pénze se ideje, szóval sok sikert...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz Ghoosty #70 üzenetére

    Bizonyos dolgokat jelent. Garanciális ügyintézést, akkumulátort. Quality checket a gyárban. Ezek akkor is meg vannak, ha az adott eszköz egy ratyi Spreadtrum (Young2).

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz Ghoosty #84 üzenetére

    Random Media Marktos ratyitelefon akkuja 2013-ból. Érdemes megnézni az ízléses szivacs betétet ami +1000mAh egyből.

    Ehhez képest a Samsung az tartós, quality checkelt jó akkut pakol a legratyibb telefonja mellé is.

    A robbanós note nem tudom hogy jön ide, az 1 modell a Samsung 6 csilliótrillióbillió modelljéből.

    Én csak telefont tudok mondani (telefonszerelőként), de egy utolsó vietnámi Nokia vagy Samsung is mérföldekkel jobb, mint egy noname kínai izé (Leagoo, Chuwi, neadjisten AKAI vagy Lazer)
    Itt összeszerelési minőség, strapabíróság, anyaghasználat, logikus elhelyezés, hűtés és porvédelem amire kell gondolni.

    Úgyhogy a QC fontosabb, mint a gyártási hely.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Ghoosty #38 üzenetére

    a gondolatmeneteddel az a probléma, hogy míg egy megbízható brand esetén a korábbi készülékeik alapján tudsz valamilyen következtetést levonni, addig ha csak egyedi készülékenként kell mindig újra és újra dönteni, akkor nincs mi alapján dönteni.

    Ha nem áll rendelkezésre tapasztalat, akkor nem tudod, hogy milyen lesz a termék. Lehet külcsíny vagy szín vagy más külsőséges tényező alapján választani, de sosem tudhatod, hogy egy adott termék éppen milyen minőségű. Lehet technikai paraméterek hiánya is probléma.

    Persze, mondhatjuk, hogy csak azt vegyük meg, amiről minden infó rendelkezésre áll, akár be is lehet vizsgáltatni meg mérnökökkel átnézetni. Persze, lehet ilyet, ha több száz milliós vagy milliárdos eszközről van szó. De nem egy közönséges tévé készülék esetén. Ott legfeljebb a már régebb óta piacon lévő készülékről a bátrabbak tapasztalatait keresve vonhatsz le következtetést, de az sem garantálja, hogy ugyanazon a típuson belül te is ugyanazt kapod, mert vannak gyártók, akik azonos néven tucatnyi változatot árulnak, nem cserélik a nevet és típust, hanem ugyanazzal hozzák ki az újabb és újabb változatot is.

    Egyébként ez a brand prostiság mintha onnan eredne, hogy az eredeti brand építő szekere rosszabbul megy és kb pénzzé tesznek mindent, széthordják a céget. Amelyik cég jól megy, az nem szokta leépíteni így a brandjét. Ez csak az utolsó bőr lehúzása a hanyatló cégről.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Ghoosty #135 üzenetére

    ott van a félreértés, hogy te a lecsúszott brandekről beszélsz, ahol már semmi sem szent. Tehát továbbra sem igaz, hogy egy brand nem jelenthet valamiféle garanciát a minőségre. Más esetben pedig egy adott brand éppen jelentheti a megbízgatatlanságot is. Ha ismered a brandet, akkor tudod mire számíts. Akár jó, akár rossz. Amikor viszont pénzzé teszik, akkor a múltbéli jó hírét váltják aprópénzre, mert az eredeti tulajdonosoknak már nem éri meg, az új tulajdonos pedig lényegében hamisításra használja fel legálisan.

    Ha azt tudod, mi volt 20 éve, akkor egyáltalán nem ismered a brandet jelenleg.

    (#148) Pötyi
    a bérgyártás nem ismeretlen dolog. A QA és a márkanév tulajdonosának viszonya határozhatja meg, hogy mi van. Például ugyanazt gyártva lehet venni úgy, hogy max 5% hibásat garantálnak vagy olyat is, ahol 2%-ot, vagy épp semmit sem garantálnak. A gyártó által kért ár pedig emiatt eléggé különböző lehet, mert egy csomó folyamatot el lehet hagyni, ha nem kell figyelni a qa-ra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák