Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • olbaidhun

    őstag

    válasz Cifu #25 üzenetére

    "A cyberpunk egy műfaj a tudományos fantasztikus műfajon belül"

    Imádom a scy-fi-t, mint ahogy sok más műfajt. Nagyon ott van a cyberpunk hangulata, jó a design, tetszik a belbecs jelenlegi videók alapján. Látszik, hogy milyen alázattal nyúlnak hozzá a fejlesztők. Mégis a játékipar szinte csak csalódásokat tudott okozni a 2000-es évektől, ezért kicsit kétkedő vagyok. Alig van egy-két kivétel.

    Egy kérdes maradt, mit reagálnak a hasonló remekművekre az óriás kiadók, mint pl az EA, Ubi és a többiek? Remélem pl a Rockstar észre veszi, hogy meg lehet ugrani egy hasonló komplexitású sztorit épp egy gta6-nál is.

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

  • olbaidhun

    őstag

    válasz gbors #30 üzenetére

    Játékipar alatt a jelenleg kibontakozott "AAA" sorozatokat és kapcsolódó trendjeit értem. Platformtól függetlenül elmondható, hogy a megjelent címek 90+ %-ban nem tartalmazzák azt a metafizikai élményt, amit a korábbi fejlesztők építettek. Nyilván akad pár kivétel, természetesen meg kell említeni az indie címek fantasztikus eredményeit és azt a pár nagyszerű exkluzívot, de fel kell hozni a szép új világ elsőprő disznóságait is: dlc, 0day patch, not bug- feature, lootbox, mikro tranzakció, beépített félkarú és így tovább.

    "12-13 év töméntelen" Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et, vagy a többi sorozatot a szokásos futószalagról. Az arany 2000-es évekkel bezárólag nagyrészt kihaltak a kategória kreatív fejlesztői, pénzgyári megrendelesék indultak. Klasszikust idézve az élmény számít, nem az érvény. Egyáltalán nem hat meg az agyondizájnolt grafika, évek óta nem történt érdemi előrelépés. Számos kategóriát és annak több tucat játékát megnéztem, meg ugye a rókabőrök...

    Mondom, van kivétel, nagyon üdítő volt az uncharted, god od war, last of us, red dead, gta, batman, dead space és még pár széria. Na igen, épp az utóbbit a visceral horror alkotását elvitték szépen akció, multi irányba, mert úgy jobban cseng a kassza.. aztán elkaszálták, ahogy sok minden mást... persze voltak elementális húzások, méltatnám még azt a pár kreatívot, akit a fórumban is le lettek írva.

    Fura egy pénzgyár lett a játékipar, ha objektíven szemléled a nagy egészt, de volt már korábban is ilyen állapot!

    (#28) Cifu
    "meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet..."
    Nem várok tőlük semmit, megéri cinikusabban kezelni, tipikus példa arra, hogy nincs alázat a játékok iránt, épp ott hiányzik az optimalizálás, ami a leginkább naggyá tette az adott klasszikust. Csak az id részleg, ami ér valamit, pillants rá mit tettek a rage2-vel, fallout-tal, quake champions, stb, stb.

    Az, hogy egy ekkora stúdiónak sikerült pár db használható eredményt is összehozni (pénzügyileg), nem nevezném kiugró eredménynek. Épp ezért aggódom a Cyberpunk-ért.

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

  • olbaidhun

    őstag

    válasz gbors #41 üzenetére

    Nem akartam beléd látni, hogy cod, vagy bármi más AAA frencsájz megszállottja lennél, elnézést, ha így tűnt, jobb, hogy korrigáltad.

    Úgy látom egyetértés van több ponton. Hasonló címeket szeretünk, ajánlottál pár újat, utána nézek, ez nagyszerű. Igazi diskurzus. Végigtoltam a doom-ot, remek cucc a bioshock és konzolon is volt pár nagyszerű gém. Páratlanul jók. Megéri elővenni pl a pcsx2, rpcs3, cemu emulatorokat, youtube tele van minden idők legjobb top10-ével.

    "Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos"

    A minőség ne menjen a mennyiség rovására, ez a megérzésem. Van mondatod, amiből kisüt ugyanez.

    "még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig"

    Korábban arányait tekintve nem volt ennyire híg f@s az ipar. Izolált volt maga a rendszer, inkább kreatívok ültek pozícióban, most meg ugye a marketingbe ölnek milliókat és a befektetők, meg kiadók hozzák a döntéseket.

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

  • olbaidhun

    őstag

    válasz Palinko #45 üzenetére

    "Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket"... Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2...

    Évente 1-2-3 WTF! Dollármilliós iparról csevegünk. Érzi mindenki, hogy gáz van az élménnyel, de amíg csak ebből a szeméttelepről lehet választani, szépen alakul a matek. Épp ebbe kavartak be az ilyen kis mini címek, amiket egyre többen értékelnek / értékelek igazán. Valahogy a bevételek is szépen megérkeztek hozzájuk, ami nagyszerű, mert azt is lecsípték az egyik multi tortájából. Nyilván utóbbiaknak kizárólag a pénz számít, így újra kell gondolniuk a befektetések súlypontjait. Lesve a piciket. Mi ez, ha nem alázatra nevelés? Ja és elszalad egy 5-7+ éves konfigon is, mert optimalizált...

    Több ponton egyforma véleményen vagyunk, csupán annyiról van szó, hogy neked még félig tele a pohár, nekünk már egyszer kiürült és keressük még azt amit ide tölthetnénk időnként. Ez jellemzően már nem AAA kaegória... grafika, marketing valóban zéró. Azonban ezek a kisebb stúdiók jelesre vizsgáznak a belbecsből, kreativitásból, művészetből. Látszik minden ízükön, hogy az alkotók számára egy szakrális dolog volt a fejlesztés tárgya! Hellblade, Inside-ot említettél? Kiválló, BAFTA! Fontosabb ez mint a kötelező; menüs farmolás, skillfa, mikrotranzakció, legalábbis számomra. El sem jutna hozzád az utóbbi ősi 2D platform, ha nem fásultál volna bele egy kicsit a modern kacatokba. Mégis hibái ellenére azt kell mondani az embernek, hogy valamivel mintha tovább lépett volna a Playdead az Inside-dal, Limbo-val a régi kategóriák határain. Mintha történt volna valami, beindultak a címek, Little Nightmares, Unravel stb. Így történt ez a minecraft esetén is, aztán jött a picipuha..

    "legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám" PC esetén az említett aranykorral bezárólag minden érdemlegeset láttam. Konzolon akad még kivétel, de akkora stúdiók és erőforrás áll rendelkezésre, hogy csoda lenne, ha mellé lőnnének... Maffia, GTA, nyilt világ? Igen jót tenne ez, de nem mindennek. Lásd RAGE2. Túlságosan mélyvíz és inkább jó úszók számára jelent előnyt. Oda sem engedtem volna az Avalance-os gyerekeket a Just Cause akármennyi után egy id. játékhoz. Méltatlan helyzet, nevetséges eredmény.

    Hogy a példádnál maradjak, nézd meg mi van az AC sorozattal... "140 millió darabot adtak az ismert széria összes részéből". Azért az nem kevés bevétel. Utóbbi pár hsz-el, teljesen egyetértek.

    "az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t" na látod ezt a listát meg én tudnám szinte végtelenbe mesélni... de hagyok inkább kétképet a témáról!

    Legyen kivétel a Cyberpunk, ez nem egy "tét nélküli játék" amit az EA, ACTIVISION, UBI etc játszik! Sok múlik rajta. A Witcher3 is nagyszerű eredmény lett, sorra kerítem, mert jobban megérdemli mint egy tizennyolcadik AC. Remélem jó helyre folyik a pénz, alig várom ezt a remek sci-fi cuccost.

    [ Szerkesztve ]

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

  • olbaidhun

    őstag

    válasz gbors #51 üzenetére

    Valóban különbözünk, de ez így van rendjén.

    "A vizuális / térbeli komplexitásban igazad van, de ez csak egy eszköz, amit tudni kell használni, hogy játékélmény legyen belőle. Ez nemhogy egyre jobban menne, hanem egyre rosszabbul."
    Crysis kapcsán most már értem az összefüggésed... neked az is bejött, mert valóban jó az, ha egy FPS pofás. Azonban nem ezektől lesz igazán hangulata, vagy másnéven "játékélménye" egy stuffnak. Ez csak egy elem, aminek csúnyán elb@szták a súlypontját mostanában. Lásd a quake 1 még formabontó és kategóriájában a nagy meglepi volt, de már a 2-3, meg pl a doom3, rage1 is inkább a belbeccsel próbálta megadni az élményt. Több-kevesebb sikerrel.

    Szóval ez egy ellentmondás, amit épp az indie oldott fel bennem. Ezt érzik a fejlesztők is, látható, hogy mindenki iparkodik visszanyúlni a gyökerekhez. Kevesen mernek nagyobbat álmodni.

    Ettől eltekintve nagyszerű cuccok voltak valamikor (oks érkezett egy fél tucat az elmúlt 15 évben is), ahogy az Unreal részek is hozták az akkoriban elvárhatót egy darabig, nincs is ezzel nagy baj. A gond az, hogy teljesen felhígult az egész témakör, épp a gears-nél láttam legutóbb, hogy ez már unalomba fulladt és leamortizálták pl a Quake Championst. Doom16 a kivétel, erősíti a szabályt rendesen, második rész már para...

    Techdemóból éppen ezért nem lesz örökzöld. Önmagában kevés a jó grafika. Legyen inkább gagyibb, pl half-life portal2 szintű... de legalább annyi belbeccsel és tartalommal! Talán épp emaitt a Black, Resistance, FarCry1-2 volt a vége, amit még aktívan nyomtam és élveztem közben. Csak ugye akkoriban jött a család, meg más projektek, nem is volt igazán tudatos, hogy annyi év kimaradt. Most meg visszatekintek és ilyen Zelda kategóriákat látok élvezeti faktornak. Multis PUPG, meg Fortnite helyett inkább SC2. Mert már alig akad egy-két kiváló stratégia... 20 év alatt?!

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

Új hozzászólás Aktív témák