Új hozzászólás Aktív témák
-
-
updog
senior tag
Én is ezen a véleményen vagyok, pedig egy nagyon szép állapotú használtautót sikerült kifogni két éve, eddig relatív kevés szívással, de - mivel szinte mindent vezetek egy excelben, szépen látszik - attól függetlenül hogy nagy javítás csak egy futóműcsere volt (eddig, alig várom a turbót és a kettős tömegűt, mikor jön rájuk a boogie), a sok apróság mindennel együtt már lassan egy Vitara árában benne van, és - most lehet vitatkozni rajta, de - az kb. mindenben jobbat és többet nyújtana, garival, újonnan.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
spirit007
senior tag
Jah, én is sokáig úgy gondoltam, hogy alaposan átnézéssel és körültekintően eljárva egy 4-5 éves használt autó a legjobb vétel lehet...
Aztán ez az egész nálam kb. 20 év után totálisan megdőlt (úgy 2014 óta)
A 2008-as válság és a magánvásárlások leállása miatt egyszerűen elfogytak az ilyen autók.
Gyakorlatilag levedlett flotta autók, mindenféle romokból helyreállított bontószökevények + a német import tízentúliak vannak a piacon.
Ami az ilyen autók közül jó, az SOHA sem kerül a piacra, mivel a dolgozó/jóskapista/nagynéni/rokon MEGVESZI.
A maradéknak egy közös halmaza van: valamelyik irányból mindegyik szaros!
Ezeken kívül van még néhány álmodozó rezidens közgazdász, aki a 4-5 éves autóját új ár -300ezer forintért óhajtja eladni, mert az övé még 70-80ezer Km-rel olyan mint az új! ...bocsánat ÚJJ!Szóval az ember nagyon gyorsan eljut az új autókig, amire garancia, assistance, kiskutyaf@**a van és nem utolsó sorban nyugalom
Persze elképzelhető, hogy 5-6-7 év múlva megint lesz egy rakat magán használt autó.. de ugye azt még ki kell várni. -
janeszgol
félisten
+1.
Magyarországon 2020-ban is luxusterméknek számít bármilyen autó, ezért az emberek nem is költenek rá. Ergo rettenetesen vacak állapotban van a legtöbb. (Arról már nem is beszélve, hogy behozzák a 10+ éves szemetet kintről.)
Ha egyszer autót veszek, akkor csak újonnan. Nem érdekel, hogy kigurulok vele, és már fél millióval kevesebbet ér, mivel a használton még többet buksz, kerüljön bármennyibe. Használton csak buksz.2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
ha vettél egy új autót, még nem biztos, hogy nem robban le. minél újabbat vettél, annál nagyobb a valószínűsége, hogy tetőig rakták elektronikával, amihez nem bírtak gyártani csatlakozót, stb.
előfordulhat veled, hogy beviszed az új autódat a szokásos szervizedbe, és közlik, hogy oda ne vidd, mert nem értenek hozzá. utána beviszed a márkaszervizbe, ahol közlik, hogy felmondott a villanyászuk, nincs ember, vidd el a központjukba 2-3 megyével arrébb. elviszed, ott a fakezű melós úgy csukja le a motorháztetőt, hogy eltöri a zárat, minek eredményeképpen következő induláskor végigszirénázod a várost.
soroljam még?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
ilyen autóim voltak:
- vettem egy lerobbant opel kadett d-t. a rozsdát leszámítva nem sok bajom volt vele.
- volt a mutteromnak 1.1-es új trabija. azt is szerelték időnként, a gyújtása típushibás volt, de jártam vele és én szerettem.
- kaptam egy bő egy éves 1.6 benzines G astrát, amit a cégtől való távozásomkor megvettem, azóta is megvan, sose volt semmi bajom vele.
- kaptam egy nullkilométeres fóccvágen borát a következő munkahelyemen, az egy hulladék volt akkor is, amikor ment, de legalább sokat hordtam szervizbe apró-cseprő bajokkal (ilyen 100-150k-s "apró" cseprőkkel). ha nem lett volna rajta gari, felgyújtom a p.ba és belököm a dunába.
- amikor onnan eljöttem, a borától szabadulni akartam, vettem egy másfél éves vectrát, amit gallyra hajtott az első tulaja, azt megcsináltattam, utána öröm és bódottá 13 évig
- a vectra után vettem egy új insigniát, ami most 19 hónapos, ezzel esnek meg ezek a remekbeszabott dolgok, hogy a helyi márkakereskedésben nincs ember, aki meg ott van, annak a kezébe nem adom a szekeret.
- a bátyám is új insigniát vett pár éve, neki is sikerült kifognia egy húzós meg pár kisebb hibát.úgyhogy a nem garis autóimat egy itteni bosch szakszervizbe hordom, lehet, hogy ez certifikált szerviz, nem tudom. a garis autómmal 200 kilométerre levő szakszervizbe járok, mert azokra még nem rágtam be... előtte minden autómat márkaszervizbe hordtam, míg össze nem rúgtam a port a kedves munkafelvevővel, akit utána ki is rúgtak (nem miattam, én csak egy csepp lehettem a pohárban, más is berághatott rá...)
mindegyik szervizzel kapcsolatban volt már horror sztorim.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
koanla
aktív tag
Garanciáról:
Vásárolsz egy középkategóriás autót újonnan, 12 misiért. Négy év múlva, mikor lejár róla a GARANCIA, addigra elbuktad az értékén azt a minimum hat millát, amit a csuda GARANCIA sosem takar be. És akkor még nem számoltunk a márkaszervizek zenés díjáról, amiket mondjuk évente ki fogsz csengetni, hogy megmaradjon a GARANCIA. Ennyit a GARANCIA-ról... -
nekem az a véleményem, hogy abban hitben fizetsz többet, hogy megkapod érte a nyugalmat, miközben nem kapod meg.
másrészt az új autóval nagyobb bonyolultságot veszel, azt akkor is bonyolultabb üzemeltetni, ha semmi baja sincs. viszont ha van...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
például egyre több javítási munkához kell majd spéci műszer, szerszám. és akkor egy szerviznek vagy lesz olyan, vagy nem. ha nincs olyanja, akkor vagy be fogja vallani korrekten, hogy be se vigyem az autót az udvarukra, vagy kamuzni fog jobbra-balra.
én vesztem már össze és hagytam ott végleg MÁRKASZERVIZT, mert a munkafelvevőtől megkérdeztem, hogy spéci szerszám kell a művelethez, van-e olyanjuk, mire azt a választ kaptam, hogy nincs, de megoldja. majd két hétig gyalogkakukk voltam, végül bementem a szerelő gyerekhez és megkérdeztem, hogy mi tart ennyi ideig, mire a gyerek közölte, hogy a munkafelvevő erőszakoskodik vele, hogy kendácsolja meg szerszám nélkül, ő meg nem hajlandó. ismétlem, márkaszerviz volt, nagy sárga opel logóval. más kérdés, hogy azóta megtudtam, ha komoly helyről rendeli az anyagot a művelethez, kedvezményesen bérelhet hozzá szerszámot...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis