Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz plömplöm #6 üzenetére

    Bár nem rímel, de Franciák közül inkább csak a PSA cuccait nem érdemes - így ugye a Ford duplán kiesik -, a Renaultok nem vészesnek egyáltalán.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz WhiteWalker #11 üzenetére

    Motor terén PSA blokkokkal dolgoznak ők is. Dízeleknél 100k alatt flottában rendszeres volt a kettőstömegű halála, a kisebb ecoboostok hullanak, transitoknál az új 2.0 dízelek sem sikerültek jól, mert abból is akadt olyan, ami 60k körül átszakadt hengerfallal várta hónapokig a motorcserét. Transitoknál ergonómia terén szerintem visszaléptek, egy halom apróság van szinte minden típusnál, ami idegesítő és régóta fennáll (pl: gumikéderek problémája).

    A haszongépjárműveket nehéz kiváltani - illetve talán a PSA alternatívák még rosszabbak -, plusz pl.: kisbusz terén méretben és ár/ értékben nem nagyon van alternatíva. Személyautók terén Ceedek felé mentünk el, kevesebb a macera velük, egyedül az assisstance ami gyengébb náluk.

    Cappa #13: Nálunk inkább 100-as nagyságrendekről beszélünk, nem 1-2 darabról. :B

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz sanzi89 #17 üzenetére

    Még a PSA általi felvásárlás előtti motorjaik se voltak túl jók. A turbós benzinesek első generációja szintén hajlamos volt szétesni, az 1.6 biturbó dízel a Vivarokban, kb. 100-130k körül széthullik, szóval azelőtt se lett volna az első javaslatom. :B

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz cappa72 #27 üzenetére

    Magasabb változatok esetén már nem akkora gáz szerintem, főleg az árához képest nem, a tekintetben nagyon jó. Ekkora futásra csak benzines, dízel eleve annyival drágább, hogy nem fogja tudni kitermelni a fogyasztással az árát. Az, hogy mi a kényelmes, az nagyon szubjektív. Méret, testalkat, ízlés függő. Oldaltartást el kell felejteni a Lodgynál, illetve a középső sor nem tolható - kérdeztük a Dacia/Renaultos, hogy mi a fenéért, azt mondta, hogy azért, mert ha lehetne, akkor a kutya nem venne grand scenicet :) -. Ezt leszámítva három gyerek mellé, akik amortizálnak rendesen, nem rossz választás. A 7 ülés ellenére nem nagy autó, a Clio padlólemezére épül. Ismerősi körben van, ők szeretik, flottában dokkerek vannak, nincs velük gond, a használók szeretik. Hátránya még, hogy nem mai csirke, 2012-es és már akkoriban sem szerette az oszlop töréstesztet, szóval nem egy bunker, de utascella védelem azért van.

    A műanyag burkolat miatt nem kéne aggódni, nem teherviselő elem, elég sok autógyár alkalmaz pl: műanyag első sárvédő elemeket is már nagyon régóta.

    A dobozos kivitel pont költséghatékony, cserébe általában olyan hányásbiztos anyagokkal van megépítve, amit könnyebb a gyerekek után takarítani és karbantartani.

    Én értem, hogy anya kinézet alapján választ, de egyterű/SUVon belül elég nagy szórással dolgoztok. A felsorolt autók sem árban, sem fenntartási költségben nincsenek egy szinten, egy kategóriában.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Feketelaszlo #34 üzenetére

    Igazából minél feljebb mész a prémium felé, annál szarabb a hozzáállás, legalábbis szerintem egy Dacianál különbül bánnak az ügyféllel, mint egy budapesti BMW szalonban. Üdítő kivétel talán a Jaguár, ők már azért is elnézést kérnek, ha csak hasonló XFet tudnak csereautóként adni. :)

    Forddal nekünk volt több peres kezdeményezésünk az évek alatt, pl: olyan esetért, hogy majd 6 hónapig állt egy Transitunk generátor hiba miatt - nem volt alkatrész egész Európában -.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz cappa72 #43 üzenetére

    Sokat nem vesztettél az Ssel. :B Kicsit tovább forgatja, kicsit tovább tartja fordulaton mielőtt elvált, ilyenek, de napi használatban inkább idegesítő, így szinte biztos, hogy inkább Dben tolnád.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Luck Dragon #49 üzenetére

    Ez részben a felhasználási módtól is függ. Én pl: dízelt 30k futás alatt és városba nem ajánlok senkinek, mert a legtöbb autógyártónak eleve nyűgös volt Euro 6b-től fölfelé a motorgyártás, nekünk is volt részecskeszűrő problémánk még olyan autóval is, amivel pályáztak. Ugyanez városban esélyesen hatalmas javítási költségeket produkálna, eleve nagyobb vételár mellé, ezt nem hozza vissza az a pár literes fogyasztás különbség.

    Flottában nálunk javarészt sajna dízelek vannak a futásteljesítmény alatt, átlagosan szerintem éves szinten bőven 30k fölött futnak az autóink. Emiatt sincs öreg autónk, 3-4 évesen már távoznak a flottákból. Egyébként mi szeretjük a Kia dízeljeit (javarészt Ceed), 100k-ig általában egy extra történet szokott vele lenni, az pedig egy megfáradó kuplung, ami kicsivel 100k feletti javítást igényel. Ezen kívül semmi extra. Kollégák szerint az Octavia a másik, ami sok extrát nem kér, egyedül a gátlók szokták megadni magukat, de az viszont még olyan 60k körül. Én szeretem a Suzuki motorjait is, kiterjesztett garanciával 3+7 évet vagy 200.000 kmt vállal - magánszemélyeknek - motorra, turbóra, váltóra, ami elég meggyőző tud lenni. A Vitara az 1.4 boosterjettel fürge autó, ha pályán nem mész 150 felett, akkor 7 liter alatti fogyasztással is elmegy- úgy, hogy én lendületesen közlekedek általában -, ami parádés egy SUVnál. Nyilván anyaghasználat miatt még sokan irtóznak tőle, pedig ez már rég nem az a papírsárkány, mint anno, de az tény, hogy "hányásbiztos" az ajtó. :DDD

    Saját használatra egyébként én egy Vitarát vagy swiftet simán el tudnék képzelni, - el is képzeltem, csak a vasaló SSS 1.6 szűkösebb volt a twingo RSnél. :DDD -, a sima swift szerintem még mindig egy éhezőművész és viszonylag olcsón fenntartható. Az új ceed nagyon jó beltérrel jön, azt is talonban tartanám, de majd erről akkor nyilatkozom, ha kifutnak az első benzinturbós darabok. Jelenleg csak 30-40k van bennük, az nem sok tapasztalat

    Csak iránymutatás egyébként, amiket írok, mert pl: pont az autós topikban mondta az egyik kolléga, hogy a gen1 C'eed-ek 1.4 motorjánál megdöglik a szíjfeszítő és hazavágja a motort. Mi ilyet sose tapasztaltunk, valószínűleg pont azért, mert viszonylag korán és fiatalon cseréljük az autókat. Opelt mi teljesen elengedtük anno, azt passzolom, hogy milyenek az új PSA darabok, Fordból is inkább csak a Transit vonal megy, némi focus, és connect tourneoval vegyítve. Ami egyébént családosként még egy jó darab lehet. Igaz, 1.6 dízel, de nem vészes a mozgása, a helykínálat pedig királyi benne. Fordos nyűglődésből annyik hogy a kédergumik leválnak az autókról - mint a focusnál és a transitoknál is -.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Luck Dragon #53 üzenetére

    Renaultból jelenleg olyan 10 darab van, nem túl jelentős a flotta, egy része Megane Grandtour, a többség viszont Clio. Cliok nagyon fiatalok, de az egyik legolcsóbb "kisautó" a piacon és eddig panasz nem volt rájuk. PSAn belül Citroenből van kb. 80-100 darab, de személyautónk jelenleg egy sem, ha jól emlékszem, ami a legközelebb áll hozzá az a C4 Profi, a többi a Jumper, Jumpy, berlingo trió. Itt azért megvannak a szokásos "apróságok", néha kis rosszalkodások, néha nagyobb sz*pások. Most pl: az egyik Jumper haldoklik, hogy kb. 60 km-enként leáll és a szerviz nem tudja mi a baja. Személyautóknál ami volt gond, az is inkább szoftveres és némi elektronikus gond. De ezeket ugye nyúzzák rendesen, szóval nem csoda, ha bennük van a nyűglődés. Peugeot megint ritkaság nálunk, összesen azt hiszem 3 vagy 4 3008-as van csak, de abból a legidősebb sincs 2 éves.

    Szóval ezek inkább a szokásos PSA elektromos csatlakozó és szoftveres gondok, néha 1-1 garanciális hibával, de nagy csodák ezeknél nincsenek, pl: PSAs autónál nem szakadt még át a hengerfal, mint pl: az első szériás 2.0 Transitoknál. Pedig az is PSA blokk.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz cappa72 #57 üzenetére

    Hát, 1.5 ecoboost egy Smax méretű és súlyú autóba amúgy sem egy telitalálat szvsz. Mi marad helyette bent?

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz cappa72 #77 üzenetére

    Rosszkor. Kicsit rápörögtek az Euro szabványokra, az autógyártók is "menekülnek" a büntetések elől. Egyébként már nem is tudom, hogy hol hallottam, de azt hiszem az egyik Porsche mérnök mondta, hogy az Euro 7es autók pl: egy-egy szennyezettebb levegőjű városban (pl: Kínában) tisztább levegőt pöfögnek ki, mint amit beszívnak. :D Azért ez is már a ló másik oldala. Értem én, hogy az autógyártókat könnyű sarcolni, de a személyautó forgalom max a helyi levegőn tud változtatni, globális szinten sokkal nagyobb halak is vannak.

    Szóval igen, most kifutnak a régebbi benzinesek - is -. Egyterűt én se értem, idősebbeknek - bocs, nem neked, apumékra gondoltam - pont sok előnyt adna, gyerekeseknek szintén, de úgy, hogy közben nem cipel magán 4 batár gumit és nem fölöslegesen magas a hasmagassága. Neki se találunk megfelelőt, végül valószínűleg pár év múlva egy új generációs RAV4-es lesz belőle.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz vince #79 üzenetére

    Az csak a Dacia és a Q7 készletet apasztotta le. ;]:DDD

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz cappa72 #82 üzenetére

    Pontosan, és náluk nincs Euro 6-7. Ford terén tudok ajánlani normális értékesítőt, ha érdekel (Budapesti kereskedés).

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

Új hozzászólás Aktív témák