Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz K Norbi #2925 üzenetére

    Szerencsére nem te döntöd el, hogy mikor szólhatok hozzá, és mikor nem.:R
    Érdekes, hogy azt írod, hogy "kár volt" hozzászólnom, miközben uszkve negyed
    órával ezen (magas lóról megeresztett!) HSZ-ed előtt azt se tudtad, hogy tényleg
    létezik
    zselés akku: csak azt tudtad ismételgetni, hogy TE még nem láttál olyat.
    Mint a parasztbácsi az állatkertben a zsiráfot látva: ilyen állat márpedig nincs is!

    Ha már így konkrétan rákérdeztél, akkor tessék: 12V 56Ah, állítólag gél töltésű
    Ja, és Exide, ha még nem láttál volna ilyet. (Aztán lehet, hogy a Forex is hülye,
    TE vagy a helikopter: én nem tudhatom!) Viszont soha nem szégyen tanulni...:N

    Pl. nem értem, hogy ez miért nem jó autó indítására (is)? A specifikációja szerint
    simán lenyom 460A-t (CCA), így nem kéne gondnak lennie az indítózásnak.:R

    ---

    Az a baj, hogy nincs semmi okod a magas lóra felülni: van némi "alapismereted",
    továbbá némi gyakorlati tapasztalatod, és ettől azt hiszed, hogy innentől TE vagy
    az akkutechnológia "atyaúristenje": azokat próbálod folyamatosan kioktatni, akik
    szemmel láthatólag sokkal jártasabbak a témában. Csak te nem veszed észre...

    Nem magamra gondoltam természetesen! Én csak olvastam (több helyen), hogy
    UPS-ben szoktak zselés akkukat használni - pont a ciklikus üzemet jobban bíró
    felépítésük okán és mivel egészen más "karakterisztikát" igényelnek az UPS-ek.
    Nem egy nagy áramlökést kell leadniuk (indítómotor), viszont jó ha bírják sokáig,
    s nem gond, ha lassabban tölthetők, mert áramszünet után bőven van idő tölteni.

    Brogyi HSZ-e rávilágított, hogy bizony a szakmabeliek is keverhetik. Szóval nincs
    azzal semmi gond, hogy a laikus a kérdésében nem tudja a terminus technicus-t:
    aki visszakérdezett, pont ezt akarta megtudni, hogy tényleg zselés akkuhoz kell
    az a töltő, vagy esetleg AGM-hez, mert nem ugyanaz! Zseléset jellemzően NEM*
    alkalmaznak autókban, mert indításra (elvileg) nem igazán jó (másra meg minek).
    Azt is fel szokták hozni példának, hogy lakóautókban, esetleg hajókban már azért
    előfordulhatnak, ahol a fogyasztó olyan jelleggel terheli, amihez alkalmasabbak.:K

    Visszatérve az UPS-re: nemrégiben vettem az enyémbe 2 db akkut... Elfogadom,
    ha tévedett a bolt, és valójában "sima" akkuról van szó... megtévesztett engem is.

    Az eredetileg benne található akkun egyértelműen írják, hogy karbantartásmentes,
    zárt, ólom-savas akku, ami készenlétben 13,5-13,8V-ot igényel, ciklikus üzemben
    (töltés) viszont kér 14,4-15V-ot is... Tehát elvileg ezért nem lehet zselés...:))

    *: konkrétan írta, hogy autóban nem hiszi, hogy ilyen lenne. Valószínű a félreértés!
    Erre te meg a fejéhez vágod azt, amit már írt. Csak te nem olvastad. Vagy esetleg,
    ami rosszabb, de esetedben valószínű: nem értetted... Funkcionális analfabétának
    nevezik azt, aki ugyan elolvassa amit elé tesznek, de értelmezni már nem képes!

    Én is pont azért szóltam a témához eredetileg, mert történetesen egy MXS 7.0-ám
    van, és marhára nincs "zselés" módja, van viszont AGM, így valószínű a félreértés!

    És akkor visszakanyarodva az elejére: valóban kár volt megszólalnom. Veled NEM
    lehet értelmesen beszélgetni, így biztos szaladni fogsz a moderátorokhoz, hogy a
    HSZ-emet töröljék, meg tiltsanak ki, csak azért, mert leírtam a véleményem: oké!
    Vállalom! Elképzelhetőnek tartom, hogy a szakmai részt meghagyják. Megint...;]

Új hozzászólás Aktív témák