Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz DigitXT #2623 üzenetére

    Csepptöltés nem tud ennyit emelni rajta, szerintem inkább előtte volt csepptöltésen, majd amikor érzékelte azt a feszültségesést, amit a gyújtás rákapcsolása okozott, visszaváltott normál töltésre.

    Motoroknál lehet ilyen esetekkel találkozni, hogy túltölt, ahol másfajta rendszerek vannak.

    Nincs motorom, csak láttam már ilyen kapcsolási rajzot: egyfázisú AC-generátor, permanens mágnes forgórésszel (mint a kerékpárnál, amit laikusok tévesen dinamónak mondanak, de a dinamó valójában egyenáramú, kommutátoros gép), utána van egy ismeretlen belsejű elektronikus egység, ami láthatóan egyenirányítót és feszültségstabilizátort tartalmaz.

    Ezzel a stabilizátorral lehet a gond, nem tudják olyan jól megcsinálni. Autónál más a helyzet, ott háromfázisú szinkrongenerátor van, beépített diódákkal, gerjesztett forgórésszel, ahol a DC gerjesztőáram szabályzásával pontosan stabilizálható a feszültség. Legalábbis a felső határ (túl alacsony fordulaton attól még eshet).

    Mindenesetre előfordulhat, hogy közrejátszott az akku kinyírásában, noha írod, hogy nem volt jellemző. Talán nem tűnt fel, vagy nem tudom.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák