Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
Forgalmaztuk régen ZAP-ot, jók is voltak. Aztán kiderült, hogy a garanciális ügyintézés igen rossz arányú, és a minőséggel is egyre több bajunk volt. A végén buktunk, de kiszálltunk belőle. A legtöbb baj a vége felé pont az 53Ah-sokkal volt. Hogy most milyen, azt nem tudom. Egyébként lengyel.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
-
Inhouse
őstag
válasz dugynok #4198 üzenetére
Az még 85%, semelyik műszer nem javasolja cserére, ha más baj nincs, én sem. Egyébként a gyártási szórás, és a műszer pontossága is közel 10% hibával bír... A DHC BT301 80% alatt javasol cserét, de a Bosh Bat121-től láttam olyan papírt, ahol 65%-nál még azt írta, hogy minden rendben. Egy benzines autó, amiben 55Ah-s akku van, túlnyomórészt 200A alatt vesz fel indítózáskor, jellemzően 150-180A-t. Lehet, hogy a te autódban gyárilag 45Ah-s volt? Akkor most érte el azt az értéket.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ezek közül szerintem egyikkel sem jársz rosszul. Azt tudod ugye, hogy a JÁSZ=Electric Power?
Ez a 4-5 év benzinesnél és dízelnél a 3-4 (vagy inkább 2-3) stimmel, szerintem is így van. Kivétel a gyári első akku, utána szinte mindegy, hogy milyet veszel, annyi már nem lesz. Magyaráztuk ezt (a gyártó véleménye alapján), hogy új autó és minden alkatrész is új, aztán meg már öregebb, de azoknak az akkuknak más követelményeknek kell megfeleljenek (súlyra is eltérnek). De egy Varta S5, S6 talán azért már másik kategória.
Vannak hullámvölgyek szinte mindegyiknél, volt a JÁSZ-nál, a ZAP-nál, akár Vartánál, de a Bannernél is olyan év, hogy minden ilyennel rendelkező vásárló azzal jött, hogy na ilyet soha többet. Előtte meg utána meg istenítik. Persze zárjuk ki azokat, akik sokat tesznek azért, hogy az akku idő előtt elhalálozzon.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Mr Bond 007 #4202 üzenetére
Te vagy a kivétel, aki erősíti a szabályt! Azért az S5, ahogy írtam is kicsit már más kategória.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz dugynok #4214 üzenetére
Nekünk csak EP van/volt, ill. volt régen a szürke dobozos "Silver"-ből, de már nincs. Az EP régen fekete dobozos és szürke címkés volt, most a címke már piros. Ennyit tudok mondani...az EP-ről írtam eddig végig. Egyébként gyanús, hogy a Tesco-ban talán van egy fajta akku, ami ránézésre tök EP, de más címke van rajta. Egy időben volt nekünk is saját címkénk. Szerintem megveheted. Annak a cégnek nem ismerem az árképzését, de érdekes. Ha a gyári számot nézed, B3-al, vagy inkább B4-el kezdődjön.
Megnéztem a weboldaluk, de nem látok külön Jászt, csak EP-t. A gyártó kiválasztásnál sincs...
Ez a kék/szürke a volt "Silver", de már nincs benne ezüst.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz mimic1979 #4223 üzenetére
Kódolva a legtöbbön igen, de simán olvashatóan nincs rajtuk. A JÁSZ volt az egyik utolsó, akinek rajta volt így, de már ott is kódolnak. Azért egy átlagember nem tudja fejből az összes akku gyártási számából visszakódolni a gyártási/beüzemelési dátumokat, vagy egy pár oldal nyomtatott táblázattal kell vásárolni menni. (Már amelyik publikus)
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Jellemzően kisebb benzines személygépkocsiknál 140-160A, nagyobbaknál 180-220A, dízeleknél 350A-450A az indításkori legnagyobb érték az első pillanatban, amíg át nem fordul (és ez nem a reggeli ledermedt első indítás). Van amelyiknél csak az izzítás 80-120A hidegen.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Sajnos igen sok autónál megnehezíti a nyugalmi áramfelvétel mérését az autó elektronikájának működése az autó leállítása után. Hosszú percekig dolgozik valamin némelyik, nincs idő és lehetőség minden alkalommal félórákat várni ezen folyamatok leállására várva. Az más kérdés, hogy az akku beépítése is olyan feszes és zsúfolt néha, hogy a legkisebb lakatfogó sem fér oda a vezetékekhez. A ki/beszerelés is katasztrófa sokszor, pl. a szélvédő alá építettek, külön szép az Opel Corsák megoldása, ahol átfolyik az egész szélvédőről lefolyó miskulancia az akkun, olyanokról ne is beszéljünk, ahol ki kell venni a kereket, levenni a doblemezt, hogy az akkuhoz lehessen férni. Francia autóknál a nyugalmi áram külön megérne egy misét, hogyan is sikerül megoldani ezt a mérnököknek így.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz #89874944 #4587 üzenetére
Ha garanciás ügyintézést akarsz, akkor nem te szabod a feltételeket. A jótállás papírja egyfajta szerződés közted és a forgalmazó között. Ami abban van írva (a törvények és szabályok alapján) aszerint kell/lehet eljárni. Pl. a Jásznál, de több másiknál is benne van, hogy az autót átvizsgálásra kell bocsátanod, ha kérik. A reklamációk zömét nem akkumulátor hiba okozza. A fogyasztónak is nagy segítség, ha kiderül mivel van gond. Egy ellenőrzés nélküli akkucsere nem old meg hibákat a gépjármű elektromos rendszerében, kis idő múlva újra gond lesz az autóval.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ez mind rendben van. De nem azért szóltam hozzá, hogy kötözködjek.
Persze, nem is ezért írtam, csak aki nincs benne, nehogy azt higgye, hogy minden fekete-fehér. Sajnos nem mindig egyszerű ez a kérdés.
Azok meg a külön szép esetek, amikor az akkut mondjuk tönkre vágja az autó, mert hosszú ideig nincs töltés, vagy meríti valami és ezért nem töltődik fel...és úgy jönnek oda, hogy már elhárították a hibát, de ezt ugye nem ismerik be, csak az akkucseréért jöttek. Így aztán rosszul esik, amikor a gyártó visszadobja az akkut, hogy elutasítva, pedig minden jó az autóban! Ilyesmi ez a mérés idejére "rendbe hozott" autó is. Minden évben vannak X aktás esetek, amikor valaki hazudik. Csak másképp állunk mi is hozzá a kérdéshez, ha hülyének vagyunk nézve...a szűk lehetőségeken belül persze.
Ja, jut eszembe szépek még a 360-ik napon tönkrement gyári hibás garanciás akkuk is. Addig ott ült szegény gyári hiba és várta, hogy mikor következik ő.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #4988 üzenetére
Bajban leszel a süllyesztett sarussal, nem fog rámenni a kábelezés saruja...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz geza844 #5089 üzenetére
Szia!
Ennyire azért nem egyszerű. Ahogy írtad a járművek indítóárama és annak időtartama is változó, attól függően, hogy dízel, benzines, mekkora a lökettérfogat, milyen az önindító megoldása, milyen hőmérséklet van, első indítás, vagy sokadik, stb. Ráadásul ez sem egy konstans érték, hanem van egy csúcs, és van lecsengése, ahogy átfordult a motor.
Egyébként az átlag 1.4 B kb. egy 160A-s csúccsal beindul. De a dízeleknél még ott van az izzítás is, ez olyan 60-80A is lehet hidegben első indításnál, aztán szépen csökken. Dízel 1.6 indítózás csúcs árama már 300A körüli, egy 2.0D már 350A is lehet. Általában a bele való akku 1,5-2-szer akkora indítóárammal bír, mint amire szükség van egy átlagos indításhoz. Így aztán van tartalék a hidegre és a kisebb hibákra is.
A kapacitásmérést névlegesen C/20-al 20órán át kell bírnia 10,5V-ig. Ha C/10-el nézed nem fog 10 órán át tartani, hamarabb vége lesz, nem egyenesen arányos. Bár van olyan gyártó, aki megadja a C/10-et (is). Sőt van a fix 25A-es teszt, amihez szintén meg meg adnak értéket (jóval kevesebb, mintha simán kiszoroznád a C/20-ból).[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
Azért azt jó lenne tudni, hogy mit jelent a nem indul csak sokadik tekerésre. Közben erőteljesen tekeri, vagy "lassuló hangú" (mélyülő)? Fura lenne, ha a hidegen tökéletesen indító akku épp a meleg motort nem tudná beindítani rendesen, szerintem is más lesz ott.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Szia! Szerintem a B az 2017, a mellette levő szám meg lehet a 45.hét. Az idei újak "A" betűsek. A gravírozójuk továbbra is ilyen krix-kraxos...nem tudom miért nem tudnak olyan szépet csinálni, mint előtte.
Minden érkezett szállítmányt átnézek szúrópróba szerűen. Amióta az új edényzet van, voltak kilengések, de elmondható, hogy már jól beállították a gyártósort, túlnyomó részt túlteljesítenek az akkuik a névlegeshez képest. Sokszor kiugróan jól. Viszont amióta a japán 40Ah-st felcímkézték 240-280-300A-re, azóta az akku ezt nem követte, az stabil 280A-es (EN). A hibaszázalékuk még mindig nagyon jó, lecsökkent a valós garanciás hibáink száma. Én csak ajánlani tudom átlagos autókba, jó az ár/érték aránya.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Garanciás időn belüli tapasztalat inkább. Szerintem nem annyira a gyártón múlik az évek száma, mint a felhasználón. Találkoztam olyannal is, akinek 6-8 évet ment, meg olyannal is, akinek épp a garanciát húzta ki, meg persze egy kevés olyannal, akinek ezt sem. De sok más gyártmánynál kell kimondani, hogy ez csereérett. Én támogatom, nem véletlenül tartjuk, olcsó, de jó.
Ha konkrétan a két akku közül kell választani, akkor arra vigyázz, hogy az Exide magasabb. A beépítési helytől függően okozhat gondot.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #5179 üzenetére
Egy ekkora akkunál fél deci még nem vészes, ha egyenletesen fogyott minden cellából. Azért az tényleg fura, hogy miért jött ki...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5252 üzenetére
Hányszor és hányszor futunk bele, garanciás akkuknál is, hogy kiderül szerelőnél volt az autó és közben csutkára merült. Akár 2-3, de van amikor 0V-ra merítik... El sem tudom képzelni, mit is csinálnak, hogy ennyire sikerül. Az ügyfél meg hozzánk jön vissza, hogy rossz az akku, nem veszi a töltést.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Lesújtó a tapasztalat a motor akkukról. Nem lehet életben tartani őket egy szezonnál tovább. Többször jártunk úgy, hogy behozták őket ősszel, hogy próbáljuk meg mi, mert megint újat kellett vegyen. Jó állapotban voltak, egész télen méregettük, töltöttük, mindig süllyedt a feszültség (asztalon). Tavaszra mire kellett volna, meghalt. Aztán a következő már egész télen csepptöltőn volt, és így is... Irigylem, akinek éveket kihúznak.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #5322 üzenetére
A 12,7V egy teljesen feltöltött akku üresjárati feszültség értéke. Az újonnan a gyárból érkezők szoktak tudni 12,8V-ot. 13V feletti értéket nem tarthat egy egészséges akku, csak esetleg röviddel a töltőről való levétel után, egy darabig, amíg be nem áll.
Ha hetekig, hónapokig állt mélykisütötten egy akku, attól már nem sokat kell várni, nincs az a töltő, ami azt rendbe hozza.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #5324 üzenetére
Nehéz jósolni, fél év után én azt mondanám, hogy csoda lenne. Nincs jó tapasztalatom motorakku téren egyébként sem. Egy egészséges akkut 10,5V-ig (C/20-al) merítve és a terhelést levéve pár percen belül 12V fölé emelkedik a terheletlen feszültsége. Ahhoz, hogy 11,5V-on álljon, ennél nagyobb merítést kellett kapjon...ráadásul ilyen hosszú időn át. Próbálkozni lehet, mit veszíthetsz?
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ez a kapcsolás olcsón kijön. Ha a terhelés nagyobb, mint amit a fet bír, akkor mehet több párhuzamosan, vagy relét kapcsol egy kisebb fet, az pedig a terhelést.
12V akku 10,5V lekapcsoló[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz flegga92 #5408 üzenetére
Én átnézetném azt az autót. Szerintem két dolog is lehet, kezdődő cellazárlat az akkuban, vagy önindító probléma. Ez utóbbi kopás esetén képes rossz helyen megállni és olyankor iszonyatos áramot felvenni, az autó persze nem indul, az akku meg kap egy oltári pofont. Az új még lehet, hogy éppen elbírja, de később ott is lehet gond majd.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz flegga92 #5411 üzenetére
Az az akku vagy nincs feltöltve, vagy nagyon gyenge, ill. az említett kezdődő cellazárlat is lehet, de ott hirtelen esés van 10,8V-ra. 10s alatt 1V esés, 20s alatt teljes lemerülés egy izzótól nem lehet.
Valahogy úgy kellene működjön, hogy a terheléskor hirtelen esik pár tizedet, majd azt az értéket tartja jó ideig, terheléstől függően, de egy izzónál ez nem másodpercekben mérhető érték kell legyen.
A 14,7V kicsit sok, bár most jön a hideg idő, de nem kellene 14,4V fölé mennie, hacsak ez nem annyira új autó, ami már egészen másképp kezeli a töltést...de akkor ahhoz olyan akkunak is kell társulnia.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz flegga92 #5416 üzenetére
Akkor ez már ilyen töltésű, de a sima akkuk nem szeretik állandóan a 14,4V feletti töltést, nem AGM volt a gyári véletlenül? A csapágy okozta túltöltés is érdekes nekem...
Terheletlenül a 12,6V tökéletes. Az 55W terheléssel fél perc alatt 9,3V nagyon nem az. Ha folyamatosan megy le közben, akkor gyenge, elhasználódott, szulfátos, ha van egy ugrás 10V környékén, akkor cellazárlat is lehet.
Gyári akkunál a 2 év elég karcsú, kaphatott rendesen, mostohák a körülmények. 2 éves az autó?[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5445 üzenetére
Láttam már olyan akkutöltő vezetéket, ami miatt majdnem leégett a garázs. Az illető rácsíptette az akkura, bedugta és otthagyta. Semmit nem csinált rosszul. A töltőnek nem gond a zárlat, vagy okos és leold a védelem, vagy öngyógyulós biztosíték van benne, vagy sima és az megy ki. Viszont az akku felől nincs védelem. Ez egy konstrukció hibás töltő széria, ma is kapható, időzített bomba. Álló kivitel, műanyag ház, alul jön ki a vezeték, de a doboz lába kicsi. Így folyton törik a kivezető nélküli vezeték. Egy idő múlva meg keményedik a szigetelés, eltörik, előkerül a csupasz réz. Aztán ez összeér és az akku felől zárlat, aminek ez nem pálya, szigetelés megolvad, majd elég, amíg izzik a vezeték. Ha szerencsés, akkor hamarabb elhiccen az amúgy igen karcsú keresztmetszetű huzal, ha nem, akkor pech.
Sok néven fut, van LED-es árammérős és mutatós változata is, a doboz szinte ugyanaz és az idióta alul kivezetés is.Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen