Új hozzászólás Aktív témák
-
konci79
őstag
válasz molnarpeter #7100 üzenetére
Gondolom egy alap Globál töltőnél jobb, azért vettem. Legalább látom mennyire van feltöltve, a Globál mutatója mindig csak 3/4-ig ment fel, meg melegedett az akksi is.
-
ddsteel
aktív tag
válasz konci79 #7101 üzenetére
SZerintem teljesen jó töltő, főleg 3 év garival. Lehet, hogy nincs benne recond mód az a régi akkukat szulfátlanítja, de ahogy itt olvastam korábban, ahhoz egy külön szulfátlanító gép. jobb. Elvileg akármeddig rajta lehet hagyni csepptöltésen, olyan 13,1V körül tölt (szerintem) csepptöltésen.
-
ddsteel
aktív tag
válasz konci79 #7103 üzenetére
Hát ahhoz, hogy elindulj vele, biztos elég. Elvileg akkor van vége, amikor csepptöltésre vált (illetve talán kicsit még akkor is tölti), ami 13-13,1V körül van. Ha így nézed, még nem fejezte be. Én hagynám rajta, amíg teljesen fel nem tölti. Azt akartam írni, jó nagy akku lehet, de visszanéztem és csak egy 45Ah-st írtál. Így ez nekem kicsit fura. Főleg az előző napi 17 órás töltés után. Majd az okosabbak is hozzászólnak talán, nekem ez nagyon sok töltési időnek tűnik egy ilyen kis akkuhoz. Vagy hagyd abba a töltést, pihentesd pár órát az akkut és mérj rá a feszültségre. Persze kérdés, ha az érték jó is, mit csinál egy ilyen akku terhelés alatt. De az is lehet, hogy semmi baja, én sem értek hozzá, csak ez a töltési idő tűnik nekem a tapasztalataim alapján soknak egy ilyen kis akkuhoz.
[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
válasz ddsteel #7104 üzenetére
Régi töltő biztos nem töltötte fel teljesen, meg ritkán is használom az autót, ráadásul dinamós is, plusz talán 5 év körüli akksi.
Mostanában csak 2 hosszabb kirándulás volt, 100-120 km egyhuzamban de amúgy általában heti 2x4 km- t megy(anyósjárat gyerekkel hétvégén), vagy még annyit sem. Nyilván nem ideális használat az aksinak, gondoltam tél előtt megettem rendesen. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz konci79 #7103 üzenetére
Nekem a 4-es van, és szuper kis töltő!
Felmegy szépen 14,4V-ra, ott visszaesik 13,1V-ra, és ott csepptölt!
Nekem nem is emlékszem, hogy volt e 12 óránál hosszabb töltésem a 3-4 év alatt! Hetente töltöm! 72Ah-s aksi!Nem lehet, hogy az aksinak baja van? Én azért pihentetném 24 óra után, és folytatnám másnap, és a töltőről levétele után 24 órával rámérnék, mert ez így nagyon furcsa!
Szerk.: 14,5V-nál jár? Hópihe módban van?
[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
válasz molnarpeter #7107 üzenetére
Zárt akku, semmi sem látszik. Most reggel 13.1 volt, mikor rátettem megnézni.
Az autó jelnél a töltő feszültséget mutatja? Mert ott volt este 14.6, mikor tovább nyomkodtam a gombot, egyik helyen csak az akksi jel volt, és asszem 13.9-et írt( ahol most reggel 13 1-et). -
Brogyi
senior tag
válasz konci79 #7112 üzenetére
Sajnos a dinamó nem a legjobb, és tetézi a bajt a feszültségszabályozó. Nem úszod meg a töltő használatot.
A garázsodban mindig használd a töltőt, így nem lesz meglepetés. Ezt főleg télen tartsd szem előtt.
Ahogy írták a fiúk a töltési idő kicsit hosszúnak tűnik. Ez azért nem jó jel. Használd egészséggel a bogarat, és az új töltőd.
Talán érdekes lenne egy gyors teszt valamelyik kínai csoda teszterrel. Az indítóáram elég jól jelzi, hogy mennyi van még az akksiban. Ha Budapesten laksz én felajánlom a segítséget. Ez kb. 5 perc. Ha pedig messze laksz akkor valaki innen talán tud segíteni egy mérés erejéig. -
konci79
őstag
Működik rendesen, csak gondoltam veszek egy "normális" töltőt. Ennél drágábban nem éri meg venni, mert annyiból kijön egy új akksi is.
Ha meg annyira megmakkan hogy nem indít, akkor szintén új akksi.
Amúgy Nyíregyháza.
Pár éve már megvolt az autó, sose foglalkoztam az akksival, bírta , töltőm se volt. Asszonnyal akkor még nem rég voltunk együtt, és elvittem egy bogár találkozóra.
Hátsó ülés, meg a csomagtartó is telepakolva sátortól kezdve mindennel ahogy kell. Beülünk, indítanám, meg se nyekken.
Bogárban az akku a hátsó ülés alatt van... Taxi, irány akksit venni, vissza, és kezdődött a kipakolás hátulról, jó móka volt[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Mint töltő azonos mind a kettő. A "melyik a jobb" kérdésből azt látom, hogy neked az olcsóbb.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Uyuarasy #7095 üzenetére
Jó a gondolatmenet EFB-hez a hópehely mód kell, de igazából az alap autós lehetőség sem okoz gondot, csak nem feltétlenül 100%-ra tölt (bár e ezeknek amúgy is kicsit magasabb szokott lenni a feszültsége). Találkoztam én is Panasonic akkuval szintén Mazda 6-ban, korrekt minőségűnek tűnt, csak túl lett merítve később, az meg nem függ a gyártótól
-
embe
nagyúr
Két hónapja érdeklődtem, hogy van-e tapasztalata valakinek egy ilyesmi töltővel. Akkor elég jó áron volt.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Zoli bácsi
őstag
Hali! Ma megint úgy jártam, hogy hazaértem kocsival, bejártam az udvarra. Még megyünk vele, szóval ház udvarán maradt, kulcs benne. Kiszálláskor semmi figyelmeztetés, egy k..tt visszajelző nem jelzi hogy rajt maradt a világítás, 55W-os halogének. (Suzuki Ignis 2004). Egy, de inkább másfél óra múlva tűnt fel, hogy világítanak a halogének. Gyorsan lekapcsoltam, indítottam próbaképp, rendesen tekert az önindító, bejártam a garázsba (konnektor miatt) és feltettem a LIDL-es töltőre, az a piros 5000ft-os ami most is van akcióban.
12,5 V-ot jelzett. Már öt és fél órája tölti, egy csík töltöttség volt mikor kezdtem, már háromnál tart (négyből), szóval még nincs tele.
Megnéztem, nevenincs valami Power aksi, 50AH, 2017 szeptember van belekarcolva, szóval 3 éves. Elsősorban meg vagyok lepődve, minimum egy órát állt világítással, de inkább másfelet, és nem merült le.
A kérdéseim, a hozzáértőkhöz:
- Nem károsodott az akku elvileg ugye, mert tudom ha lemerül teljesen, az nem jó neki..?
- Akkor ez az akku még elég jó karban lehet, ha jól gondolom.....?
Megy szerelőhöz jövő héten olajcserére, beszélek vele, vagy utánanézek hogyan lehetne bekötni egy visszajelzőt a világításnak, ha már gyárilag nem tettek bele. Mindig az udvaron marad rajt, mert ugye bent hagyom a kulcsot, ha a kulcsot kihúzom, akkor sípol. -
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #7125 üzenetére
A 12,5V még majdnem teljesen feltöltött akku, nem került mélykisütésre, semmi gondot nem okozhatott. Az Electric Power a Jász terméke, mezítlábas autókba teljesen jó. Az akkud valószínűleg rendben van még.
Autóalkatrész boltokban kapható ilyen visszajelző, 2 szálas. Az egyik megy a fényszóró plusszára, a másik az ajtónyitó gomb testjére. Ha fel van kapcsolva és kinyitod a vezető felőli ajtót, akkor sípol. Ha jól rémlik a Suzukiknál diódázva vannak az ajtókapcsolók, a vezető felőli le van választva, azért csak arra fog jelezni. De ez jó lesz így neked.Üdv Inhouse
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Inhouse #7126 üzenetére
Köszönöm!
Van ilyen sípolós jelző gyárilag az Ignisben, jelez ha ajtót nyitok, és rajt a világítás. Sajnos csak akkor jelez, ha kiveszem a kulcsot.... Nem tudom mi értelme van hogy így csinálták, illetve miért nem építettek bele egy visszajelzőt a tompítottnak is (Távolságinak van).
Szerintem rajtam kívül sokan ráfáznak, saját zárt udvarán bent hagyja az ember a kulcsot.
Azt hiszem az lesz a legegyszerűbb, ha arra rákeresek, hogyan lehetne ezt a jelzőt úgy átkötni, hogy akkor is jelezzen ha benn a kulcs. Vagy egy visszajelzőt betenni valahova. Érdemes lesz megcsináltatni, mert ugyan 17 éves lesz az autó, de pár évet még kibír. Újan vettem, egytulajos, 120e. km. Bevittem elő műszakira, azt mondták semmi nem kell rá, bár még volt egy hónap, mondtam ha itt van, akkor műszakiztassák. Elvittem egy karosszériáshoz, otthagytam, nézze át, javítsa ki ha kell... Kifújta az üregeket, azt mondta semmi rozsda, még 10 évet elmegy.... Nézegettem fiatalabb használt autókat, hogy beviszem ezt kereskedésbe, és kihozok egy fiatalabbat, meg ráfizetek 1-1,5m forintot. Az a baj, több lenne a kilóméter mint az enyémbe..Meghagytam, kap új 4 évszakos gumikat holnap (télen nem nagyon van használva)akku letesztelve... aztán kap még pár évet.... -
tibcsiworld
aktív tag
válasz Zoli bácsi #7125 üzenetére
Ilyen helyzetben a feszültség gyakorlatilag semmit nem mond! A startolás miatt leesett, de járt a motor, így töltött 14,4V-al, ha jó a generátor.
Aksifesz leghamarabb nyugalmi állapot utáni 12. órában mutat valamiféle értékelhető értéket, de inkább 24 óra után! Én ezt tapasztaltam!
Nekem már 4-5 éves az akkum, és töltés utáni másnap mérek rá (de a motorháztetőt előtte nap nyitottam, mert ha be kell nyúlni az autóba, központi, .. már esik a feszültség! / azóta van az akkun bluetoothos mérő, így mobilon látom) Nekem 12,5V-ig leesik 4-5 nap alatt, és akkor töltök rá, ha még akkor sem kell az autó!Szerintem ez után simán indult volna másnap Neked, és visszatöltött volna a generátor, ha mész 10-15km-t zsinórban!
-
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #7127 üzenetére
Pedig régen a Suzukikban már akkor is sípolt, ha kinyitottad az ajtót és a kulcs benne volt, még világítás sem kellett hozzá...mindig variálnak.
Üdv Inhouse
-
a_tesz
Korrektor
válasz Inhouse #7129 üzenetére
Pont ez a baj, ha jól értem, benne hagyja a kulcsot, de akkor külön nem sípol a világítás miatt folyamatosan, csak a kulcs miatt szakaszosan. Ha kivenné a kulcsot, sípolna folyamatosan.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
félisten
válasz Zoli bácsi #7127 üzenetére
Én már azt sem értem, miért nem oldják meg úgy, hogy mikor leállítod a motort, leveszi a világítást helyzetjelzőre. A régi passatom ilyen volt. Most a corsa csak sípol, ha rajt a világítás és kinyitom a vezetőoldali ajtót. Igaz akkor is, ha bent a kulcs (bár ebben nem vagyok biztos, kipróbálom), a lényeg, hogy álljon a motor. De a tompítottat miért nem veszi le? Semmilyen élethelyzetben nincs arra szükség, hogy leállított motor/levett "gyújtás" mellett a tompítottnak világítania kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
Helló
Nem teljesen a topic témája, de hátha.
Milyen akkumulátort vegyek (milyen márka) 1.5dci Clio2-be?
A jó ár/érték arány fontos.Thx
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
veze
őstag
válasz Predator2 #7132 üzenetére
én az exide akkukra esküszöm, az van a kocsiban is ( most ötödik éves de nem ugy néz ki mint ami haldoklik, auto: diesel 2.0 az van a hondában is, AGM( motor)
mondjuk 5 év után ha már cserére kerülne akkor se panaszkodhatok.
Persze ha a Te autod start/stopos akkor lehet más kell oda.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz Predator2 #7132 üzenetére
Elsőre talán nem a márkát kellene nézni, hanem, hogy milyen típus való bele. Start/stop-os? Ha nem, csak egy sima kis autó, akkor egy JP Electric Power is megteszi, ár/érték arányban jó. Bármelyik akkunak a kedvező üzemeltetési körülmények mellett nő csak az élettartama.
Üdv Inhouse
-
zeltam
tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy egy használt jó állapotú 12V/7,2Ah-ás riasztó akkuval hányszor lehet egy mobilt feltölteni egy ilyen töltővel? [link] Hogyan kell ezt számolni?[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Csodák nincsenek.Jó esetben kétszer töltheted fel a telódat. Minden mai mobil 4000mAh és 4500mAh között van. Általában nem csontra merítik a telót. A 7,2Ah az csak 7200mAh. Igazából nem illik, vagy tévútra vezet ha Ah-t vagy mAh-val számolsz.Wh, vagy mWh az a valóságot méri mutatja. Minden jó, vagy jobbb minőségű USB-s műszer mutatja a Wh-t. azt nézd. Ne feledd el azt írtad az akksiról, hogy használt. Tehát már kevesebb mint 7,2Ah. Akkor DC-DC átalakítónak is van hatásfoka. Ott is veszítesz. Szóval lehet, hogy 2x se.
Melegen ajánlom, hogy ne az Ah-t nézd, mert becsap. Valamelyik telefonos topikban már írtam róla, mert nem értették. -
-
veze
őstag
válasz Predator2 #7139 üzenetére
árban biztos van különbség.
JP [link]
Exide [link]
nekem ez van Exide [link] (57 vélemény)
vagy lehett volna ez JP [link] 33 vélemény
érdemes a vaásárlók által tett megjegyzések között is olvasgatni... a népitélet nem hazudik[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Predator2 #7139 üzenetére
Szvsz kicsit olyan az akku, mint a DPF, okozati hiba... Nálunk saját hatáskörben van 7 akkut kérő jószág (1.0 kétütemű Wartburgtól 7.4 dízel traktorig*), mellé Aldi okos-, békebeli nagyobb-, és 3 csepptöltő. Megfordult pár használt és ismeretlen történetű akku is a portán, de nem tudnék problémásat megnevezni egyik közül sem. Olyan volt viszont, hogy rajta maradt a lámpa valamin, és leszívta, na az rendesen oda tud döfni - márkától függetlenül Pár ilyen alkalom után kuka. Mondjuk ez kicsi mintavétel, de bukkant fel korábban a topikban akku boltos, emlékeim szerint átlagosnál nem rosszabb hibaszázalék és a feltüntetettnél jellemzően magasabb kapacitás volt a tapasztalat. De ha olyan akku kell, amit könnyű garanciázni, akkor az Unix A.Z nem rossz, 2 évet adnak rá, és minimális vizsgálattal veszik vissza, szóval gyakorlatilag egy lemerült akku már hibásnak mutatja magát... All in all, tartósabb egy olcsó akku és mellé egy néhány ezer forintos töltő, mint egy annyival többe kerülő akku, szerintem. Ha jól rémlik, barátságosan méretezett az akku helye nálad, kb 2 literes dízelekhez szokott 70 Ah körüli akku járni, ez mindenképp pozitív élettartamot nézve (Fiorino 1.3 Multijet pl 45 Ah-s akkut kap gyárilag, szegény 1-2 évesen le is merült, mikor többet kellett állnia cégnél).
*Abban a gépben pont egy 90 Ah-s friss ropogós Jász gyártmány van, ősszel beindult vele, most jön az első tél, kíváncsi leszek ez már csak szórakozás, gyárilag az hiszem 2 ilyen van benne párhuzamosan, de ez az egy most a legjobb állapotú, nettó többet tud a fáradt nagyobbnál. -
Inhouse
őstag
válasz Predator2 #7139 üzenetére
Mormogás on:
Nem ismerem a te hallomásaid, az én kezem alatt eddig csak pár ezer darab ment át, így lehet, hogy nem annyira mérvadó a véleményem. Meg mi nem ránézésre mondunk véleményt, hanem maradi módon mérünk, kérdezünk és így állítunk fel diagnózist, ami nem mindig egyezik a szakértő ügyfél meggyőződésével.
Morgmogás off1% alatt van a jogos reklamáció, talán 10éve áruljuk őket.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
félisten
válasz Predator2 #7139 üzenetére
Én német caripar akkut vásároltam az autómba, 33 ezer ft volt a 75ah-s. Két év szerviz garanciás volt akkor, ezt ajánlották az opel szervizben, ők rendelik kintről. Azt mondták rengeteg garis problémájuk volt az unix/bárdi által forgalmazott akukkal, így átálltak erre. A gyári 45 ezer ft lett volna, gondoltam kipróbálom ezt.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
Aldiban 10,22-től kétféle töltő is lesz kapható.
-
Zoli bácsi
őstag
Jász akkura plusz egy elégedett tulaj, pár hozzászólással előbb leírtam hogy miért.
Ha már így a típusokról van szó, új Piaggio Liberty robogómban gyárilag ez az akku van, nem igazán találok semmit a típusról. Persze, nem nagy érvágás egy robogó aksi, csak kíváncsiságból kerestem rá. Már 25-30 éve nincs motorom, akkori tapasztalat hogy az MZ-k, Simsonok akkuja(6V) ha két szezont bírt, akkor már örültem. Ez egy szezonon túl van, kiszereltem, már nem ülök két kerékűre idén, kazánházba elteszem, és úgy kéthetente fél napra motoros csepptöltőre (Valami Optimate 4) ráteszem.
Ez van gyárilag a Piaggio robogóba. Szerintetek milyen minőség lehet?:
-
DigitXT
félisten
Ne vedd kötekedésnek, de még ez sem igaz, a teló nem 5V. Az csak az USB...
Ezt pl. a P30 Pro-ra keresve találtam (nem saját fotó, nem kivehetős az akkuja):
3.82V névleges. AIDA64 szerint most 57%-on 3.883V, ami nagyjából hihető...Szerk: véletlenül lett új HSZ, a linkeltre akart válasz lenni, csak ki voltam lépve...Szerk2: amúgy igen, megadják a Wh-t is, az többet mond a fesz ismerete nélkül.
Szerk3: úgy látom, a kolléga még a "hogyanra" nem kapott egzakt választ.
Egyszerűen össze kell szorozni a névleges értékeket: aztán a gyakorlatban már
lehetnek eltérések konverziós veszteségek miatt, de elméletileg az a 12V/7.2Ah
akku tud 86,4Wh-t, ami ~5.4x-ese a példának hozott P30 Pro kapacitásának.
De persze minél használtabb az akku, annál kevésbé tudja a névleges értékeket.[ Szerkesztve ]
-
ginola
addikt
Az Aldis töltő esetén le kell csatlakoztatni a kocsi vezetékeit a töltéshez?
Illetve 5 e Ft körül van ennél jobb választás? -
Zoli bácsi
őstag
Én soha nem szedtem le, autót, motort, mindent beépítve szoktam tölteni. Van egy motor akkuhoz való töltőm (Optimate 4), ahhoz adtak egy kábelt, aminek a csatlakozója kívülre felszerelhető, gumidugóval védett, hogy beépítve tölthető legyen az akku. Hallottam olyat, hogy lecsatlakoztatva kéne tölteni, de nem volt soha gondom vele.....
Nekem a Lidl változat van, szerintem ugyanaz, mint az Aldi-s nem hiszem hogy ennyiért van jobb. A motoros töltőm, amit fentebb írtam, tíz éve került 14e. forintba, és úgy tűnik a LIDL-es többet tud..
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Elektromos cigaretta 🔞
- Politika
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Hardcore café
- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest