Új hozzászólás Aktív témák
-
PDA_FAN
tag
Ajánlom a téma iránt érdeklődők figyelmébe a Plugshare térképét. Ott, ahol autópályán, országúton is 25-30 km-enként van villámtöltő, működik a kis hatótávú villanyautókkal utazás hosszabb távra is. Magyarország még nem ilyen. Itt az emberek a 300 km körüli valós hatótávot legalább elvárják egy villanyautótól. Ráadásul 50 kW-nál nagyobb teljesítményű villámtöltőből alig van.
Továbbá a cikkből kimaradt néhány műszaki szempont:
Kisebb aksit általában kisebb teljesítménnyel lehet tölteni, ami nem a 0-100% töltés idejére vonatkoztatva érdekes, hanem hogy 100 km-nyi hatótáv mennyi idő alatt tölthető bele. A nagy akku itt jelentős előnnyel bír.
Nagyobb akku élettartama várhatóan nagyobb lesz, feltéve, hogy kevesebb töltési és lemerülési ciklussal jár adott távolságon, mint a kisebb akku. Ez persze csak akkor igaz, ha nem egy 35 kWh fogyasztású nagy dögről van szó, ami a 90 kWh akkuval is csak kisautós hatótávra képes.
-
PDA_FAN
tag
Azt hiszem, a fékpedál kontra generátor üzemmódot kiválóan leírja Karotta a Porsche Taycan tesztjében (mellesleg a hibrid Prius is a fékre lépve először generátor üzemmódba kapcsol, pedig az nem is tisztán villanyautó):
"Muszáj átlépni a fékpedálra, ami persze ilyenkor még nem a hagyományos féket aktiválja; a Taycan 270 kW-tal tud lassítani és visszatölteni a villanymotorjaival. Ezzel most nehéz mit kezdeni, de illusztrálom. A jelenlegi 911-es Porsche 3,4 literes boxermotorjának csúcsteljesítménye 261 kW. Az kb. 350 lóerő. Vagyis a Taycan úgy tud a fékeinek a használata nélkül, elektromosan lassulni, mintha egy padlógázon nyelezett 911-es húzna minket visszafelé. Ezt képzeld magad elé, ha mered! Állítólag az esetek bő 90%-ában nem is csinálnak a 10 dugattyús fékszörnyek semmit, a közlekedésben egyszerűen nincs dolga a mechanikus féknek."
Itt a link: totalcar.hu/tesztek/2019/10/14/porsche_taycan_turbo_s_teszt/
-
PDA_FAN
tag
"En kimatekoztam anno..." - Az értékcsökkenést is kimatekoztad? A jelenlegi használtautó piaci tendencia alapján látható, hogy a használt villanyautóknál nincs az első 2-3 évben az az akár 50% feletti bukó, ami a hagyományos autóknál megvan.
Még egy szempont: nagyon sokan nem csak gazdasági szempontokat vesznek figyelembe, amikor autót vesznek. A legtöbb villanyautó ma már ad olyan kényelmi szolgáltatásokat, amelyeket a hagyományos autók 90%-ában még felárért sem találsz. Például, hogy leparkolsz, és távolról a mobilodon beállíthatod, hogy mikorra fűtse fel vagy hűtse le az utasteret, hogy mire odaérsz, ne jéghideg vagy szauna fogadjon. Van akinek a hangtalan, vibráció mentes üzemmód, a szagtalanság is számít.Vagy a jóval kisebb karbantartás igény: nem kell olajcserékre járni, és szennyezni a környezetet a fáradtolajjal.
Sőt, van, akinek a környezetvédelem is szempont. Mielőtt a troll sereg megrohanna, hadd szögezzem le: megújuló energiából villanyáramot lehet csinálni, kőolajat meg nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Dark Souls sorozat
- LEGO klub
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.