Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Mr K #699 üzenetére

    Másodszor a CO2 kibocsátást drasztikusan kellene csökkenteni

    Már megint te is elköveted azt a hibát, hogy úgy csinálsz, mintha az EGYETLEN környezetvédelmi probléma a CO2 kibocsátás lenne. Nem az. Azt a problémát, hogy az autók a városok levegőjét szennyezik, az elektromos autók tényleg elég jól megoldják, ahogy a zajszennyezést is.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Rolly

    veterán

    válasz Mr K #699 üzenetére

    Miért melyik a zöldebb?

    Elektromos:
    - gyártásnál jelenleg több CO2 kerül a levegőbe
    - 40-60e km után visszahozza 1-1 autó a kezdeti többletet a diesel / benzineshez képest
    - magyar áram mixszel nézve és 20 kWh átlag fogyasztással (ez wltpnél 20%-kal magasabb fogyasztás körülbelül) 60 gr CO2t bocsát ki... 10% töltési veszteséget és 10% szállítási veszteséget nézve ez 72 gr / km CO2
    - nincs fékpor

    Diesel (benzines):
    - gyártásnál kedvezőbb CO2
    - évenkénti olajcsere és olajszűrő csere
    - fékpor
    - adblue és fap adalék (dieselnél)
    - gyári adat szerint (308-as 1,6 hdit ismerem) 100 gr CO2 kibocsátás jut 4,1 liter átlag fogyasztásra (wltp szerint) csakhogy a mi autónk átlag 5,6-ot fogyaszt azaz valódi 136 gr.
    Ehhez még hozzájön a finomítás, kitermelés, szállítás CO2je (ugye az áramnál kb mindent számítottunk)

    Tehát kijelenthetjük, hogy magyar árammix alapján 40-60e km után fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak. Egy autó átlag élettartama alatt 300e km-t megy.

    Pár kérdés:
    - az áram lehet zöldebb és várhatóan zöldebb lesz?
    - mi van ha teljesen megújuló áramról töltöm?
    - várhatóan egy mai diesel / benzines autó 3-5-10 éves korában mennyivel rosszabb kibocsátási értékkel bír majd a kopás - esetleg kiherélt katalizátor - miatt?
    - mi az egyszerűbb a szén erőmű helyére sokkal kisebb CO2 kibocsátású biomassza vagy gáz erőművet telepíteni? Vagy minden Euro6-os dieselt még kisebb kibocsátásra erőltetni (ami már most sem tartható és kivitelezhető)

    Ja és továbbra is csak a CO2-ről beszélünk a többi káros anyagról nem (ahogy például azzal sem számolunk, hogy négy fékbetét (60-70e kmenként) illetve féktárcsa csere 120-150e km után mennyi CO2... ahogy az olajcsere ....

    #7008th
    én ilyen esetben vinnék magammal egy elektromos rollert :)

    #701Donki Hóte
    nagyságrendileg 200 kmt tud megtenni 130-as tempót tartva... Bár BP belváros - Sopron távot feltehetően pont kibírna 130-cal (mert ugye az út egy része nem autópálya), de biztonság kedvéért egy pisi energiaital töltésre megállnék. Mostani időjárás alapján kibírná a kalkulátor szerint pedig tél van amikor többet fogyasztanak az e autók (értsd 16-os átlag helyett 18-20-at)

Új hozzászólás Aktív témák