Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #1356 üzenetére

    oks kíváncsian olvasom, de jobbat nem tudsz a nappal töltött EVnél ugye ott helyben megtermelt áramnál akkuba kb 90% hatékonyság elérhető :) ... míg a mesterséges üzemanyagnál kapásból lesz 60% veszteség amikor elégeted egy belső égésű motorban...

    még akkor is az EV nyer, ha egy köztes akkuban tároljuk és onnan áttöltjük az autóba többszörös transzformációval is 70-75% lehet a vége a villanyautónak :)

    #1357 tha_answer:
    semmi ellentmondás nincs a kettőben amit írtam. Kötözködésed és vergődésed kezd átmenni a szánalmasba :P ... Elektromos autóban (kis nem Taycan) mindig ott van a 250-300 nm nyomaték (típustól függően)... ezzel szemben a Tycan "még nagyobb nyomatéka" 1050 nm
    Diesel benzines esetén bizonyos fordulaton van nyomaték csúcs... mikor már a turbó felpörög... ami azért messze nem 1000-es alapjárat környékén van :)

    #1358sheratanth:
    azt se felejtsük el, hogy a belső égésű egyenes irányú mozgást és energiát alakít át forgó mozgásra míg az elektromotor forgómozgást hoz létre... Emiatt sose lesz hatékonyabb a belső égésűmotor egy elektromotornál

    #1359csfoldi:
    csak ilyenkor azt felejtitek el, hogy 1 a mátrai erőmű hamarosan le lesz állítva és helyét modernebb megoldás veszi át... és az energiamix minimális %-át adja szerencsére. A Magyarországon telepített 8-9 GWh maximális kapacitásból csupán 1 GWh, jelenleg 3,5 GWh termelt áramból csak 500 MWh-t termel úgy, hogy paks egyik blokkja áll...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák