Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Boond

    addikt

    Elég lenne magyar nyelvű ügyfélszolgálat, a panaszok kb 90-95%-át biztosan kezelné. Mert tudtommal leginkább ezzel van gondja az MNB-nek. a fogyasztóvédelmi szempontokkal. (jogilag ugyanis ugyan úgy nyújthat pénzügyi szolgáltatásokat, mint más, max a hazai bankok próbálnak nyomást kifejteni, ahogy pl Portugáliában is hallani ilyesmiről - tehát féltik a pozíciójukat).

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Tapsi #11 üzenetére

    Ez egyébként érdekes kérdés, mert ha pl Ausztriában, Szlovákiában nyitsz egy bankszámlát, azt sem fogja hazai betét biztosítás védeni. Hova tovább, ott is osztrák, szlovák stb nyelven tudsz reklamálni.

    A különbség talán annyi, hogy betudsz menni egy bankfiókba, esetleg feltudod őket hívni. (mondjuk a revolutnak is van telefonszáma, csak az nem lenen olcsó mulatság, de ez ugyan úgy áll a másik két példára...)

    Így az aggályokat a magyar nyelvű ügyfélszolgálat oldaná meg igazán - ha bankot nem is alapítanának, ez simán lehetne egy kompromisszumos megoldás.

  • Boond

    addikt

    válasz pete_21 #14 üzenetére

    Több közleményben fogyasztó védelmi okokra hivatkoztak. Hivatalosan ez gond.

    "Ennyi, bankadó, tran illeték, sima nyereség adó, itteni munkaerő és annak adó és tb vonzata."
    Egyébként a magyar nyelvű ügyfélszolgálatot sem kötelező Mo-n üzemeltetni. De van magyarországi központ is, így ez nem lenne akadály.

    " A bankadó és tran illeték bevezetésénél pontosan ezekkel a hatásokkal számolni kell(ett volna) ott nem meglepő ha el akarja kerülni egy szereplő ha erre van mód."
    Amúgy a Transferwise, az pl nincs cseszegetve. 2 oka is van:

    1. Van magyar ügyfélszolgálat
    2. Ők nem bank, csak egy pénzforgalmi intézet.

    - Tehát a hazai bankrendszernek, kisebb kockázatot jelentenek. Egyébként érdekes dolog, hogy míg a wiset, kb 2011 körül alapították, addig a revolutot, csak 2015-ben, mégis hatalmas a különbség ügyfélállományban.

    Nem véletlenül írtam, hogy ezzel a lépéssel, ezt rövidre tudnák zárni.

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Peat;) #15 üzenetére

    Szerintem sok olyan cég van, ami itt nyújt szolgáltatást, még sem fizet itt adót. Feltételezem a Facebook, a Google, a Paypal stb is ilyenek.

    Itt inkább az a gond, hogy a piacot ezek a cégek felforgatják. Ezért a bankoknak is lépniük kell... és emellett próbálják "lenyomni" a konkurenciát. A gond, az, hogy a fiatalabb korosztály, már inkább ezekre nyitott pl. A jobb és egyre megbízhatóbb szolgáltatás esetén pedig más generációkban is találhatnak ügyfeleket... ami a bankoknak veszteségként jelenhet meg, persze nem gondolnám hogy éhen-halnának... max kisebb lesz az a profit...

    Egy 2017-es MNB jelentés alapján legalább 1 millió lehetséges ilyen ügyfél van, most min 5-6 százezer ügyfél közé lehet tenni a Revolut felhasználói számát, pár éven belül akár elérheti hazai szinten is az 1 milliót. Ami már nagy bank - hanem a legnagyobb hazai ügyféllel rendelkező bankká teszi céget.

    Ebből a szempontból, vmelyest érhető az aggodalom... Másfelől viszont biztos, hogy van más is mögötte pl különböző érdek csoportok (bankok) érdekei. És ez nem hazai jelenség, Portugáliában ugyan úgy ágálnak ez ellen az ottani haza bankintézetek.

    Azzal, hogy lenne hazai leánybank, lehet egy csomó előny elveszne, megdrágulna.
    Viszont ügyfélszolgálattal, előnyök megmaradnának, és panaszok is kordában tarthatóak, kezelhetőek.

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Ed_007 #25 üzenetére

    Tudtommal, egyébként kb mindenki azt javasolja, hogy azért ne bankként tekintsél rá. Ne tárolj ott túl nagy összegeket, ne kérd oda a fizetésed stb... Normális keretek között használva viszont viszonylag kicsi az esélye, hogy komolyabb gondod akadna - remélhetőleg.

    Az pl szerintem túlzás, hogy otthoni bankszámládat feladni... (no meg eleve vmiről fel kel tölteni). A végletek nem jók, nem ajánlott az biztos.

    Ettől függetlenül itt a fórumban is vannak jó páran akik több 10 milliós tranzakciókat hajtogatnak végre... de ők pl nem utcáról beestek és elkezdtek ezzel foglalkozni... átlag Jóska, meg lehet ezt szűri le.

    Pont az ilyen és hasonló problémákat lehetne kezelni, magyar ügyfélszolgálattal majd... szerintem egyébként előbb utóbb lesz is. Idén pl több más nyelvű ügyfélszolgálat elindulása pl német, asszem legyen litván is be van jelentve többek között... Panaszok nagy részét szerintem így rövid úton korrektül lehet kezelni.

    Hazai leánybank sem egy elvetemült ötlet... de annak ára van, egy részt a töke, amit belekel rakni, másrészt, a hazai törvények... és úgy már kevésbé lesz vonzó. Egy ügyfalszolgálatot fenntartani még mindig jobban megérheti nekik.

    "Itt is hasonló lehet a helyzet: az állam/MNB nem tud úgy ellenőrizni, mint egy hazai bankban,"
    Annak idején az MNB kapott értesítést, hogy gáz lesz ez figyelmeztessék a bankot/lakosságot... De az akkori vezetést, finoman szólva sem érdekelte. Sőt anno propagálták, terelték az embereket az euró, jen stb felé. A magyar hitelek drágításával többek között...

    Itt azért nem ez a helyzet. Ugyan úgy van jegybanki felügyelete a Revolutnak, csak nem az MNB hatásköre.
    De kb amit írtam feljebb, szomszédos országban nyitsz egy bankszámlát, ott sincs hatásköre az MNB-nek, ott is a helyi pénzügyi felügyelet foglalkozik vele.

    Mind a két oldalnak amúgy egyszerre igaza is van, meg nem is. Csak nézőpont kérdése.

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Ed_007 #25 üzenetére

    "Itt is hasonló lehet a helyzet: az állam/MNB nem tud úgy ellenőrizni, mint egy hazai bankban, nem tudja pl. auditálni az informatikai hátteret olyan mélységben, mint egy hazai banknál,"

    De a Litvánjegybank és felügyelet viszont igen. Az európairól nem is beszélve.

    Szerintem pl teljesen jogos, hogy erre felhívja a figyelmet, a magyar jegybank, eddig oké. A fogyasztó védelmi rész is oké. A hazai leánybank az az ami már egyéni egyezségen múlik, mivel erre törvényi ok nincs. Tehát nincs kényszerhelyzet.

    "(már ahol a mastercard működik, pl az amerikai kontinensen idegenekedve figyelik, hogy az meg micsoda? :) )"
    Működik ott is, csak max nem a revolut, esetleg nem betéti kártya, hanem hitel.

    "Emellett a Revolut még mindig nem nyereséges, nincs valódi üzleti modell,"
    Elvileg ez nem valós információ (már). Legalábbis, az egyik rádióban nyilatkozott, a fintechzone főszerkesztője, és az alapján, már volt nyeresége is. - De nem néztem jobban utána, nem olyan túl régi az interjú... pont ennek kapcsán került szóba, hogy ezt trükkösen elfelejtik megemlíteni...

    itt azért zajlik egy küzdelem a piacért...

    Transferwise, viszont nem bank, oda pl több intézet nem feltétlenül fog kiutalni. Elvben hiába nyereséges a wise, ugyan úgy kockázatos, sőt akár kockázatosabbnak is ítélik, pl azért mert semmilyen biztosítás nem vonatkozik rá.

  • Boond

    addikt

    válasz sifarr #36 üzenetére

    "Azt sem látják, hogy mekkora a kockázata, ha egy 2,8 milliós ország egy 16 milliós ügyfélkörrel rendelkező bankot biztosít betétileg. "

    Azt, tudod-e, hogy nem mind a 16- (jelen cikk alapján 18 millió) felhasználóra vonatkozik az a biztosítás? Eleve, csak azokra az országokra, ahol megjelent, mint Bank. Másfelől, önkéntes az átlépés, mai napig van aki nem lépett át, a bank-ba, hanem maradt a Revolut ltd-nél Londoni székhellyel. Magyarul, nem jogosult Revolut összes ügyfele erre, és akik jogosultak, azok sem feltétlenül vették igénybe.

    Ettől függetlenül értem, mit írsz, csak gondoltam akkor pontosítsunk :)

    A hitel, az már érdekesebb téma... és szerintem is kockázatos... de ezt nekik kell felmerniük...

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Alvin76 #37 üzenetére

    "a revolutnak hiába van sok ügyfele, a legtöbb csak pár 10-100ezer forintot tart rajt, "

    Nem tudom, ki mennyit tart rajta... És ki mennyire használja világ szerte, szinten. De biztos vagyok benne, hogy nem mindenki csak ingyenes szolgáltatás erejéig.

    Valamint, ha úgy lenne, ahogy állítod, akkor a Bankok sem tartanék nagy ellenfélnek. Hallasz pl nyivákolást a Transferwise-val kapcsolatban? Annyira nem pl. De egy olyan cég, Bank, ami kvázi, a teljes palettát kínálni tudja, jobb feltételekkel, az már komoly veszélyforrás.

    Egyszerre több érdek, tényező is jelen van ebben a story-ban. Vannak valós, és eltúlzott dolgok is... ezt érdemes látni. Amúgy meg, hogy rajta tartasz akár 0 ft is, az jelenleg semmit sem jelent, mivel nem kamatozik úgy sem.

    Amúgy tévedsz, tudnak. Mivel már bank, és ha a bankba átlépsz, oda már tudnak utalni - vki pont múltkor írt hasonlóról itt vmelyik fórumban. Csak azt nem tudom, hogy euró, vagy forint volt. A Wise-t viszont nem fogadták el, mert nem bank.

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Reggie0 #45 üzenetére

    Vicces, amúgy egy hsz azt kifogásolja, hogy nincs sok pénz a számlán másik az ellenkezőjét... nem túl valószínű, ez az ok. Egyébként a kriptokkal kapcs is szoktak figyelmeztetni (joggal). Vmilyen szinte ez a dolga az MNB-nek. DE biztos, hogy van egy nyomás is, a bankok részéről...

  • Boond

    addikt

    válasz gabor7th #47 üzenetére

    Ez meg már megint nem átlagfelhasználói szint... aki meg részvényeket vesz kereskedik, az meg jó eséllyel már járatosabb ebben a területben... és nem is feltétlenül revoluton vagy csak részben ott tevékenykednek... pl Crytot is lehet venni... de magasabb a díja... van akinek így is jó. pl Revoluton ha jól tudom azaz előny, hogy tört részvényeket is lehet venni...

    Nem foglalkozom tőzsdével, de feltételezem befagyasztás, és hasonló máshol is történhet...

    - Egyébként úgy tudom revoluton nincs is real time a Tőzsdei árfolyamon, hanem időben el van tolva... [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Ivy.4.Ever #55 üzenetére

    Nem keresem vissza, de vmi hivatalos állami szervtől kért összeget, a hozzászóló. Fizetés is több mindentől függhet gondolom.

    Forint, egyébként valóban bajos, lehet... pl pl ha vki euróban vagy dollárban kapja, akkor már egyedi számla száma van.

    "A másik, hogy a revolutnak nincs webes felülete, csak telefonos."
    Pedig van webes felülete... még a súgóban is írtak róla. Két féle képpen lehet használni, vagy egy korlátozott mód, és egy kevésbé korlátozott... viszont 100%-ban, mindent úgy rémlik csak az app-ban lehet talán.... De lényeg, hogy létezik web-es felület is.

    Egyébként a wisenál ilyen tiltásokról nem hallani... de ugyan úgy benne van a szabályzatában. Lehet kevesebb felhasználó miatt... nem tudom...

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz btprg #64 üzenetére

    Erre megy világ...lásd otp reklám

    Amúgy persze, végső soron az is fontos. De ha belegondolsz, régen az emberek, rengeteg aranyat, érmét cipeltek magukkal, aztán jöttek a váltok, és most már eljutottunk az okosórákig. (sőt már van okos fegyver is, ami, új lenyomat olvasós pin kódos, appal müködik)

  • Boond

    addikt

    válasz Major Lion #74 üzenetére

    Gondolom pénzügyi okai vannak, feltételezem kér díjat az alma érte pl...

  • Boond

    addikt

    válasz Tapsi #77 üzenetére

    Mondjuk bármelyik ország bankrendszerének van egy nagy hátránya, a neo bankokkal szemben, még pedig, hogy rengeteg irodát kell fenntartani, az költség. Humán oldalon, rezsiben, bérleti díjban, és eszközökben is.
    Ezek a fúziók is többek között ennek következményei, meg átszervezések.

    Ezzel szemben a Revolutnak ez a költség jóval kisebb... és helyi pl tranzakciós egyéb díjat sem feltétlenül kell megfizetnie.

    (#78) torma99
    "Azóta is az átlag feletti mennyiségben használom (tr. Szám, érték, részvény, etc.) és köszönöm megvagyok."

    Aki normálisan használja, és van előzménye, arra kisebb a valószínűség úgy tudom.
    + Ezt a módszert, számla történet, máshol is használják, használhatják, akár normál banknál. Vagy pl A Telekomnál is kell pl fél éves előtörténet, ha te készüléket akarsz venni... ez sem feltétlenül ördögtől való...

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz torma99 #78 üzenetére

    "Ha esetleg egy ház ára érkezne oda,"
    Ilyesmire a wise-t szokták még ajánlani... de ott is benne van a feltételekben a zárolás lehetősége... ilyent mondjuk vagy készpénzben, vagy hagyományos bank számlára küldenék...

    Azért egy magyar ügyfélszolgálat nem lenne hátrány... szerintem 2022-23-ban ez meg is fog kb történni.

    [ Szerkesztve ]

  • Boond

    addikt

    válasz Reggie0 #84 üzenetére

    Szerintem a ketté két külön terület... az appok, meg ez az egész viszonylag új terület. az internet, meg már jóval régebbi, nem tartom valószínűtlennek, hogy egyszerűbb összehozni, pl régi rendszerekkel.

  • Boond

    addikt

    válasz Major Lion #87 üzenetére

    Nem tudom nem vagyok programozó. Annyi bizonyos, hogy sokáig, nem lehetett pl egy pc-t/windowst összekombinálni, egy android rendszerrel. Lásd pl Chromecast, vagy appok.

    Ez mostanában került inkább előtérbe...

    Másrészt a telefonoknál is, persze létezik oprendszer, meg okos mobil, De a fintech cégek sem épp véletlenül az utóbbi fél évtizedben jelentek meg leginkább, pénzügyi területen. Mert pl korábban nem igen volt rá alkalmas a technológia. (lényegében ezt vettem ki szakértők nyilatkozataiból).

  • Boond

    addikt

    válasz Major Lion #91 üzenetére

    Paypal 1998-as alapítású kb, a Transferwise, pedig 2011-es. Revolut 2015. De évről évre jelennek meg újabbak, tavaly pl a Zen, ha jól olvastam itt.

    Az egy dolog, hogy a jogszabályi környezet mit enged (mint látni pénzügyi cég már 1998-ban is létre tudott jönni)... De (több mint) 10 évvel ezelőtt a mobil környezet, a mobil internet, és sok más is máshol tartott mint ma. Itt sok tényező összeéréséről beszélhetünk.

    Nem elég a technológia elvi lehetősége, el is kell terjedjen, felhasználói szokások változása is kell... a jogszabályi környezet, az ezeken túl van, lévén utólag szabályoz általában. Lásd Drónokat.

    Nem a szabályozás jött létre előbb, hanem maguk a drónok. Ahhoz, pedig kellett a technika, kellett, hogy olyan áron lehessen őket elérni, gyártani, felhasználni. A fintech-ek már egy kvázi kész struktúrára ültek rá. Nagyon más a világ mint 2008-2009,2010, és így tovább... Elég ha megnézed, ma mit tud egy mobil, mi az átlag, és mi volt bő 10 évvel ezelőtt... vagy akár mobil netet, annak felhasználását.

    Ma már sok helyen gigabit van, 10 évvel ezelőtt, örültünk, ha volt széles sáv.

  • Boond

    addikt

    válasz Major Lion #93 üzenetére

    Nem mondtam, hogy ugyan azt nyújtja. De mind kettő banki/pénzforgalmi szolgáltató.

  • Boond

    addikt

    " Annyi, hogy nincs felügyeleti joga a Revolut fölött? Vagy az, hogy káresemény esetén félti a magyar betéteseket a litván betétbiztosítási alap mérete miatt?

    Utóbbinak nincs sok alapja. Az Európai Unió betétbiztosítási rendszere elég világos: gyakorlatilag mindegy, hogy a cég székhelyén illetékes betétbiztosítási alapban mennyi forrás van. Ha csődbe megy egy bank vagy egy Revoluthoz hasonló pénzügyi szolgáltató, mindegyik tagállam betétbiztosítási alapja köteles helytállni attól függetlenül, mennyi forrás van az alapban. Ha a kifizetendő összeg meghaladja az alap vagyonát, akkor több, azonnali forrásbevonási lehetősége is van: jegybanki hitellel vagy épp kötvénykibocsátással napokon belül elő lehet teremteni a pénzt. "

    Érdekes...

    "Európában két típusú betétbiztosítási rendszer van: az ex ante és az ex post. Az előbbi, amilyen a hazai vagy a litván is, lényege, hogy már előre gyűjtenek forrásokat az alapba, hogy kártalanítás esetén azonnal tudjanak fizetni. Az ex post rendszerben viszont – amilyen mondjuk az osztrák vagy a holland – az alap üres és csak a káresemény esetén kezdenek el forrásokat gyűjteni. Tehát az említett két országnál maradva: az osztrák Raiffeisen és holland ABN AMRO Bank helyi

    ügyfelei sem félnek, mert országuk betétbiztosítási alapja jelenleg üres, ha baj van, az alapok bőven tudnak pénzt szerezni.'"

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák