Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Egyetlen apró észrevétel, a GTX 1080Ti tesztben említitek, hogy a CPU 4.0 GHz OC üzemben megy turbo boost nélkül, ez ebben a tesztben a túlhajtás nem kerül említésre.
Jelen teszt:
Processzor Intel Core i7-5960X (3 GHz)
EIST bekapcsolva; C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolvaGTX 1080Ti teszt
Processzor Intel Core i7-5960X (3 GHz) – túlhajtva 4 GHz-en
EIST bekapcsolva; C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolvaMég az RX 580 tesztben is 4.0 Ghz-en ment a CPU. Tudom, hogy későn jött a kártya sietni kellett, de ez azért ugye korrigálva lesz? Vagy elírás? Egyébiránt a részletes architektúra-bemutatót és a tesztet köszönjük.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Hátha..
Vega konfig
Méréseink során törekedtünk arra, hogy a lehető legpontosabb képet kapjuk, amit olvasóink is könnyen reprodukálhatnak, így a játékok beépített benchmarkját használtuk. A tesztek egyik legfontosabb alappillére jól bevált, X99-es tesztkonfigurációnk, mely sokaknak már bizonyára ismerős lehet. Az alaplap egy ASRock Fatal1ty X99m Killer modell, míg a processzor feladatát az Intel Core i7-5960X tölti be, hogy minél többet ki tudjunk passzírozni a tesztelt alkalmazásból. A rendszermemória mérete továbbra is 32 GB. A HyperX Fury típusú DDR4 modulból összesen négy található az alaplapban, így azok négycsatornás üzemmódban, 2666 MHz-en üzemelnek.Ti konfig
Méréseink során törekedtünk arra, hogy a lehető legpontosabb képet kapjuk, amit olvasóink is könnyen reprodukálhatnak, így a játékok beépített benchmarkját használtuk. A tesztek egyik és legfontosabb alappillére jól bevált, X99-es tesztkonfigurációnk, mely sokaknak már bizonyára ismerős lehet. Az alaplap egy Asus X99-PRO modell, míg a processzor feladatát egy fixen 4 GHz-re tuningolt Intel Core i7-5960X tölti be, hogy minél többet ki tudjunk passzírozni a tesztelt alkalmazásból. A rendszermemória mérete továbbra is 32 GB. A HyperX Fury típusú DDR4 modulból összesen négy található az alaplapban, így azok négycsatornás üzemmódban, 2666 MHz-en hasítanak.(#244) antikomcsi: Sebaj, majd RX Nano tesztnél kiderül
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Abu az AMD által jegyzett NCU-hoz kötődő szabadalom, mennyire van összhangban ezekkel? Miben több vagy más.
Scalable computing array
US20140136816Intel gen8-cal:
5.3.4 EU ISA and Flexible Width SIMD
The EU Instruction Set Architecture (ISA) and associated general purpose register file are all designed to support a flexible SIMD width. Thus for 32-bit data types, the gen8 FPUs can be viewed as physically 4-wide. But the FPUs may be targeted with SIMD instructions and registers that are logically 1-wide, 2-wide, 4-wide, 8-wide, 16-wide, or 32-wide. For example, a single operand to a SIMD-16 wide instruction pairs two adjacent SIMD-8 wide registers, logically addressing the pair as a single SIMD-16 wide register containing a contiguous 64 bytes. This logically SIMD-16 wide instruction is transparently broken down by the microarchitecture into physically SIMD-4 wide FPU operations, which are iteratively executed. From the viewpoint of a single thread, wider SIMD instructions do take more cycles to complete execution. But because the EUs and EU functional units are fully pipelined across multiple threads, SIMD-8, SIMD-16, and SIMD-32 instructions are all capable of maximizing compute throughput in a fully loaded system.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Értelmetlen lenne az AIB partnerek mára nem csak VGA-t gyártanak, többen beszálltak az alaplap piacra és táp címkézésbe is, hogy több lábon álljanak gazdagságosabb legyen a gyártás(így is elhullottak páran pl. VTX amit a TUL szüntetett meg csak az XFX-et hagyva meg). Azután, hogy az AMD éppen gazdaságossági okból lett Fabless s a kiváló félvezetőgyártás GloFo-ként kapott komoly arab tőkeinjekciót, nem lenne logikus belevágnia VGA gyártásba. Ugyanígy saját fémjelzésű notebook sem érné meg, sokkal kiszámithatóbb AMD-nek egy fix partner/megrendelő mint pl Apple pláne ha még jól is cseng a név. A gyártást csinálják csak a partnerek.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz huskydog17 #398 üzenetére
Kár hogy csak 1080p felbontáson mérték le, megnéztem volna magasabbal is. Gondolom azért ezen látszik legjobban, mert a memóriamenedzsmentje érzékenyebb lehet ennek az engine-nek az alacsonyabb VRAM és rendszermemória-használatért cserébe. Ezt írja NV oldala róla:
Ordinarily, this level of detail would require gigabytes of system memory and GPU VRAM, but thanks to a highly efficient streaming system Last Light’s world uses less than 4GB of memory, and less than 2GB of VRAM, even at 2560x1440 with every setting enabled and maxed out. More impressive still is the fact that there are no streaming texture errors, or instances of textures visibly popping from low to high quality as the player moves through the world.A tévedés jogát fenntartom.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Malibutomi #433 üzenetére
Legalább működik s bár átlagot nézve egy rossz szavam nem lehetne a pcgameshardware.de-re mert jó teszteket csinálnak, de itt örültem volna magasabb felbontásnak ÉS fogyasztásmérésnek, HBCC ON/OFF.
Apránként szépen bekapcsolnak minden képességet, a nagy kérdés az ki fogja ezeket le/újratesztelni és milyen részletességgel. Igaz amíg hiány van AMD-nek kb. mindegy, de ahogy lesz készlet már nagyon nem.
De ennek a bányász-patchnek nagyon nem örülök, nem segíti elő az árak realizálódását, amit most még a RAM áremelkedés is sújtani fog...[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz hobizoli #485 üzenetére
Ezen nagyon régóta rugózunk kb. Fiji óta. Bár Abu kitér a cikkben arra, hogy nem lenne előrelépés 4 helyett 6 SE-vel operálni (és kevesebb CU-val) ami lehetővé tennél a 96 blending egységet. Ehelyett elvileg AMD a belső limitációk kiiktatásán dolgozik, brute-force megoldás helyett.
Szerintem a Tonga, Polaris vonal szándékosan lett 32 blendingre herélve (bár annak nem néztem még utána mi a minimális egységszám korlátja 64 blendingre, de pl kisebb lapkák esetében az RX 550-nél megmaradt a 16 blending és 2 SE-be szervezettség is), ha abból indulunk ki, hogy már csupán a 384 -> 256 bites buszmódosítás is azért történt, mert AMD szerint nem lett volna helye 380X és 390 között, mert a gyártók egyedi tuningolt kártyái ezt az átmenetet lefedik.
Bár mindegy is bizonyára lehetséges lenne ez is, hiszen volt már korábban a mainak megfelelő CU számú GCN (HD 7850 vs RX 560) szélesebb backenddel.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Ren Hoek #776 üzenetére
Miért lenne kamu... alacsonyabb feszültséggel azonos TDP és hőmérsékletkeretbe magasabb frekvenciával/p-state-en befér vagy/és azt stabilabban tudja tartani. Itt most a Vega 56 szerencsésebb példány volt, magasabb órajelet ért a 64-nél alacsonyabb feszültségen: 1613 MHz 1,07V ez lutri, de itt most mázlijuk volt. Amúgy a konkurens turbó is 1,1 V alatt van csak ott 1800+ MHz.
-
stratova
veterán
válasz Ren Hoek #784 üzenetére
Semmi sem kötelező, ezt sem kell elhinni, ahogy azt is látni kell, hogy itt nagy szerencséjük volt az adott példánnyal (nem győzöm ezt hangsúlyozni). Nem kell ezen vergődni sem, ha rossz lett az a baj, ha gyanúsan jó az is baj. Várj majd még vagy 20 tesztet, nézd meg átlagosan mit hoznak vele, van ahol nen csak FE-vel mérnek.
A szuperhiteles TPU is eljuthatna egyszer arra a szintre, hogy frametime mérést csinál és legalább egy tól-ig órajeltáblázatot játékonként. Tudom sok játékkal mérnek, de a fentiek szerencsére terjedőben vannak és hasznos információk.[ Szerkesztve ]