Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A technikai újdonságok simán átlapozhatóak, ha számodra érdektelenek.
A teszteredményekből pedig le tudod szűrni, hogy a számodra kedves játékokban vajon hogy teljesíthet az adott kártya, így melyik a jó választás a számodra.
Az ilyen tesztekkel annyi a probléma, hogy sosincs jó időben. Ha a kártya éppen kijön, akkor minél hamarabb legyen meg a teszt - sokszor még félkész driverekkel, a játékokhoz hiányzó optimalizációk nélkül, és így tovább. Mivel mindenki kíváncsi, mit tud a kártya...
Ha három-négy hónap késéssel lennének kint, akkor már a drivergondok általában nincsenek meg, viszont sokan már eldöntötték, hogy igazából melyik is a szimpatikus kártya a számukra.Abban egyetértek, hogy a "hétköznapi" tényezőket kellene tesztelni, de kétlem, hogy erre lenne erőforrása a PH!-nak - vagy úgy bármelyik profitorientált oldalnak. Az olyan apróságok, hogy milyenek a kártyában lévő hangkimenet tulajdonságai, vagy hogy a VRM-ek hűtése megfelelő-e az adott hűtéssel, már inkább az adott kártya fórumában derülnek ki - hónapokkal a megjelenés után...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Anno azért írtam ide a Logoutra a HD 4870X2 HDMI kimeneteléről és a tapasztalatokról, mert egyetlen egy tesztben sem lehetett normálisan olvasni róla. Nem csak a PH!-n, de kb. sehol sem írtak erről. Ott is nem egy ember amiatt nyafogott, hogy hát miért nem hasonlítottam össze Creative Live!-al...
Sokkal korábban volt ugyebár az Abit NF7-S deszka, és annak Soundstorm hangrendszere (korai Dolby Digital Live! implementáció, vagyis 5.1-es hang optikai kimeneten). Arról sem írt kb. senki, sehol, semmit. Ha jól rémlik a HWSW fórumában osztottuk meg egymással a tapasztalatokat.
Egyetértek azzal, amit írsz, csak hát a helyzet az, hogy ezek olyan dolgok, amik kevés embert érdekelnek (vajon az olvasók hány százaléka ismeri a DCS World-ot vagy az ARMA3-at például?), és ugyanakkor sok erőforrást igényel a tesztcsomagba berakni őket.
A DCS-ből ha jól tévedek a mai napig Tiborrr tesztje a legjobb. Az ARMA3-ról a Techspot csinált egy alaposabb tesztet 2013-ban (amikor kijött a játék), de az x64-es update óta sehol sincs komplexen letesztelve. Ezek csak egy szűk réteget érdekelnek, és emiatt aligha fognak bekerülni a tesztpalettába - nem csak a PH!-n, de úgy kábé egyetlen HW tesztoldalon se...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Pedig egy tesztnek pont ez lenne a lényege, hogy minden hasznos funkciót bemutassom.
Ezzel annyi gond, hogy szó szerint véve előbb kerülnének be a tesztösszeállításba a Wargaming játékok (World of Tanks, stb.), mint a DCS vagy az ARMA3.
Az említett dcs és Arma viszont pont meg tudná mutatni, hogy hol fogy el az erő a kartyabol, egy reálisabb képet kapva, hogy sok egység nagy látótávolság esetén az említett memória kezelés és töltési idők hogy alakulnak.
Élek a gyanúval, hogy a nagy (valós) látótávolság az átlag, hétköznapi AAA játékokban nem fog egyhamar megjelenni. Az átlag, hétköznapi user pedig nem fog találkozni ezekkel a korlátokkal...
Nem kell olyan nagy eroforras ehhez a dcs ingyenes, az Arma meg csak egyszer kell megvenni vagy akár tesztre meg kapnak is.
Az idő egy igen drága és roppant fontos erőforrás...
De biztos csak én látom az összeesküvés dolgot bele.
Nem kell összeesküvést belelátni, illetve nem ebből a szempontból.
Akik a játékok fejlesztésével foglalkoznak, azt nézik, hogy a potenciális vásárlóknak milyen gépük van. Ehhez elég egy Steam Survey-t megnézni, abban meg azt látják, hogy a felhasználók csaknem felének még mindig csak két fizikai magos procijuk van...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
martonx
veterán
Tegyük hozzá, hogy az AMD sok éves 8 magos CPU-ja pont úgy volt 8 magos, ahogy az intel i7-ese
Sok párhuzamos processzormagot használni nagyon nem egyszerű. Szóval nem kellenek ide összeesküvés elméletek, egyszerűen csak ha valami már működik, akkor azt nagyon fáj sok szálasra átírni, ráadásul a párhuzamosítás okozza a leggecibb bugokat.
Plusz ott van még az az egyszerű gazdasági megfontolás, hogy a fejlesztő olyan kódot igyekszik írni, ami minél kevesebb befektetéssel normálisan fut az átlag konfigurációkon.
Na most, ha durva intel - nv (illetve intel integrált gpu) fölény van a CPU - GPU piacon, akkor az egyszeri fejlesztő nem fog azért ötször annyi erőforrást beleölni a fejlesztésbe, hogy azon a másik 10-20%-nyi konfigon némi plusz teljesítményt sajtoljon ki a hardverből, ha amúgy a hardverek 80-90%-ából már kihozta a maximumot egységnyi erőforrás ráfordítással is.Én kérek elnézést!
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- További aktív témák...