Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
    Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
    A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?

    Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
    Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják.

  • Noukoum

    veterán

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    Írd már le az összes tévhitet. Az idióták nem 6 év után fognak aksit cserélni hanem 3 (Ami persze nem igaz mert általában itthon 20 éves passzáttal mondják hogy sz@r a villany).

    Igen gyorsan beéri a hagyományos autó a villanyt, ez persze függ attól is hogy mennyit megyünk vele. Hogy ez 3-5-10 év (vagy több) mert minden esetben még az élettartam előtt beéri. Aksit meg nem kell x évente cserélni kérlek meséld már el hogy hallottál ekkora marhaságot.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    "Szóval akkor mennyi idő is elérni a benzines szintjét? 6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?"

    Volvo CX 40 benzines változatánál a gyártó 7-8 literes fogyasztást és 160-190 g / CO2-vel...
    azaz ha ezt elhisszük (gyári adatban ilyen magasat nem láttam a mi Peugoet-nk 1,5x annyit fogyaszt de most ezzel nem számolok)

    Ez az autó 10000 km-enként 1,6-1,9 Tonna CO2-t bocsát ki...
    Egy elektromos hazai mixszel 50-60 g (nem nagyon süt a nap és elég tél van :D) között tud (1 éve még 250g áram helyett inkább 280g volt a hazai átlag... nyáron voltak ilyen g CO2-k mint most télen rendszeresen) azaz 10.000 km-enként 0,5-0,6 Tonna CO2vel jár

    Így azért más a matek ha elfogadjuk, hogy 7-8 liter benzinnél többet fogyaszt a CX40 akkor:
    Hazai áram mixszel 40e Km körül van a benzines / diesel CO2 beérése.. Németeknél ez kicsit magasabb kb 50-60e Km között van a Lengyeleknél - csak hogy kicsit igazad lehessen - 100-120e Km körül van.

    Ha nem akkor a fentiek maximum 1,5 szerese lesz az igaz Km-ben... tehát mi itthon évi 20.000 km-rel 2-3 év alatt nullázzuk az autó CO2 kibocsátását... Mondjuk április-szeptember között 0 CO2-vel járunk, mert napelemről (bár a téli áramot is megtermeljük nyáron amire ehhez szükség van :))

    Napelemnél ha számolod a napelem gyártási CO2-t teljes éltetartamra akkor valami 4-10 g CO2 / KWh körül áramok jönnek ki... ami kb 8-20 g / km CO2 kibocsátás... Ennél lehet 1 km séta alatt én többet bocsátok ki :D

    "Tisztában vagy vele mekkora környezeti károkat okoznak a külszíni fejtések, nem beszélve az égetésről? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet."

    Tisztában vagy mekkora környezeti károkat okoznak a fúrótornyok, az olajkutakért folyó háborók és embargók, és mennyi energiára van szükség a kitermelés-szállítás-finomítás 3szögben?

    Csak a hazai üzemanyag finomítás energiájából 200e elektromos autó éves áramát lehetne fedezni és ez az áram CO2 "lábnyoma" nincs benne a benzines autókban.

    Vagy mennyi káros anyag kerül a levegőbe a veszélyes anyagok elégetésénél egy finomítónál? Vagy hogy az szállítás mennyi áram és mennyi üzemanyag?

    Vagy mi van 1-1 tankerhajó vagy fúrótorony katasztrófánál? Milyen környezet szennyezés?

    Vagy hogy a diesel és benzin autók (nekem is van) mennyi nem CO2 de káros anyagot bocsátanak ki?

    Jössz itt a nagyobb Gumi fogyással egy elektromos autó kb 300-500 kg-mal nehezebb mint benzines társa... És mennyivel több fékport mivel az egyik körülbelül soha se használja el a tárcsákat sőt a fékbetétet se a másik városban akár 30e km alatt (7000 km-rel vettük az autót az előző tulaj 80%-ra koptatta a féket ... azóta 50e km van mot jár 70%-on) a fékbetétet?

    Nagyon érdekes mikor a petrolheadek csak az üzemanyag elégetését számolják a belső égésű autók esetén, míg az elektromosnál lassan az erőműbe dolgozók szendvicsének CO2-je is benne lesz...

    6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?

    Itt írtad, hogy "az aksi csere is benézhet"... 8 év garancia van az autók akkujára... És jelenleg piacon lévő autók jelentős része (95%) modulárisan javítható tehát kisebb akkuhibánál modult elég cserélni... Komplett akkut cirka 160e km (nem temperált lassan 10 éves akkuk esetén) 300-400e km (újabb temperált akkuk esetén) kell cserélni... Tehát a mai már modern temperált akkuk simán elmennek addig amíg az átlag autós az évi 20-30e km-erével tudja használni és nem esik szét alatta...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák