Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
    Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
    A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?

    Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
    Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #55 üzenetére

    Az elektromosnak egy hatalmas előnye van már jelenleg is: lokálisan zöld. Nem kell az előtted levő füstjét szagold. A bringa és séta sem teljesen karbonmentes, mert bringát és cipőt is gyártani kell és elszállítani oda, ahol megveszed, illetve újrahasznosításuk sincs igazán megoldva.

    Ez a hatótáv és használhatóság szerintem egy felfogás kérdése. Egyrészt ha modernebb autód van, abban a hőszivattyús fűtés már közel sem fogyaszt annyit, mint a korábbiakban, illetve ha nem az egész légteret fűtőd be, hanem az ülést és kormányt csak, akkor a komfortérzeted megvan, de jóval kevesebbet fogyaszt.
    Az a 400km meg amúgy egy akkora táv, amit az emberek nagy része még oda-vissza út alatt sem tenne meg. Volt is ilyen nyilatkozata azt hiszem Musknak, hogy ha már elérték az ilyen 4-500km hatótávot, akkor nem arra fognak menni, hogy legyen 7-8-900+ hanem hogy azt a 4-500-at minél olcsóbban lehessen adni, tehát adott méretű akksit minél olcsóbb legyen gyártani. Tudom, ez egyéni eset, de a mostani autóm (a kis tank miatt főleg) kb 3-400km körül megy egyhuzamban max. Persze, 10 perc feltölteni, de ha ugyanezt tudná egy elektromos, az már tökéletesen használható lenne. Ennél többet amúgy sem szívesen vezetnék le egyhuzamban, ha 10-15 perc feltölteni, hogy megint menjek 300-at vele, az bőven jó. Persze, most még nincs sok gyorstöltő, de majd lesz. 50-60 éve mennyi benzinkút volt és most mennyi van? Ha lesz több autó, lesz hozzájuk infrastruktúra is.
    Illetve ha már vezetési stílus, akkor ennek is amikor odalép az ember, akkor jócskán megnő a fogyasztás, csak azzal a különbséggel, hogy fékezésnél nem termeli vissza a benzint, az már elveszett energia, csak a fékek kopnak olyankor. Elektromosnál ez jobb, mert visszatermel, nem a féket koptatja. Bár a jelenlegi akksik úgy tudom nem tudják felvenni még azt a töltést olyan gyorsan, ahogy fékezel, így ott is egy része elvész, de erre is jönnek megoldások (szuperkapacitorok, amiket lehet pillanat alatt tölteni).

    A "zöld" benzin sem teljesen zöld, hiszen azt is oda kell szállítani a kútra (nem hiszem, hogy sokan meg tudnák maguknak termelni otthon), és azt is elégeted, amiből égéstermékek szabadulnak fel. Ha mondjuk megoldanák úgy, hogy bioetanolt tankolsz és az égésterméket 100%-ban összegyűjtik, majd felhasználják, akkor tényleg jobb lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    Ez nekem inkább úgy tűnik, hogy volt egy szar elektromosod és vettél egy jobb hibridet.Ha mondjuk ugyanezeket a hibákat úgy írná le valaki, hogy volt egy dízelem de eladtam mert szar volt és vettem benzinest, akkor is kb ennyire lenne jogos a meghajtás elleni kritika, mint ebben az esetben :)

    Persze, ha szarnám a pénzt, én is kipróbálnék szívesen egy Lexus hibridet, meg Teslát is, de pont abból indultunk ki, hogy az elektromos túl drága az embereknek, hát a hibrid sem olcsó, főleg nem a Lexustól :N
    Amúgy meg egy hibrid vagy benzines sem hozza be az árát, most egy elektromos jobban nem hozza be, hát ez van. Használati cikk, ha futja rá, akkor megveszed, ha nem akkor nem. Ha az számítana, hogy mennyibe kerül, eleve nem vennének ennyien sem új autót, de főleg nem működőképes régi helyére.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz GreenGoblin #100 üzenetére

    Szóval nem hiszel valakinek, aki leírta a tapasztalatait, mert ellenkezik a szemléleteddel, de hiszel egy random másik valakinek, aki a te véleményedet tükrözi :D

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #106 üzenetére

    Nem rád gondoltam, de te másik autóról is beszéltél eleve. Zoe-ból is volt vagy 3-4 különböző modell ahogy emlékszem és akár 1-2 év is sokat számíthat az alkalmazott technológiát tekintve.

    Amúgy (tudom nem nekem írtad) Lexusból most ránéztem, az UX lenne egyedül talán, ami elfogadható, de még az is 4,5m hosszú, túl nagy. Illetve kedvezményes árral 10m, anélkül 12,5 az alapmodell, annyi pénzért már akár egy id3 is lehetne, ami méretben is jobban bejön és designban is.

Új hozzászólás Aktív témák