Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
    Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
    A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?

    Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
    Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják.

Új hozzászólás Aktív témák