Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz #56573440 #77 üzenetére

    Jó de ha autót töltenénk vele akkor
    - töltési veszteség 10%
    - tárolási megint 10%
    akkor a napelem (inkább már 20%-os) teljesítményéből csak 16% jutott az akkuba... ja várj ez pont 8x-osa annak amit írtál :D

    de ha nem akkor tölt a paraszt akkor kell még szállítani még 10% veszteség meg még plusz technológiával kell letárolni még 10% mondjuk (akkus tároló esetén) ... és máris csak 12% körül maradt... ja várj ez még mindig 6x-os :D a mesterséges üzemanyaghoz vagy hidrogénhez képest...

    Amúgy kell és lesz is mesterséges üzemanyag és hidrogén is mert jó kiegészítő lesz... de amit meg lehet oldani napelem->akku->autó megoldásokkal annál jobbat nem fogunk tudni összerakni... Ha meg lesz fúziós energia akkor is jobb egyből akkuba rakni mint üzemanyagot gyártani rossz hatékonysággal amiből aztán rossz hatékonysággal lehet menni (és helyben pöfögni)

    Ami még érdekes a hangyasav érdekes lehet még elvileg van már "napelem" szerű tábla ami hangyasavat tud előállítani fényből vízből és a levegő CO2 tartalmából... Illetve van ilyen baktérium is talán... Amivel az előállítás hatékonyabb lehet, de még akkor is a felhasználás hatékonysága rosszabb...

    De a jövő mindenképpen a sok-sok alternatív hajtás egyvelege lesz

Új hozzászólás Aktív témák