Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz #56573440 #77 üzenetére
Jó de ha autót töltenénk vele akkor
- töltési veszteség 10%
- tárolási megint 10%
akkor a napelem (inkább már 20%-os) teljesítményéből csak 16% jutott az akkuba... ja várj ez pont 8x-osa annak amit írtálde ha nem akkor tölt a paraszt akkor kell még szállítani még 10% veszteség meg még plusz technológiával kell letárolni még 10% mondjuk (akkus tároló esetén) ... és máris csak 12% körül maradt... ja várj ez még mindig 6x-os a mesterséges üzemanyaghoz vagy hidrogénhez képest...
Amúgy kell és lesz is mesterséges üzemanyag és hidrogén is mert jó kiegészítő lesz... de amit meg lehet oldani napelem->akku->autó megoldásokkal annál jobbat nem fogunk tudni összerakni... Ha meg lesz fúziós energia akkor is jobb egyből akkuba rakni mint üzemanyagot gyártani rossz hatékonysággal amiből aztán rossz hatékonysággal lehet menni (és helyben pöfögni)
Ami még érdekes a hangyasav érdekes lehet még elvileg van már "napelem" szerű tábla ami hangyasavat tud előállítani fényből vízből és a levegő CO2 tartalmából... Illetve van ilyen baktérium is talán... Amivel az előállítás hatékonyabb lehet, de még akkor is a felhasználás hatékonysága rosszabb...
De a jövő mindenképpen a sok-sok alternatív hajtás egyvelege lesz
Új hozzászólás Aktív témák
- Komplett házimozi szett projektorral DALI, DENON, PROSON
- -46% DOBOZOS Dell XPS 9520: i7 12700H (14mag/20szál),16GB DDR5,1TB SSD,RTX 3050Ti,100% sRGB, 544nit
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest