Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #150 üzenetére
nem volt ott iróniát kifejező smile
-
Rolly
veterán
így is lehet fogalmazni... De
- én 8-8:30 között tudtam pályázni volt kis akadozás de végig lehetett menni
- 11-12 között ismerősöm tudott pályázni...
- majd szóltam egyik volt kollégámnak, mert tudtam hogy ők pályázni akarnak délután 2-3 között. És mondta, hogy nem pályáznak mert nincs meg még hogy milyen autót vesznek ekkor világosítottam fel, hogy a pályázathoz nem kell előre kocsi és szerződés rá. szóval ő 2-3 között tudott pályázni.Még az ő pályázata is átment az alap költségekkel. S volt olyan pályázó aki több mint 10 autóra pályázott (ugye cégeknek minimis keretre ment). Mi is tudtunk volna 30 autóra pályázni talán... szóval ha így nézed azért 1-1 nagyobb cég gyorsan tudta darálni a pályázatot. A taxisok 50% körüli támogatásáról nem is beszélve mert ők akár 15-18m-os autóra is pályázhattak és valami 50% körüli összeget kaptak a teljes árra...
-
FeRRaR1
őstag
Viszonyításnak itt Angliában úgy van hogy automatikusan megkapod. Nem is pályázatnak hívják, ha nem támogatásnak. Kereskedő vonja le automatikusan vásárláskor, mikor a Zoet vettem 4000 font volt magánszemélyeknek, 8000 cégeknek / kocsi. Így nem szivatnak senkit, és nem marad ki senki. Évek óta így van. Egyébként ez sokmindenre igaz itt, ha jogosult vagy a rendszer segít hogy megkapj mindent ami jár. Cégesen gondolkozom már egy ideje, talán hamarosan lesz megfelelő elektromos furgon is. Hozzá kell tennem hogy itt az útadót is elengedik ha elektromossal jársz, még a V8-ra maximumot fizetem. (£530/év)
-
GreenGoblin
tag
Az 3000 volt szerintem mert annyi a government grant. A maradék 1000-es szerintem deposit contribution lehetett. Amúgy nagyon gáz ez a 3000. Semmire nem elég ráadásul a gyártók sem hülyék és belekalkulálják az árba. Egy pofon a szarnak ez kb. Az útadó meg attól függ ugye. A legolcsóbb amibe beleesnek a legkeresettebb autók mint pl. corsa, fiesta, stb. Ott 150 alatt van ami nem egy nap spórolás.
[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
válasz GreenGoblin #157 üzenetére
Most vitték le 3000-re, sokáig 4000 volt. Akkor még nem volt bele kalkulálva az árba, lehet hogy azóta dolgoztak a marketingesek. Szerintem jó dolog, állandó támogatás amiből mindenki részesül. Sok helyen még mindig van ingyenes töltés gondolom. Ehhez képest pl Svájc büntető adót vet ki az elektromosokra, mert a benzinkutaknál nem veszik ki a részüket az úthálózat fenntartására kirótt adókból. Ismerősöm akart venni, de kiderült hogy az üzemanyagot leszámítva kb olcsóbban jön ki egy E63 AMG V8-al...
Mindegy is, nagyon az út elején vagyunk, Svájci hozzáállás is érthető, a támogatás se fog örökké tartani ahogy az elengedett útadó sem.
-
GreenGoblin
tag
Ne haragudj egy 30ezres autónál (amik a belépő szintű ev-k) 3ezer lóf@sz. Németben többet adnak. Az ingyenes töltés meg mint a fehér holló és ráadásul foglalt mind és lassúak is. A fizetős töltők árai is kezdenek elszabadulni egy-két helyen. Ilyen árak, kedvezmények mellett nem lesz itt sosem EV világ.
De ha nekik ez kell akkor pöfékelünk továbbra is, ennyi.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
válasz GreenGoblin #159 üzenetére
Nekem a kedvencem hogy vagy 10 helyre kell beregisztrálni, és 10 appot használni a különböző töltő kutakhoz. Mehet a játék hogy most melyik appnak melyik része nem működik épp. Melyik oszlop foglalt vagy hibás...
Az én véleményem az az hogy se az akksi technológia sem a töltés rendszer nincs készen erre. Próbáltam, szenvedés volt. Töltés is, itt a legtöbb helyen csak csillag garázs utca parkolás van. Nekem a ház mögé kellett állnom korábban, télen minden nap, szakadó esőben külön öröm volt ott kábelezgetni. Inkább havi 1 benzinkút a Hibrid Lexivel mint naponta az a szívás. Fűtés is gyenge volt, klíma 30 fok felett nem sokat ért... Kényelmetlen szenvedés volt nekem sok pénzért. Most még biztos hogy RX lesz a következő, aztán meglátjuk merre tovább mert azzal hosszabb távra tervezek. Élménybe meg csak a V8, vagy V10 de az nincs jó / elérhető árú. Szerintem későbbiekben ennyi kedvezmény / támogatás sem lesz ha jobban elterjednek.
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #157 üzenetére
ezért volt jó az itthoni maximált ár ötlete... így a 12,6m ft-os felszereltségű autó hírtelen belefért a 11m-ba amire jött a támogatás ...
töltésről... itthon eddig 5 töltővel 1 esetben volt gondom (ugyanazokat használjuk ha kellenek) de szerencsére települések ahol tölteni kell útközben ott van A és B terv is ...
Most meg hogy a MOL is telepítgeti a next-e töltőket egyre jobb a helyzet. Jelenleg már 2 cég lesz aki országos hálózattal bír hamarosan (MOL és Mobility) valamint sok "kisebb" szolgáltató van (E-ON, Shellnél is jelenek meg töltők, de vannak hazai vállalkozók is akik töltőket telepítenek...) Majdnem az összes Lidl Aldi előtt van töltő (ahol nincs ott várható) ... Ráadásul az Aldi vidéken 25ös DC-ket rak ahol egy bevásárlás alatt (30-40 perc már 12-15 kWht tudunk tölteni) -
FeRRaR1
őstag
Nekem a legjobban az Ikea Londoni akciója tetszett, ha töltesz fizetsz érte valami minimálisat, de 6 fontot jóvá írtak vásárláskor. Volt olyan hogy csak beugrottam valami 10 fontos vacakért, akkor is levonták a 6 fontot. Illetve egész komoly töltő volt, a pontos teljesítményre már nem emlékszem, de a Zoe maximummal vette fel az ampert.
GreenGoblin
Próbálj ki egyet, azzal nem veszítesz semmit. Majd leesik az ára.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Rating: 43kW 63A
Supply: 3-phase AC
Conn: Type 2 MennekesJaja, a poén az volt hogy ha egy órát rajt hagytad se volt több 2-3 fontnál a díj, viszont a 6 fontot levonták akkor is. Szóval nem csak ingyen volt de kb fizettek érte. Annyi feltétel volt hogy minimum 10 percet kellett hogy töltsed. Ami nevetséges kategória.
Persze akkoriban az egész e autózás kicsit "fillér b@szóvá" tett. Le voltak mentve a környék ingyenes töltői, ingyenes e parkolói. Sokszor látogattuk az ikeát, töltöttük meló helyen amikor lehetett.
Egyszer egy hosszabb úton a hotel szoba ablaka alatt parkoltam pont így ott is kiugrott a töltő -
FeRRaR1
őstag
Előbb utóbb nem lesz más választásuk
Mentségemre szóljon hogy földszinti szoba volt és az e autózás skót zsidóvá tesz.Mindig ki akarsz gurulni, nézed a visszajelzőt minél több áram csorogjon vissza, erre porcosodik a cerka. Mikor a munkahelyeden annyit töltesz amennyi az oda vissza út akkor örülsz, ha többet extázisban vagy. Mennyivel jobb lepadlózni a V8-at és sz@rni az egészbe
-
Rolly
veterán
ikea itthon ingyenes még óránként 11 kWh-t fel tudnánk venni róla az e208cal is csak mindig foglalt és csak ezért nem megyek az ikeába ... Viszont Lindnél fel szoktam dugni a kocsit. Így míg párom elmegy a kosárért / visszaviszi addig én elvagyok a töltővel így az oda-vissza út kijön a töltésből míg vásárolunk...
reméljük 8.ról nem kell kilógatni... azért 16A-es töltőkből elég sok elférne a panelok közötti parkolóban (10-16A meg egy éjszaka alatt 20-30 kWh áramot jelent az autóba ... ami azért átlag felhasználásra elég)
Új hozzászólás Aktív témák
- 1 NAPOS AKCIÓ:Ryzen7-Asus TUF Tervező & Gaming FX505DA Laptop-Kitünő állapot-Legolcsóbban!!!
- Xiaomi Mi Max 3 64 GB-os
- 1 NAPOS AKCIÓ: Exkluziv,12.Generációs-Core i5-Érintős Dell Latitude 5430-2026-ig Világgaris-Mesés Ár
- Két laptop alkalmi áron! (Mindkettő Intel cpu - SSD - ddr3 - HDMI - USB 3.0 - jó akku)
- Ps5 Slim 1Tb közel 2 év Media Markt garancia