Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #48 üzenetére

    1) az ár alapból valóban brutál magas a hazai bemutatón is ott voltunk és akkor azt mondtam, hogy inkább Tesla M3... bemutatón 12-13 m Ftról volt szó akkor a Tesla M3 15-16 körül beszerezhető volt.
    Viszont az állami támogatás miatt 1,6-2 m Ft forgalmazói kedvezményt kapott illetve 2,5 m Ft állami támogatást így mi 8,5-ért vettünk Alluret 1-2 extra kivételével (nagy kijelző például)

    2) a zongoralakk engem is zavart eleinte de megszoktam nem vészes belül... persze 2 hetente azért át kell törölni a kocsit és egyből poros lesz ami látszik rajta de így elviselhető
    Kívül nagyon jól mutat rajta a fényes fekete elemek, kívülről is 2 hetente kap mosást így nem gond... Viszont ezek a műanyag elemek azért karcolódni fognak (308asunkon is van már). Nálam ez nem volt szempont

    3) Klíma tekerő gomb már az előző autónkban sem volt :) És sajnos ez a trend én is jobban szeretem a tekerő gombot, de e208ban van 2 gyors gomb "zongora billentyű": klíma max (pára mentesítés) klíma off. És nálunk alapból 20-21 fok van beállítva útközben nem szoktunk kímához nyúlni max fél fok fel fél fok le (de az is inkább a párom). Amúgy előfűtött autóba szállunk be így nem szokott gond lenni az állítás.
    De ha már faszság... az ülésfűtés gombomat vezeték közben nem látom ... :) és érintős lett "hála égnek" szóval az tényleg veszélyes... a kijelzőt látom a klímához de ezt a nyavajás gombot nem. Amúgy a kijelző alatt előtt van egy dekor csík amin jól meg lehet támasztani a kezet így gyorsan és pontosan lehet a kijelzőn matatni még akár vezetés közben is

    4) akku kérdés tény, hogy a Zoé nagyobb akkut kapott és jobb a fogyasztása így kb valósban 10-20% között van az amivel többet bír menni (előbbi városi utóbbi autópálya), de cserébe a DC töltése jobb az e208-nak. Zoé max 43 kW e208 67%-ig talán 76 kWt tud max (ilyen töltőket most kezdenek tölteni amin ezt ki lehet használni) tehát amivel kisebb az akku és amivel gyorsabb a töltés annyival merül jobban.
    Zoé ellen három dolog szolt nálam:
    - billegősebb mert magasabb
    - hátsó ülésen a fejem a kárpitba ért mert magasabban ülünk, e208ban magam mögé befértem úgy, hogy nem vertem a fejem a kárpitba (187 cm vagyok)
    - belső anyaghasználat és design
    - külső design (e208 szebb)
    - s erős előny volt, hogy előtte is Peugeotnk volt így infotainment rendszer is szimpatikusabb volt és megszokottabb

    De néha hiányzik a Zoé 22 kW-os AC töltése de az esetek 95%-ban bőven elvagyunk az otthoni 11 kW-os AC-vel az e208ban.

    Ha nem lett volna pályázat akkor egy használt i3-ast vettünk volna 94Ah-s akkuval... (már mentünk volna megnézni mikor jött, hogy lesz pályázat)

    amúgy várós nagyon az e3008 2023-ra ígérik kb addigra jár le a pályázat a mostani kocsiról (és a leasing) így kíváncsi leszek, hogy az milyen lesz. Előzetes infók szerint 60-80-100-as akkukat kap... így egy 100-as akkuval akár jó parti is lehet... De sok jó családi kocsi jön majd ki addig meg hosszabb távon megyünk diesellel (308 Gt-line) 95%-ban viszont elektromossal tudunk menni ...

  • Rolly

    veterán

    válasz petymeg #50 üzenetére

    nem is szabad újonnan venni :) 20-30e kmrel 3 éves modellek vannak 7-8 között. Illetve ismerős új teszt autót vett 1000 km alatt 10-11m között valahogy...

  • GreenGoblin

    tag

    válasz Rolly #51 üzenetére

    Nekem a tökéletes e autó így nézne ki:
    1. Mazda MX30 belső anyagminőség
    2. Zoe range
    3. 208 forma kicsit nagyobb csomagtartóval
    4. Ár 8-8,5 misi
    De erre még úgy érzem várni kell pár évet. Egyszerűen nálam nem jön ki a matek meg a gyomrom sem venné be annyi pénzt kiadni egy autóért.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz aramis00 #32 üzenetére

    "Se Model S,3,X, se Etron, se EQC nem kell a magyarországi (bel)városokba, ahogy a GLE mercik 330e, 530e-k se valók oda. Ezek utazó autók, családoknak, nem 1 személynek vonatozni a dugóban."

    Igaz, mennyivel környezetkímélőbb és kifizetődőbb fenntartani egy Model3-at utazóautónak (ami ráadásul nem is egy nagy autó) és mellé még apunak is egy Citigo-t és anyunak is egy 500e-t, hogy legyen mivel bejárni dolgozni. Felesleges három autó, a Model3-mal lehet járni dolgozni és utazni is, a kis 500e pedig alkalmas második autónak. Utóbbinál kivételesen pont ezért még a nagy hatótáv sem igény, ha 200-250km-t el tud menni egy töltéssel, az még télen is max 100-ra csökken le, egy napi városi ingázós autónak ez bőven elég kell legyen.

    #40petymeg

    Budapesten egyszerűen soha nem lesz alternatíva a tömegközlekedés. Ez nem csak a P+R parkolók teljes hiánya miatt van így, hanem az egész tömegközlekedési rendszer botrányos állapota miatt. Nem tudsz kiszámolni semmit. A buszok rendszerint késnek, napi szinten van adott vonalakon leállás, mert egyes eszközök elromlanak - kötött pályásoknál ez külön vicces -, az utazóközönség iszonyatos, mert valójában nincsenek ellenőrizve a jegyek, így olyan nem kívánatos személyek is feljutnak, akiknek semmi jogosultságuk nincs igénybe venni a szolgáltatást, a higiéniai állapotokról meg még nem is beszéltem. Nemrég kellett busszal utaznom, bőven tartott már a Covid, állítólag külön figyelmet szentelnek a buszok tisztán tartására, én megmondom őszintén nem tudtam mihez nyúlni, annyira mocskos volt belül, a szagtól pedig az elfogyasztott reggelimet is majdnem kiraktam.

    Ez így nem lehet alternatíva senkinek egy kényelmes autó helyett.

    #45Rolly

    i3, mint élményautó? Szerintem sok mindent lehet rá mondani, csak ezt nem. Próba után számomra hatalmas csalódás volt.

    A formája remek, ez vitathatatlan, a belső is iszonyat gusztusos, de a külső méreteihez képest nagyon kicsi és szűk belül. Olyan idiótaságok vannak, hogy az ellenkező irányba nyíló ajtók miatt a hátsó ablakokat nem lehet leengedni. Hátul szinte egyáltalán nincs hely. A visszatöltés pedig még a legkisebb módban is annyira agresszív, hogy csak "egylábas" vezetésre alkalmas. Sem kúszni nem lehet vele, sem pedig úgy vezetni, mint egy automatát. Na most az egylábas vezetésben sok élmény szerintem nincs. Dugóban tök jó, de ennyi.

    A helykínálat - illetve annak totális hiánya miatt - meg inkább azt mondom, hogy egy mild-hybrid Swift-ben is nagyobb élmény van, hely alig kevesebb van benne, és legalább úgy viselkedik, mint egy gokart, lehet jókat szerpentinezni. De ha mindenképp elektromos, akkor is sokkal inkább lenne jó egy ilyen 3+1 ajtós 500e, vagy egy e-Up!/Citigo.

    ___________________

    Második autónak kifejezetten alkalmas a 3+1-es 500e, a +1 ajtónak köszönhetően akár egy gyereket is könnyebben belehet tenni hátra, a 3 ajtós autóknak általában ez a rákfenéje. A forma kifejezetten pofás, nem is feltétlen csajos autó, az 500-okat fel lehet úgyis díszíteni, hogy férfiak is simán ülhessenek benne, nekem mindig tetszettek. És érdekes, hogy a formája nem tud megöregedni. Szép munka, szerintem jó ajánlat ez az autó! Egyébként hasonló megoldást alkalmaztak évekkel ezelőtt a Hyundai-nál. A Veloster szintén 3+1 ajtós volt, viszont ott a jobb hátsó ajtó teljes értékű volt. Sőt nem is kell múltidőben írnom, az USA-ban a mai napig kapható a faceliftes.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz #16820480 #39 üzenetére

    Ezt többé kevésbé elfogadom, csak azt nem szeretem mikor valaki azt állítja hogy az elektromos autó a szuper zöld. Mivel jelenleg még nem. És soha nem is lesz teljesen az a gyártás és akkumulátor miatt. Aki teljesen zöld akar lenni az nem egy elektromos autóval mentené meg a világot ha nem bicajozva, sétálva.

    Viszonylag szerencsés helyen lakok, és olyan áramszolgáltatóm van aki csak megújuló energiát szolgáltat. Mert így döntöttünk.

    Volt elektromos autóm is, most hibrid van. Mivel nem csak a lábnyom a kérdés, de a használhatóság is, főleg télen... Mikor megveszed a 400 NEDC km hatótávú autót, majd rá 3 hónappal újra mérik WLTP-ben akkor már csak 300 km. Télen ez beesik 150 alá, mármint a fedélzeti szerint, mivel fűtesz és világítasz ennyi sincs. Autópályára mész? Nos akkor 1.5 x annyit fogyaszt. Szóval ha nem állnak együtt a csillagok előfordulhat hogy a 400-as hatótávval vásárolt autóval 100-at tudsz körülbelül menni. A lassú nem működő töltőket most nem részletezem.

    Másrészt a benzines autókat is lehet zöld benzinnel tankolni. Rengeteg gyártónak van ilyen terméke. Ami szemétből, növényekből vagy a levegőből kivont Co2 segítségével állít elő szintetikus benzint. Csak jelenleg jóval drágább mint a sima ezért nem kapható.

    Nem annyira fekete fehér a kép mint sokan hiszik. Igen majd egyszer több potenciál lesz az elektromosokban, de jelenleg se öko-lábnyomban sem használhatóságban nincsenek még ott számomra.

  • Integrale

    veterán

    válasz Rolly #42 üzenetére

    Pont a szénszálas váz miatt lehet szívás az i3, Casco elég húzós lehet miatta, a javítás főleg.

    .Szaki:
    Bp-i tömegközlekedéssel (bizonyos járművek állapotát kivéve) nincs gond. Éltem több nyugat európai városban, felüdülés a BKV lefedettsége és a járatsűrűség azok után.

    [ Szerkesztve ]

    "Bad reklám is reklám too"

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Integrale #56 üzenetére

    Nem is a lefedettség és járatsűrűség a gondom nekem sem. Hanem az állandó műszaki probléma, a higiénia és az utasközönség. Ahogy Te is írod, bizonyos járművek állapota is iszonyatos, a Volvo 7700-as széria olyan mennyiségű füstöt okád ki magából, amekkorát még a 280-as Ikarusok sem toltak ki, na meg autóval is állandóan a lerohadt buszokat és trolikat kell kerülgetni. Villamos ugyanez pl a 3-62-es vonalon.

  • Rolly

    veterán

    válasz Integrale #56 üzenetére

    a szénszálas vázzal csak törésnél van gond :) viszont akkor jó eséllyel kuka az autó ezért is magas a casco... De azért az i3 eléggé körbe van "műanyagozva" tehát városban rikán sérül az szénszálas váz.

  • JoeYi

    őstag

    válasz GreenGoblin #11 üzenetére

    42 literes tank, 9L/100km városban. Ford Fusion. Egyébként pályán 7 liter/100km. Hiába vennék újabbat ami csak 7-et eszik városban, csak ilyen szempontból sose térülne meg

  • GreenGoblin

    tag

    válasz JoeYi #59 üzenetére

    Egy autó sem térül meg. Szerintem nekem is ez volt az utolsó autóm amit kifizetek teljesen. Nincs értelme. Inkább lízing. Semmi előnye nincs annak hogy az ember birtokol valamit teljesen.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #55 üzenetére

    "Ami szemétből, növényekből vagy a levegőből kivont Co2 segítségével állít elő szintetikus benzint."

    És mind átbszás. A szerves szemétből nem lesz soha elég hogy abból számottevő mennyiségű üzemanyagot gyárts, ha igen akkor a lehető legszarabb döntést hoztad, mert az a szerves anyagot meg kellett termelni pl kajának, ami iszonyat energia volt, ahelyett meg kelett volna enni, vagy exportálni, vagy igazából meg se termelni... Növényekből? Az jellemzően kukorica, cukornád? Azt se itt foják nagy mennyiségben termelni, jellemzően olyan közeli helyeken tolják iparilag mint délamerika és társai, ahonnan azt át kell hozni, feldolgozni. Ez mind energia, és a feldolgozás során nem kevés üvegház hatást okozó gáz szabadul fel megint...Nem mellesleg hatalmas területeket vesz el más jellegű műveléstől, vagy esetleg esőerdőtől pl... Pálmaolaj meg társairól már ne is beszéljünk, az üzemanyag jellegű széles felhasználás nélkül hirosima már most.

    A legnagyobb kamu meg a levegőből kivett üzemanyagok. Legalább akkora baromság mint a hyperloop vagy minden ami meg akarja csinálni a termodinamikát és egyéb bonyolult alap fizikai javaslatokat mint a gravitáció és társai. Gondolkodjunk már. A co2-őt kiveszed a levegőből. Csinálsz vele valamit, amitől üzemanyag lesz, majd az elégeted, energia keletkezik és co2. Namost ha co2-őt viszel be, co2 jön ki, közben energiát termeltél, akkor az az energia honnan van? ugye nem hisszük hogy csak úgy lett? Ennek akkor lenne értelme, ha végtelen mennyiségű energiánk állna rendelkezésre, és nem tudnánk még mindig tárolni pl. Akkor is ezer már alternatíva lenne, de egynek ami mellette mondjuk co szintet csökkent akár, hiszen sokat nem kér enni, meg van miből etetni is. Addig is pont azért mocskosul drága, mert irreális mennyiségű energia kell ahhoz, hogy előállítsd, ami megint nem 100%-os hatásfokú, tehát a gyártás közben is vastagon van veszteséged, majd miután legyártottad égetheted el egy olyan eszközben, aminek a hatásfoka újkorában és laborkörülmények között is vastagon a béka segge alatt sincs. Buksz energiát a gyártáson, és annak amit kipréselsz reálisan kb a negyedénél picit többet hasznosítasz. És akkor lehúztad a képletből a szállítást és más járulékos veszteségeket. Ez a módszer igen jó a híroldalaknak mert jól néz ki, a biznisznek, mert behúznak egy tonna lóvét állami támogatások és nagy cégek támogatásából, a lelkeknek, mert látjuk hogy van alternatíva ami működik és amit most elbszunk azt a gyerekeink milyen könnyen és hatékonyan megoldják majd. Csak igazából nem.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #55 üzenetére

    Az elektromosnak egy hatalmas előnye van már jelenleg is: lokálisan zöld. Nem kell az előtted levő füstjét szagold. A bringa és séta sem teljesen karbonmentes, mert bringát és cipőt is gyártani kell és elszállítani oda, ahol megveszed, illetve újrahasznosításuk sincs igazán megoldva.

    Ez a hatótáv és használhatóság szerintem egy felfogás kérdése. Egyrészt ha modernebb autód van, abban a hőszivattyús fűtés már közel sem fogyaszt annyit, mint a korábbiakban, illetve ha nem az egész légteret fűtőd be, hanem az ülést és kormányt csak, akkor a komfortérzeted megvan, de jóval kevesebbet fogyaszt.
    Az a 400km meg amúgy egy akkora táv, amit az emberek nagy része még oda-vissza út alatt sem tenne meg. Volt is ilyen nyilatkozata azt hiszem Musknak, hogy ha már elérték az ilyen 4-500km hatótávot, akkor nem arra fognak menni, hogy legyen 7-8-900+ hanem hogy azt a 4-500-at minél olcsóbban lehessen adni, tehát adott méretű akksit minél olcsóbb legyen gyártani. Tudom, ez egyéni eset, de a mostani autóm (a kis tank miatt főleg) kb 3-400km körül megy egyhuzamban max. Persze, 10 perc feltölteni, de ha ugyanezt tudná egy elektromos, az már tökéletesen használható lenne. Ennél többet amúgy sem szívesen vezetnék le egyhuzamban, ha 10-15 perc feltölteni, hogy megint menjek 300-at vele, az bőven jó. Persze, most még nincs sok gyorstöltő, de majd lesz. 50-60 éve mennyi benzinkút volt és most mennyi van? Ha lesz több autó, lesz hozzájuk infrastruktúra is.
    Illetve ha már vezetési stílus, akkor ennek is amikor odalép az ember, akkor jócskán megnő a fogyasztás, csak azzal a különbséggel, hogy fékezésnél nem termeli vissza a benzint, az már elveszett energia, csak a fékek kopnak olyankor. Elektromosnál ez jobb, mert visszatermel, nem a féket koptatja. Bár a jelenlegi akksik úgy tudom nem tudják felvenni még azt a töltést olyan gyorsan, ahogy fékezel, így ott is egy része elvész, de erre is jönnek megoldások (szuperkapacitorok, amiket lehet pillanat alatt tölteni).

    A "zöld" benzin sem teljesen zöld, hiszen azt is oda kell szállítani a kútra (nem hiszem, hogy sokan meg tudnák maguknak termelni otthon), és azt is elégeted, amiből égéstermékek szabadulnak fel. Ha mondjuk megoldanák úgy, hogy bioetanolt tankolsz és az égésterméket 100%-ban összegyűjtik, majd felhasználják, akkor tényleg jobb lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • GreenGoblin

    tag

    válasz #16820480 #62 üzenetére

    Jól mondod lokálisan zöldek az e autók. A városon kívül lévő gyárak szennyezését meg azon országokat ahol bányásznak és ontják a sok sz@rt meg söpörjük a szőnyeg alá mintha az nem érintene minket.
    Benzines-dízelesként is lehetnénk zöldebbek. Le is írtam, hogy korábban: [link]

    [ Szerkesztve ]

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • aujjobba

    addikt

    válasz aramis00 #32 üzenetére

    Kis varosi autoba hogyan fer be a 3 gyerek?
    Amikor autot kerestem amibe biztonsagosan, vagy egyaltalan valahogy befert a harom gyerekules, csak a boszme Ford SMax, chrysler voyager, stb volt erre alkalmas.
    Illetve a 6szemelyes honda frv ami vegul lett, de az se kicsi, varosi auto.

    Tehat kb engem se engednel be a belvarosba a kocsimmal, persze arra nem is gondolsz, hogy esetleg a boszme gep tele volt a gyerekekkel meg az asszonnyal amikor elindultunk vele, csak ugye mire en beerek a munkahelyemre mar egyedul vagyok benne.

  • Noukoum

    veterán

    válasz petymeg #41 üzenetére

    Ha nem értesz hozzá inkább ne szólj bele. Nagyon zavaró.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #63 üzenetére

    ha mindent betartasz a diesel-benzin autókkal és hasonló kategóriát hasonlítunk hasonlóhoz, akkor is télen 2x (nyáron meg lehet, hogy 3-4x) nagyobb a CO2 kibocsátása egy dieseles vagy benzines autónak... A mai komakt 4,5 méter körüli suv nem fogyaszt jelentősen többet mint egy hasonló 4.3 méter körüli "kompakt" autó... kb 10-15% lehet a többlet fogyasztás (akár milyen hajtást nézve)...

    Tehát az elektromos kompakt SUV elmegy átlag 15-30 kWh-val (sebesség és időjárás függvényében... vége már igen tél és autópálya 130-as tempó)
    Addig egy kompakt diesel-benzines autó kb 5,5-7,5 között fogyaszt attól függően, hogy hogy vezeted és mivel megy...

  • Noukoum

    veterán

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    Írd már le az összes tévhitet. Az idióták nem 6 év után fognak aksit cserélni hanem 3 (Ami persze nem igaz mert általában itthon 20 éves passzáttal mondják hogy sz@r a villany).

    Igen gyorsan beéri a hagyományos autó a villanyt, ez persze függ attól is hogy mennyit megyünk vele. Hogy ez 3-5-10 év (vagy több) mert minden esetben még az élettartam előtt beéri. Aksit meg nem kell x évente cserélni kérlek meséld már el hogy hallottál ekkora marhaságot.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Rolly #37 üzenetére

    Igen, de sokkal több kéne! Büntessék az összes eladott benzint dízelt sőt plugint!! is és dobják bele a támogatásba. Csak gondolom hogy ez a nagy autógyártóknak nem tetszene.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz #16820480 #62 üzenetére

    Ezért adtam el az elektromosat és járok hibriddel. Az is vissza termel nem a féket koptatja, még is 2 perc megtankolni. Ugyan úgy adómentes mint az elemtromosok. Az meg hogy mindene sokkal de sokkal jobban működik pedig 5 évvel régebbi, no comment kategória. Az elektromos jóval drágább volt de a tompítottal kb nem láttál, illegál izzókat kellett betennem hogy este is tudd használni ahol nincs közvilágítás. Klíma harmatos fing volt az elektromosba, fedélzetivel 2x voltam szervízben 1 év alatt, és a hajadat kitépted.

    Nem azt mondtam hogy a zöld benzin a megoldás, ha nem hogy nem fekete vagy fehér a képlett, mind a két technológiában van még hova fejlődni, és nagyon sok mindenre az elektromos ma még nem használható rendesen. Tesla sem. Két ismerősöm is adta el és vett hibrid Lexust inkább, ahogy én is.

    Porsche kísérletezik vele most is, a Co2 megoldással, napelemekkel. Egy liter zöld benzin ma 3x annyi mint a kőolaj származékos. De ez is javulni fog. Jelenleg nem zöldebb elektromosan közlekedni haba teljes képet nézzük, majd lehet hogy az lesz, meg ha zölden töltöd előbb átfordul. De ha nagy nehezen be is hozza a Co2 lábnyomát, az árát valószínüleg soha nem fogja és ez az első számú dolog ami alapján autót vesz az emberek 99%-a.

  • GreenGoblin

    tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    az első számú dolog ami alapján autót vesz az emberek 99%-a.

    Ott a pont!

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Noukoum #67 üzenetére

    Minden esetben. Aham. Hát persze. Hol is írtam hogy akksit KELL cserélni mert nem látom sehol?

    Azt írtam hogy akksi csere is benézhet. Nem beszélve a degradálódás és hideg kapacitásról.

    Vagy a gyártásról, ami sokkal megterhelőbb vagy a szén energiával tankolásról...

    Hogy hol hallottam? A 3 teslás ismerőstől akik közül 2 már cseréltetett akksit?

    Volt saját és bérelt villanyosom is több tartós használatra. De úgy látom te mindent IS jobban tudsz úgy hogy rád hagyom.

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    "Szóval akkor mennyi idő is elérni a benzines szintjét? 6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?"

    Volvo CX 40 benzines változatánál a gyártó 7-8 literes fogyasztást és 160-190 g / CO2-vel...
    azaz ha ezt elhisszük (gyári adatban ilyen magasat nem láttam a mi Peugoet-nk 1,5x annyit fogyaszt de most ezzel nem számolok)

    Ez az autó 10000 km-enként 1,6-1,9 Tonna CO2-t bocsát ki...
    Egy elektromos hazai mixszel 50-60 g (nem nagyon süt a nap és elég tél van :D) között tud (1 éve még 250g áram helyett inkább 280g volt a hazai átlag... nyáron voltak ilyen g CO2-k mint most télen rendszeresen) azaz 10.000 km-enként 0,5-0,6 Tonna CO2vel jár

    Így azért más a matek ha elfogadjuk, hogy 7-8 liter benzinnél többet fogyaszt a CX40 akkor:
    Hazai áram mixszel 40e Km körül van a benzines / diesel CO2 beérése.. Németeknél ez kicsit magasabb kb 50-60e Km között van a Lengyeleknél - csak hogy kicsit igazad lehessen - 100-120e Km körül van.

    Ha nem akkor a fentiek maximum 1,5 szerese lesz az igaz Km-ben... tehát mi itthon évi 20.000 km-rel 2-3 év alatt nullázzuk az autó CO2 kibocsátását... Mondjuk április-szeptember között 0 CO2-vel járunk, mert napelemről (bár a téli áramot is megtermeljük nyáron amire ehhez szükség van :))

    Napelemnél ha számolod a napelem gyártási CO2-t teljes éltetartamra akkor valami 4-10 g CO2 / KWh körül áramok jönnek ki... ami kb 8-20 g / km CO2 kibocsátás... Ennél lehet 1 km séta alatt én többet bocsátok ki :D

    "Tisztában vagy vele mekkora környezeti károkat okoznak a külszíni fejtések, nem beszélve az égetésről? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet."

    Tisztában vagy mekkora környezeti károkat okoznak a fúrótornyok, az olajkutakért folyó háborók és embargók, és mennyi energiára van szükség a kitermelés-szállítás-finomítás 3szögben?

    Csak a hazai üzemanyag finomítás energiájából 200e elektromos autó éves áramát lehetne fedezni és ez az áram CO2 "lábnyoma" nincs benne a benzines autókban.

    Vagy mennyi káros anyag kerül a levegőbe a veszélyes anyagok elégetésénél egy finomítónál? Vagy hogy az szállítás mennyi áram és mennyi üzemanyag?

    Vagy mi van 1-1 tankerhajó vagy fúrótorony katasztrófánál? Milyen környezet szennyezés?

    Vagy hogy a diesel és benzin autók (nekem is van) mennyi nem CO2 de káros anyagot bocsátanak ki?

    Jössz itt a nagyobb Gumi fogyással egy elektromos autó kb 300-500 kg-mal nehezebb mint benzines társa... És mennyivel több fékport mivel az egyik körülbelül soha se használja el a tárcsákat sőt a fékbetétet se a másik városban akár 30e km alatt (7000 km-rel vettük az autót az előző tulaj 80%-ra koptatta a féket ... azóta 50e km van mot jár 70%-on) a fékbetétet?

    Nagyon érdekes mikor a petrolheadek csak az üzemanyag elégetését számolják a belső égésű autók esetén, míg az elektromosnál lassan az erőműbe dolgozók szendvicsének CO2-je is benne lesz...

    6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?

    Itt írtad, hogy "az aksi csere is benézhet"... 8 év garancia van az autók akkujára... És jelenleg piacon lévő autók jelentős része (95%) modulárisan javítható tehát kisebb akkuhibánál modult elég cserélni... Komplett akkut cirka 160e km (nem temperált lassan 10 éves akkuk esetén) 300-400e km (újabb temperált akkuk esetén) kell cserélni... Tehát a mai már modern temperált akkuk simán elmennek addig amíg az átlag autós az évi 20-30e km-erével tudja használni és nem esik szét alatta...

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    veterán

    válasz FeRRaR1 #71 üzenetére

    És milyen teslából cseréltettet aksit? Pontos típust évjáratot km-t ha lehet.
    "Azt írtam hogy akksi csere is benézhet" akkor magyarázd meg mit jelent, mert szerintem ennek nem sok értelme van.
    "Vagy a gyártásról, ami sokkal megterhelőbb vagy a szén energiával tankolásról..."
    Első: ezt meg is magyaráztam, élettartam alatt bőven leadja a többletet, második pedig nem létezik. Létezik egy glóbális arány, azt kell nézni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • aujjobba

    addikt

    válasz Noukoum #73 üzenetére

    Tesla-ban motort is kell idonkent, legalabbis az egymotoros valtozatban egy egyszeru tomites miatt ami egy ido utan beengedi a motorba a hutovizet, amitol az egesz beall.

  • Noukoum

    veterán

    válasz aujjobba #74 üzenetére

    Azért kérdeztem mert az elsőszériás autókban igen "sok" a típushiba. 2017-től ezeket javították. Az aksik meg sokat javultak, és az autó is jobban kezeli.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Rolly

    veterán

    válasz aujjobba #74 üzenetére

    a 2017 előttieknél volt gond és minden hátsó motornál (tehát az egy és kétmotorosak esetén is) elvileg ezt a gyerekbetegséget már javították...

    de a 2017 előttieknél volt
    - fejegység hiba (tönkrement sd kártya miatt)
    - ez a motor szimering hiba
    - akkukban is volt egy széria amiből sok problémás lett

    de a facelift óta nem sok hibáról tudni

  • #56573440

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    "Porsche kísérletezik vele most is, a Co2 megoldással, napelemekkel."

    Annyi a difi, hogy a szar helyre tett motort sikerült kimozogniuk végtelen pénz és mérnöki munkaóra befektetése után valamennyire. Attól még a nasa is lő mellé, és ha nem vagy gyenge matekból te is rájösz hogy nem épp az évezred ötlete optimális esetben is 18%-os hatékonyságú -inkább alatta- napelemmel olyan terméket gyártani, aminek 30%-át se tudja hasznosítani az eszköz amibe szánják. A beeső 100 egység energiából megtermel 18-at, a gyártáson elmegy még sok mint veszteség és harmadold le a végeredményt. Mennyit kaptál? 2? Inkább pumpáljuk le vákumra egy több száz km-es csövet és küldjünk benne kapszulákat pedig annak sincs sok értelme.

    Vagy töltsük autók aksijába eleve ami leesik a napelemről? ÁÁÁ az elég butaság lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz #56573440 #77 üzenetére

    Jó de ha autót töltenénk vele akkor
    - töltési veszteség 10%
    - tárolási megint 10%
    akkor a napelem (inkább már 20%-os) teljesítményéből csak 16% jutott az akkuba... ja várj ez pont 8x-osa annak amit írtál :D

    de ha nem akkor tölt a paraszt akkor kell még szállítani még 10% veszteség meg még plusz technológiával kell letárolni még 10% mondjuk (akkus tároló esetén) ... és máris csak 12% körül maradt... ja várj ez még mindig 6x-os :D a mesterséges üzemanyaghoz vagy hidrogénhez képest...

    Amúgy kell és lesz is mesterséges üzemanyag és hidrogén is mert jó kiegészítő lesz... de amit meg lehet oldani napelem->akku->autó megoldásokkal annál jobbat nem fogunk tudni összerakni... Ha meg lesz fúziós energia akkor is jobb egyből akkuba rakni mint üzemanyagot gyártani rossz hatékonysággal amiből aztán rossz hatékonysággal lehet menni (és helyben pöfögni)

    Ami még érdekes a hangyasav érdekes lehet még elvileg van már "napelem" szerű tábla ami hangyasavat tud előállítani fényből vízből és a levegő CO2 tartalmából... Illetve van ilyen baktérium is talán... Amivel az előállítás hatékonyabb lehet, de még akkor is a felhasználás hatékonysága rosszabb...

    De a jövő mindenképpen a sok-sok alternatív hajtás egyvelege lesz

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    Ez nekem inkább úgy tűnik, hogy volt egy szar elektromosod és vettél egy jobb hibridet.Ha mondjuk ugyanezeket a hibákat úgy írná le valaki, hogy volt egy dízelem de eladtam mert szar volt és vettem benzinest, akkor is kb ennyire lenne jogos a meghajtás elleni kritika, mint ebben az esetben :)

    Persze, ha szarnám a pénzt, én is kipróbálnék szívesen egy Lexus hibridet, meg Teslát is, de pont abból indultunk ki, hogy az elektromos túl drága az embereknek, hát a hibrid sem olcsó, főleg nem a Lexustól :N
    Amúgy meg egy hibrid vagy benzines sem hozza be az árát, most egy elektromos jobban nem hozza be, hát ez van. Használati cikk, ha futja rá, akkor megveszed, ha nem akkor nem. Ha az számítana, hogy mennyibe kerül, eleve nem vennének ennyien sem új autót, de főleg nem működőképes régi helyére.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Rolly #72 üzenetére

    Petrolhead vagyok de vak nem. Hibriddel járok a napi teendőimet intézni, mint írtam az is ugyan úgy visszatermel. Az hogy valaki falábú és lenyírja a fékbetétet meg ne álltalánosítsuk. Aki elektromos autózással akarja megmenteni a világot az magát szivatja és hülyíti. Ennyiből tartsd meg még 5 évig a jelenlegit, és akkor terheled legkevésbé a környezetet.

    Nem számolom csak az üzemanyag elégetését, mint írtam fentebb a gyártást is, használhatóságot, kényelmet, árat. Egyikben sem áll jól az elektromos mezőny.

    Nem vagyok ellene, mert nekem is volt, de még vagy 5-8 évig nem lesz mert a hibrid adja meg azt amire szükségem van nem az elektromos.

    Illetve az csípi a szemem hogy sokan beszopódtak a marketingbe, hogy ha elektromossal jársz a környezetedet véded. Ami nagyon nem igaz. Egyedül azzal értek egyet hogy városon belül nem szennyez annyira. Illetve a gyártóknál is megy a ködösítés a gyártás meg a teljes életre levetített Co2 körül.

    Számomra az elektromos autó egy dologban igazán jó, városban és sok rövid távozni.

  • Noukoum

    veterán

    válasz #16820480 #79 üzenetére

    Egy autó szinte sosem befektetés, maximum beruházás ami szükséges.
    Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót. Persze nem mindenkinek hozza be néhány éven belül, de az hogy 100km 600ft vagy 3000ft nekem nagyon nem mindegy. Covid mentes évi magyar átlaggal számolva ez 96000ft illetve 480000ft. Egy darab évről beszélünk, és nincs benne sem a kedvezmények sem a kisebb szervizköltség. (évi magyar átlag ~16000km)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz #16820480 #79 üzenetére

    Részben egyet értek de nem teljesen. A Lexus 5 évvel idősebb és olcsóbb volt mint a villanyos. szóval minden szempontból jobb, nagyságrendekkel és olcsóbb.

    Lexus szerintem értelmesen áraz egy Audi, bmw, merga vagy mostanában akár egy Volvo mellett. Illetve a megbízhatóság, szervíz költség nem össze hasonlítható + hibrid.

    Utolsó bekezdéssel egyet értek, sokan a szomszédnak vásárolnak nem az igényeiknek / lehetőségeikhez képest.

    Viszont aki kipróbál egy RX 450h-t 2016 utániakat, azt garantálom hogy nem felejti el.

    [ Szerkesztve ]

  • GreenGoblin

    tag

    válasz Noukoum #81 üzenetére

    Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót.

    Persze nem mindenkinek hozza be

    Most akkor mi van?
    :DDD

    Amúgy meg én is még csak képről, videókról, cikkekből láttam elektromos autót mégis kiszámoltam havonta mennyibe fájna és amennyivel olcsóbb lenne a kedvezmények által, olcsóbb szerviz, olcsóbb a töltés mint a benyó, parkolás, stb. azt még úgy sem hozza be mert annyival sőt többel drágább a havi részlet. Mire elérjük, hogy az elektromos autók árai normalizálódnak addigra már az a sok "olcsóság" amiket említettem szépen lassan köddé válik ahogy rájönnek a cégek ebben biznisz van. Elég sok útszéli töltőn már horribilis árak vannak már most és ez még rosszabb lesz.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #83 üzenetére

    Nálunk támogatással nem volt 2 millió a különbség. Ha automata dieselt nézek akkor még 1,5 ... Röhögve visszahozza :) csak a cégautó adó sportolók havi 15e ft és havi bruttó törlesztő áfával 90e... 4 évre...

    FeRRaR1: ne egy 5 éves autót hasonlitsd az újhoz...

    Én egyszer ültem egy Lexusba többet nem fogok ... De ez is csak egy vélemény :)

    És ha elolvastad akkor láthatod, hogy de zöldebb aki elektromos autóval jár... Körülbelül itthon fele annyi CO2t (S a többi szart nem nézzük) bocsát ki mint aki Diesel benzinnel jár... Ha még.otthon van napelem akkor közel 0 kibocsátással (20 g CO2/100 km) tud járni teljes élettartamra nézve.

    Azt is elfelejted, hogy az áram egyre zöldebb lesz, addig a belső égésű autók ahogy öregednek egyre több káros anyagot bocsátanak ki ahogy kopnak. Az is elfelejted, hogy azért mert eladás egy autót nem leszel környezet szennyező, mert azt valaki megveszi, tovább használja, bontja és alkatrészenként eladja...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Rolly #84 üzenetére

    Értsünk egyet abban hogy nem értünk egyet, és más a véleményünk, igényünk.

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #85 üzenetére

    nehezen tudnék veled abban egyetérteni mikor matematikailag le lehet vezetni, hogy a benzin-diesel autók mennyivel szennyezőbbek. Az is könnyen bebizonyítható az általad hozott gyártási CO2 alapján, hogy mikor lesz zöldebb egy elektromos sima árammal. Zöld árammal még hamarabb ....

    Szóval ha ezt nem fogadod el akkor nem én ülök fordítva a lovon...

    Felhasználás függő, hogy ki mikor mennyit megy mi sokat megyünk de napi 70 km átlaggal így jobb az elektromos abszolút és meg is térül reális időben a felára... Évi 10-12 út van amikor elektromos kényelmetlenebb mert útközben kell tölteni ebből egy a nyaralás ha lejutunk a horvát tengerig... Ahova nem fogok elindulni elektromossal. Viszont Budapest-Békécsaba távon 10 percre kell megállni rokon látogatásnál és ott 1 napot szoktunk lenni ami idő alatt megint tele a kocsi és visszafelé is 10 perc töltést kell csak megejteni...

    A 10 perc töltés évi 10 alkalommal míg benzines diesel autóval két hetente 10 perc tankolás :) végülis nem éri meg ...

    Persze abban egyetértek veled, hogyha valaki nagy távokat megy 1 seggel töltés nélkül 200 km-nél hosszabb távot napon belül akkor nem éri meg az elektromos autó jelenleg még

  • Rolly

    veterán

    Amúgy november 15 körül vettük át az elektromos autót...
    1,5 hónap alatt 2200 km-t mentünk.
    itthon töltöttünk 16000 Ft-ért összesen ... azaz 100 km 727 Ft körül jött ki még most télen is ... annyi csalás van, hogy tele akkuval kaptuk a kocsit szóval inkább 2000 km-t mentünk el 16000 Ft-ért ami 800 Ft...
    - mindig előfűtött meleg autóba szálltunk be
    - nem kellett jeget kaparni 3-4 nap volt lefagyva a szélvédő
    - ja és tél van így ennyi a fogyasztás nyáron még kevesebb lesz

    diesellel 5,7-tel jártunk és prémium dieselt tankoltunk azaz kb 55e lett volna amúgy az üzemanyag ami így 16e azaz 39e Ft megtakarítás 1,5 hónap alatt az üzemanyagon ami meg napelem miatt 0 (mondjuk a napelemet ki kellett fizetni 1x :) )

  • Noukoum

    veterán

    válasz GreenGoblin #83 üzenetére

    Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót. Persze nem mindenkinek hozza be néhány éven belül

    Gratulálok a szövegből való idézésedhez, újságíró is lehetnél.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • GreenGoblin

    tag

    válasz Noukoum #88 üzenetére

    Újságírók pont a lényeget emelik ki. ;)

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • Noukoum

    veterán

    válasz GreenGoblin #89 üzenetére

    Meg nagyszerűen emelnek ki szövegből úgy dolgokat hogy teljesen máshogy fessen ki mint amit valójában mondott a szerző. Persze vannak normálisak is, csak azok sehova nem kellenek mert a nép nem az értelemre kattint hanem a polgárpukkasztóra :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Rolly #86 üzenetére

    200 kilométer? Télen a 400 km-es hatótávúnak hirdetett autóval nem mertem elindulni egy 120 kilométeres útra mert 153 km volt a fedélzeti szerint a megtehető, de több mint fele autópálya, hideg sötét tél így nem mertem elindulni. Inkább átültem a benzinesbe. Akinek nincs normális garázs vagy beállója, mint az emberek nagy részének pláne nagyvárosokban a naponta töltőre dugdosás is nyűg. Külön öröm ha szakad is mellé az eső.

    Van ismerősom aki Model P100D-ből ült át RX450-be, újba illetve egy aki Bentley Continental GT-ből. Mindegyik azt mondja hogy jobb. Ahogy én is. Így nem tudom te miben ülhettél hogy "Lexusba többet nem fogok".

    Mindegy is, neked ki jön a matek, az emberek nagy részének meg nem. Mert ezer más nyűgöt kell leküzdeni hogy működjön. Egyszer voltam nyaralni elektromos autóval, oda vissza 3x kellett tölteni, hát köszönöm többet nem kérek belőle.

    Vagy akinek csak második vagy harmadik autónak fér be a családi flottába mert elsőnek alkalmatlan ott milyen a matek?

    Szerintem az akkumulátor és töltés technológia még nincs elfogadható szinten. 10 év alatt duplázták azonos méreten a kapacitást, de én úgy érzem hogy még egy duplázás kelleni fog a tömegek bevonzásához.

    Illetve kevesebb ipari hulladékot gyártani de az már más téma.

    Ismétlem magam: Értsünk egyet abban hogy nem értünk egyet, és más a véleményünk, igényünk.

    De nagyon elkanyarodtunk az 500e témától úgy hogy nem offolok tovább. Szép estét mindenkinek. Éljen soká a V8.

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #91 üzenetére

    Nem tudom.milyen autó ami 400 km helyett csak 153at.tudott elmenni... Nekünk a Wltp 340 a hatótáv. Legutóbb anyosekhoz mentünk kb 130 km és 45% volt az akku kb fele autópálya... Ott töltöttünk 3 órát 3*6A en és hazáig elég volt töltés nélkül...

    Én nem ismerek olyan embert aki használt már elektromost, S önként visszaült benzines vagy Diesel autóba :), főleg nem teslabol, de ha te mondod akkor.tuti van ilyen...

  • Mr.Silkó

    veterán

    Valahogy mindig szimpatikus volt ez az 500-as Fiat, ebben a frissített kiadású elektromos változatban is pofásnak tartom. Jó ötlet az extra kivitelű hátsó ajtó jobb oldalon. Mondjuk kis túlzással az én kocsim csomagtartójában elfér ez a járgány, de biztosan meglesz a célközönsége. :)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Rolly #92 üzenetére

    Kicsit úgy érzem eltérünk a témától hogy az hsz-em valóság tartalmát firtatjuk de legyen.

    Renault Zoe R90 ZE40

    Mikor megvettem 400km volt a katalógus adata. Utána 3 hónappal újra mérték a WLTP ciklusban úgy már csak 300 lett a hivatalos hatótávja. Télen 2 fokban, töltőről lehúzva, előfűtve meg 153 km volt a fedélzetin. Megjegyzem nyáron de nem klímázva óvatosan használva egyszer megvolt a 310km is.

    Autópályán gyorsabban fogy, pláne télen úgy 1,5x annyit zabál, de kb mindegyik elektromos autó amiről eddig olvastam / próbáltam.

    Amikor úgy tudtam használni hogy töltöttem a cél állomáson, vagy hatótávon belül volt akkor általában jó volt, de nem jobb. Kedvenc emlékem London belvárosa, fizetős parkoló, fizetős oszlop rádugtam elkezdte tölteni. Hibás volt az oszlop földelése és leállt, alig 5% ment bele, de magára zárta a kábelemet. Jó volt 30 percet vitatkozni telefonon 10 perc várakozás után mire megoldották. Meg épp hazaérni 10% alatti töltéssel sem a legkellemesebb. Illetve aznap akkor már ne is használd csak másnap mire feltöltődött.

    De mindegy ez. Nekem nem felelt meg neked meg igen. Elfogadom hogy van ilyen, csak te is fogadd el hogy valakinek nagyon nem jött be.

    Amit én személy szerint szerettem hogy nincs hideg járat, azonnal mehettél ahogy akartál akár csak 2 utcával arrébb is, ilyen szempontból nem kellett sajnálni. Bár ezt már a jobb hibridek is tudják E modeban.

    Attól még hogy te nem ismersz ilyen embert én igen, ráadásul Magyar. Volt neki egy Model S 75D. Mivel télen nagyon beesett a hatótáv eladta és megvette a legnagyobbat ami elérhető volt, Model S 100D. Használta egy évig majd eladta, mert sok elektromos kellemetlensége volt de főként mert beesett a hatótáv télen, és kb mindenben egyet értettünk amit én mondtam a Zoeról meg amit ő a Tesláról. Eladta, és megvett egy ugyan olyan RX450h-t amit előtte héten tesztezettem. Annyira tetszik neki hogy azóta vett még egyet a családjának. Idézem: "Ez a valaha volt legjobb autóm, ezután csak Lexust fogok venni, csendes, kényelmesebb mint a Bentley, olyan anyag és építési minőséggel hogy azt a németeknél nem kapod meg." Konkrétan egy Lexus RX450h SE-L Premier Mark Levinson.

    Abba most nem megyek bele hogy szerintem a Tesla lassan vallás lesz, égető quality control hibákkal, kieső szélvédők, esőbe leeső lökhárítók, ordító fényezési hibák, nem rögzített ülés és laza biztonsági öv csavarok... Igen próbáltam Teslát is de nem adnék annyit egy közlekedő edényért.

    Mindegy is, befejeztem, ez már nagyon nem 500e téma.

  • GreenGoblin

    tag

    válasz Rolly #92 üzenetére

    Horváth András tesztje szerint 250-280 km a hatótávja a 208-nak, pályán olyan 200. Nyáron! Télen még rosszabb.
    Szóval elég nehezen hihető amit írsz. És ha neten nézel hatótáv teszteket mindenhol így teljesít. Szóval amilyen hatótávokat említett FeRRaR1 eléggé hihető.

    [ Szerkesztve ]

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • Noukoum

    veterán

    válasz GreenGoblin #95 üzenetére

    Valószínűleg nem 130-cal ment.
    Az emberünk meg nem hatótávokat említ csak számokat. Ugye a 400 km az hirtelen 300km lett, az a zoé annyit tud ideális körülmények között. Az meg hogy a fedélzeti mit ír ki, azon inkább ne vesszünk össze. Teljesen reális hogy télen autópályán 130-cal 180-200 km-t tud.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Noukoum #96 üzenetére

    Te olvasási problémákkal küzdesz?

    120 kilométeres útra nem mertem elindulni. A 130 kihívás volt neki így inkább 120 az a sebesség. Nyáron ha csak használtad és nem figyelted hogy mindig kigurulj, mindig regeneratívan fékezz és csak úgy stb, ha nem reálisan használtad, akkor tudott 240 - 280 km körül. Már ha nem mentél autó pályára, mert ott kevesebbet. Télen a használhatóság határát nem hogy súrolta, annyira alatta volt nem is látta hol a határ. Minden este töltöttem, minden reggel 100%-on volt és volt olyan nap minden héten többször hogy húúú ezt nem tudná, akkor benzines. Mind ezek mellett olyan alap(nakhitt) funkciókat nem tudott ami a régi 20 éves Volvómban is alap volt. Okos autónak álcázta magát, közben inkább volt ostoba. Egyszer a Renault küldött ki egy pendriveot újratelepíteni a kocsit mert elszállt mindene. Minden kijelző és gomb elfeketedett. Menni ment, de annyi, hogy tölt e, mennyivel mész az semmi. Így nem mertük használni. Felhívtuk a Rönyót ááá ez ismert hiba, küldünk egy újra telepítő pendriveot. Aztán újra raktuk mint a windowst. Csekély 2 hét várakozás meg 4 óra telepítés volt.

    De mégegyszer és utóljára, én elfogadom hogy valakinek jó és illeszkedik a mindennapjaiba, nekem nem. Meg sokan másoknak sem. Most még. Sokkal több pénzért sokkal nagyobb szopás és megkérdőjelezhető szuper zöldség. Ez az én véleményem/tapasztalatom.

  • aramis00

    tag

    válasz Noukoum #33 üzenetére

    Ha a gyártásra gondolsz, nem tudom, hogy lesz kisebb egy nagy suv gyártása, mint egy kisautóé? Vagy az elektromos kisautóra gondolsz? Az xc40, amit példának hoztál pedig belefér az általam írt, városi kategóriába: 1500-1800kg felszereltségtől függően, és nincs 4,5m sem.
    Polstar pedig kiesik, mindkettő feltétel szempontjából. 2,1 tonna és kb. 4,6m hosszú. Szóval igen, ez utóbbit már alapból kizárnám, hiába elektromos. A gyártási CO2 számítások tekintetében az a véleményem, h sokféle tanulmány van, többféle végeredménnyel. Ami tűnik biztosnak, h az elektromos előállítása több CO2 kibocsátással jár. Viszont az is biztos, h ez a különbség folyamatosan csökkenni fog, lévén a gyártási folyamatok energiaszükségletének előállítása is egyre inkább megújuló forrásokból történik. És itt a bányagépekre ugyanaz igaz, mint az autó gyártó üzemre, legfeljebb az utóbbi sokkal gyorsabban fog átállni nagyrészt vagy teljesen a megújulókra és onnantól "majdnem mindegy" mit gyárt.

    Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #95 üzenetére

    Leírtam, hogy 0 fok körül mi a saját e208asunkkal aposekhoz hogy mentünk le, ráadásul fűtéssel. 130 km és maradt 45% az akkuban... Sőt azt is leírtam, hogy ennek kb fele volt autópálya... Semmi ferdites nem volt abban amit leírtam... A maradék fele Budapest másik fele 90-100as tempó. Teljes átlag 22 kWh fogyasztás volt 100 kmre nézve. Autópályán 130cal mentünk máshol a megengedett +10%...

  • GreenGoblin

    tag

    válasz Rolly #99 üzenetére

    Semmi baj nincs. Valószínűleg akkor a te kifogtál egy olyan modellt ami termeli az elektromosságot vagy pedig 20-al mentél még pályán is vagy gurultál javarészt dombon lefelé. Minden hozzászólásod pozitív hangvételű a kocsiddal kapcsolatban. Kár bizonygatnod, főleg úgy hogy elfogult vagy mint mindenki a saját cuccára. Szóval no problem amit mondasz csak nem hiszek neked, ennyi.
    Inkább olyan embereknek hiszek akiknek szinte minden héten másik autó van a seggük alatt és komoly tapasztalattal rendelkeznek, folyamat tesztelnek minden körülmények közt.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

Új hozzászólás Aktív témák